Plánování – 1. funkce managementu Pojem Plánování = proces stanovení cíl ů č innosti, vhodných cest a prost ř edk ů k jejich dosažení ve stanoveném č.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Advertisements

Tvorba cen v maloobchodě
PLÁNOVÁNÍ A STRATEGIE Management a marketing
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Škola: St ř ední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitn ě ní výuky prost ř ednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Výukový program: Obchodní akademie Název programu: Plánování Vypracoval : Ing. Adéla Hrabcová Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Podnikatelské prostředí: Mikroprostředí
PLÁNOVACÍ PROCESY, DRUHY PLÁNOVÁNÍ
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_05_PLÁNOVÁNÍ.
Dnes fiktivně, zítra reálně.
PLÁNOVÁNÍ Vrcholným úkolem podnikového řízení je určování konkrétních podnikových cílů, jejichž prostřednictvím má být dosažen konečný cíl, dlouhodobá.
P3 - Marketingový plán „Jsou tři typy firem: ty, které předvídají, ty které reagují na podněty, a ty, které se diví tomu, co se stalo.“ Které jsou nejúspěšnější?
Předmět: Řízení podniku 1
Rozpočty.
Výukový program: Obchodní akademie Název programu: Ekonomická stránka činnosti podniku Vypracoval : Ing. Marcela Zlatníková Projekt Anglicky v odborných.
Koncepce marketingového řízení
Poslední cesta vede k nám! POH Ř EBNÍ SLUŽBA Poh ř ební služba Hálkova 42 Jihlava- Helenín
PODNIKATELSKÝ ZÁMĚR Význam podnikatelského záměru:  Podnikatel si ujasní: v čem bude podnikat kolik finančních prostředků bude potřebovat kde získá potřebné.
SPRÁVNÍ ORGÁNY OBCE Mgr. Michal Oblouk.
Strategické plánování. Management rozhoduje o: Předmětu podnikání Jeho cíli Způsobu, jak k tomu cíli dospět STRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 34Číslo.
EKO VY_32_INOVACE_EKO_12 MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Malý hospodářský dvůr Horšov Autor: Ing. Petr Libra
Podnikatelský plán struktura plánu.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingový plán hotelu Ročník / obor studia:III.
 P1 - Strategické plánování  P2 - Systém managementu jakosti a legislativy  P3 - Řízení informací  P4 – Audity.
Plánovací proces a druhy plánování
Ing. Gabriela Dlasková ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ
Dlouhodobé financování podniku Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Eva Dufková, Jan Matyáš VSRR, 3.ročník
Marketingový plán Jak marketingově plánovat Příprava podkladůSestavení plánu Realizace plánu Cíle podniku Marketingové strategie Pozice produktu Marketingový.
Založení firmy postup. Postup založení firmy 1) Výběr oboru podnikání a vymezení předmětu živnosti 2) Volba právní formy podnikání 3) Určení názvu a umístění.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingové strategie Ročník / obor studia:III..
Majetek podniku VY_32_INOVACE_MAJ_19. Obsah: Definice podniku Definice majetku podniku Rozdělení majetku ze dvou hledisek Aktiva – dlouhodobý a oběžný.
Hospodaření s oběžným majetkem Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jana Švejdová. Dostupné z Metodického portálu cz,
Podnikatelský plán Vzor a struktura.
Hodnocení a odměňování pracovníků OBSAH: 1.Výrobní faktory v podnikové činnosti 2.Majetek podniku a jeho členění 3.Členění z hlediska složení majetku podniku.
9. Obchodní činnost podniku charakteristika, hlavní prodejní cesty velkoobchod, maloobchod franchising průběh obchodní činnosti, stanovení ceny ochrana.
Téma 13: Finanční plánování
KEM / PEPL2 Finanční plán Jan Cedl Finanční plánování Finanční plánování je „formalizované rozhodování o způsobu financování (získávání kapitálu),
ZÁSAHY STÁTU DO EKONOMIKY Nikola Krásná C2B. stát svými regulacemi zasahuje do chování ekonomiky a role tr ž ního systému je omezená ▶ smíšená ekonominka.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Téma 1. Charakteristika finančního řízení 1. Cíle finančního řízení 2. Hlavní oblasti finančního managementu 3. Finanční rozhodování podniku 4. Finanční.
Management řízení organizací. složky řízení plánování plánování organizování organizování vedení lidí a motivace vedení lidí a motivace kontrola kontrola.
Ing. Veronika Dostálková MBA Finance a peníze v podniku Finanční gramotnost 3. ročník Září 2012.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Návrh marketingového mixu obchodního podniku Autor bakalářské práce:
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ T.G. MASARYKA 4 Ekonomika podniku.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Rozhodování funkce managementu. Rozhodování funkce managementu.
Organizace výroby Organizace a řízení výroby
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Ekonomika malých a středních podniků
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
Osobní prodej Osobní forma komunikace s 1 nebo více zákazníky
Ing. Veronika Dostálková MBA
2. P marketingového mixu Cena. 2. P marketingového mixu Cena.
Management a řízení hotelu
Průzkum trhu. Průzkum trhu Předpoklad úspěchu podniku = dobrá znalost trhu Význam Předpoklad úspěchu podniku = dobrá znalost trhu.
Výnosy CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Ing. Veronika Dostálková MBA
Ing. Veronika Dostálková MBA
Product (výrobek) a jeho marketingové pojetí
Ekonomika malých a středních podniků
Ekonomika podniku STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
Transkript prezentace:

