VY_32_INOVACE_SA4A_20 DUM 20. „ REALIZACE - INDIVIDUÁLNÍ PLÁNOVÁNÍ SLUŽEB “

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Sociální služby SOZ.
Advertisements

Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost • V roce 2012 se Střední odborné učiliště zapojilo do Operačního programu Vzdělání pro konkurenceschopnost.
Předmět úpravy Podmínky pro poskytování sociálních služeb a příspěvku na péči Podmínky pro vydávání oprávnění k poskytování soc.služeb, pro výkon veřejné.
TERÉNNÍ PROGRAM BABYLON
Sociálně-aktivizační služba pro rodiny s dětmi
„Jekhetanes“ aneb spolu Sophia Dvořáková. KDO JSME? Šance pro Tebe je nestátní nezisková organizace. Šance pro Tebe působí v Pardubickém kraji, sídlo.
Vzdělávání zaměstnanců Střediska sociálních služeb městské části Praha 9 je finančně podpořeno z Evropského sociálního fondu v rámci realizace projektu.
 Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Individuální projekt „Podpora a rozvoj služeb sociální prevence v Moravskoslezském kraji“ (číslo projektu: CZ.1.04/3.1.00/ ), dále jen „Projekt“
Jaroslava Sýkorová Milena Tomášková Karlovy Vary, 2014
Vytvoření a podpora Lokálního partnerství pro sociálně vyloučenou lokalitu Přichystalova 70 Sdružení Podané ruce, o.s.
ohroženým domácím násilím
SOCIÁLNĚ TERAPEUTICKÉ DÍLNY MPSV
Sdružení Podané ruce, o.s.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
SEKTOROVÉ DOHODY význam, příprava, realizace. Co je Sektorová dohoda?  Unikátní nástroj umožňující významně ovlivnit rozvoj lidských zdrojů v ČR prostřednictvím.
Čujkovova 31 Ostrava – Jih tel: tel:
PORADENSKÝ SYSTÉM v České republice
 Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Sociální služby 2. ročník Studijní obor: Sociální činnost
Podpora integrace příslušníků sociálně vyloučených romských lokalit v Pardubickém kraji II Registrační číslo CZ.1.04./3.2.00/B
Mgr. Daniel Rychlik , Ostrava
Název kapitoly Název podkapitoly Text Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání Seminář pro žadatele IROP.
Bc. Anna Kasincová (Pacholíková) Mgr. Markéta Křivská.
Projekt „Podpora plánování rozvoje sociálních služeb v JMK III.“ a jeho výstupy Střednědobý plán rozvoje sociálních služeb v Jihomoravském kraji na období.
OBLASTNÍ CHARITA MOST NÍZKOPRAHOVÉ ZAŘÍZENÍ PRO DĚTI A MLÁDEŽ ZASTÁVKA DUCHCOV.
ŠANCE LOVOSICE Prezentace služeb. ŠANCE LOVOSICE je nestátní neziskovou organizací, která se věnuje provozem sociálních služeb a služeb souvisejících,
ZAŘÍZENÍ NZDM V ČR ČESKÁ ASOCIACE STREETWORK sdružující nízkoprahové sociální služby NZDM a terénní prace s mládež: formy možné spolupráce s drogovými.
Název školy: Střední škola sociální PERSPEKTIVA a Vyšší odborná škola, s.r.o. Adresa:Mírová 218/6, Dubí III Pozorka Název projektu KLÍČE K POZNÁVÁNÍRegistrační.
Název školy: Střední škola sociální PERSPEKTIVA a Vyšší odborná škola, s.r.o. Adresa: Mírová 218/6 Dubí III - Pozorka Název projektu KLÍČE K POZNÁVÁNÍ.
Lidé s mentálním postižením jako cílová skupina sociálních služeb.
Název školy: Střední škola sociální PERSPEKTIVA a Vyšší odborná škola, s.r.o. Adresa:Mírová 218/6, Dubí III Pozorka Název projektu KLÍČE K POZNÁVÁNÍRegistrační.
VY_32_INOVACE_SA4A_1 DUM 1. „ OBLASTI AKTIVIT PRO PRÁCI S CÍLOVOU SKUPINOU “
Nízkoprahová zařízení pro děti a mládež. poskytují ambulantní, popřípadě terénní služby dětem ve věku od 6 do 26 let ohroženým společensky nežádoucími.
