Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Mgr. Renáta Burdová Název prezentace (DUMu): 3.5 – 3.11 Lineární rovnice, slovní úlohy Název sady: Matematika pro.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Advertisements

Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_762.
VY_32_INOVACE_MAT_VA_08 Digitální učební materiál Sada: Matematika Téma: Komplexní čísla – grafické řešení nerovnic s absolutní hodnotou Autor: Mgr. Eva.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAT_SU_3_15.
Název školy Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb, Komenského 3, Litoměřice AutorMgr. Milena Procházková Název šablonyIII/2_Inovace a zkvalitnění.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslava Holečková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: Provozuje.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_768.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_19_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
Zkvalitnění kompetencí pedagogů ISŠ Rakovník IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků středních škol Integrovaná.
VY_32_INOVACE_MAT_VA_03 Digitální učební materiál Sada: Matematika Téma: Grafické řešení soustav lineárních rovnic Autor: Mgr. Eva Vaňková Předmět: Matematika.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAT_NO_1_14.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Miluše Nováková. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Mgr. Renáta Burdová Název prezentace (DUMu): 3.1 – 3.4 Lineární rovnice, vyjádření neznámé ze vzorce Název sady:
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Mgr. Renáta Burdová Název prezentace (DUMu): 2. Úpravy výrazů Název sady: Matematika pro 4. ročník, opakování k maturitě.
Gymnázium a obchodní akademie Mariánské Lázně Mgr. Klára Tesařová.
VY_32_INOVACE_83. ANOTACE Materiál je vytvořen pro žáky 3. ročníku oboru OPERÁTOR DŘEVAŘSKÉ A NÁBYTKÁŘSKÉ VÝROBY a pro žáky 2. ročníku NÁSTAVBOVÉHO STUDIA.
MATEMATIKA Lineární rovnice ve slovních úlohách I.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Mgr. Renáta Burdová Název prezentace (DUMu): 1.8 – 1.14 Množiny, slovní úlohy, dělitelnost N čísel Název sady: Matematika.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Mgr. Renáta Burdová Název prezentace (DUMu): 4.4 – 4.5 Nerovnice v podílovém tvaru, definiční obor log. funkce Název.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Mgr. Renáta Burdová Název prezentace (DUMu): 10.8 – Kvadratické rovnice, rozklad na součin, definiční obor.
VY_32_INOVACE_63. Materiál je vytvořen pro žáky 3. ročníku oboru OPERÁTOR DŘEVAŘSKÉ A NÁBYTKÁŘSKÉ VÝROBY a pro žáky 2. ročníku NÁSTAVBOVÉHO STUDIA Materiál.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Tomáš Rachůnek Název prezentace (DUMu): Užití geometrické posloupnosti Název sady:Posloupnosti a finanční matematika.
ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU 4 – Intervaly – teorie NÁZEV ŠKOLY Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Tomáš Rachůnek Název prezentace (DUMu): Umořování dluhů Název sady:Posloupnosti a finanční matematika Ročník:2. Číslo.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Mgr. Renáta Burdová Název prezentace (DUMu): Kvadratické rovnice, slovní úlohy Název sady: Matematika.
Soustavy dvou lineárních rovnic o dvou neznámých Množiny kořenů
Soustavy dvou lineárních rovnic o dvou neznámých Procvičování
Rovnice ve slovních úlohách I.
1.1 – 1.7 Množiny, číselné obory, intervaly, slovní úlohy
Geometrická posloupnost - součet
Geometrická posloupnost
Geometrická posloupnost - příklady
VY_32_INOVACE_91.
Vzájemná poloha přímek v rovině – procvičování 2
5.7 – 5.8 Usměrňování, částečné odmocňování
Kvadratické rovnice - procvičování
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
5.2 – 5.3 Mocniny, odmocniny, mocniny o základu 10
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Vzdálenost bodu od přímky. Vzdálenost rovnoběžek.
Směrnicový tvar rovnice přímky
Autor: Ing. Jitka Michálková
VY_32_INOVACE_85.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslava Holečková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  Provozuje.
Matematika Variace.
10.11 – Vietovy vzorce, iracionální rovnice
Aritmetická posloupnost - součet
SŠ-COPT Uherský Brod Mgr. Renáta Burdová
4.1 – 4.3 Lineární nerovnice i jednoduchý podílový tvar
Matematika Parabola.
Vzdálenost bodu od přímky
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
VY_32_INOVACE_94.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Procvičování – analytická geometrie v rovině
Nerovnice s absolutní hodnotou II.
Úpravy algebraických výrazů
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
Opakování na písemnou práci z lineárních nerovnic
Aritmetická posloupnost jednoduché příklady
4.8 Nerovnice s abs. hodnotami – Metoda nulových bodů
SŠ-COPT Uherský Brod Mgr. Renáta Burdová
VY_32_INOVACE_64.
10.1 Kvadratické rovnice, možné výsledky, metody řešení
5.9 – 5.10 Mocniny, odmocniny - obtížnější
Transkript prezentace:

Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Mgr. Renáta Burdová Název prezentace (DUMu): 3.5 – 3.11 Lineární rovnice, slovní úlohy Název sady: Matematika pro 4. ročník, opakování k maturitě – řešené příklady (lze použít i v nižších ročnících při procvičování) Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ Datum vzniku: – Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem ČR.

