Název školy: Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6 Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.1073 Název materiálu: VY_12_INOVACE_1B_11_Emile Zola Téma sady: Interpretace.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výběr úkolů pro rozbor divadelní hry po obsahové, literární a jazykové stránce. Prezentace je doplněna ukázkou z internetu a pracovním listem.
Advertisements

Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Andrea Brogowská Název prezentace (DUMu): Kožní soustava Tematická oblast: Biologie člověka (1. ročník Krajinář) Ročník:1.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
N á zev S Š : SOU Uherský Brod Autor: Mgr. Věra Dudová N á zev prezentace (DUMu): Právní řád ČR a právní ochrana občanů N á zev sady: Výuka občanské nauky.
Kamarádství, přátelství. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Umění, kultura, sport, zdraví, svět.
Název školy: Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6 Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu: VY_32_INOVACE_2C_01_úvod do organické chemie.
N á zev S Š : SOU Uherský Brod Autor: Mgr. Věra Dudová N á zev prezentace (DUMu): Rodinné právo 1 N á zev sady: Výuka občanské nauky v 2. ročníku odborného.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Dana Zajíčková Název prezentace (DUMu)Nepravidelnosti a nedostatky ve stavbě věty Tematická oblast:Česky jazyk a literatura.
Název školy: Svobodná základní škola,o.p.s. Autor: Ivana Makovičková Název materiálu: VY_12_INOVACE_4_ČTENÁŘSKÁ GRAMOTNOST_SILÁK BIVOJ Název: SILÁK BIVOJ.
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc. Lucie Chojnová NÁZEV: VY_32_INOVACE_07_Význam a funkce rodiny TÉMA SADY: Občanská výchova.
Základy duševní hygieny. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Umění, kultura, sport, zdraví, svět.
Vztahy a pravidla soužití - škola. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Umění, kultura, sport,
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Michaela Blažková Název DUM: VY_32_Inovace_ Ruchovci Název sady: Český jazyk 8. ročník Číslo projektu:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ ŠABLONA: III/2 VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Jazyk a jazyková komunikace,
Figury a obrazná pojmenování Texty k procvičení učiva Jazyková vrstva uměleckého díla.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Životospráva rodiny.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov Autor: Mgr. Petr Tomek Datum/období: podzim 2013 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma.
Ruský realismus – Lev Nikolajevič Tolstoj
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor Michaela Zemanová Číslo VY_32_INOVACE_12_08 Název Božena Němcová Téma hodiny Božena.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Návod na tvorbu prezentace diplomové / bakalářské práce
NÁZEV ŠKOLY: ČÍSLO PROJEKTU: NÁZEV MATERIÁLU: TÉMA SADY: ROČNÍK:
Pražské červnové povstání
AUTOR: Eva Strnadová NÁZEV: VY_52_INOVACE_04_05_04_DÝCHACÍ SOUSTAVA
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Název vzdělávacího materiálu
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Romantismus.
Vzdělávací oblast: Teoretické vzdělávání Tematická oblast:
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Český jazyk 9. ročník RODIŠTĚ slavných.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Martina Kmentová Název materiálu:
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_14_IMPRESIONISMUS Název materiálu:
Vzdělávací oblast: Teoretické vzdělávání Tematická oblast:
Skládání rovnoběžných a různoběžných sil
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Hustota-výpočet objemu
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
10.11 – Vietovy vzorce, iracionální rovnice
Základní škola a Mateřská škola, Liberec, Barvířská 38/6, příspěvková organizace O PERNÍKOVÉ CHALOUPCE Název : VY_32_inovace_13 - ČJ – O perníkové.
Poměr v základním tvaru.
SŠ-COPT Uherský Brod Mgr. Renáta Burdová
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
AUTOR: Mgr. Marcela Lazáková NÁZEV ŠKOLY:
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lubomíra Moravcová Název materiálu:
Starověké Řecko – Řecká vzdělanost a věda DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Těžiště a stabilita těles
Název školy: Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola a Školní jídelna, Dlažkovice 1, příspěvková organizace Třebívlice Autor: Mgr.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Karel Svoboda AUTOR: Mgr. Aleš Skála
Téma (název prezentace)
VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON
Psychologie test.
Hustota-výpočet objemu
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Fyzika pro 8. ročník (IV. díl)
Polytechnika v dětské literatuře
ZŠ a MŠ, Jilemnice, Komenského 103, příspěvková organizace
VY_52_INOVACE_16_01_první pomoc krvácení
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Poměr v základním tvaru.
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_264_ČJ
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_17 Realismus Anglie
Neživá příroda - vzduch
Základní škola a mateřská škola Bohdalov
Transkript prezentace:

Název školy: Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6 Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu: VY_12_INOVACE_1B_11_Emile Zola Téma sady: Interpretace textů Datum vzniku: říjen 2013 Třída: 4. A Autor: Mgr. Lucie Nováková

Anotace:

cyklus Rougon -Macquartové ZabijákNana Člověk bestie Experimentální román Žaluji cyklus Rougon -Macquartové ZabijákNana Člověk bestie Experimentální román Žaluji

Přečtěte si text a odpovězte na otázky Přečtěte si text a odpovězte na otázky Který literární směr ovlivnil Zolovu tvorbu? Jaké jsou jeho znaky? 2.Do jaké aféry se zapojil? Který svůj text autor zaslal prezidentovi? Jaké tohle vše mělo následky na jeho život? 1.Který literární směr ovlivnil Zolovu tvorbu? Jaké jsou jeho znaky? 2.Do jaké aféry se zapojil? Který svůj text autor zaslal prezidentovi? Jaké tohle vše mělo následky na jeho život? 3. Vyberte si jeden ze Zolových výroků, vyložte jeho smysl. 4. Jak Zola zemřel? 5. Který z úryvků se vztahuje k tématu alkoholismu? Shrňte jeho obsah. 3. Vyberte si jeden ze Zolových výroků, vyložte jeho smysl. 4. Jak Zola zemřel? 5. Který z úryvků se vztahuje k tématu alkoholismu? Shrňte jeho obsah.