D LUHOVÁ PORADNA – D IECÉZNÍ CHARITA P LZEŇ Mgr. et. Bc. Ondřej Špendlíček Individuální projekt města Chebu na změnu situace sociálně vyloučených.
Pracovní schůzka aktérů integrace - příprava navazujícího projektu „Jihomoravské regionální centrum na podporu integrace cizinců 2010“ 30. září 2009 EVROPSKÝ.
Zdravotně znevýhodnění jako cílová skupina sociálních služeb.
S LUŽBY PRO SENIORY. Název školy: Střední škola sociální PERSPEKTIVA a Vyšší odborná škola, s.r.o. Adresa: Mírová 218/6 Dubí III - Pozorka Název projektu.
Aktivita je součástí individuálního projektu Služby sociální prevence v Královéhradeckém kraji ( Projekt.
Z ÁKON O SOCIÁLNÍCH SLUŽBÁCH 108/2006 S B.. Název školy: Střední škola sociální PERSPEKTIVA a Vyšší odborná škola, s.r.o. Adresa: Mírová 218/6 Dubí III.
Sociální práce v roce 2012 Bc. Ivana Vedralová. Od Úřad práce ČR převezme:  Činnosti, které přímo souvisejí s řízením, rozhodováním a výplatou.
Závislí jako cílová skupina sociálních služeb. Název školy: Střední škola sociální PERSPEKTIVA a Vyšší odborná škola, s.r.o. Adresa: Mírová 218/6 Dubí.
 Závazný dokument pro předškolní pedagogy (mateřské školy, přípravné třídy základních škol) a pro zřizovatele vzdělávacích institucí (od )
STŘED O.S. CENTRUM PREVENCE A POMOCI Projekt podpořený z OP VK – IP oblast podpory 1.2.
Projekt na podporu neformální péče v ORP Hodonín
Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb
Místní Akční Plán rozvoje vzdělávání
Sociálně vyloučení jako cílová skupina terénních sociálních služeb
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Regionální stálá konference
Koncepce rozvoje sociálních služeb pro osoby se zdravotním postižením poskytovaných příspěvkovými organizacemi Zlínského kraje na období Luhačovice.
Název školy: Střední škola sociální PERSPEKTIVA a Vyšší odborná škola, s.r.o. Adresa: Mírová 218/6 Dubí III - Pozorka Název projektu KLÍČE K POZNÁVÁNÍ.
Název školy: Střední škola sociální PERSPEKTIVA a Vyšší odborná škola, s.r.o. Adresa: Mírová 218/6 Dubí III - Pozorka Název projektu KLÍČE K POZNÁVÁNÍ.
Název školy: Střední škola sociální PERSPEKTIVA a Vyšší odborná škola, s.r.o. Adresa: Mírová 218/6 Dubí III - Pozorka Název projektu KLÍČE K POZNÁVÁNÍ.
VY_32_INOVACE_SA4A_14 DUM 14. „realizace-informační servis“
VY_32_INOVACE_SA4A_16 DUM 16. „realizace-krizová intervence“
VY_32_INOVACE_SA4A_7 DUM 7. realizace aktivity pro 1
VY_32_INOVACE_SA4A_5 DUM 5. „dívka uživatelka služby-dramatizace “
VY_32_INOVACE_SA4A_13 DUM 13. „realizace-situační intervence“
VY_32_INOVACE_SA4A_15 DUM 15. „realizace-poradenství“
Sociální šetření a legislativa
Psychické procesy - vnímání
VY_32_INOVACE_SA4A_17 DUM 17. „realizace-doprovod“
Název školy: Střední škola sociální PERSPEKTIVA a Vyšší odborná škola, s.r.o. Adresa: Mírová 218/6, Dubí III Pozorka Název projektu KLÍČE K POZNÁVÁNÍ Registrační.
VY_32_INOVACE_SA4A_10 DUM 10. příprava aktivity pro 3
VY_32_INOVACE_SA4A_4 DUM 4. „Chlapec, uživatel služby-dramatizace “
§ 49 Domovy pro seniory. V domovech pro seniory se poskytují pobytové služby osobám, které mají sníženou soběstačnost zejména z důvodu věku, jejichž.
3. Krizová pomoc Sociální rehabilitace
Klíčové aktivity projektu
PORADENSKÝ SYSTÉM v České republice
VY_32_INOVACE_SA4A_9 DUM 9. realizace aktivity pro 2
Transkript prezentace:

