Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.3811 Název DUM: Skenování fotografie Číslo DUM: III/2/VT/2/3/57 Vzdělávací předmět: Pracovní výchova, Informatika Tematická.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Tvorba panorámat Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Ditta Kukaňová.
Advertisements

Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Jehličková tiskárna Číslo DUM: III/2/VT/2/1/15 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická oblast:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Digitální fotografování Číslo DUM: III/2/VT/2/3/43 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická oblast:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Prostředí internetu Číslo DUM: III/2/VT/2/2/27 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická oblast:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Snellův zákon Číslo DUM: III/2/FY/2/3/19 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast: Optika Autor: Ing.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Notebook, tablet Číslo DUM: III/2/VT/2/1/20 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická oblast:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Zvuková karta Číslo DUM: III/2/VT/2/1/10 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická oblast: Hardware.
Autor:Ing. Pavel Brož Předmět/vzdělávací oblast:Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Prezentace fotografií Číslo DUM: III/2/VT/2/3/55 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická oblast:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Skener Číslo DUM: III/2/VT/2/1/17 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická oblast: Hardware počítače.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Kancelářské balíčky Číslo DUM: III/2/VT/2/2/29 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická oblast:
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Tělesa –Válec Číslo.
Tělesa –Hranol Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Správa fotografií v Adobe Lightroom I.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Skenování fotografie
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Zobrazení rovinným zrcadlem
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Měření elektrického proudu a napětí Číslo DUM: III/2/FY/2/2/8 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Lom světla I. část
Číslo v digitálním archivu školy
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Zvuková karta
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Čtyřúhelník - obdélník
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Internetové služby – Disk Google Číslo DUM: III/2/VT/2/2/36 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická.
Počítačová grafika Rozdělení počítačové grafiky, charakteristika jednotlivých druhů.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Zábava na internetu
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Optická mechanika
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Optické vlastnosti oka
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Sériové řazení rezistorů
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Kulová zrcadla - vypuklá
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Čtyřúhelník – obvod čtverce
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Elektroskop a jednotka elektrického náboje Číslo DUM: III/2/FY/2/2/4 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická.
Zoner Callisto – editor bitmap
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Vlastnosti snímku
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Délka
Správa fotografií v Adobe Lightroom II.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Internetové prohlížeče
VY_32_INOVACE_09_16_malování
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Měsíční fáze
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Tělesa –čtyřboký hranol
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Čočky - spojky
Rastrová grafika Základní termíny - rozlišení. Rastrová grafika Základní termíny - rozlišení.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Grafické editory
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Měření objemu pevných látek
Informatika – Grafika.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Pokročilé úpravy snímku
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Dalekohled
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Pro žáky naší školy více – Na míru píšeme učebnice VY_32_INOVACE_VJ26 Excel – funkce Současná hodnota.
Zoner Callisto Úpravy a efekty – editor bitmap
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Word Okraje WordArt Pozadí Vodoznak. Word Okraje WordArt Pozadí Vodoznak.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Závislost elektrického odporu
Tělesa –Pravidelný šestiboký hranol
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Čtyřúhelník - obdélník
Informatika – Základní operace s buňkami
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Měření objemu kapalin
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Magnety
Transkript prezentace:

Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Skenování fotografie Číslo DUM: III/2/VT/2/3/57 Vzdělávací předmět: Pracovní výchova, Informatika Tematická oblast: Počítačová fotografie Autor: Radek Mareška Anotace: Žák se seznámí se skenováním fotografií. Klíčová slova: Fotografie, skener, ofocení Metodické pokyny: PC, DTP, metodické pokyny jsou součástí materiálu. Druh učebního materiálu: Prezentace doplněná fotografiemi a úkoly. Druh interaktivity: Kombinovaná Cílová skupina: Žák 5. – 8. ročníku Datum vzniku DUM:

