Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/34.0673 Název školy:SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět:Inovace výuky prostřednictvím.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Personální řízení v malých podnicích
Advertisements

Dita Pelantová Šárka Lukešová 3.VSRR
TALENTI V DHL SUPPLY CHAIN
Management Ing. Jan Pivoňka.
Registrační číslo projektu: VY_32_INOVACE_MAM_KC_3_11
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Hodnocení
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
V e d e n í l i d í.
Tereza Podaná Lucie Řeřábková
1 Týmová práce TYMP 2/ C3 Manažer a leader. Klíčové kompetence. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
PSYCHOLOGICKÁ PŘÍPRAVA - ÚVOD
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Řídící struktury v organizaci
Etická výchova ve školách – projekt 2010 Začínáme u mladé generace.
Společně Měníme a Rozvíjíme Venkov – SMARV PRV ČR III /005/3310a/672/
Řízení kolektivu.
Personální management
Jak řídit a vést lidi Březinová Ludmila
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_16_VEDENÍ.
1 Týmová práce TYMP 1/ C1 Význam týmové práce. Tým a skupina. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV.
 1. Autor zprávy : Původcem zprávy a tím, kdo ji předává druhým, jste vy sami. Způsob, jakým ji předáváte dál, může být ovlivněn například :  Postoj.
Vyjednávání I sebelepší mezilidské vztahy nebo manažerské techniky nás čas od času nedokážou ochránit před střetem různých názorů, myšlenek nebo přístupů.
Zpracovala: Simona Hyková
EKO VY_32_INOVACE_EKO_12 MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
První zaměstnání Petr Machala.
LEADERSHIP DEVELOPMENT PROGRAM
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_20_PODNIKATELSKÁ.
Komunikace s rodiči.
1 Manager nebo leader? -Management je pozice -Leadership je volba (rozhodnutí) -Potřebujeme management i leadership -Management a leadership je všude kolem.
Komunikace a prezentace KOPRD
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_01_VZNIK.
Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_12_REGULOVÁNÍ.
Manažer a leader. Klíčové kompetence. Pavla Kotyzová
Eva Kaňáková, Casiopea, s.r.o Jak efektivně vést porady Eva Kaňáková, Casiopea, s.r.o. Mobil
Manažer a leader. Klíčové kompetence. Pavla Kotyzová
Teambuilding - úvod Doc.PaedDr.Marie Blahutková Ph.D. Fakulta sportovních studií Katedra společenských věd ve sportu.
Teambuilding 2 Posouzení potřeby Podávání zpětné vazby
1 Proč potřebujeme systém managementu ? Cesta k dosažení harmonického a úspěšného života. Modul 1 Ing. Miroslav Weber.
Vůdcovství – leadership CVIČENÍ č.2
PSYCHICKÁ PŘÍPRAVA VE SPORTU
Řízení a plánování kariéry
Personální strategie mezinárodní firmy
Autorita Schopnost získat si respekt podřízených. Rozlišujeme formální, neformální a odbornou autoritu Autoritativní styl řízení Styl řízení založený.
Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět:Finanční gramotnost Tematický.
Komunikační chyby vedoucích pracovníků ve vybraném podniku Autor bakalářské práce: Alena Strakošová Vedoucí bakalářské práce: Ing. Iveta Kmecová, Ph.D.
PSYCHOLOGIE KOMUNIKACE KOMUNIKAČNÍ SITUACE V PRÁCI MANAŽERA IVANA NEKVAPILOVÁ Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt: Vzdělávání pro.
Komunikace při přijímacím řízení a v pracovním týmu
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět: Inovace výuky prostřednictvím.
Analýza manažerských dovedností ve vybraném podniku
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět: Inovace výuky prostřednictvím.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět: Inovace výuky prostřednictvím.
Týmová spolupráce při vedení zájmových činností
Ing. Veronika Dostálková MBA
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Motivace a stimulace pracovníků ve vybraném podniku Autorka bakalářské práce: Martina Jakubcová.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět: Finanční gramotnost Tematický.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět: Inovace výuky prostřednictvím.
České Budějovice, červen 2016
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět: Finanční gramotnost Tematický.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět: Finanční gramotnost Tematický.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Vztah řízení výkonu a pracovního hodnocení zaměstnanců ve vybraném.
Ing. Veronika Dostálková MBA
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět: Inovace výuky prostřednictvím.
Obecná ekonomie STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět: Inovace výuky prostřednictvím.
kvalitní zákaznický servis
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět: Inovace výuky prostřednictvím.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět: Inovace výuky prostřednictvím.
zpracovaný v rámci projektu
Transkript prezentace:

Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět:Inovace výuky prostřednictvím ICT Tematický okruh: Ekonomické předměty Název materiálu: Techniky vedení lidí Číslo materiálu:VY_32_Inovace výuky_6.C_EP_06/20 Autor: Ing. Vladimír Kasík Datum tvorby: Všechny neocitované myšlenky patří autorovi.

Anotace Techniky vedení lidí Materiál ukazuje šířku tématu vedení spolupracovníků v podniku včetně současných témat, známých ze zahraniční praxe.

Techniky vedení lidí Úspěšné vedení lidí má tyto zásady: -vyhýbejte se argumentace z hlediska svého postavení, argumentujte spíše z hlediska zkušeností - vyslechněte druhé a zvažte jejich argumenty - nedomnívejte se, že někdo musí zvítězit a někdo prohrát - nepovažujte mlčení za známku souhlasu - vyhýbejte se hlasování a průměrování - vyhledávejte rozdílné názory, úplná shoda je vždy podezřelá - ustupte názoru, který má objektivní a logický základ – to opravdu není ostuda ! - pokud ostatní Vašemu názoru nerozumí, není to jejich vina, ale Vaše.

Vytváření synergie aneb = 3 Synergie znamená dosažení shody i z různých názorů a to předpokládá: - mluvte o faktech, nikoliv o pocitech - vyjadřujte otevřeně, ale ohleduplně svůj názor - vytvořte prostor i neprůbojným členům týmu - naslouchejte ostatním - naučte se tolerovat jiné názory - všímejte si, kde a komu je třeba pomoci - povzbuzujte ostatní - nikdy se nevzdávejte - vítězem musí být celý tým, ne jednotlivec Synergie je základem úspěšného týmu, je snadné se rozhádat, ale pro skvělý tým vždy platí = 3 ( nebo i 4 ! )

Nástroje leadershipu Leadership znamená vůdcovství, leader obvykle vidí „i za roh“, dokáže přesvědčit lidi, aby se ochotně a s nadšením snažili o dosažení společných cílů. Leader má jasnou vizi úspěchu. Jeho prostředky jsou: -charisma: dává ostatním přesvědčení, že leader jedná správně- nepomýšlí na osobní prospěch, otevřeně přiznává překážky a je připraven s nimi bojovat - dokáže vždy povzbudit -jedná v osobní úctě, je přátelský, neformální a důvěrný, zachází s pracovníky jako se sobě rovnými i přes značné rozdíly ve zkušenostech a postavení, věnuje se slabším členům týmu, pochválí i drobnost, pokud je dobře odvedena -dokáže si představit budoucí stav a tuto představu přenést na své spolupracovníky

Delegování Delegování je nutné: a) jste manažeři b) stejně nezvládnete všechno sami. důležité je zvolit správnou osobu: kdo má zájem, schopnosti, koho bude úkol bavit, kdo má čas a umí nad úkolem přemýšlet. - úkol se vyplatí s pracovníkem vícekrát projít - vysvětlit důvody a smysl úkolu - pracovník musí obdržet všechny všechny informace - pracovník musí s úkolem souhlasit - pracovník musí dostat dostatečnou pravomoc - delegujte vždy celý úkol, ne pouze jeho část