Anotace Záměrem této sady výukových materiálů s názvem Matematika pro 4. ročník, opakování k maturitě – řešené příklady (lze použít i v nižších ročnících při procvičování) je zopakovat a procvičit probranou látku i ukázat studentům souvislosti mezi jednotlivými tématy tak, aby si vytvořili určitý nadhled při řešení matematických příkladů. Cvičení jsou seřazena od lehčích ke složitějším, příklady na sebe často tematicky a metodicky navazují. Studenti si zopakují základní metody řešení příkladů, prohloubí si matematické myšlení. 2

3.5 Majitel dílny nakoupil na úvěr s roční úrokovou sazbou 10% materiál v ceně m Kč. Dluh chce splatit ve dvou stejných splátkách vždy na konci 1.a 2. roku. Velikost jednotlivých splátek s je možné určit vztahem: (m*1,1-s)*1,1=s. a) Vyjádřete z tohoto vzorce velikost jedné splátky s. Čísla nezaokrouhlujte. b) Jaký byl úvěr na materiál m, pokud majitel splácí každým rokem částku s= Kč? Výsledek zaokrouhlete na tisíce. 3

3.5 (m*1,1-s)*1,1=s. a) Vyjádřete z tohoto vzorce velikost jedné splátky s. Čísla nezaokrouhlujte. 4 ŘEŠENÍ:

3.5 b) Jaký byl úvěr na materiál m, pokud majitel splácí každým rokem částku s= Kč? Výsledek zaokrouhlete na tisíce. 5 ŘEŠENÍ:

3.6 Průměrný věk rodiny, která se skládá z otce, matky a syna, je 37 let. Synovi je 20, otec je o 3 roky starší než matka. Určete věk matky při narození syna. ___________________________ 6 ZÁPIS:

3.6 Věk matky při narození syna byl 24 let. 7 ŘEŠENÍ: ODPOVĚĎ:

3.7 Na trhu byly dva stánky s borůvkami. U prvního stál litr borůvek 60Kč, u druhého 1 kg borůvek 90 Kč. Hmotnost jednoho litru borůvek je 650 g. Určete, u kterého stánku byly borůvky prodávány levněji. 1. stánek ….1l……60Kč 2. stánek ….1kg….90Kč 1l ………….650g 8 ZÁPIS:

stánek ….1l……60Kč 2. stánek ….1kg….90Kč 1l ……..…….650g Abychom mohli porovnat obě ceny, musíme porovnat stejné množství borůvek v každém stánku. Zjistíme, kolik stojí 1 kg borůvek v 1. stánku: 1l……60Kč……….650g 1g stojí………..…..60:650Kč 1000g=1kg stojí….60:650*1000=92,31Kč Levněji byly prodávány borůvky u 2. stánku – přibližně o 2,30Kč. 9 ŘEŠENÍ: NÁPOVĚDA: ODPOVĚĎ:

3.8 Výnosy z vkladní knížky jsou sníženy vždy o 15% daň. Vklad ve výši Kč vynesl za rok čistý úrok 935 Kč. Jaká byla roční úroková míra? 10 ZÁPIS:

3.8 Roční úroková míra byla 2 %. 11 ŘEŠENÍ: ODPOVĚĎ:

3.9 V pololetí mělo ve třídě 1. B vyznamenání nebo pochvalu 20% žáků. Na konci roku přibyli k vyznamenaným nebo pochváleným ještě 4 žáci, takže vyznamenání nebo pochvalu pak měla žáků. Kolik žáků bylo ve třídě? 12 ZÁPIS: vyznam. ŘEŠENÍ:

3.9 Ve třídě bylo 30 žáků. 13 ŘEŠENÍ: ODPOVĚĎ:

3.10 Opakování ze ZŠ: Skupina pracovníků by splnila úkol za 10 hodin, skupina brigádníků by plnila tentýž úkol 18 hodin. Jak dlouho by pracovaly obě skupiny společně ? 14 ZÁPIS: ŘEŠENÍ:

3.10 Obě skupiny by pracovaly společně 6 hod. 26 min. 15 ŘEŠENÍ: ODPOVĚĎ:

3.11 Opakování ze ZŠ: Kolik destilované vody musíme přilít do 2,4 litrů 84% lihu, abychom získali 60% líh? Musíme přilít 0,96l destilované vody. 16 ŘEŠENÍ: ODPOVĚĎ:

metoda Kolik destilované vody musíme přilít do 2,4 litrů 84% lihu, abychom získali 60% líh? Musíme přilít 0,96l destilované vody. 17

Zdroje pro textovou část KUBÁT, Josef, Dag HRUBÝ a Josef PILGR. Sbírka úloh z matematiky pro střední školy: maturitní minimum. 1. vyd. Praha: Prometheus, 1996, 195 s. Učebnice pro střední školy (Prometheus). ISBN HUDCOVÁ, Milada, Libuše KUBIČÍKOVÁ a Josef PILGR. Sbírka úloh z matematiky pro SOŠ, SOU a nástavbové studium: maturitní minimum. 1. vyd. Praha: Prometheus, c2000, 415 s. Učebnice pro střední školy (Prometheus). ISBN Vlastní příklady. 18

Seznam zdrojů pro použité obrázky Vlastní obrázky. 19