ZŠ Brno, Řehořova 3 S počítačem snadno a rychle 6.-9. Informatika 9. ročník III2-13-11.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Fotoaparáty 3. ročník Zbožíznalství Fotoaparát - zařízení sloužící k pořizování a a zaznamenání fotografií - v principu 1. světlotěsně uzavřená komora.
Advertisements

Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_FY_2E_PAV_01_Světlo.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 9. ročníku. Žák navazuje na učivo probrané v 7. ročníku a učivo prohlubuje. Žák vysvětlí funkci čočky v lidském oku.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Digitální fotografování Číslo DUM: III/2/VT/2/3/43 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická oblast:
Zoner Photo Studio – Editor I. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.
ČOČKY Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_10_32.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Lukavice, okres Ústí nad Orlicí AUTOR: Eva Strnadová NÁZEV: VY_52_INOVACE_04_05_15_ZRAK TÉMA: SMYSLOVÁ SOUSTAVA.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autoři: Mgr. Milan Pechal, Ing. Zdeněk Hlavačka Název prezentace (DUMu): Objektiv, převracecí systém, okulár a clony zorného.
DIGITÁLNÍ FOTOGRAFIE I vol. 1 Libor Krsek. AGENDA kontakty jak bude kurz probíhat co se naučíte požadavky ke zkoušce známkování jak se chovat co je fotka.
Experimentální metody oboru – Pokročilá tenzometrie – Měření vnitřního pnutí Další využití tenzometrie Měření vnitřního pnutí © doc. Ing. Zdeněk Folta,
ZŠ Brno, Řehořova 3 S počítačem snadno a rychle Informatika 9. ročník III
TRANSFORMÁTOR Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_18_32.
Mechanika II Mgr. Antonín Procházka. Co nás dneska čeká?  Mechanická práce, výkon, energie, mechanika tuhého tělesa.  Mechanická práce a výkon, kinetická.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ NASTAVENÍ DIGITÁLNÍHO FOTOAPARÁTU 1. část DIGITÁLNÍHOtavenfotoaparátu.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM USB mikroskop.
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
ZŠ Brno, Řehořova 3 S počítačem snadno a rychle Informatika 9. ročník III
Mgr. Milan Pechal, Ing. Zdeněk Hlavačka
Senzory pro EZS.
Základy automatického řízení 1
Optický kabel (fiber optic cable)
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Matouš Bořkovec, ZŠ Suchdol
Návod na tvorbu prezentace diplomové / bakalářské práce
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
ELEKTRONICKÉ ZABEZPEČOVACÍ SYSTÉMY
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_09 sociální role
Informatorium školy mateřské J. A. Komenský 3.část
DUM - Digitální Učební Materiál
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Informatika 9. ročník (volitelný předmět)
Souhrnné otázky, Světelné jevy
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
EU peníze školám Základní škola , Znojmo, Mládeže
Malování - nástroje grafického editoru
Základní jednorozměrné geometrické útvary
Ohyb světla na optické mřížce
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Vlastnosti snímku
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lubomíra Moravcová Název materiálu:
Regulátory spojité VY_32_INOVACE_37_755
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a příroda, Fyzika, Dalekohledy Autor: Kamil Bujárek, Bc. Název materiálu:
Název školy: Základní škola J. E. Purkyně a Základní umělecká škola
Hra ke zopakování či procvičení učiva:
Rastrová grafika Základní termíny - rozlišení. Rastrová grafika Základní termíny - rozlišení.
7. Druhy čar, měřítka zobrazení, písmo Technická dokumentace
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Přídavná zařízení.
Autor: Mgr. Vladimíra Dvořáková
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
Číslicové měřící přístroje
Corel PHOTO-PAINT Úloha 3 Zpracovala: Mgr. Jitka Hotařová
Konstrukce trojúhelníku
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Text zápatí (edituje se v menu Vložení / Záhlaví a zápatí)
Word Okraje WordArt Pozadí Vodoznak. Word Okraje WordArt Pozadí Vodoznak.
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
VY_32_INOVACE_09_ICT_529_Jnc
Digitální učební materiál
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_M_06_Hra 3 TEMA: Hra 3
Název: VY_32_INOVACE_ICT_7B_12B Škola:
07_10_Digitální fotoaparát Ing. Jakub Ulmann
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_Vl_03_Vodstvo ČR
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Konstrukce trojúhelníku
Transkript prezentace:

ZŠ Brno, Řehořova 3 S počítačem snadno a rychle Informatika 9. ročník III

Informatika Základy digitální fotografie Mgr. Vilém Nejezchleb dnes.cz/p/digitalni- fotoaparat-nikon-d40-black ii-af-s-dx/791721//

Digi foto Pro úspěšnou fotografickou tvorbu je téměř nutností pochopení některých základních optických pravidel, které se v tomto oboru vyskytují. V této prezentaci si velmi stručně osvětlíme některé z nich...