Teorie „Z“ Teorie „Z“ spojuje přednosti amerického a japonského přístupu k práci. -americký: častá změna zaměstnání, individuální rozhodování, rychlý postup, specializovaná kariéra, formální kontrola, pracovník jako zaměstnanec - japonský: celoživotní zaměstnání, kolektivní odpovědnost, pomalý postup, pracovník jako člověk, kariéra nespecializovaná-“všeuměl“ -Výsledek: dlouhodobé zaměstnání, individuální odpovědnost, pomalý postup částečná specializace, pracovník jako člověk

Coaching (koučink) Coaching je důležitý: coach pomocí otázek, návodů, příkladů umožňuje koučovanému uvědomit si své rezervy. Koučovaný pracovník získává větší sebejistotu, zdokonaluje se, má motivaci, zlepšuje se v učení, zlepšují se vztahy mezi podřízeným a nadřízeným. Co je důležité: stanovit cíle, pomoci poznat realitu, doporučit možná řešení a pomoci vybrat nejlepší, shrnutí výsledků a povzbuzení. Coach tak vlastně vyšle svého svěřence na životní dráhu tak, aby byl úspěšný.

Vedení změny Život je změna, ne všichni jsou na ni připraveni a zvládnou ji. Vedení změny je soubor zásad, jejichž dodržováním snížíme ztráty, které změnu doprovází. A co je pro to důležité?: -Dobrá informovanost o změně, dobré je informovat i o negativních dopadech změny. -Otevřená komunikace, přijmout postoje lidí. -Podpora při těžkostech (např. při propouštění). -Rychlé dosažení alespoň dílčí změny na počátku procesu. Zvládat změny elegantně je důležité. Vždy se snažte z každé změny vytěžit to pozitivní.

Zásady disciplinárního pohovoru Je to soubor opatření, které pomáhají zvládnout kázeňský pohovor bez ztráty úsměvu na obou stranách. -včasnost: pohovor obvykle do 24h po prohřešku -osobní jednání-nikoliv mail, telefon, vzkazy -důsledné soukromí: vždy mezi čtyřma očima -přímočarý postup bez manipulace -fakta, nikoliv emoce -kritika akce, nikoliv člověka -zjištění příčin, nemůžeme soudit podle „kdo co řekl“ -společná dohoda nápravy a termínu kontroly -nakonec povzbudit, že se náprava povede

Zásady hodnotícího pohovoru : mají za cíl udělat tento pohovor motivující. na úrovni dospělý-dospělý, nikoliv rodič-dítě,hodnocený pracovník se nemá zpovídat vždy začínáme pozitivním hodnocením: zdůrazněte dobré výsledky kritika jen konkrétní a věcná (nikoliv „tys to zas vyved´, je to celé špatně…..“) projevte lidský zájem o osobní problémy výsledek vítěz – vítěz hodnotíme celé období – v celku se určitě najde spousta dobře udělaných věcí, ne ?

Pravidla zpětné vazby Zpětná vazba je důležitá-pomáhá sdělit, jak působíme na své okolí, je to forma sdělení, jak nás vidí ostatní lidé. Když dáváte někomu zpětnou vazbu: -respektujte důstojnost, myšlenky, pocity a názory druhé strany, -přestože se doporučuje upřímnost, trochu diplomacie neškodí, upřímnost někdy dost ublíží….. -ohleduplnost, úcta, ale i otevřenost, zachování dobrých vztahů Když dostáváte zpětnou vazbu: - je to cenný zdroj informací, měli bychom pozitivně reagovat, nikoliv se urazit (viz Česko-Slovensko má talent!!)

Závěr: Není snadné dobře a úspěšně vést lidi. Je to velká zodpovědnost a vyžaduje znalosti, pochopení, cit. Co si o tom myslíte Vy ?

Zdroje: J. Zlámal, Z. Mendl: Ekonomie nejen k maturitě, Computer Media, Kralice na Hané, 2008, ISBN: