VY_32_INOVACE_95.  Materiál je vytvořen pro žáky 3. ročníku oboru OPERÁTOR DŘEVAŘSKÉ A NÁBYTKÁŘSKÉ VÝROBY a pro žáky 2. ročníku NÁSTAVBOVÉHO STUDIA 

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Mgr. Renáta Burdová Název prezentace (DUMu): 3.1 – 3.4 Lineární rovnice, vyjádření neznámé ze vzorce Název sady:
Advertisements

Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu. Registrační číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/ Šablona: 32 Sada: F6/13 Předmět: Fyzika Ročník: 6. Jméno.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
VY_32_INOVACE_81.  Datum :duben 2012  Autor : Šárka Šubertová  Materiál je určen pro 3. ročník čtyřletého oboru OPERÁTOR DŘEVAŘSKÉ VÝROBY a pro 2.ročník.
VY_32_INOVACE_84. ANOTACE Materiál je vytvořen pro žáky 3. ročníku oboru OPERÁTOR DŘEVAŘSKÉ A NÁBYTKÁŘSKÉ VÝROBY a pro žáky 2. ročníku NÁSTAVBOVÉHO STUDIA.
VY_32_INOVACE_92. ANOTACE Materiál je vytvořen pro žáky 3. ročníku oboru OPERÁTOR DŘEVAŘSKÉ A NÁBYTKÁŘSKÉ VÝROBY a pro žáky 2. ročníku NÁSTAVBOVÉHO STUDIA.
Název a adresa školy Střední škola zemědělská a přírodovědná Rožnov pod Radhoštěm nábřeží Dukelských hrdinů Rožnov pod Radhoštěm Název operačního.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Monika Zemanová, PhD. Název materiálu:
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslava Holečková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: Provozuje.
Název a adresa školy Střední škola zemědělská a přírodovědná Rožnov pod Radhoštěm nábřeží Dukelských hrdinů Rožnov pod Radhoštěm Název operačního.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Předmět:MATEMATIKA Ročník: 2. ročník učebních oborů Autor: Mgr. Dagmar Válková Anotace:Prezentace slouží jako pomůcka k seznámení se s učivem Pythagorova.
VY_32_INOVACE_67.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Název prezentace (DUMu): Geometrická posloupnost – řešené příklady
Binomická věta 30. října 2013 VY_42_INOVACE_190212
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslava Holečková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  Provozuje.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Obecná rovnice přímky - procvičování
ŠKOLA: Městská střední odborná škola, Klobouky u Brna,
Vlastnosti kořenů kvadratické rovnice ( Viètovy vzorce)
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Aritmetická posloupnost
Druhá mocnina dvojčlenu a rozdíl druhých mocnin
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslava Holečková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  Provozuje.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslava Holečková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  Provozuje.
Obvod a obsah mnohoúhelníků
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Název prezentace (DUMu): Jednoduché úročení
Lineární rovnice řešené pomocí algebraických vzorců pro druhou mocninu
5.2 – 5.3 Mocniny, odmocniny, mocniny o základu 10
Matematika Parametrické vyjádření přímky
NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_11_M6_Hanak TÉMA: Trojúhelník
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen:
Matematika Směrnicový tvar přímky
„EU peníze středním školám“
10.11 – Vietovy vzorce, iracionální rovnice
Soustavy dvou lineárních rovnic o dvou neznámých Metoda sčítací
SŠ-COPT Uherský Brod Mgr. Renáta Burdová
VY_32_INOVACE_66.
Lineární nerovnice – příklady k procvičování
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
MATEMATIKA Aritmetická posloupnost Příklady 2.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
VY_32_INOVACE_90.
Matematika Operace s vektory
Parametrická rovnice přímky
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
MATEMATIKA Druhá písemná práce a její analýza.
VY_32_INOVACE_62.
VY_32_INOVACE_65.
Lineární rovnice Opakování na písemnou práci
4.8 Nerovnice s abs. hodnotami – Metoda nulových bodů
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
Geometrická tělesa VY_32_Inovace_010KJ-1
Matematika Elipsa.
IRACIONÁLNÍ ROVNICE Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí Autor: Mgr. Renata.
VY_32_INOVACE_MAT_VA_10 Digitální učební materiál Sada: Matematika Téma: Grafické řešení kvadratických nerovnic Autor: Mgr. Eva Vaňková Předmět: Matematika.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lenka Marková Název materiálu:
MATEMATIKA Objem a povrch jehlanu 2.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lenka Marková Název materiálu:
Ing. Gabriela Bendová Karpytová
Užití mocnin a odmocnin ve slovních úlohách II.
MATEMATIKA Objem a povrch hranolu 4.
MATEMATIKA Kvadratická funkce Příklady.
Transkript prezentace:

VY_32_INOVACE_95

 Materiál je vytvořen pro žáky 3. ročníku oboru OPERÁTOR DŘEVAŘSKÉ A NÁBYTKÁŘSKÉ VÝROBY a pro žáky 2. ročníku NÁSTAVBOVÉHO STUDIA  Materiál obsahuje prezentaci pro žáky, která slouží k procvičení probrané látky.  DATUM : duben 2012  AUTOR : Šárka Šubertová  VZDĚLÁVACÍ CÍL : naučit se samostatně pracovat se zadáním a procvičit si naučené vzorce  SPECIÁLNÍ POTŘEBY : žádné  DRUH UČEBNÍHO MATERIÁLU : prezentace řešených příkladů na geometrickou posloupnost  VAZBY NA OSTATNÍ MATERIÁLY : návaznost na prezentaci GEOMETRICKÁ POSLOUPNOST

UŽÍTÍ GEOMETRICKÉ POSLOUPNOSTI V PRAXI

 Strany trojúhelníka tvoří tři po sobě jdoucí členy geometrické posloupnosti.  Určete jejich délky, je-li obvod trojúhelníka o = 19 cm a prostřední strana má délku 6 cm.

 Zapíšeme rovnice

 Dosadíme

 Dosadíme a vypočítáme

 Strany trojúhelníka měří a = 4 cm  b = 6 cm  c = 9 cm  Nebo : a‘ = 9 cm  b‘ = 6 cm  c‘ = 4 cm  Zkouška : o = = 19

 Velikosti hran kvádru jsou po sobě jdoucí členy geometrické posloupnosti.  Povrch kvádru S = 112 cm².  Součet hran, které vycházejí z jednoho bodu je 14.  Vypočítejte objem kvádru.

 a ₁ = a a + b + c = 14  a₁.q = b S=2.(ab + ac + bc)=112  a₁.q² =c

 Dosadíme

 Vypočítáme   Z 1. řádku rovnice vyjádříme a ₁  Tedy

 Rovnice   Vyřešíme tuto kvadratickou rovnici

 Diskriminant  D = 25 – 16 = 9  Kořeny : q = 2  q‘ = 0,5  Tedy : pro q = 2 → a₁ = 2  pro q‘ = 0,5 → a₁ = 8

 Délky hran kvádru měří :  a) a = 2 cm, b = 4 cm a c = 8 cm  Pak objem kvádru V = 64 cm³.  b) a = 8 cm, b = 4 cm a c = 2 cm  Pak objem kvádru V = 64 cm³.

 HUDCOVÁ, Milada; KUBIČÍKOVÁ, Libuše. Sbírka úloh z matematiky pro SOŠ,SOU a nástavbové studium. Praha: Prometheus, 2004, ISBN   MIKULČÁK, Jiří a kol. Matematické, fyzikální a chemické tabulky pro SŠ. Praha: Prometheus, 1988, ISBN   PETÁKOVÁ, Jindra. Matematika-příprava k maturitě a k přijímacím zkouškám na VŠ. Praha: Prometheus, 1998, ISBN