Egon Hostovský D ů m bez pána Aneta Kozlová Septima.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Změň, co změnit můžeš, ostatní nech být..
Advertisements

 (asi 1250 – 24. srpna 1290)  nejvýznamn ě jší p ř edstavitel krumlovské v ě tve č eského šlechtického rodu Vítkovc ů  druhorozený syn Budivoje z Krumlova.
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_KOUTENSKA_16.
Jirka Pospíšil, AC Rousínov, Spolu s Bohem… Jirka Pospíšil, AC Rousínov, PŘEKONÁVÁME PROBLÉMY.
Světová literatura po 1. světové válce
Ž ivot je škola Dostal jsi t ě lo. M ůž eš je mít rád nebo nenávid ě t, ale je tvou jedinou jistotou, ž e je budeš mít a ž do konce ž ivota.
N ORMÁLNÍ JE NEKOU Ř IT Ž ALOUDÍKOVÁ, I., H RUBÁ, D. P D F A LF MU BRNO Výchova ke zdravému životnímu stylu a nekuřáctví na I.stupni ZŠ.
Škola: St ř ední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitn ě ní výuky prost ř ednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
 Škola: St ř ední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitn ě ní výuky prost ř ednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Jméno autora: Mgr. Vlasta Kollariková Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_14_OSVZ_ZSVa Ro č ník: I. Vzdělávací oblast: Společenskovědní.
 Škola: St ř ední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitn ě ní výuky prost ř ednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Na výb ě r máte ze t ř í mo ž ností. Pokud se pro jednu z nich rozhodnete, naje ď te na ni šipkou myši a klikn ě te. Bude-li Vaše odpov ěď chybná, z ů.
Photo by Aneta Brožovská Present by Aneta Brožovská.
 Škola: St ř ední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitn ě ní výuky prost ř ednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Téma: Světová próza 1. poloviny 20. století VY_32_INOVACE_142.
2012 / 2013 Psychologie Komunikace Zuzana Psychologia.
Název SŠ: SOU Uherský Brod Autor: Mgr. Dana Zajíčková Název prezentace (DUMu): Česká próza po roce 1945: Ladislav Fuks Tematická oblast: Česky jazyk a.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Finanční gramotnost Autor: Mgr. Roman Havlíček 1.1 Podnikání.
Ukrajinci v ČR Adaptace II. Historie přítomnosti v ČR Pojem Ukrajinec – Malorus, Rusín.
Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastLiteratura – Psychologická próza 1. poloviny 20. století Datum vytvoření8.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Marie Havránková Název prezentace (DUMu): Prostě sdělovací styl – styl běžné každodenní komunikace Název sady:Funkční.
Učení ducha v praktickém životě. Učení ducha je praxe vlastních myšlenek, citů a činů Učení ducha znamená učit se správně utvářet své myšlenky a city.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Eva Bartošová Název DUM: VY_32_Inovace_ Pavel Kohout Název sady: Č eský jazyk 9. ro č ník Č íslo projektu:
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_KRISTINA_EPPICHOVA_LITERATURA_STAROVEKU_NOVY_ZAKON_07 Název školyStřední škola služeb,
Název školy: Svobodná základní škola,o.p.s. Autor: Ivana Makovičková Název materiálu: VY_12_INOVACE_4_ČTENÁŘSKÁ GRAMOTNOST_SILÁK BIVOJ Název: SILÁK BIVOJ.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Irena Čiháková Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje Národní.
Základy rodinného práva Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc. Lucie Chojnová NÁZEV: VY_32_INOVACE_07_Význam a funkce rodiny TÉMA SADY: Občanská výchova.
Malí ř ská esence 20. století Č íslo DUM: VY_32_INOVACE_DVK_4_18 Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ / Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ / Název.
Plánování – 1. funkce managementu Pojem Plánování = proces stanovení cíl ů č innosti, vhodných cest a prost ř edk ů k jejich dosažení ve stanoveném č.
Číslo projektu MŠMT: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_62_FINANCNIGRAMOTNOST_08_01_banky a jejich služby Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa,
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, p ř ísp ě vková organizace AUTOR: Mgr. Martina Steyerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_15_Hudební výchova – 8. ro č ník TÉMA: Rock.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová Název: VY_62_INOVACE_1702_POJIŠTĚNÍ Téma: Pojem F. G._ Pojištění Číslo projektu:
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_VLADIMIR_CELOUD_CESKA_LIT._1._POL._20._ST._MEZIVALECNA_PROZA_PSYCHOLO GICKA_PROZA_PREZENTACE_13.
Josef Procházka08 VKZ (Výchova ke zdraví) P08B0308P.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Martina Černá Název materiálu: VY_12_INOVACE_OS.6.Cer.33_Prvni_pomoc_stabilizovana_poloha.
Jan Amos Komenský Učitel národů. Jan žil s rodiči v Uherském Brodě. Jeho otec byl členem Jednoty bratrské. Rodný dům Jana Amose Komenského.
TRŽNÍ EKONOMIKA A PODNIKÁNÍ
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor Michaela Zemanová Číslo VY_32_INOVACE_12_08 Název Božena Němcová Téma hodiny Božena.
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_ INOVACE_16-19
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Název projektu: Moderní škola
Ing. Veronika Dostálková MBA
Doplňující učivo k národnímu obrození
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
Název: VY_32_INOVACE_VVP_8A_14F Škola:
Název vzdělávacího materiálu
Vzdělávací oblast: Teoretické vzdělávání Tematická oblast:
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
Ekonomika
Funkční styly Funkční styl je způsob cíleného výběru
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
GE Money Bank.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Název školy:. Základní škola Netvořice Autor:. Mgr
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Základní škola a mateřská škola Bohdalov CZ.1.07/1.4.00/ III/2
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_16_FUNKCNI_STYLY Název materiálu:
Současná společnost a životní styl, generační problémy
České školství v mezinárodním srovnání Stručné seznámení s vybranými ukazateli publikace OECD Education at a Glance 2010 Tisková konference 7.
Životní cyklus.
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVÁN V RÁMCI PROJEKTU EU PENÍZE ŠKOLÁM
Česká literatura Próza 30. léta.
Osobnost žáka jako jeden ze subjektů výchovně-vzdělávacího procesu
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Název školy Základní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Kolín V., Mnichovická 62
V televizi CNBC proběhl hodinový rozhovor s Warrenem Buffetem, druhým nejbohatším mužem světa, který mimo jiné věnoval 31 miliard USD na charitu. Zde je.
Transkript prezentace:

Egon Hostovský D ů m bez pána Aneta Kozlová Septima

Egon Hostovský Č eský autor ž idovského p ů vodu Hronov Montclair (New Jersey) Vystudoval gymnázium v Náchod ě, poté studoval filosofii v Praze, roku 1929 p ř ešel na univerzitu do Vídn ě, ale brzy studia zanechal 1937 ú ř edník ministerstva zahrani č í 1939 pracovn ě do Bruselu  emigrace do Pa ř í ž e  Portugalska  USA- zam ě stnán na č eskoslovenském konzulátu v NY Po 2. sv. válce návrat do Č eskoslovenska 1948 op ě t emigruje-Dánsko  Norsko  USA-u č itel č eštiny, noviná ř, redaktor rádia Svobodná Evropa 1974 zakládá Regina Hostovská Cenu Egona Hostovského

Dílo Inspirace: Dostojevskij, expresionismus Psycholog. a existencial. prózy Stezka podél cesty, Gheto v nich, Danajský dar P ř ípad profesora Körnera, Ž há ř, Všeobecné spiknutí, Dobro č inný ve č írek Cizinec hledá byt, Č erná tlupa, P ů lno č ní pacient

D ů m bez pána Nejrozsáhlejší p ř edvále č ný román Ž ánr: psychologický román Poprvé vyšel r D ě j se odehrává v malém pohrani č ním m ě ste č ku Starkov po dobu n ě kolika dní P ř íb ě h vypráví nejmladší ze 4 sourozenc ů Emil

Postavy Emil Adler- nerozhodný ú ř ední č ek, trochu sobecký, propadl stereotypu, nejmladší ze sourozenc ů Ervín- nejstarší, majitel obchodu, stará se o tetu a sestru, man ž elka R ůž ena, zále ž í mu na rodin ě Heda- jediná sestra, zatrpklá, zklamaná ž ivotem, chladná Jind ř ich- nejvnímav ě jší, sna ž í se objasnit záhady, ř eší velký osobní problém Teta Bed ř iška- né p ř íliš chytrá, ale miluje svou rodinu, sna ž í se je stmelit Helena, Klára, Maxa, Jakub

DějDěj Sourozenci se scházejí v rodném dom ě a jednají o jeho prodeji. Postupn ě za č ínají na povrch vyplouvat staré pravdy. Sourozenci zjiš ť ují, ž e se navzájem odcizili a u ž není nic jako d ř íve. Nakonec se, díky Jind ř ichovu problému(kv ů li jeho chamtivosti zem ř ela starostova ž ena- on má te ď finan č ní problémy), op ě t stmelí a naleznou k sob ě cestu. A všechny nejasnosti se vysv ě tlí.

1. linie – vztahy sourozenc ů 2. linie – Emil ů v osobní ž ivot – Zamiluje se do Heleny, ž ivot s Klárou mu p ř ijde stereotypní, neví jak z toho ven

Struktura Rozd ě leno do 8 kapitol- Cestou, Vzpoura, Opilá noc, V pasti, Záhad p ř ibývá, Plán mrtvého pána domu, A ž p ř ijde Mesiáš, Ze všech cest jen jediná kapitoly na sebe navazují Vykreslení pocit ů hrdin ů, zobrazení ž idovských tradic a ž ivota

Hlavní myšlenka Zobrazení vztah ů mezi lidmi Odcizení se jeden druhému Hledáni sebe samého, neschopnost komunikovat, dorozum ě t se Č lov ě k se cítí uprost ř ed davu osamocený, jako cizinec Zobrazení ž ivota ž id ů

Znaky sm ě ru Realismus Duševní a citové pro ž ívání č lov ě ka Zobrazení ka ž dodenního ž ivota Vykreslení povahy postav Zobrazení povrchní spole č nosti

Jazyk Spisovný jazyk Metafory Rozhovory Ž idovská slova- jedva Popisy p ř irovnání

Citace HOSTOVSÝ, Egon. Dům bez pána. 1.vyd. Praha: Melantrich. 225 s. ISBN