Psycholog v řízení lidských zdrojů. Ladislav Koubek  Lektor a kouč manažerů a obchodníků  Vzdělání: psychologie, právo  Manažerské zkušenosti v obchodu.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Psycholog v řízení lidských zdrojů
Advertisements

Vypracováno kolektivem autorů České společnosti pro technickou normalizaci Úřad pro technickou normalizaci, metrologii a státní zkušebnictví
Strategické řízení školy s využitím sebehodnocení školy dle modelu CAF RNDr. Hana Žufanová.
Management Motivace Personalistika. Motivace Výkon schopnosti a podmínky Lidský potenciál.
Asistenti pedagoga pro žáky se sociálním znevýhodněním a jejich role ve škole.
Spolupráce OSPOD se školami a školskými zařízeními TENTO PROJEKT JE FINANCOVÁN Z EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU PROSTŘEDNICTVÍM OPERAČNÍHO PROGRAMU LIDSKÉ.
PROJEKTY ZAMĚŘENÉ NA VZDĚLÁVÁNÍ DOSPĚLÝCH Dříve realizované projekty PALMIF – 3 projekty (Fond aktivních opatření trhu práce) PALMIF – 3 projekty (Fond.
Právní subjektivita – s.r.o. Výhoda spočívá v omezeném ručení za závazky společnosti. Relativně nízké hodnotě min. základního jmění. Malé administrativní.
1. Úvod do profesního poradenství Dagmar Svobodová.
MANAGEMENT - ORGANIZOVÁNÍ. Obsah Management - Organizování © Ing. Jan Weiser  Manažerská funkce organizování  Nejdůležitější nástroje organizování 
Hodnocení kvality vzdělávání škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem Zvyšování kompetencí vedoucích pracovníků Liberec 20. srpna 2012 Hodnocení.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
 2006  Ministerstvo průmyslu a obchodu Příprava aplikace zákona č. 179/2006 sb. o ověřování a uznávání výsledků dalšího vzdělávání do působnosti Ministerstva.
Akční plán podpory odborného vzdělávání stav realizace k
Výzkum efektivnosti fungování veřejné správy Interní grant VŠP Jihlava Měrtlová - Nečadová - Kovář.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Příloha č. 1 – specifikace předmětu plnění Řízení lidských zdrojů Procesy a nástroje VZ 2015.
Kvalifikace pracovníka v sociálních službách a sociálního pracovníka.
Psycholog v řízení lidských zdrojů. Ukončení předmětu:  účast na obou dnech blokové výuky  splnění domácího úkolu.
Podnik ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Střední odborná.
IMYDŽ JE NA NIC! POSLOUCHEJ ŽÍZEŇ!. IMAGE FIRMY & ETIKETA Ing. Bc. Jan Kuba.
Personální a mzdová agenda ve vybraném podniku Autorka bakalářské práce: Monika Deutschová Vedoucí bakalářské práce: Ing. Kristina Kabourková Vysoká škola.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada44 Anotace.
Autor práce: Denisa Vydrová Vedoucí práce: Ing. Petra Solarová, Ph.D. Oponent práce: Ing. František Martíšek České Budějovice, červen 2016.
VYSOKÁ ŠKOLA TECHNICKÁ A EKONOMICKÁ ČESKÉ BUDĚJOVICE ÚSTAV PODNIKOVÉ STRATEGIE Autor bakalářské práce: Jitka Macháčková Vedoucí bakalářské práce: Ing.
Jsou venkovské školy horší než městské?
Analýza merchandisingu a nákupní atmosféry vybrané obchodní jednotky
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Ing. Kateřina Lichtenberková
Hodnocení kvality vzdělávání škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem EDUCA 2011 MY JOBS Porada ředitelů Liberec
Procesní management v oddělení logistiky
Mentoring, co a jak? Václav Šneberger
Vlastní hodnocení školy Vítejte na dnešní přednášce RNDr. Jiří Kuhn,
Plánování ve školní tělesné výchově
Vedoucí práce: Ing. Lenka Ližbetinová, Ph.D.
Vnitropodniková komunikace ve vybraném subjektu
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Pracovní porada Pracovní list.
Společenská odpovědnost ve školství
Téma 11: Finanční plánování
Pracovní porada Pracovní list.
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
Jednotné principy klasifikace na GJKT
Kompetenční modely Mgr. Andrea Drdáková.
Adaptace jedinců v novém pracovním prostředí
Evaluace a hodnocení Evaluace Autoevaluace ©.
Moderní personalistika
Společenská odpovědnost organizací Město Třebíč 21. září 2017
RIZIKO.
Management Přednáška 7, 8: Plánování.
Gymnasium Jižní Město Praha
Organizační struktura
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích ústav podnikové strategie Analýza komunikačních chyb řídících pracovníků ve vybrané společnosti.
Role a možnosti spolupráce s orgány sociálně-právní ochrany dětí
Digitální učební materiál
Projekt Diplomové práce
RIZIKO.
MANAŽERSKÉ VZDĚLÁVÁNÍ V TELEFÓNICA O2 CZECH REPUBLIC
MAP II. MAP Praha 12 pokračuje
Kulatý stůl Rozvoj spolupráce SOŠ a členských firem HK
Projektové řízení výstavby podle PMBOK 2. Řízení rozsahu
Národní rozvojový program mobility pro všechny (NRPM)
Hodnocení a řízení výkonu
Centralizované rozvojové projekty 2017
Konference ke čtenářské gramotnosti Spolupracující partneři
Dostupné vzdělání pro všechny kdo chtějí znát a umět víc…
IPs APIV_B Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Martin VLASTNÍK, vedoucí oddělení politiky nerostných surovin
Transkript prezentace:

Psycholog v řízení lidských zdrojů

Ladislav Koubek  Lektor a kouč manažerů a obchodníků  Vzdělání: psychologie, právo  Manažerské zkušenosti v obchodu a personalistice  V oblasti rozvoje lidí působím od r  Autor knihy Praktická psychologie pro manažery a personalisty

Ukončení předmětu  účast na obou dnech blokové výuky  splnění domácího úkolu

Psycholog v organizaci  Výběr a posuzování  Výcvik  Hodnocení výkonnosti  Organizační změny  Ergonomie  Volba povolání a kariérové poradenství  Interpersonální dovednosti  Rovné příležitosti  Bezpečnost a ochrana zdraví  Pracovní design  Přehled postojů  Práce a duševní zdraví

Základní strategické otázky v HR dle F. Hroníka  Jaké chceme mít lidi?  Jak zabezpečíme převod schopností ve výkonnost? Zaměstnanci se ptají: Co za to?

Role HR dle D. Ulricha 1. Strategické HR 2. Řízení transformace a změny 3. Řízení firemní infrastruktury 4. Řízení přínosu pracovníků Procesy Operativa Strategie Lidé

Role HR dle D. Ulricha Podpora business strategie Diagnostika organizace HR marketing Transformační řízení Definice hodnot Tvorba kompetenčního modelu Redesign systému Dlouhodobý rozvoj týmů Výběr Vzdělávání a rozvoj Odměňování Plánování kariéry Zaměstnanecké výhody Tvorba společného domu Knowledge management Zpětná vazba Koučování Role Strategický partner Agent, iniciátor změny Administrativní expert Bojovník za pracovníky

V centru pozornosti ProcesyDokumentaceLidé Cílem Funkčnost systémůStruktury a pravidlaNeustálý rozvoj Styl práce InteraktivníProaktivníReaktivní Komunikace Všemi směry Shora dolů a zdola nahoru Shora dolů Vlastník procesu Nadřízený/ zaměstnanec/ tým Personalista/ Nadřízený Personalista Hodnotí se Výsledky / Kompetence VýkonPracovní činnost Role lin.manažera „Kouč“„Soudce“„Policista“ současnost Přístup k řízení lidí léta Role personalisty Administrátor léta Funkční expertPartner managementu

Personalista  Nejčastější pozice  Velmi široký záběr  Nutná kvalifikace: někdy i SŠ  Pracovní činnosti  Vedení personální evidence.  Příprava a uzavírání pracovněprávních smluv.  Vyřizování individuálních personálních záležitostí.  Zajišťování vzdělávání zaměstnanců včetně rekvalifikací.  Vyřizování požadavků zaměstnanců z oblasti sociální politiky

Personalista  HR Administrator  HR officer  Personnel Assistant/Personální asistent  Personální specialista  Referent osobního oddělení/ útvaru/ personálních věcí  Referent péče o zaměstnance  Referent sociálních věcí  Referent výchovy a vzdělávání

Samostatný personalista  Širší zodpovědnost, koncepční práce  Nutná kvalifikace: VOŠ/ bak. stupeň  Pracovní činnosti  Samostatné zajišťování odborných a specializovaných personálních a sociálních agend.  Sledování a vyhodnocování vývoje ukazatelů z oblasti personalistiky a zaměstnanosti.  Zpracovávání sociálních programů, vzdělávacích projektů, systémů hodnocení zaměstnanců apod.  Zajišťování rekvalifikací a personálních řešení pro zaměstnance při organizačních změnách.

