ČÍSLO DUM: VY_32_INOVACE_CJL_3,4_78 Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/34.0938 Název projektu: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na SUŠ, Ostrava.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ÚVOD DO MANAGEMENTU Zpracoval Ing. Jan Weiser. Osnova výkladu  1. Proč a jak studovat management?  2. Základní pojmy a definice Definice organizace.
Advertisements

Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast Sociální vztahy a dovednosti Předmět Zdravotnická.
Média a jejich role I. OB21-VVP-HUM-OBN-BUJ-U
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Marie Havránková Název prezentace (DUMu): Prostě sdělovací styl – styl běžné každodenní komunikace Název sady:Funkční.
Období vzniku: duben _inovace_FG.9.48 Autor : Vladimír TesaříkČlověk a svět práce, finanční gramotnost, nové auto.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organ. AUTOR: Mgr. et Bc. Michaela Bumbová NÁZEV:VY_32_INOVACE_07: Literární druhy a žánry TÉMA: Literární žánr.
Doprava ROZMĚRY Který obrázek je největší? Který obrázek je nejmenší?
Praktická maturitní práce STRUČNÉ POKYNY PRO PSANÍ PMZ.
PUBLICISTICKÝ STYL ČÍSLO DUM: VY_32_INOVACE_CJL_3_38 Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ Název projektu: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na SUŠ, Ostrava.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Reklama a reklamní.
SLOVNÍKY ČÍSLO DUM: VY_32_INOVACE_CJL_2_43 Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ Název projektu: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na SUŠ, Ostrava.
Var Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
Název projektu:ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Oblast podpory: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
Didaktická analýza dějepisného učiva Přednáška č. 6 AR 2014/2015.
STYL Ke stylu se užívá:Typické slovní prostředky: Věty: 1. HOVOROVÝ v běžných rozhovorech každodenního života slova a obraty hovorové, výrazy z obecné.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Zobrazení rovinným zrcadlem
Ing. Lenka Bombera Piskačová
Mgr. et Mgr. Pavel Římovský, Bc. Yvona Záhorovská
Marketing 6 Nástroje propagace.
Název prezentace (DUMu): Regulace klepání motoru
1. Význam a úkoly technického kreslení Technická dokumentace
Vnitropodniková komunikace ve vybraném subjektu
Doporučený vzor individuální prezentace
Základní zásady pro vedení evidence
Podpora implementace služby péče o děti od šesti měsíců do čtyř let v tzv. mikrojeslích a pilotní ověření služby Reg.č. projektu CZ /0.0/0.0/15_009/
Slohový literární útvar 8.ročník Eva Andrýsková, ZŠ Polešovice
EU peníze školám Základní škola , Znojmo, Mládeže
Publicistický styl VY_32_INOVACE_CJL_3,4_72
Uložení dat v PC -Binární (dvojkový) systém-
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Lexikologie ČÍSLO DUM: VY_32_INOVACE_CJL_2,4_45
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr.Radka Škulaviková
ROZVRSTVENÍ SLOVNÍ ZÁSOBY
Rešerše.
Datum: 29. prosince 2012 Název školy: Základní škola Městec Králové
ČÍSLO DUM: VY_32_INOVACE_CJL_2,4_49
Formátování dokumentu
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Digitální učební materiál
Název: Pozvánka DUM:VY_32_INOVACE_VII_3_17
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Popis výukového materiálu Název: PowerPoint
7. Druhy čar, měřítka zobrazení, písmo Technická dokumentace
Základy úpravy digitální fotografie
Promítání filmových sekvencí Pro naše účely můžeme využít následující tituly: Těžké melodično (1997)
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
Analýza merchandisingu a nákupní atmosféry obchodní jednotky C&A
Psychologie test.
MĚSÍC Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu: VY_52_INOVACE_648.
Rozdělení citů z hlediska intenzity a délky trvání
ČÍSLO DUM: VY_32_INOVACE_CJL_1,2,4_50
VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Teplotní objemová roztažnost
Z oboru zdravotnictví David Zahumenský.
LYRICKÉ A LYRICKO-EPICKÉ ŽÁNRY ČÍSLO DUM: VY_32_INOVACE_CJL_1,4_74
ČÍSLO DUM: VY_32_INOVACE_CJL_1_25
Název školy: Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola a Školní jídelna, Dlažkovice 1, příspěvková organizace Třebívlice Autor: Olga.
Cílové skupiny Studenti Farníci Rodiče Řeholníci Katolíci
  Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ Název projektu: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na SUŠ, Ostrava STARÝ ZÁKON ČÍSLO DUM: VY_32_INOVACE_CJL_1,4_104.
Technická specifika využití solární energie
Česká m o d e r n a Opakování
SLOHOVÉ ÚTVARY očekávané pro zadání maturitní písemné práce
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Libor Zemánek NÁZEV: Využití slunečního záření TÉMATICKÝ CELEK:
DRAMATICKÉ ŽÁNRY Číslo DUM: VY_32_INOVACE_CJL_1,4_73
ŠABLONA III/2 Literární test 7. ročník Mgr
Transkript prezentace:

ČÍSLO DUM: VY_32_INOVACE_CJL_3,4_78 Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ Název projektu: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na SUŠ, Ostrava

REPORTÁŽ

OSNOVA: 1.Úvod 2.Zásady při psaní 3.Kompozice 4.Detail 5.Otázky 6.Použitá literatura 7.Závěr

REPORTÁŽ je osobní svědectví autora -pravdivost, objektivita -důležitá fakta -co, kdy, kde se stalo

Zásady pro psaní reportáže: -r o v n o v á h a mezi zachycenou skutečností a osobností autora -pestrost (přímé řeči, výpovědi svědků, interview) -e m o c e a p r o ž i t k y autora -j a z y k od čistě zpravodajského po literárně beletristické zpracování -často i n v e s t i g a t i v n í charakter -součástí reportáže v tisku fotografie

Kompozice: 1.Přímočará -reportážní vypravování -autor píše v 1. osobě, zná pravdu, čerpá ze svých prožitků a názorů -pestré rozvinutí děje

2. Dramatická -napínavý děj se zvoleným hrdinou -konflikt, nadsázka, logická úvaha -obecné závěry vyjadřují vztah autora

3. Afabulární -popření běžného dramatického děje -využití psychologického napětí (vnitřní myšlenky) -napětí nesmí vytlačit fakta

4. Reportáž - interview -forma reportáže s využitím dialogu -krom otázek obsahuje další informace (líčení atmosféry, dojmů, pocitů) 5. Montáž - postupné objevování pravdy pomocí fotografií, náčrtků, mapek, skic, dokumentů (převaha v televizi a filmu)

Důležitost detailu -reportáž charakterizuje (dává jí atmosféru) -přesvědčuje čtenáře (diváka, posluchače) o pravdivosti -vyjadřuje, jak autor vidí a zachycuje okolí -odráží schopnost autora vidět podstatné -příliš mnoho nepodstatných detailů reportáž rozmělňuje -účelový výběr detailů = m a n i p u l a c e

OTÁZKY: 1.Co je to reportáž? 2.Uveďte hlavní zásady pro psaní reportáže. 3.Jaké typy kompozice lze pro reportáž použít? 4.Jakou roli hraje v reportáži výběr detailů a faktů?

Použitá literatura: DOČEKALOVÁ, M. Tvůrčí psaní pro každého. Praha: Grada Publishing, a. s., Kresba: vlastní tvorba

Děkuji za pozornost.