VY_32_INOVACE_SA4A_20 DUM 20. „ REALIZACE - INDIVIDUÁLNÍ PLÁNOVÁNÍ SLUŽEB “

Název školy:Střední škola sociální PERSPEKTIVA a Vyšší odborná škola, s.r.o. Adresa: Mírová 218/6, Dubí III Pozorka Název projektu KLÍČE K POZNÁVÁNÍ Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název a číslo materiálu: VY_32_INOVACE_SA4A_20 TÉMA SADY: Sociální aktivity s dětmi a mládeží ze sociálně vyloučených lokalit NÁZEV: Realizace-individuální plánování služeb Vytvořeno: Autor: Mgr. Tomáš Vorochta Vyučovací předmět: Tvořivá dramatika / navazuje na předmět Dramatická výchova Ročník: IV. SOŠ Anotace: Didaktický učební materiál je určen pro žáky maturitních oborů SOŠ. Vychází z průřezového tématu ČLOVĚK A SVĚT PRÁCE. Je zaměřen na získání dovedností potřebných k tvorbě volnočasových pro nízkoprahová zařízení pro děti a mládež s využitím ICT techniky. Žák se připravuje na realizaci sociálních aktivit s vybranou cílovou skupinou, materiál obsahuje základní informace pro tuto přípravu, úkoly pro žáka. Žák využívá při práci ICT, splněné úkoly zaznamenané v pracovním listu a prezentuje spolužákům pomocí interaktivní tabule; prezentace záznamů slouží jako podklad k diskuzi, zajímavé podněty z diskuze žák zaznamenává pomocí interaktivní tabule. Klíčová slova: individuální plánování služeb, uživatel služby, cílová skupina, nízkoprahová zařízení pro děti a mládež, standardy kvality sociálních služeb, sociální prevence, sociální vyloučení, nepříznivá sociální situace Výsledky vzdělávání dle RVP: Navrhuje průpravné hry a cvičení pro děti a mládež. Spolupodílí se na tvorbě a na realizaci projektu týmového představení; naplánuje, připraví finální projekt a realizuje své vlastní představení určené k aktivní komunikaci s divákem/klientem; přijímá zodpovědnost za inscenaci jako výsledek procesu společné tvorby; ovládá základní divadelní propriety; dokáže se prezentovat v různých situacích ve skupině; prozkoumává témata z více úhlů pohledu a pojmenovává hlavní téma a konflikt. Typ interakce: Kombinované Druh výukového zdroje: Výukové materiály

PRACOVNÍ TEXT PRO ŽÁKA: ZÁKLADNÍ INFORMACE: Aktivity, které budete připravovat pro děti a mládež ze sociálně vyloučených lokalit budou realizovány ve spolupráci s Nízkoprahovými zařízeními pro děti a mládež (NZDM), popřípadě s organizacemi, které také splňují Standardy kvality sociálních služeb. SEZNAMTE SE S TÍMTO TEXTEM: CÍLEM NZDM JE DĚTEM A MLÁDEŽI ZABEZPEČIT: podporu pro zvládnutí obtížných životních událostí; snížení sociálních rizik vyplývajících z konfliktních společenských situací, životního způsobu a rizikového chování; zvýšení sociálních schopností a dovedností; podporu sociálního začlenění do skupiny vrstevníků i do společnosti, včetně zapojení do dění místní komunity; nezbytnou psychickou, fyzickou, právní a sociální ochranu během pobytu v zařízení a podmínky pro realizaci osobních aktivit; zlepšovat kvalitu jejich života; předcházet nebo snížit zdravotní rizika související s jejich způsobem života; lepší orientaci v jejich sociálním prostředí; podmínky k řešení jejich nepříznivé sociální situace.

PRACOVNÍ TEXT PRO ŽÁKA: OBSAH SLUŽBY- POPIS INTERVENCÍ REALIZOVANÝCH NZDMVE PROSPĚCH UŽIVATELŮ (jaké aktivity nízkoprahová zařízení poskytují) Kontaktní práce Situační intervence Informační servis uživateli Poradenství Krizová intervence / Pomoc v krizi Zprostředkování dalších služeb (doprovod) Kontakt s institucemi ve prospěch uživatele Případová práce Skupinová práce / práce se skupinou Práce s blízkými osobami Volnočasové aktivity Preventivní, výchovné a pedagogické programy Jednorázové či příležitostné programy Dlouhodobé programy Doučování

PRACOVNÍ TEXT PRO ŽÁKA: INDIVIDUÁLNÍ PLÁNOVÁNÍ SLUŽEB (Vytvoření individuálního plánu pro klienta NZDM) Proces individuálního plánování chápeme v kontextu NÍZKOPRAHOVÉHO ZAŘÍZENÍ PRO DĚTI A MLÁDEŽ jako dlouhodobou práci s uživatelem služby, který začíná se všemi uživateli uzavřením Dohody / Smlouvy o užívání služeb. V dohodě je souhlasem stvrzen tzv. adaptační cíl, který v důsledku znamená, že pokud on bude do NZDM docházet v souladu s pravidly, tak pracovníci mají prostor pro to, aby se s uživatelem plánovitě bavili a komunikovali s ním jeho potřeby a zakázky. Na základě dalších rozhovorů v rámci kontaktní práce, což může trvat různě dlouhou dobu, se s uživatelem uzavírá individuální zakázka. V NZDM může být individuální plán vytvořen pro krátkodobé i dlouhodobé zakázky uživatelů klubu. Procesem plánování jsou chápány činnosti, během kterých se pracovníci aktivně zajímají o situaci uživatele, sledují jeho příběh v čase a obtížná témata řeší prostřednictvím poskytování různých zásahů (intervencí) a způsobů pomoci. Individuálního plánování je třeba evidovat a mít o něm záznamy (revize, průběžné stanovení dílčích cílů, hodnocení dosažených cílů, uzavření plánu). Konkrétním výstupem procesu individuálního plánování je INDIVIDUÁLNÍ PLÁN SLUŽEB (dohoda) - jehož podoba může být různá, ale měl by obsahovat níže uvedené náležitosti. Často má podobu jakési složky (případu, karty, …), kde se v čase zaznamenává uživatelův příběh a jeho řešení.

PRACOVNÍ TEXT PRO ŽÁKA Individuální plán služeb Individuální plán obsahuje dohodu zařízení (zastoupeného pracovníkem) a uživatele, která stanoví: Jméno klíčového pracovníka, který je odpovědný za plánování a průběh služby. Cíl, ke kterému má poskytnutí služby směřovat. Kritéria, dle kterých se bude hodnotit dosažení cílů (jak poznáme, že již bylo cíle dosaženo). Prostředky, kroky, které povedou k dosažení cílů. Termín vyhodnocení a termín znovuobnovení dohody.

Ú KOLY - ZADÁNÍ PRO ŽÁKA Úkoly - zadání pro žáka Pečlivě si přečtěte Pracovní text. Vašim úkolem je realizovat aktivitu, pro všechny cílové věkové skupiny dětí a mládeže 6-26 let v rámci individuálního plánování služeb. Dramatická situace-rozhovor (kontaktní pracovník+klient); v klubu se setkáváte s budoucími klienty, každý z nich je jiný a má individuální potřeby, úkolem pověřeného pracovníka je zjistit jeho potřeby, které se shodují s nabídkou a možnostmi nízkoprahového zařízení a s tímto klientem naplánovat ve vzájemné shodě společnou činnost a v případě zájmu klienta uzavřít dohodu obsahující individuální plán poskytovaných služeb. Při dramatizaci se pokusíte dojít k aktu vytvoření dohody; zaměříte se i na vhodnou, klientovi přiměřenou komunikaci směřující k nastolení důvěry. Realizace – připravenou aktivitu za pomoci prvků dramatické výchovy předveďte; žáci se rozdělí do dvojic (pověřený pracovník+klient); nezapomeňte se zaměřit na aktivní komunikaci s divákem/klientem, ve Vašem případě to budou pravděpodobně spolužáci a vyučující. Ve všech směrech by realizovaná aktivita měla odpovídat poslání a cílům NZDM a jejich klientů. Po realizaci si ihned k zapište do Pracovního listu body dohody obsahující individuální plán poskytovaných služeb, ale i poznámky, zkušenosti, které jste získali(pozitivní i negativní). Přípravu dramatizace zaznamenanou v Pracovním listu následně prezentujte spolužákům pomocí interaktivní tabule. Při prezentaci se zaměřte i na odůvodnění vašeho výběru. Vaše prezentace přípravy dramatizace slouží jako podklad k následné diskuzi, tu zorganizujte (při organizaci diskuze se řiďte pokyny vyučujícího). Zajímavé podněty z diskuze (někdy postačí i pouhé doplnění, či zvýraznění) zaznamenejte do Pracovního listu; pro záznam podnětů můžete využít pestré nabídky programů interaktivní tabule.

P RACOVNÍ LIST ŽÁKA Pracovní list žáka Moje příprava dramatizace: Co vše se mi v dramatizaci podařilo : Co je třeba zlepšit, co chybělo  : Základní body dohody o individuálním plán poskytovaných služeb: Získané podněty z diskuze:

Zdroj: Pojmosloví nízkoprahových zařízení pro děti a mládež. In: [online] vyd. Praha [cit ]. Dostupné z: