Porovnání totalitních režimů V čem se liší komunismus a fašismus.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Mgr. Irena Fadrhoncová.  Definice: právní norma je obecně závazné pravidlo chování, které je vyjádřeno zvláštní státem uznanou formou a jehož zachování.
Advertisements

Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jiří Hajn Název DUM: Voda (opakování) Název sady: Chemie – 8. ročník Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Základní škola Lichnov Den otevřených dveří 2015.
Kdo jsem – domácí mazlíčci Jméno autora:Mgr. Kateřina Kačmárová Škola:ZŠ Náklo Datum vytvoření (období):06/2013 Ročník:čtvrtý Tematická oblast:Naše příroda.
POLITICKÉ REŽIMY – FORMY VLÁDY. Politický režim Politický režim je normativní subsystém politického systému Základem jsou politické normy  NORMY jsou:
Globální adresace na Internetu Vazební síťové prostředky (uzly) Směrování Adresný plán.
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín Registrační čísloCZ.1.07/1.5.00/ Označení DUMVY_32_INOVACE_E30.03 Ročník3. ročník.
Krizové štáby. Zákon č. 240/2000 Sb., § 14 (1) Hejtman zajišťuje připravenost kraje na řešení krizových situací; ostatní orgány kraje se na této připravenosti.
PROCES Udržitelný rozvoj měst a jeho financování v transformující se společnosti při nárůstu socioekonomických rizik ► Ing. Lubor Hruška, Ph.D. – prostorová.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov Autor: Mgr. Jiří Lux Datum/období: 21. října 2013 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma.
Síťové operační systémy OB21-OP-EL-KON-DOL-M Orbis pictus 21. století.
Hospodářský proces Hospodářský proces. Hospodářský proces Hospodářský proces rozdělujeme na následující fáze: a) výroba b) rozdělování a přerozdělování.
VY_32_INOVACE_Fi_III_19 Název Státní zřízení a formy vlády Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro.
TRŽNÍ EKONOMIKA A PODNIKÁNÍ
Mise BLOM Návrhy efektivního prosazování v záležitostech nad provinčního zájmu Soudržnost a spolupráce v prosazování Prosazovatelná nařízení Společné stanovování.
Pojem přeměna obchodní společnosti
Josef Středula, předseda ČMKOS
Zabezpečení personálu a infrastruktury logistiky
Slovní úlohy o společné práci
Příjmy z kapitálového majetku
Evaluace předmětů studenty (Anketky)
PŘÍJMY – NEROVNOST, DISKRIMINACE, CHUDOBA
Název projektu: Moderní škola
EVROPA PO II. SVĚTOVÉ VÁLCE
Anotace Objasnit důvody vzniku státu. Seznámit žáky se znaky státu, popsat různé historické typy států. Výukový materiál.
Politické strany a politické směry
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
ČEHO JE VÍC? ZRAKovÉ VNÍMánÍ.
Nástup komunismu a fašismu
Moderní dějiny.
VY_32_INOVACE_18_12_Zdravý životní styl
SLABIKUJEME S TICHÁČKEM.
Moc zákonodárná, moc výkonná, moc soudní
Didaktické zásady Literatura:
PRŮMYSLOVÁ REVOLUCE A JEJÍ DŮSLEDKY
Sémantické aspekty katalogizace VI
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Anna Zabranská Číslo
ANOTACE POLOŽIT ŽÁKŮM NĚKTERÉ OTÁZKY Z OBLASTI PRÁVNÍHO VĚDOMÍ
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR
Volby v ČR Název školy: ZŠ Salvátor
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
POLITICKÝ ZEMĚPIS FORMY VLÁDY.
Slovní úlohy o společné práci stejný čas
DIDAKTIKA LYŽOVÁNÍ.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
Společnost a její typologie
Obecné výklady o důkazech
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
České školství v mezinárodním srovnání Stručné seznámení s vybranými ukazateli publikace OECD Education at a Glance 2010 Tisková konference 7.
EVROPA PO II. SVĚTOVÉ VÁLCE
HODINY - poznej stejný čas, velikost
Aktuální právní úprava činnosti školy a nové úkoly zástupce ředitele
Moc zákonodárná, moc výkonná, moc soudní
© 2012 STÁTNÍ ÚSTAV PRO KONTROLU LÉČIV
Zlomky Sčítání zlomků..
Čím vším se řídí reklama pro odborníky
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Slovní úlohy o společné práci
Název školy: Speciální základní škola, Louny Poděbradova640, příspěvková organizace Autor: Mgr. Erika Pospíšilová Název materiálu: VY__32_INOVACE_20_IV_Z6_Typy_Krajin.
VY_32_INOVACE_VO.9.A.02 Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Nikola Grbavčicová Název materiálu: VY_32_INOVACE_VO.9.A.02_typy_a_formy_statu.
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_M_06_Hra 3 TEMA: Hra 3
PhDr.Hana Pazlarová, Ph.D
Centra kolegiální podpory
Rizikové skupiny 2 Pojetí normality, deviace a deviantní chování
Slovní úlohy o společné práci − 3
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Kolín V., Mnichovická 62
SYNONYMA Jazyk a řeč.
Transkript prezentace:

Porovnání totalitních režimů V čem se liší komunismus a fašismus

Rozdíly KOMUNISMUSFAŠISMUS Levicový extremismusPravicový extremismus Vyvolává třídní bojSpojuje třídy na podporu státu Ovlivňuje demokracii (volby apod.)Odstraňuje demokracii (parlament) Všichni jsou si rovniPopírá rovnost lidí (elitářství) Stát řídí ekonomikuEkonomiku jen reguluje Zbrojí prý pro obranuÚtočné plány a zbrojení Emancipace žen (přehnaná)Patriarchální systém Vznik v SSSRVznik v Itálii

Úkoly: Pojmenuj vedoucí představitele obou totalitních režimů. Jaký je význam slova „patriarchální“ ? Pracuj se slovníčkem. Co je špatné na emancipaci žen v SSSR? (Přečti si text v barevném pruhu v učebnici na straně 24 a uvažuj).

Správné odpovědi : Benito Mussolini, J.V. Stalin, A. Hitler Teorie o nadřazenosti mužů ve společnosti Např. emancipace nebyla mnohdy v souladu s přáním ženy, žena nemůže fyzicky zvládnout práci muže, jedna směna v továrně a druhá doma (péče o děti a domácnost), časné umisťování dětí do jeslí apod.