Tento Projekt technické pomoci 6.1 Ministerstva zdravotnictví je spolufinancován Evropskou unií z Evropského fondu pro regionální rozvoj. Služby v oblasti.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Fond dalšího vzdělávání, Na Maninách 20, Praha 7 STÁŽE Inovativní prvek v náboru nových zaměstnanců STÁŽE Inovativní prvek v.
Advertisements

OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Mgr. Barbora Hošková Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR 8.listopadu 2006.
Strukturální fondy na MŠMT Setkání českých technologických platforem
Operační řízení útvarů Policie ČR s celostátní působností CZ.1.06/1.1.00/ Operační řízení útvarů Policie ČR s celostátní působností CZ.1.06/1.1.00/
Mgr. Jiří Šimon Odbor práva veřejných zakázek a koncesí Praha, Nová směrnice EU pro zadávání veřejných zakázek v kontextu společensky odpovědného.
Integrovaný operační program (IOP) Oblast intervence 3.2 Služby v oblasti veřejného zdraví Programové období
Program rozvoje Ústeckého kraje Obsah prezentace Představení PRÚK účel zpracování struktura PRÚK struktura priorit a opatření indikátory.
Plzeň Integrovaný operační program Název materiálu2 Co je to IOP? Tematický operační program financovaný z ERDF pro období 2007-
Návrh Dlouhodobého záměru vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy ČR 2015 Porada ředitelů škol a školských zařízení 9. prosince 2014 KÚ Libereckého kraje.
AKTUÁLNÍ VÝVOJ V ROP SČ 15. října 2015 Výroční konference – Senohraby Ing. Václav Chytil.
Kulatý stůl II. Nový Šaldorf-Sedlešovice MAS jako nástroj spolupráce obcí pro efektivní chod úřadů.
Operační program Průmysl a podnikání Programové dokumenty OP – Průmysl a podnikání Národní rozvojový plán ostatní operační programy Socioekonomická.
2. setkání pracovních skupin „Sociální věci a zdravotnictví“
PRIORITNÍ PROJEKTY LIBERECKÉHO KRAJE V OBLASTI VZDĚLÁVÁNÍ PRO OBDOBÍ 2014+
Zahájení tvorby Komunitního plánu sociálních služeb pro město Žatec Mgr. Petr Antoni Dne
Podpora odborných partnerství v sociálních službách, existuje ano či ne?
SEMINÁŘ K PROBLEMATICE EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU Porovnání obsahu a zaměření OP RLZ a JPD Cíl 3 * Městská knihovna, Praha.
Vize propojení zdravotního a sociálního pojištění RNDr. Jiří Schlanger náměstek pro informatiku a mezinárodní věci.
Dotační možnosti ve zdravotnictví v rámci ESIF programové období
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Zdravotně sociální fakulta, Jírovcova 24/1347, České Budějovice 1 Vzdělávání poskytovatelů sociálních.
REFORMA ČESKÉHO ZDRAVOTNICTVÍ Plán činnosti ministerstva zdravotnictví Praha,
OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR.
Východiska pro administraci ROP Střední Morava Semináře: Olomouc Zlín
Seminář na MZ Bezpečnost zdravotních služeb - současná priorita MZ MUDr. Markéta Hellerová Ministerstvo zdravotnictví.
IROP předpokládaná podoba implementace.
Evropský sociální fond 1 Jiří Švarc Evropská Komise Generální ředitelství pro zaměstnanost, sociální věci a rovné příležitosti Oddělení pro Českou republiku,
Sekce náměstka ministryně pro ochranu práv dětí a sociální začleňování Odbor ochrany práv dětí (91) Odbor sociálního začleňování (92) –1–1.
Možnosti čerpání MAS v rámci jednotlivých OPERAČNÍCH PROGRAMŮ MAS STŘEDNÍ POVLTAVÍ z. s.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY CENTRUM PRIMÁRNÍ PREVENCE SEMIRAMIS o.s. Mgr. Simona Krajíčková.
Krajská konference primární prevence rizikového chování 2. ročník Liberec, 31. března 2016.
Mobilní kontaktní a koordinační centra.
1 5. Zasedání PS pro udržitelný rozvoj regionů, obcí a území Aktualizace SUR ČR Hlavní změny po veřejných diskusích Ing. Igor Hartmann Ministerstvo pro.
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ PLZEŇSKÉHO KRAJE Aktuální informace.
FONDY EU Předvstupní podpora Agenda 1999 – 2006 a její plnění v ČR.
koncepce rodinné politiky Dipl.-Pol. Jana Maláčová
AKTUÁLNÍ VÝZVY OPERAČNÍHO PROGRAMU ZAMĚSTNANOST
Standardy funkčního programu prevence a kontroly infekcí
Dokument KAP MSK - obsah
Mgr. Radek Jiránek ředitel Agentury pro sociální začleňování
(pro jednání výboru pro zdravotnictví)
Vytvoření jednotného systému v oblasti finanční gramotnosti a prevence předlužení na úrovni územních samosprávných celků F I N G R A M.
Bezpečnost pacientů v EU a ČR
KVALITA – BEZPEČNOST - EFEKTIVITA
Programový rámec: Integrovaný regionální operační program
Aktuální témata v oblasti Evropských strukturálních a investičních fondů JUDr. Olga Letáčková, náměstkyně pro řízení sekce koordinace evropských fondů.
„IOP – šance pro váš rozvoj“
Způsoby podávání projektů na úrovni krajů
EVALUACE v OP RLZ PaedDr. Jaromír Krejčí Mgr. Jana Ostrýtová MŠMT.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Hlavní město praha a integrace cizinců
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
DEKRET ROZVOJE A STABILITY ČESKÉHO ZDRAVOTNICTVÍ Dvacet zdravých vět
Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání
Kde vzít na platy lékařů?
Kvalita-Inkluze-Poradenství-Rozvoj (KIPR)
Evropský návratový fond (ENF)
Společenská odpovědnost organizací Město Třebíč 21. září 2017
Aktualizace strategické vize Strategie rozvoje Jihomoravského kraje 2020 Brno, 5. prosince 2011.
Informace o změnách metodiky dotačního řízení Konference primární prevence rizikového chování Praha, Matouš Korbel.
Ošetřovatelský proces v primární péči
EQF a Národní soustava kvalifikací v České republice
Komunitní centrum v přírodní zahradě
Ing. Stanislava Správková
AČMN, 1. LF UK Praha, FHS UK Praha, LRS Chvaly
Vyhodnocení naplňování Strategií komunitně vedeného místního rozvoje Místních akčních skupin působících na území Ústeckého kraje a Integrované strategie.
Projekt „Plánování sociálních služeb v Plzeňském kraji“
Rodičovské kompetence – silní rodiče v našem pohraničí
Integrované operační středisko – „srdce policie“
Seminář pro žadatele pro výzvu 082
Příspěvek k činnosti v PSNDP
Transkript prezentace:

Tento Projekt technické pomoci 6.1 Ministerstva zdravotnictví je spolufinancován Evropskou unií z Evropského fondu pro regionální rozvoj. Služby v oblasti veřejného zdraví 3.2 IOP

VÝCHODISKA  Obtížná ekonomická situace a zadluženost některých zdravotnických zařízení, podfinancování systému péče (pod úroveň průměru EU 25)  Zastaralé technologie  Nízká informovanost veřejnosti o problematice zdraví  Vysoké hodnoty nemocnosti a úmrtnosti u chorob cév a srdce a u nádorových onemocnění, jejich rostoucí výskyt a přetrvání  Převaha léčby nad prevencí  Neexistence plošného uplatnění standardních jednotných postupů pro hodnocení a řízení kvality a nákladovosti péče  Nedostatečné pokrytí a kvalita řízení komunitní péče pro chronicky nemocné a seniory

CÍLE Zvýšení kvality a dostupnosti standardizované zdravotní péče včetně rozvoje efektivního systému prevence zdravotních rizik modernizace procesů řízení kvality a nákladovosti v systému poskytování služeb veřejného zdraví. Přiblížit úroveň vymezené části systému péče o veřejné zdraví ČR úrovni obdobných systémů zemí EU. Dosažení změny negativních trendů ukazatelů zdraví populace jako je zlepšení zdraví a kvality života populace zajištěním nabídky vyšší kvality poskytované zdravotní péče a uplatňováním účinnějších metod prevence s pozitivním dopadem na snížení úmrtnosti, invalidizace a částečné invalidizace, zkrácení délky hospitalizace, délky pracovní neschopnosti, vyšší míry zdraví.