Z cyklu More Than Human, foto: Tim Flach.

Digi foto - Expozice Obraz ve fotoaparátu vzniká dopadem světla ze snímaného objektu skrze soustavu čoček a clonu v objektivu na snímač fotoaparátu po stanovenou dobu. Dobu určuje čas otevření závěrky, která jinak udržuje snímač v naprosté tmě. Množství světla určuje clona. Kombinací těchto dvou parametrů vytvoříte fotografii v požadované expozici, přičemž nastavovat je můžete (podle použitého fotoaparátu) buďto manuálně (což vyžaduje zkušenosti a cvik), automaticky (fotoaparát vše nastaví za vás), či poloautomaticky (nastavíte jeden parametr a fotoaparát druhý parametr dopočítá za vás). Při automatickém a poloautomatickém provozu můžete taktéž využít kompenzaci expozice, pokud chcete mít obraz záměrně podexponovaný anebo přeexponovaný.

Digi foto Česky řečeno – jde o to, aby se při pořízení snímku dostalo na čip foťáku množství světla, které je tak akorát

Digi foto - Clona Zařízení uvnitř objektivu, s jehož pomocí nastavujete velikost otvoru, skrze který prochází světlo ke snímači. Clonové číslo určuje, jak moc je clona otevřena - přičemž zde platí nepřímá úměra - čím menší číslo, tím vice je clona otevřena a tím menší čas otevření závěrky potřebujete pro správnou expozici.

Clonové číslo V každém objektivu je clona, která je tvořena sadou neprůhledných lamel. Lamely umožňují měnit velikost otvoru, kterým do foťáku prochází světlo. Možná jsi u svého foťáku narazila na některé číslo z této řady: 2.0, 2.8, 4.0, 5.6, 8, 11, 16, 22, … jedná se o tzv. Clonové číslo (F).

Digi foto - Clona Tzn. že pokud máte málo světla a fotíte z ruky, je vhodné nastavit nízkou clonu, aby vám dlouhý čas obraz nerozmazal. Pozor však na to, že nejostřejší obraz podávají objektivy zpravidla pokud světlo prochází střední částí čočky, tzn. při středně zacloněném objektivu, nicméně toto záleží na použitém objektivu a každý objektiv má nejostřejší obraz v jiné poloze. Clona má taktéž vliv na hloubku ostrosti (viz. níže) - čím větší clonové číslo, tím je hloubka ostrosti větší. Podle maximální clony, kterou je schopen objektiv poskytnout, je určena i světelnost objektivu - čím menší, tím lepší.

Digi foto – Čas To, po jakou dobu se bude fotografie exponovat, určuje čas otevření závěrky. Tato hodnota se udává jako převrácená hodnota v sekundách tzn. např. jako 1/50 sekundy, či 1/1500 sekundy. Čím nižší čas nastavíte, tím menší clonu (tzn. větší otvor) potřebujete, aby se fotografie správně naexponovala. Nízké časy se používají, pokud fotíte rychlou akci, kdy hrozí, že dlouhý čas obraz rozmaže, či pokud nemáte dost světla a obraz by vám rozmazaly vaše roztřesené ruce. Naopak dlouhý čas použijete v případě, kdy chcete použít velkou clonu (požadujete velkou hloubku ostrosti), anebo v případě, kdy si to žádá váš fotografický záměr (např. fotografovaní řeky s fotoaparátem na stativu, kdy dlouhý čas rozmaže tekoucí vodu do jemných pruhů).

Digi foto – ISO (citlivost) V každém digitálním foťáku je čip, který přeměňuje dopadající světlo na elektrické signály, ze kterých se pak „poskládá“ fotografie. Čím vyšší nastavíš Citlivost (ISO), tím ochotněji čip zaznamenává dopadající světlo. V ideálním světě bys tedy vždy, když by se ti nedostávalo světla, jen nastavila vyšší ISO a často by bylo po problému. V reálném světě je ale vyšší ISO krutě zdaněno – platí se za něj digitálním šumem.

Levá fotografie: ISO: 100, clona: 22, čas: 1.6, pravá fotografie: ISO: 1600, clona: 22, čas: 1/10 (zvětšeno na 250%)

Digi foto – Zaostření Objektiv vám umožňuje zaostřovat objekty na určité vzdálenosti, přičemž ostřit můžete zpravidla buďto automaticky (autofocus - fotoaparát sám zaostří na zvolený ostřící bod), anebo manuálně (sami si otáčením ostřícího kolečka na objektivu zaostříte jak chcete). Tímto způsobem můžete zdůraznit jednotlivé objekty ve scéně oproti jiným, případně je úplně potlačit.

Levá fotografie zaostřena na postavičku v popředí - ISO: 320, clona: 2.8, čas: 1/160, pravá fotografie zaostřena na květinu v pozadí - ISO: 320, clona: 2.8, čas: 1/125.