Rozvíjející větné členy Příslovečné určení 6.třída ZŠ Polešovice Eva Andrýsková.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Věty vedlejší příslovečné úvod
Advertisements

Rozvíjející větné členy
Klasifikace větných členů, rozbor věty jednoduché
Využívání informačních a komunikačních technologií ve výuce
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Procvičujeme větné členy 2
ROZVÍJEJÍCÍ VĚTNÉ ČLENY
Větné členy.
PŘÍSLOVEČNÉ URČENÍ (Pu)
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana Nové.
ROZVÍJEJÍCÍ VĚTNÉ ČLENY
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_RUBMO_CESKYJAZYK_08
Přívlastek (Pk).
Grafické znázornění věty jednoduché
Doplněk Český jazyk - 7. ročník.
PŘÍVLASTEK Mgr. Michal Oblouk.
Vypracovala: Mgr. Věra Sýkorová Použitá literatura: E. Hošnová a kol.: ČESKÝ JAZYK pro základní školy, SPN, Praha, V. Hartmannová: JAZYKOVÉ ROZBORY.
ROZVÍJEJÍCÍ VĚTNÉ ČLENY – PŘEDMĚT, PŘÍSLOVEČNÉ URČENÍ
SYNTAX RISKUJ Autor: Mgr. Monika Dudová
Hrátky s češtinou.
OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost CZ.1.07/1.5.00/
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Rozvíjející větné členy - opakování -
Škola:Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Moderní škola Název materiálu:VY_32_INOVACE_CESKYJA ZYK1_16 Tematická.
Příslovečné určení Název materiálu:VY_32_INOVACE_CJ3r0110 Název sady:Skladba pro 3.ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor:Český.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
P ř íslove č né ur č ení Autor: Mgr. Monika Dudová Název: VY_32_INOVACE_ICT2.5_2-37 Téma: ČESKÝ JAZYK – skladba VY_32_INOVACE_ICT2.5_2-37.
RVČ - předmět, přívlastek, doplněk, příslovečné určení
VĚTNÉ ČLENY 6.ROČNÍK 6.ročník.
V Ě T N É Č L E N Y Základní – podmět,přísudek
Mgr. Michal Oblouk. rozvíjející větný člen blíže určuje různé okolnosti dějů závisí na SLOVESE, PŘÍDAVNÉM JMÉNĚ nebo PŘÍSLOVCI ptáme se na něj různými.
Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Větné členy.
PŘÍVLASTEK DOPLNĚK Mgr. Michal Oblouk.
holé, rozvité, několikanásobné
Rozvíjející větné členy - opakování -
PŘEDMĚT PŘÍSLOVEČNÉ URČENÍ
Jméno autora: Mgr. Veronika Macků Škola: ZŠ a MŠ Náklo Datum vytvoření (období): květen 2013 Ročník: 6.,7. Tematická oblast: Skladba a tvarosloví pro 2.
Rozvíjející větné členy Přívlastek 6.ročník ZŠ Polešovice Eva Andrýsková.
Jméno autora: Mgr. Veronika Macků Škola: ZŠ a MŠ Náklo Datum vytvoření (období): květen 2013 Ročník: 6.,7. Tematická oblast: Skladba a tvarosloví pro 2.
Věta jednočlenná, věta dvojčlenná, větný ekvivalent 7. třída ZŠ Polešovice Eva Andrýsková.
Jméno autora: Mgr. Veronika Macků Škola: ZŠ a MŠ Náklo Datum vytvoření (období): květen 2013 Ročník: 6.,7. Tematická oblast: Skladba a tvarosloví pro 2.
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_275_ČJ8 NÁZEV VZDĚLÁVACÍHO MATERIÁLU: Rozvíjející větné členy NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola, Hevlín, příspěvková.
Větný rozbor věty jednoduché krok za krokem. Na úvod Zopakujeme si postup při rozboru věty jednoduché.
ROZVÍJEJÍCÍ VĚTNÉ ČLENY – PŘEDMĚT, PŘÍSLOVEČNÉ URČENÍ
Mgr. Lenka Vrzáňová Větná stavba listopadu 2011
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_18_03 přívlastek
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
VY_32_INOVACE_13_Český jazyk pro 7. ročník_Určování větných členů
Přívlastek Mgr. Renata Pospiechová
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola J. E. Purkyně a ZUŠ Libochovice
Základní škola a Mateřská škola Choustník, okres Tábor
Grafický rozbor vět Postup.
PŘEDMĚT - SHRNUTÍ.
Autor: Martina Pijáková
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Příslovečná určení VY_32_INOVACE_03-25 Ročník:
Název: VY_12_INOVACE_ČJ_15   Škola: ZŠ a MŠ Chraštice, Chraštice 44
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Název školy: Základní škola Pardubice - Spořilov Autor: Mgr
Rozvíjející větné členy – 6. ročník
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_18_02 předmět
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 7. ročník
PŘÍSLOVEČNÉ URČENÍ Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
PŘEDMĚT Český jazyk – 7. ročník.
Rozvíjející větné členy
Základní škola a Mateřská škola Choustník, okres Tábor
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Transkript prezentace:

Rozvíjející větné členy Příslovečné určení 6.třída ZŠ Polešovice Eva Andrýsková

Příslovečné určení - Pu je rozvíjející větný člen nejčastěji rozvíjí sloveso, někdy taky přídavné jméno nebo příslovce nejčastěji se na něj ptáme: Kde? Kam? Kdy? Jak? Proč? … (stejně jako na příslovce)

Příslovečné určení- Pu bývá vyjádřeno: -příslovcem Vrať se brzy. -podstatným jménem 1.s předložkou Přijel na nádraží. 2.bez předložky Halou se ozývá hudba. -zájmenem - s předložkou Prošel kolem ní. -neurčitkem Bratr šel nakoupit.

Druhy příslovečných určení: - místa - kde, odkud, kudy, kam- Pum Odjel do Prahy. - času - kdy, odkud, jak dlouho- Puč Udělá to zítra. - způsobu - jak, jakým způsobem- Puz Učí se svědomitě. - míry - jak hodně- Pu-míry Příliš dlouze se mi smál. - příčiny - proč, z jaké příčiny- Pu-příč. Pro neznalost neobstál. - účelu - proč, za jakým účelem- Pu-úč. Hrál pro potěšení. - podmínky - kdy, za jaké podmínky- Pu- podm. Při vší ochotě se to podařilo. - přípustky - i přes jakou skutečnost- Pu- příp. Přes všechny potíže to dokončil.

Vyhledejte příslovečná určení a určete jejich druh: Vlak z Ostravy přijel na hlavní nádraží. Bude zítra pršet? Knihy si kupuji pro poučení i zábavu. Rychle jsme nasbírali houby do košíku. Za dobrého počasí půjdeme na pěší výlet. Na podzim padá ze stromů barevné listí. I přes zákaz lékaře pil černou kávu. Děti vesele zpívaly. Pum Puč Pu-účelu Pu-příp. Pum Puz

Příslovečné určení- Pu může být: -holé- nevážou se na něj další větné členy Přijede zítra. - rozvité- vážou se na něj další větné členy Mluví velmi dobře. - několikanásobné – spojení několika výrazů Podíval se doprava i doleva.

Proveď větný rozbor: Náš dopravce zdraží od prosince jízdenky studentské a žákovské. N DZ OPJ SŽ a Pks Puč Pt/4.p. Po Př/s Jaký, čí? Koho, co? Odkdy, od jaké doby? Jaké?

Proveď větný rozbor: Můj dědeček byl do pozdního věku zdráv. Proveď větný rozbor: M D BZ DV P Pks Puč Po Př/jm. se sp. Dokdy, do jaké doby? Jakého? Čí, jaký?

Konec

Zdroje: tne_cleny.htm a-urcenni.html jazyk/