Samostatný personalista  HR Specialist  Odborný personalista  Odborný referent osobního oddělení  Odborný referent osobního útvaru  Personální specialista  Recruitment Specialist/Specialista náboru a výběru  Specialista vzdělávání/Training Specialist

Personalista specialista  Širší zodpovědnost, koncepční práce  Nutná kvalifikace: mgr. stupeň  Pracovní činnosti  Usměrňování personální politiky s vazbou na vývoj a záměry v organizaci.  Zpracovávání výhledů a koncepcí v oblasti lidských zdrojů.  Tvorba hodnotících systémů a nástrojů k utváření podnikové kultury.

Personalista specialista  Director Human Resources  HR / Personální manažer  HR / Personální specialista  Odborný referent osobního oddělení  Odborný referent osobního útvaru  Personalista expert

Klasický systém HR ve firmách HR manažer HR administrátor RecruitmentDevelopment Compensation and benefits Mzdová účetní

Systém HR business partneringu Manažer má k dispozici HR business partnera Aadministrativa Recruitment Development Compensation and benefits Trenér Psycholog Apod.

HR? Hasiči nebo projektanti? „Dnes to funguje tak, že HR pracovníci plní ve firmách role hasičů, kteří musí řešit problémy, které firma má.“ Jaroslav Macnar, Monster Jaké je očekávání managementu od HR?

Příklad Expert: Kompetenční model jako bod zlomu  Příležitost formulovat hodnoty  Příležitost tvořit HR strategii  Příležitost změnit myšlení

Struktura projektu 1.shůzka, sběr údajů, pohovor s managementem firmy. 2.schůzka, představení pracovního modelu a připomínky 3.schůzka, představení KM a tvorba pozorovatelného chování Design KM 1.schůzka, návrhy systému hodnocení a vzdělávání 2.schůzka, definitivní podoba systému KM v personálních činnostech Výcvik v užití metod hodnocení Pilotní projekt u jedné úrovně a vyhodnocení Zavedení metod a systému Jednotlivé schůzky jsou milníky, v nichž interní zástupci potvrzující dosavadní výsledky. V mezidobí probíhá práce v externí firmě, která průběžně komunikuje.

Na co narážíme  Neznalost HR pojmů mezi manažery  Odstup vůči HR – jakou má HR pozici u top managementu?  Naprosto rozdílné představy jednotlivých částí firmy

Co se podařilo  Přesvědčení manažerů o nezbytnosti HR  Systematická a nikoli jen formalizovaná „HR činnost manažerů“  Posun v myšlení lidí

Jak by měl pracovat dobrý HR manažer/specialista  V těsném kontaktu s top managementem  Součástí je studium dokumentů, rozhovory s lidmi napříč firmou  Výstupem je práce přesně přizpůsobená podmínkám firmy  Soulad se strategií společnosti

Jak vám může pomoci poradce  Jste manažer, kterému se podstatně zhoršují vztahy v týmu a neví, jak si s tím poradit. Lidé na sebe vzájemně žalují, hádají se spolu a někteří mezi sebou nemluví.  Jste oběť šikany ze strany nadřízeného. Dává vám jen ty nejhorší úkoly, schválně mění zadání na poslední chvíli a velmi agresivním způsobem vás ponižuje.  Jste personalista v obchodní firmě zaměřené na prodej hardwaru. Chcete zvýšit obchodní dovednosti prodejců. Odpovězte: 1. Co všechno jako poradce budete v dané situaci zjišťovat? 2. Co můžete a nemůžete v dané situaci udělat?

Doporučená literatura Ladislav Koubek: Praktická psychologie pro manažery a personalisty Dave Ulrich: Mistrovské řízení lidských zdrojů. (Grada, Originál: Human Resource Champions)

Hledejte si práci sami… Mgr. Ladislav Koubek …než Vás okolnosti dokopou.