VY_32_INOVACE_ČJ.9.A.12-20
K svátku jsem tatínkovi koupila vodu po holení.
a) hřib, muchomůrka, bedla, liška - b) autobus, tramvaj, vlak – c) červená, modrá, fialová –
a) zvířata – b) květiny – c) oblečení -
Chyba byla jen ve m Všichni ve m vkládali velké naděje. Můj pes m----- poslouchá na slovo. Hnulo se ve m----- svědomí. Tato událost se m----- dotkla. Zavanula ke m----- líbezná vůně. Všichni m----- pozorovali. Rozbolelo m----- koleno.
Byl vybrán nejlepší návrh. Tato silnice je uzavřena. Upadli jsme na obrubník. Hladina řeky se zvýšila o metr. Dej mi to pero!
a) nespatří - b) zaklepal - c) nachystaný – d) myslet - e) tragický - f) čert –
a) činný - b) aktivní - c) skládat – d) negativní - e) chválit - f) omládnout -
a) předmět – b) stát – c) půda – d) skokan – e) oko –
a) Dala mu ruku na čelo, aby se přesvědčila, jestli nemá teplotu. b) Když jsme se všichni usadili na svých místech, požádal nás o pozornost, aby nám sdělil několik důležitých věcí.
c) Kdybych ti teď vyprávěl, co se mi tehdy přihodilo, určitě bys mi nevěřil. d) Desetiletá studie, kterou provedli američtí vědci, prokázala, že aligátoři bývají po dlouhá léta věrní jednomu partnerovi.
Oba ministři se soukrom----- setkali v Bavorsku. Jeho hlas Zněl hluboce a tajem Zelenina byla jem---- nakrájena na nudličky. Mnoho činností děláme zcela nevědom Je to dojem----- a lidsky napsaný příběh. Žádost musí být podána písem Tento dům je zřejm- určen na prodej. O úspěch filmu se význam----- zasloužil představitel hlavní role.
Tato rostlina má tem----- zelené listy. V této situaci ses zachovala velmi rozum----. Aromatická koření je třeba používat střídm Místnost je účelně, ale příjem----- zařízená. Naše laboratoř byla skrom----- vybavená. Samozřejm-----, že ti pomůžeme. Letadlo strm----- stoupalo do výšky. Včera večer jsme se ohrom----- pobavili.
semka&hl=cs&sa=G&biw=1024&bih=571&g bv=2&tbm=isch&tbnid=UYGXwUAEQ_3EuM: &imgrefurl= noviny.cz/cz/clanek &docid=TckFgv- ChqowYM&imgurl= noviny.cz/test/gallery/Image/2009/03/b2.jp g&w=300&h=437&ei=0NoKT7_cKKPi4QTrh4iv Cg&zoom=1&iact=rc&dur=78&sig= &page=4&tbnh=162&tbnw =110&start=37&ndsp=10&ved=1t:429,r:7,s:37 &tx=71&ty=75
Děti vyplňují slidy k přípravě na tabuli. Další hodinu zadáme písemné práce, které jsou přiložené k prezentaci i s řešením.