„SAMOSPRÁVA 2020“ (Řešení pro budoucnost) 20.1.2010 – Zlín Libor Lukáš statutární náměstek hejtmana Zlínského kraje.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Role obce v systému sociálních služeb Hradec Králové 7. května 2010 Jaromír Jech.
Advertisements

Sociální správa - prosinec
Veřejná moc a veřejná správa
Lokální ekonomika základ rozvoje. Kdo vyřeší náš problém Udělám to sám Dejte mi lidi, já to udělám Ať si to udělají sami.
Samospráva venkovských obcí v komplexu veřejné správy.
Aarhuská úmluva a požadavky na účast veřejnosti Zuzana Drhová, Zelený kruh.
Veřejná správa 5RE901Teorie a management veřejné správy Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Název projektu: Kvalitní vzdělání.
Příprava nové dopravní politiky ČR
Policie ČR partner dalších orgánů státu a samosprávy Senát Parlamentu ČR Ing. Jaroslav Salivar 1. náměstek ministra vnitra.
Činnost veřejné správy
Veřejná správa – úvod.
MSEK – sdružení právnických a fyzických osob, které podnikají převážně na území Moravskoslezského kraje v odvětvích energetického průmyslu. Klastr sdružuje.
STRATEGIE REGIONÁLNÍHO ROZVOJE ČR PRO OBDOBÍ
STÁTNÍ SPRÁVA A SAMOSPRÁVA
O řízení státu Prezident: Miloš Zeman
Evropská strategie zaměstnanosti a víceúrovňové vládnutí – sen nebo skutečnost? Milena Jabůrková, Ondřej Mátl a Gabriela Nováková Zpráva zpracována pro.
W.P Výbor regionů Stanovisko ke sdělení Komise pro Radu, Evropský parlament, Ekonomický a sociální výbor a Výbor regionů „Posilování místní dimenze.
ESVA. Lisabonská smlouva ER – oficiální EU instituce Úroveň hlav států a vlád Stanovuje cíle a dává obecné směry SZBP – závěry ER Stálý předseda ER zajišťuje.
Daňová teorie a politika
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
NEZISKOVÉ ORGANIZACE PARTICIPACE a KOMUNIKACE. Role participace „Každá centrální moc, i když má minimální pravomoci, má stálou tendenci ve jménu efektivity.
1  Růst možností a potenciálu rozsáhlé škály místních aktérů: politické strany, NO, jednotlivci, odbory, MSP, média …  Oblasti výkonu správy: veřejné.
Společenská odpovědnost organizací
VZOR PREZENTACE – ZDŮVODNĚNÍ PROGRAMU ROZVOJE OBCE PRO ZASTUPITELE Příloha č. 2 k problémovému okruhu PO2 – Koncepční rozvojový dokument obce MANAŽERSKÝ.
KONFERENCE PROTIPOVODŇOVÁ OCHRANA – PREZENTACE VÝSLEDKŮ PILOTNÍHO PROJEKTU „ATLAS LABE NA ÚZEMÍ KRÁLOVÉHRADECKÉHO KRAJE“ Projekt je spolufinancován Evropskou.
Kontrola veřejné správy I.
Základní informace Veřejná správa – činnost veřejnoprávní korporace spravující veřejné záležitosti ve veřejném zájmu financovaná z veřejných prostředků.
Veřejná správa.
Budoucnost kohezní politiky Pozice Poslanecké sněmovny Kristýna Kočí.
Od 1. dubna 2011 je účinný zákon o Úřadu práce České republiky, kterým se mění struktura a řízení úřadů práce. Tolik citace z tisku, co to však znamená?
Marketingové prostředí obce
Implementace veřejného zájmu Veřejné politiky. CYKLUS VEP  KDE JSME ? (identifikace a formulace VZ) - různé varianty řešení problému (kriminalita, dopr.
Petra Skryjová, Zuzana Kubičíková, Beata Kupová,.
Regionalistika 2 Strategické řízení a jeho využití ve veřejné správě v ČR.
MĚSTA 2020 aneb od strategie k projektům
Soudní ochrana práva veřejnosti na účast ve veřejné správě 28. dubna 2010.
MÍSTNÍ SPRÁVA III. ..
Závěry semináře RVŠ k 3. roli vysokých škol I: 1. V souvislosti se změnami paradigmatu role vysokých škol ve společnosti, respektujíce aktuální trendy.
LOKÁLNÍ A REGIONÁLNÍ POLITIKA VEP ZS 2007_2008. Kritéria členění veřejné politiky Segmenty veřejného zájmu (VeP obranná, kulturní, vzdělávací, energetická,
Projekt Zdravé město a místní Agenda 21 Ing. Soňa Krátká
RRV2 Strategické řízení. 2 úvod  Vymezení lokálního a regionálního rozvoje  Široký kontext pojetí rozvoje území (ekonomika, ŽP, veřejné služby…)  Diferenciace.
Regionalistika 2 Základní nástroje a možnosti rozvoje území.
Interaktivní personální portál
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 10: Personální řízení v MSP.
Současné prostředí v České republice pro víceúrovňové vládnutí RNDr. Josef Postránecký Ministerstvo vnitra.
Převod kompetencí krajům (decentralizace a dekoncentrace) Ing. Světlana Kubíková Vrchní ředitelka sekce veřejné správy, Ministerstvo vnitra Praha, 24.
Ekonomické otázky funkčního komunitního systému sociálních a zdravotních služeb v obcích PRAHA 17. dubna 2015.
Projekt Spolupráce Zlínska a Stredného Ponitria Přeshraniční spolupráce Kroměříž 13. –
Posilování přeshraniční spolupráce v období MVDr. Stanislav Mišák náměstek hejtmana Zlínského kraje Konference , Zlín.
Komunitní a akční plánování v praxi Co je to zapojování veřejnosti.
Luhačovice, Libor Lukáš Statutární náměstek hejtmana Zlínského kraje Řídící výbor KOMUNIKAČNÍ INFRASTRUKTURY Zlínského kraje.
Zkušenosti s činností ROPu Střední Morava a náhled na implementaci v příštím programovém období aneb od administrace k řízení EU fondů Roztoky.
Seminář Svazu měst a obcí České republiky , Praha Úloha architekta při rozvoji města Ing. arch. Marek Janatka, Ph.D.
1 Aktuální otázky budoucnosti kohezní politiky EU Ing. arch. Daniela Grabmüllerová, MBA, Ph.D. ředitelka Odboru evropských záležitostí Ministerstvo pro.
9. Stát, politický systém, demokracie 10. Nástroje veřejné politiky Prameny: Dvořáková, Vladimíra – Kunc, Jiří Demokracie a ústavnost. Praha: Karolinum.
Pracovní schůzka aktérů integrace - příprava navazujícího projektu „Jihomoravské regionální centrum na podporu integrace cizinců 2010“ 30. září 2009 EVROPSKÝ.
Principy KPSS Zlín Co KPSS přineslo do procesu plánování důraz na aktivní roli uživatelů sociálních služeb a zastoupení jejich zájmů v procesu.
Veřejné rozpočty Mgr. Oldřich Hájek.
PROGRAM ROZVOJE OBCE TUPESY NA OBDOBÍ 2017–2024 Úvodní informace
Rozpočtová soustava Finanční zdroje územních samospráv
Aktuální otázky v oblasti kohezní politiky a rozvoje měst
Starosti starostů s evropskými fondy, Praha
Koncepce rozvoje sociálních služeb pro osoby se zdravotním postižením poskytovaných příspěvkovými organizacemi Zlínského kraje na období Luhačovice.
REGIONÁLNÍ VEŘEJNÝ ZÁJEM
A – FORUM CS A KVALITA Mgr. Bc. Jan Vojvodík A – FORUM CS
Úvod, základní principy a cíle
Tvorba veřejných projektů – příklad Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Mgr. Bc. David Póč Oddělení pro strategii a rozvoj/Katedra.
Moje práce na Broumovsku
Obecná část rozpočtového práva III
Obecná část rozpočtového práva III
Transkript prezentace:

„SAMOSPRÁVA 2020“ (Řešení pro budoucnost) – Zlín Libor Lukáš statutární náměstek hejtmana Zlínského kraje

„Řešení pro budoucnost“ SAMOSPRÁVA  SLOVO „SAMOSPRÁVA“ NESMÍ BÝT PRO ODS POUZE JAKOUSI FLOSKULÍ ……  Jakou cestu a jaký systém zvolit v příštím desetiletém cyklu v naší zemi, aby ODS byla důvěryhodná?  Mnoho receptů – mnoho kreativních nápadů – A CO DÁL…  Dovoluji si právě zde ve Zlíně připomenout dobrý odzkoušený recept s příběhem jeho dvou protagonistů, a to Tomáše Bati a Jana Antonína Bati...  ….Čerpám z tohoto „příkladu“ denně.

„Řešení pro budoucnost“  Příběh Bati je příběhem silné osobnosti, v jehož průběhu dochází k propojení: - podnikatele a občana - podniku a samosprávy - podniku a státu…  Baťovo motto bylo: „MYSLI GLOBÁLŇĚ, JEDNEJ LOKÁLNĚ“  „Baťova soustava řízení“ – to je soubor vzájemně provázaných politik, které v poměrně krátkém období prokázaly svoji funkčnost a z toho vyplývající socio - ekonomický, kulturní, ale i morální vzestup celého zaostalého regionu.

„Řešení pro budoucnost“ GRAFICKÉ ZNÁZORNĚNÍ BAŤOVY SOUSTAVY ŘÍZENÍ Zdroj: R. Lešingrová

„Řešení pro budoucnost“  Baťa vnímal samosprávu a její výkon takto: VÝKON SAMOSPRÁVY = SLUŽBA VEŘEJNOSTI  Proč to uvádím…?  Protože se Tomáš Baťa stal ve Zlíně 4 x starostou, přičemž SVÉ občany vždy přesvědčil o své politické vizi, a je tedy pro nás dobrým příkladem.

„Řešení pro budoucnost“ CO MŮŽEME UDĚLAT MY ?!  Přesvědčme i my SVÉ občany o našich politických vizích a cestě vpřed, třeba na základě principů: - posílení samosprávy - posílení role silných osobností PROČ ?  Protože samospráva je vyjádřením respektu ke schopnostem obyčejných lidí, kteří se spoléhají především sami na sebe a jsou kompetentní sami rozhodovat o záležitostech a problémech místních a regionálních společenství.

„Řešení pro budoucnost“ Principy posílení samosprávy a role silných osobností: 1. Územní samospráva nechť se stane pro ODS jednou z významných politik, podobně jako je tomu u disciplíny ekonomické, či sociální.  Veďme vážnou diskuzi nad případnou úpravou legislativy, která by umožnila přímou volbu starosty ( +hejtmana +prezidenta)  Princip subsidiarity, tedy nastavení procesů, kompetencí a rozhodování na příslušných úrovních, nechť je politikou ODS směřující k důsledné a funkční decentralizaci veřejné správy. ( Nezbytnou podmínkou musí být strategická vize vymezující budoucí rozsah státní správy…)  Důležitým principem ODS, nechť se stane filozofie plnohodnotného postavení obcí a krajů při obsluze území ČR a to jak v oblasti státní správy, tak i v oblasti samosprávy v rámci územně – správního uspořádání státu.  Problematiku „Rozpočtové určení daní“ pojměme jako rozhodující nástroj pro efektivní a účinné fungování samospráv v ČR. Spotřební daň zahrnout do tzv. „koše sdílených daní“.  Nevyvážený poměr rozdělování sdílených daní: tj. cca. stát 75%, obce 21%, kraje 8% změňme ve prospěch kompetencí samospráv, včetně vytvoření příslušných motivačních nástrojů.  Podporujme v příštím plánovacím období EU tj. od r , aby Evropské finanční nástroje byly využity v rozsahu cca 1/3, pro aktivní politiku všestranného územního rozvoje, realizovanou obcemi a kraji.

„Řešení pro budoucnost“ DOVĚTEK  Zatímco socialistické strany před volbami nadělují třinácté důchody a mimořádné dávky, ODS by měla nadělovat porce samosprávy, které občané dlouhodobě důvěřují více než vládě, Poslanecké sněmovně nebo Senátu.

„Řešení pro budoucnost“ DĚKUJI VÁM ZA POZORNOST! Libor Lukáš