Plánování – 1. funkce managementu

Pojem Plánování = proces stanovení cíl ů č innosti, vhodných cest a prost ř edk ů k jejich dosažení ve stanoveném č ase. Plánování omezuje rizika spojená s podnikáním.

Postup tvorby plánu 1. Stanovení cíle 2. Vymezení cesty jejich dosažení (varianty) 3. Volba jedné varianty – to je plán

Členění plánů z hlediska času

Strategické plánování Plány dlouhodobé, které vycházejí z vize podniku. Podniky sestavují SWOT analýzu (slabé a silné stránky podniku, p ř íležitosti a hrozby podniku). P ř íklady strategických cíl ů : a) Dosahování trvalé stability na trhu b) Dosahování trvalého optimálního zisku c) Zv ě tšování základního kapitálu d) Nep ř etržité vyvíjení nových výrobk ů e) Distribuce výrobk ů na zahrani č ní trhy

Taktické plánování Taktické plány(st ř edn ě dobé) – jakými cestami a prost ř edky dosáhneme cíle. Vychází ze zm ě n v okolí podniku. obyvatelstvo odb ě ratelé dodavatelé banky podnik

Taktické plánování Taktické plány Finan č ní plán Plán prodeje Plán výroby Plán zam ě stnanc ů Plán nákupu Plán investic

Operativní plánování Operativní plány(krátkodobé) – pružn ě reagují na zm ě ny uvnit ř podniku. podnik

Úkol Jste majitel hotelu v okresním m ě st ě. Rozhodn ě te, které z následujících cíl ů budou pro vás strategické, které taktické a které operativní: a) Snížení provozních náklad ů b) Uzav ř ení smlouvy na p ř íští rok s cestovní kancelá ř í c) Stanovení cen pro p ř íští sezónu d) Získání nového zam ě stnance za jiného, který odchází do d ů chodu e) Modernizace kuchyn ě f) Otev ř ení nového hotelu v krajském m ě st ě

Použité zdroje Petr Klínský, Otto M ű nch, Ekonomika 4 pro obchodní akademie a ostatní st ř ední školy, Fortuna, Praha 2007, ISBN Zden ě k Novotný, Alena Hollá, Nataša Prášková a kol., Podniková ekonomika 4, Moraviapress 2005, ISBN