Občas se setkáme se situací kdy budeme chtít digitalizovat naše fotografie, staré fotografie či obrázky které nemáme v digitální formě. K tomu nám slouží zařízení nazvané skener. Umístění fotografie do skeneru Fotografii vložíme do skeneru obrázkem dolů a zarovnáme její horní okraj a levou stranu k hornímu levému okraji skleněné snímací plochy skeneru. To nám zaručí, že bude naskenovaná fotografie rovně. Náhled výsledného obrazu V ovládacím programu skeneru si nejdříve zobrazíme náhled fotografie, kde můžeme provést předběžné úpravy, jako např. úpravu rozlišení, ořez, úpravu jasu, sytost barev, druh výstupního souboru, atd. Občas se setkáme se situací kdy budeme chtít digitalizovat naše fotografie, staré fotografie či obrázky které nemáme v digitální formě. K tomu nám slouží zařízení nazvané skener. Umístění fotografie do skeneru Fotografii vložíme do skeneru obrázkem dolů a zarovnáme její horní okraj a levou stranu k hornímu levému okraji skleněné snímací plochy skeneru. To nám zaručí, že bude naskenovaná fotografie rovně. Náhled výsledného obrazu V ovládacím programu skeneru si nejdříve zobrazíme náhled fotografie, kde můžeme provést předběžné úpravy, jako např. úpravu rozlišení, ořez, úpravu jasu, sytost barev, druh výstupního souboru, atd. Slova sken a skener jsou počeštěné anglické výrazy scan a scanner, což přibližně znamená snímání obrazu a obrazový snímač. Volné snímky, povoleno opětovné užití s úpravami.

Vlastní sken Skenování může trvat různě dlouho v závislosti na nastavených parametrech výstupního obrazu, čím vyšší kvalita, tím delší doba snímání. Po naskenování už jenom zvolíme místo kam se má obrázek uložit. Skenování negativů Některé skenery mají funkci skenování negativů, výsledný sken automaticky převedou na pozitiv. Další způsoby skenování Existují také ruční skenery, které uživatel drží v ruce a přejíždí s nimi skenovaný obrázek či fotografii, bohužel výsledný obraz není zdaleka tak kvalitní jako u stolních skenerů. Ofocování Pokud nemáte skener, můžete použít na vytvoření digitální kopie fotoaparát. Mějme však na paměti, že musíme fotografii velmi dobře nasvítit a dát pozor na stíny či odrazy předmětů a osob. Vlastní sken Skenování může trvat různě dlouho v závislosti na nastavených parametrech výstupního obrazu, čím vyšší kvalita, tím delší doba snímání. Po naskenování už jenom zvolíme místo kam se má obrázek uložit. Skenování negativů Některé skenery mají funkci skenování negativů, výsledný sken automaticky převedou na pozitiv. Další způsoby skenování Existují také ruční skenery, které uživatel drží v ruce a přejíždí s nimi skenovaný obrázek či fotografii, bohužel výsledný obraz není zdaleka tak kvalitní jako u stolních skenerů. Ofocování Pokud nemáte skener, můžete použít na vytvoření digitální kopie fotoaparát. Mějme však na paměti, že musíme fotografii velmi dobře nasvítit a dát pozor na stíny či odrazy předmětů a osob. Volné snímky, povoleno opětovné užití s úpravami.

1. Vezmi fotografii, vlož ji do skeneru a naskenuj. 2. V náhledu skenu nastav rozlišení a udělej ořez fotografie. 3 Výsledný sken ulož jako: sken_prijmeni.jpg. 4.Vezmi si fotoaparát a proveď ofocení obrázku nebo fotografie. 1. Vezmi fotografii, vlož ji do skeneru a naskenuj. 2. V náhledu skenu nastav rozlišení a udělej ořez fotografie. 3 Výsledný sken ulož jako: sken_prijmeni.jpg. 4.Vezmi si fotoaparát a proveď ofocení obrázku nebo fotografie. Závěrečný úkol Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Radek Mareška.