Užití automatických tvarů příklady Užití automatických tvarů – SmartArt Pomocí tvarů SmartArt se pokuste zpracovat následující problematiky: 1. vytvořte.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Koloběhy látek Cyklus vody.
Advertisements

autor: Jakub Jirák, 8. ročník
Voda Stejně jako vzduch, světlo a teplo je i voda neživou součástí přírody a nezbytnou podmínkou života na naší planetě. Vodu přijímáme spolu s potravou,
Zdravé stravování Přírodověda 5. ROČNÍK.
Hydrosféra.
Název školy Střední odborná škola Luhačovice
Vše o vodě a jejich vlastnostech.
SADA č.22 Identifikátor: VY_32_INOVACE_SADA22 _ VkO DUM č.19
Voda Co o ní víme?.
VY_32_INOVACE_08 - VODA, KOLOBĚH VODY
Voda Zpracoval: Lukáš Holý.
VODA Lukáš Mráček, 2.L VOS a SPŠE Božetěchova 3, Olomouc.
Trvanlivost, skladování a tepelná úprava potravin
Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona/číslo materiálu:III/2 VY_32_INOVACE_BI611 Jméno autora:Mgr. Lucie Křepelová Třída/ročník3. ročník.
Hydrosféra Filip Bordovský.
Zpacoval:Miroslav Trumpeš
Název příjemce: Základní škola a Mateřská škola Řečice, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ / Tematický celek: Přírodověda.
HYDROLOGIE věda, která se systematicky zabývá poznáváním zákonů výskytu a oběhu vody v přírodě Voda - nejrozšířenější látka v přírodě. Vyskytuje se trvale.
Digitální učební materiály ŠIII/2 VÝCHOVA KE ZDRAVÍ
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Potravinový talíř Člověk a jeho zdraví.
Název Výživová pyramida
Hydrosféra Anotace Prezentace zpracovává informace o vodstvu na Zemi, jejím významu, seznamuje se základními pojmy z oblasti hydrosféry, oběhem vody na.
Ústava ČR Pavel Šuranský.
Koloběh vody v přírodě Dominik Cilc.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Nadregionální síť středních zdravotnických škol pro vyšší kvalitu vzdělávání a praxe (reg. číslo CZ.1.07/1.1.00/ ), OPVK Klíčová aktivita č. 2 –
Voda je jedna z nejdůležitejších látek na Zemi. Převážná část 97% tvoří oceány a moře (slaná voda). jezera a řeky tvoří 3% (sladká voda), a 2% tvoří.
KOLOBĚH LÁTEK A TOK ENERGIE
Hydrosféra Vodní obal země.
Zásady zdravé výživy Dagmar Šťastná.
Ústava ČR Aktivita č.1: Výchova k aktivnímu občanství Prezentace č. 10
Zdravá výživa I Dagmar Šťastná.
Zdravá výživa Správné sestavení jídelníčku VY_32_INOVACE_01_36.
ZŠ Brno, Řehořova 3 Já a společnost Výchova k občanství ročník III
Kvalitní potraviny - kvalitní život CZ.1.07/1.1.00/
Ústava ČR, Listina základních práv a svobod. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická.
Hydrosféra. obsah úvod skupenství vody výskyt vody v přírodě zásoby vody význam vody funkce vod použití vody oběh vody kontrolní otázky.
K oběhu vody dochází hlavně díky sluneční energii. Voda se vypařuje z oceánů, vodních toků a nádrží, ze zemského povrchu a z rostlin. Droboučké kapičky.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Bc. Martina Jeřábková Název materiálu:
Č LOVĚK A JEHO PROSTŘEDÍ Životní podmínky člověka.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Martina Slánská Kalhousová Název.
PYRAMIDA VÝŽIVY aneb NAUČME SE SPRÁVNĚ JÍST Obrázek 1.
VY_32_INOVACE_Luk_II_08 Živiny Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost 1.4. Zlepšení.
Neživá příroda - voda. Voda Voda je součástí neživé přírody, patří mezi kapalné látky. Voda je bezbarvá (průhledná) látka, bez vůně a bez chuti. Nemá.
P YRAMIDA VÝŽIVY Zpracovala: Mgr. Kateřina Holá Speciální základní škola, Česká Kamenice, Jakubské nám. 113, příspěvková organizace.
Zdravá výživa test   VY_32_INOVACE_17_36.
Všechna neocitovaná díla jsou dílem autora.
Název školy Základní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT   Vzdělávací materiál: Prezentace Určen pro: 2. ročník oborů Technické lyceum,
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou,
Součásti neživé přírody
VY_32_INOVACE_VO.9.A Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Nikola Grbavčicová Název materiálu: VY_32_INOVACE_VO.9.A.04_Státní Ústava ČR.
PESTROST STRAVY.
Zásady správné výživy Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Lydie Klementová. Dostupné z Metodického portálu
Voda – oběh vody Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Radomír Hůrka. Dostupné.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DUM / VYDMUCHOV / POLIAČÍKOVÁ/ JAZYK A JAZYKOVÁ KOMUNIKACE/ 027
ÚSTAVA ČESKÉ REPUBLIKY
Název projektu: Moderní škola
Speciální technologie 3. ročník - kuchař
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Autor: Mgr. Michaela Čapková Datum: Název: VY_52_INOVACE_12_ZEMĚPIS
ZDRAVÁ VÝŽIVA III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
ZAVÁDĚNÍ PŘÍKRMŮ.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Libhošť 90, příspěvková organizace Autor: Mgr. Monika Hanzelková Reg.číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Základní škola a Mateřská škola, Baška, p. o. Baška 137, Baška
Autor: Mgr. Ludmila Dvořáková VY_32_INOVACE_12_Ústava ČR
Transkript prezentace:

Užití automatických tvarů příklady

Užití automatických tvarů – SmartArt Pomocí tvarů SmartArt se pokuste zpracovat následující problematiky: 1. vytvořte diagram pro koloběh vody 2. zapište chemickou reakci 3. sestrojte organizační strukturu Ústavy ČR 4. sestrojte výživovou pyramidu K řešení využijte průvodního textu, který máte u každého příkladu.

1. příklad: Koloběh vody Koloběh vody (hydrologický cyklus) je stálý oběh povrchové a podzemní vody na Zemi, doprovázený změnami skupenství.vodyZemiskupenství Obsah K oběhu dochází účinkem sluneční energie, zemské gravitace a rotace Země. Voda se vypařuje z oceánů, vodních toků a nádrží, ze zemského povrchu (výpar, evaporace) a z rostlin (transpirace), dohromady se používá pojem evapotranspirace. Vodní páry a drobounké kapičky vody v oblacích se pak v ovzduší pohybem vzduchových mas způsobených nestejným zahříváním vzduchu nad pevninou a oceány i zemskou rotací neustále přemísťují (cirkulace atmosféry). Po kondenzaci páry z ovzduší dopadá voda ve formě srážel na zemský povrch, zejména ve formě deště a sněhu. Zde se část vody hromadí a odtéká jako povrchová voda, vypařuje se zpět do ovzduší nebo se vsakuje pod zemský povrch a doplňuje zásoby podzemní vody (infiltrace). Podzemní voda po určité době znovu vystupuje na povrch ve formě pramenů nebo dotuje vodní toky (drenáž podzemní vody). Zdroj:

Řešení Voda se vypařuje z oceánů a vodních toků ze zemského povrchu Vodní páry a drobounké kapičky vody se v atmosféře přemístí Kondenzace vodních par – srážky na zemský povrch – sníh, déšť Voda se hromadí a odtéká jako povrchová voda, vypařuje se zpět nebo se vsakuje pod zem a doplňuje zásoby podzemní vody

2. příklad: Chemická reakce hydroxid sodný (louh) reaguje s kyselinou chlorovodíkovou za vzniku chloridu sodného (kuchyňská sůl) a vody. NaOH + HCl → NaCl + H 2 O Zdroj:

Řešení NaOHHClNaClH2O

3. příklad: Struktura ústavy Preambule Hlava první: Základní ustanovení Hlava druhá: Moc zákonodárná Hlava třetí: Moc výkonná (prezident, vláda, Státní zastupitelství) Hlava čtvrtá: Moc soudní Hlava pátá: Nejvyšší kontrolní úřad Hlava šestá: Česká národní banka Hlava sedmá: Územní samospráva Hlava osmá: Přechodná a závěrečná ustanovení Zdroj:

Řešení Struktura ústavy Preambule Hlava první: Základní ustanovení Hlava druhá: Moc zákonodárná Hlava třetí: Moc výkonná Prezident Vláda Státní zastupitelství Hlava čtvrtá: Moc soudní Hlava pátá: Nejvyšší kontrolní úřad Hlava šestá: Česká národní banka Hlava sedmá: Územní samospráva Hlava osmá: Přechodná a závěrečmí istampvemé

4. příklad: Výživová pyramida Výživová pyramida se skládá ze šesti skupin potravin. 1. skupina – obiloviny, těstoviny, pečivo, rýže –Tato skupina by měla tvořit největší část, to znamená nejvíce porcí v dětském jídelníčku. 2. skupina – zelenina a brambory 3. skupina – ovoce 4. skupina - mléko a mléčné výrobky 5. skupina - převážně živočišné bílkoviny a tuky ( maso,drůbež, ryby, vejce, luštěniny) 6. skupina – tuto skupinu tvoří živočišné tuky (máslo, sádlo) a volný cukr –Tato skupina je zařazena na vrcholu pyramidy, co znamená že bychom se těmto potravinám měli vyhýbat nebo je konzumovat opravdu velice střídmě. Zdroj:

Řešení Živočišné tuky a volný cukr Živočišné bílkoviny a tuky (maso, drůbež, ryby, vejce, luštěniny Mléko a mléčné výrobky ovoce Zelenina, brambory Obiloviny, těstoviny, pečivo, rýže