AKTIVITY 3.2 Podporované aktivity vedoucí k dosažení stanovených cílů: Modernizace a podpora přístrojového vybavení národních sítí zdravotnických zařízení včetně technického zázemí Systémová opatření v oblasti prevence zdravotních rizik obyvatelstva a prevence sociálního vyloučení osob znevýhodněných jejich zdravotním stavem nebo věkem Řízení kvality a nákladovosti systému veřejného zdraví  Alokace: €248,481,706 (ERDF)

AKTIVITY cíle Podporované aktivity vedoucí k dosažení stanovených cílů: Zvýšení vybavenosti specializovaných pracovišť národních sítí – 60 % Počet dostupných programů prevence pro obyvatele – 45 Počet programů zavádějících standardy a standardní postupy řízení kvality a nákladovosti – 40.

HODNOTY 3.2 IOP Počet předložených projektů – 212 Finanční objem předložených projektů – 9,159 mld Kč (355 mil €) Projekty s vydaným Rozhodnutím – 159 Finanční objem vydaných Rozhodnutí – 6,06 mld Kč (238 mil €) Proplaceno příjemcům dotace – 3,8 mld Kč (150 mil €) Certifikováno – 3,32 mld Kč (131,6 mil €)

REALITA 3.2 IOP Koncepce národní sítě poskytovatelů specializované a superspecializované péče Efektivizace a koncentrace péče na základě Odborností a kvalifikace personálu Zajištění standardů vybavení pracoviště Návaznost na vymezená území Traumatologická centra (11) Kardiologická a kardiovaskulární centra (18) Neurologická – iktová (23) a cerebrovaskulární (10) centra Onkologická a komplexní onkologická centra (13)

REALITA 3.2 IOP Koncepce národní sítě poskytovatelů specializované a superspecializované péče Východisko pro hodnotící proces Hodnocení efektivnosti Potřebnost požadovaných tech. parametrů pro daného poskytovatele Potřebnost daného přístroje v kontextu již existujícího vybavení Hodnocení potřebnosti z hlediska regionální dostupnosti

REALITA IOP 3.2 a) Národní sítě specializované a superspecializované péče – podpora z IOP 6 výzev Alokace výzev – 6,9 miliard Kč (cca 270 mil €) 29 různých podpořených poskytovatelů péče - nemocnic (k ) 5 lineárních urychlovačů 9 magnetických rezonancí 12 tomografů 16 angiografů 32 různých rentgenových přístrojů Více než 40 ultrazvuků

REALITA IOP 3.2 indikátory Zvýšení vybavenosti specializovaných pracovišť národních sítí – 72,37 % (závazek schválených projektů 68,91) Počet dostupných programů prevence pro obyvatele – 26 (závazek schválených projektů 67) Počet programů zavádějících standardy a standardní postupy řízení kvality a nákladovosti – 10 (závazek schválených projektů 20)

Co bychom dnes udělali jinak? Indikátory Přesnější vymezení vůči ostatním operačním programům Přísnější přístup k příjemcům, zvláště na začátku programu Zavedení přísnějšího hodnocení efektivity již od začátku programu a zohlednění aspektu regionální dostupnosti

Co budeme dělat jinak? Nové období – nový přístup 1.Rozhodování o prioritách na základě koncensu všech odborů ministerstva 2.Podpora pouze několika vybraných témat 3.Úzké zaměření na resortní strategie 4.Důraz na systémovost a dlouhodobou udržitelnost

Co budeme dělat jinak? Priority MZ ČR pro  reforma psychiatrické péče  investice do infrastruktury (ERDF)  zavádění nových druhů služeb (ESF)  vzdělávání pracovníků poskytovatelů péče (ESF)  destigmatizační aktivity (ESF) 2. podpora zdravého životního stylu (ESF)  vzdělávací a osvětové preventivní programy  vybrané druhy služeb (zaměřené na soc. vyloučené komunity, poradenské služby apod.) 3. vzdělávání pracovníků ve zdravotnictví (ESF)

Co budeme dělat jinak? Priority MZ ČR pro investice do infrastruktury poskytovatelů péče  infrastruktura následné péče navazující na centra super/specializované péče – návaznost na  další typy center spec. péče – perinatalogická centra  dovybavení některých center specializované péče

Jak to budeme dělat? Priority MZ ČR pro Integrovaný regionální operační program (ERDF) Operační program Zaměstnanost (ESF)

Děkuji za pozornost Jan Bodnár ředitel odboru evropských fondů Ministerstvo zdravotnictví ČR