Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0873 Název materiáluFunkce.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základy správních činností
Advertisements

Písemnosti při organizaci a řízení firmy
M A N A G E M E N T 3 Akad. rok 2009/2010, Letní semestr
KONTROLA zpracovala: Ing. Jaroslava Teuberová Náchod, dne
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Hodnocení
13. Koordinace projektů Realizace změn Koordinace projektů
Nabídka personálních služeb
AUTOEVALUACE neboli VLASTNÍ HODNOCENÍ MŠ Martina Kupcová.
Audit administrativních činností
Kontrolní procesy. Funkce kontrolního procesu Dohled Srovnávání Náprava odchylek Ovlivňování budoucích rozhodnutí (zpětná vazba)
ÚČEL AUTOMATIZACE (c) Tralvex Yeap. All Rights Reserved.
Michaela Jirásková Marie Nikodýmová
7. zasedání pracovní skupiny interních auditorů kraje Vysočina
Auditorské postupy Činnosti před uzavřením smlouvy
Hodnocení, realizace a kontrolní etapa. Hodnotí se tři skupiny kriterií: A)Prospěšnost – žádoucnost 1. Jak navržená strategie pomáhá dosažení cílů? 2.
Management  Je umění řízení, působení na určitou soustavu (např.společnost) a ovládání její činnosti  Tento název může také označovat skupinu vedoucích.
PLÁNOVÁNÍ Vrcholným úkolem podnikového řízení je určování konkrétních podnikových cílů, jejichž prostřednictvím má být dosažen konečný cíl, dlouhodobá.
Organizace empirického výzkumu Etapy výzkumu: 1.Přípravná – definice problému, určení cíle výzkumu, zajištění dostupných již existujících informací o problému,
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_10_KONTROLA.
Marie Borecká, Kristina Ficencová 6. kruh, 1. ročník VSRR
Systém managementu jakosti
1 VYSOKÁ ŠKOLA FINANČNÍ A SPRÁVNÍ, o.p.s. školící středisko Kladno katedra řízení podniku a podnikové ekonomiky Předmět: Management 1 Téma 6: K O N T R.
VY_32_INOVACE_EKO_06 MARKETINGOVÝ VÝZKUM I. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
2008/2009 REPORTING Tereza Mulačová Česká zemědělská univerzita v Praze Tereza Řezníčková Provozně ekonomická fakulta Marek Tláskal obor Veřejná správa.
Ministerstvo obrany Inspekce ministra obrany
Management jakosti jako úhelný kámen provozu klinické laboratoře
Jako součást informačního systému podniku
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 34Číslo.
EKO VY_32_INOVACE_EKO_12 MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Rozhodovací proces, podpory rozhodovacích procesů
Rozhodovací procesy.
1 NÁKLADOVÉ ÚČETNICTVÍ (MU_305). 2 Ing. Jaroslav Wagner, PhD. Katedra manažerského účetnictví Místnost: 285 NB KH: Pondělí 15,00 – 17,00 hod.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ
Proces řízení kvality projektu Jaromír Štůsek
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_12_REGULOVÁNÍ.
Kalkulační systém a jeho využití v řízení
Praktické souvislosti projektového managementu Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Název projektu: Kvalitní vzdělání je.
Eva Dufková, Jan Matyáš VSRR, 3.ročník
MOTIVAČNÍ PROGRAM PRACOVNÍKŮ
Plánování a controlling 1
Akreditace laboratoří podle revidované ČSN EN ISO/IEC 17025:2005 Ing. Martin Matušů, CSc.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název materiáluSegmentace.
Systémová podpora procesů transformace systému péče o ohrožené děti a rodiny Klíčové aktivity realizované v Pardubickém kraji Pardubice, dne
Vypracováno kolektivem autorů České společnosti pro technickou normalizaci Úřad pro technickou normalizaci, metrologii a státní zkušebnictví
Autorita Schopnost získat si respekt podřízených. Rozlišujeme formální, neformální a odbornou autoritu Autoritativní styl řízení Styl řízení založený.
Téma 13: Finanční plánování
MANAGEMENT 6 Kontrolování. Poslání 5. manažerské funkce Včasné a hospodárné zjištění, rozbor a přijetí závěrů k odchylkám, které v řízeném procesu charakterizují.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název materiáluFunkce.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název materiáluHistorie.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název materiáluFunkce.
Marketingový systém řízení KontrolaRealizacePlánování.
Výukový program: Obchodní akademie Název programu: Kontrola Vypracoval : Ing. Adéla Hrabcová Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název materiáluMarketingový.
Systém managementu jakosti
Ing. Veronika Dostálková MBA
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Kontrola. Kontrola Kontrola Kontrola je proces sledování reality, zjišťování, zda se vyvíjí žádoucím směrem, rozbor příčin případných odchylek a přijetí.
Předmět: Podnikový a personální management 1
Kalkulační systém a jeho využití v řízení
Druhy kontroly. Druhy kontroly Kontrola z hlediska místa Přímá – probíhá na místě samém např. inspekce Nepřímá – kontrola výsledků činnosti, např.
11. Evaluace/hodnocení Hodnocení škol, školských zařízení a vzdělávací soustavy vymezuje § 12 zákona 561/2005 Sb. o předškolním , základním, středním,
Ing. Veronika Dostálková MBA
Systém managementu jakosti 3
Ministerstvo obrany Inspekce ministra obrany
Edukační standardy Beharková Natália.
Ekonomika malých a středních podniků
Kalkulační systém a jeho využití v řízení
Management Je umění řízení, působení na určitou soustavu (např.společnost) a ovládání její činnosti Tento název může také označovat skupinu vedoucích pracovníků.
Transkript prezentace:

Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název materiáluFunkce manažera – kontrola (VY_32_INOVACE_ ) AutorMgr. Vladimír Šorma Tematická oblast Marketing a management RočníkSedmý Datum tvorbyŘíjen 2012 Anotace Prezentace je určena pro výuku marketingu a managementu v hodinách Základů společenských věd - Ekonomie ve třetím ročníku, seznamuje studenty se základními termíny v oboru marketingu a managementu Metodický pokyn Šablona slouží jako digitalizovaná učebnice pro žáky třetího ročníku Základů společenských věd – Ekonomie; jednotlivé strany prezentace na sebe tematicky navazují, řeší problematiku sekvenční funkce kontroly. Časová dotace materiálu je minut.

Funkce manažera – Kontrola Kontrola - zajištěním lidských a ostatních zdrojů však práce manažera nekončí, je totiž nezbytné provádět neustálé hodnocení odvedené práce a kontrolovat, jestli výsledky odpovídají výsledkům plánovaným (tj. cílům) -na základě objektivního hodnocení vykonané práce manažer koriguje pracovní procesy takovým způsobem, aby bylo cílů dosaženo co nejefektivněji. V případě, že se podnik odchýlil od svých plánů, manažer zajistí odstranění odchylek v zájmu dalšího rozvoje firmy Způsoby kontroly: ověřování = potvrzení zkoumáním a poskytnutím objektivního důkazu, že specifikované požadavky byly splněny přezkoumání (review) = systematické, vyčerpávající a dokumentované zkoumání reality s cílem vyhodnotit způsobilost (podle stanovených kritérií), popř. identifikovat problémy neshoda (nonconformity) = nesplnění specifikovaného požadavku - nežádoucí jev, který je třeba napravit např. vada, reklamace, nedostatek - formy neshod: podvod, korupce, tunelování; nespokojenost zákazníků; reklamace; vada ve výrobě; špatné vnitropodnikové klima prověrka (audit) = systematické, nezávislé a dokumentované zkoumání (procesů, činností, popř. funkce útvarů) z hlediska naplňování stanovených zákonů, standardů, postupů, efektivního využívání zdrojů a žádoucího dosahování stanovených cílů controlling = získání nových poznatků o řízené realitě na základě systematického zachycení informací a jejich vyhodnocení opírající se o relaci plán (mělo být uskutečněno) versus skutečnost (bylo dosaženo), kterých může být využito k manažerskému rozhodování, koordinaci, plánování - nástroj řízení projektů zaměřený na rozvoj a budoucnost Byly identifikovány tři přístupy: a) kontrola trhem – přístup, který je postaven na využití externího tržního mechanismu při tvorbě standardů, používaných v kontrolním systému (ČOI) b) byrokratická kontrola – je postavena na organizační autoritě, na administrativních pravidlech, regulaci, postupech a definované politice (NKÚ, FÚ…) c) klanová kontrola – je tam, kde je chování zaměstnanců regulováno sdílenými hodnotami, normami, tradicemi, rituály, přesvědčením a dalšími aspekty kultury organizace Vnitřní struktura kontrolních činností (fáze kontroly) 1) Určení předmětu kontroly - stanovení konkrétního, reálně měřitelného a „kontroly schopného“ objektu 2) Získání a výběr informací pro kontrolu - získání přehledu o vývoji sledované reality: a) primární informace – přímo „z terénu“; získané přímým pozorováním b) sekundární informace – formou hlášení, zpráv, sdělení od podřízených, apod.; mohou být zkreslené informace 3) Ověření správnosti získaných informací - posuzována formální i věcná správnost informací - např. podpisová oprávnění, formální náležitosti záznamů, úplnost údajů, početní správnost 4) Hodnocení kontrolovaných procesů - „jádro kontrolního procesu“ - srovnávání stav reality s určenými kritérii 5) Závěry a návrhy opatření a) „nech být“ – kontrola nezjistila podstatné problémy, vývoj řízené reality jde žádoucím směrem, nejsou nutná žádná opatření b) „proveď korigující opatření“ – vývoj řízené reality se vyvíjí nežádoucím směrem; nutné pouze korigující opatření v dílčích oblastech c) „přijmi nové řešení“ – řízená realita se nevyvíjí žádoucím směrem; zjištěny podstatné nedostatky; je třeba přijmout radikální opatření 6) Zpětná kontrola - pouze v případě, že se prováděla korigující či nápravná opatření

Funkce manažera – Kontrola Vnitřní struktura kontrolních činností (fáze kontroly) 1) Určení předmětu kontroly - stanovení konkrétního, reálně měřitelného a „kontroly schopného“ objektu 2) Získání a výběr informací pro kontrolu - získání přehledu o vývoji sledované reality: a) primární informace – přímo „z terénu“; získané přímým pozorováním b) sekundární informace – formou hlášení, zpráv, sdělení od podřízených, apod.; mohou být zkreslené informace 3) Ověření správnosti získaných informací - posuzována formální i věcná správnost informací - např. podpisová oprávnění, formální náležitosti záznamů, úplnost údajů, početní správnost 4) Hodnocení kontrolovaných procesů - „jádro kontrolního procesu“ - srovnávání stav reality s určenými kritérii 5) Závěry a návrhy opatření a) „nech být“ – kontrola nezjistila podstatné problémy, vývoj řízené reality jde žádoucím směrem, nejsou nutná žádná opatření b) „proveď korigující opatření“ – vývoj řízené reality se vyvíjí nežádoucím směrem; nutné pouze korigující opatření v dílčích oblastech c) „přijmi nové řešení“ – řízená realita se nevyvíjí žádoucím směrem; zjištěny podstatné nedostatky; je třeba přijmout radikální opatření 6) Zpětná kontrola - pouze v případě, že se prováděla korigující či nápravná opatření

Funkce manažera – Kontrola Druhy kontroly 1) podle místa: a) přímá – inspekce, inventura, pochůzky po pracovišti b) nepřímý – zprávy, hlášení, porady 2) podle času: a) předběžná – průzkum potřeb, kapacitní propočty b) průběžná – operativní porady, mezioperační kontrola c) následná – rozbor finančních výsledků, kolaudace 3) podle doby trvání: a) nepřetržitá – sebekontrola, automatizované procesy b) občasná pravidelná – inventarizace, měsíční procesy c) občasná nepravidelná – předávací inventura, přepadová kontrola 4) podle rozsahu: a) komplexní – rozbor ročních výsledků b) dílčí – kontrola nákladů Základní typy kontroly 1) předběžná kontrola - zaměřena na prevenci možných problémů dříve, než nastanou; na budoucnost - cílem je přijmout nějaká opatření dříve, než se objeví problém 2) souběžná kontrola - probíhá souběžně s prováděním činností – v průběhu realizace aktivit - forma: přímý dohled 3) následná kontrola = zpětná vazba; probíhá po provedení činnosti - má dvě výhody: - poskytuje manažerům významné informace

Funkce manažera – Kontrola Průběžné (paralelní) manažerské funkce Průběžné manažerské funkce prostupují postupné manažerské funkce. Jde o: · analýzu (řešených problémů) · rozhodování · implementaci (realizaci rozhodnutí) Funkce řízení, jako typické činnosti, které manažer vykonává ve své práci jsou modelem. V praxi se jednotlivé činnosti kříží a překrývají. Postupují jimi tzv. průběžné manažerské funkce. Analýza: - je zaměřena na systematické posuzování a vyhodnocování všech dílčích prvků - analýzu úkolu je třeba provést i v případě, že konkrétní zadání chybí, neboť v tomto případě je nahrazeno situací (důležitost věci). - součástí analýzy řešeného problému jsou okamžitá opatření Rozhodování: -je logickým výsledkem analýzy řešeného problému. Posoudit situaci předpokládá rozpoznat (v ideálním případě) všechna možná přípustná řešení úkolu -rozhodnutí vyjadřuje záměr manažera, co a jak chce ke splnění úkolu učinit -rozhodnutí je plán, zaměřený na splnění stanoveného úkolu a určující způsob provedení. Implementace (realizace rozhodnutí): - u rutinních, standardních úkolů je to zobecnění rozhodnutí v podobě jednotných, závazných postupů (norem, směrnic apod.). - specifickou formou realizace rozhodnutí je příkaz. Příkaz stanoví závazně, co musí podřízení vykonat.

Zdroje: Kotler, Philip: Marketing management, Grada Publishing, spol. s.r.o., 10. rozšířené vydání, Praha, 2001 Maruani, Laurent: Abeceda marketingu, Management Press, Praha,1995 Světlík, Jaroslav: Marketing – cesta k trhu, EKKA, Zlín, 1994 Švarcová, Jana: Ekonomie, CEED, Zlín,