Film Zolův život (1937) 1. S kým se mladý autor seznámil na začátku ukázky? Jaký na něj mělo setkání vliv? 2. Která další známá fakta z autorova života jste ve film. ukázce poznali? 3. Jak na vás film zapůsobil? Film Zolův život (1937) 1. S kým se mladý autor seznámil na začátku ukázky? Jaký na něj mělo setkání vliv? 2. Která další známá fakta z autorova života jste ve film. ukázce poznali? 3. Jak na vás film zapůsobil? Film Zolův život (1937) 1. S kým se mladý autor seznámil na začátku ukázky? Jaký na něj mělo setkání vliv? 2. Která další známá fakta z autorova života jste ve film. ukázce poznali? 3. Jak na vás film zapůsobil? Film Zolův život (1937) 1. S kým se mladý autor seznámil na začátku ukázky? Jaký na něj mělo setkání vliv? 2. Která další známá fakta z autorova života jste ve film. ukázce poznali? 3. Jak na vás film zapůsobil? Myslíte si, že film o Zolově životě měla raději natočit francouzská produkce? Viz komentáře k snímku. 4. Který herec ztvárnil slavného spisovatele? 3. Myslíte si, že film o Zolově životě měla raději natočit francouzská produkce? Viz komentáře k snímku. 4. Který herec ztvárnil slavného spisovatele?

„Sakra, co to tu dělal? Tady to smrdí!“ poznamenal Lantier, když vešli. A opravdu, smrdělo to tam hrozně. Gervaisa hledala sirky a šlápla do mokra. Když se jí konečně podařilo rozsvítit svíčku, uviděli pěkné divadlo! Coupeau zvracel jako prase, byl toho plný pokoj. Postel byla pošpiněna, koberec také, dokonce i prádelník postříkal. Coupeau se svezl z postele, kam ho asi Poisson dopravil, a chrápal na zemi uprostřed vší té špíny. Válel se v tom jako prase, jednu tvář měl umazanou, vydechoval alkoholový dech otevřenými ústy a jeho prošedivělé vlasy se máčely v široké kaluži. „To je čuně! To je čuně!“ opakovala rozzlobená a dopálená Gervaisa. „Všechno tady zamazal! Ne, ani zvíře by tohle neudělalo, ani chcíplotina není tak odporná!“ „Sakra, co to tu dělal? Tady to smrdí!“ poznamenal Lantier, když vešli. A opravdu, smrdělo to tam hrozně. Gervaisa hledala sirky a šlápla do mokra. Když se jí konečně podařilo rozsvítit svíčku, uviděli pěkné divadlo! Coupeau zvracel jako prase, byl toho plný pokoj. Postel byla pošpiněna, koberec také, dokonce i prádelník postříkal. Coupeau se svezl z postele, kam ho asi Poisson dopravil, a chrápal na zemi uprostřed vší té špíny. Válel se v tom jako prase, jednu tvář měl umazanou, vydechoval alkoholový dech otevřenými ústy a jeho prošedivělé vlasy se máčely v široké kaluži. „To je čuně! To je čuně!“ opakovala rozzlobená a dopálená Gervaisa. „Všechno tady zamazal! Ne, ani zvíře by tohle neudělalo, ani chcíplotina není tak odporná!“ Výchozí text 1 A Charakterizujte výňatek z jazykového a kompozičního hlediska. Shrňte jeho obsah. B Jaký typ hrdiny v ukázce představuje Coupeau? Jak se později vyvíjel osud Gervaisi? C Vyhledejte v textu přirovnání.

Výchozí text 2 Celá se třásla, ztrácela hlavu. A zatímco ji Lantier strkal do svého pokoje, objevila se za skleněnými dveřmi pokojíčku tvář Nanina. Holka se probudila, tiše vstala a stála tu v košili, pobledlá spánkem. Viděla otce, jak se válí ve vlastní blivanině. Zůstala jako přilepená na sklo a čekala, dokud spodnička matčina nezmizela v pokoji naproti, v pokoji druhého muže. Byla velmi vážná. Kulila oči a ty nestydaté dětské oči svítily smyslnou zvědavostí. Celá se třásla, ztrácela hlavu. A zatímco ji Lantier strkal do svého pokoje, objevila se za skleněnými dveřmi pokojíčku tvář Nanina. Holka se probudila, tiše vstala a stála tu v košili, pobledlá spánkem. Viděla otce, jak se válí ve vlastní blivanině. Zůstala jako přilepená na sklo a čekala, dokud spodnička matčina nezmizela v pokoji naproti, v pokoji druhého muže. Byla velmi vážná. Kulila oči a ty nestydaté dětské oči svítily smyslnou zvědavostí. A Shrňte obsah výňatku. B Jakými povahovými rysy se vyznačovala malá Nana? C Posuďte jazykovou stránku výňatku.

Volné pokračování Zabijáka – dílo Nana práce s odkazy a film. ukázkou Podívejte se na video a přečtěte si odkaz s výňatkem z díla. kurtizana-je-zhoubou-zamilovanych-muzu a) Jak si Nana získává přízeň mužů i přes falešný zpěv a hraní? Které její vlastnosti se zde projevují? Jak na vás její chování působí? c) Jak končí Nanin příběh? d) Proč je podle vás dílo Nana dodnes inspirativní? Jakých se dočkalo dalších zpracování, koho inspirovalo? Volné pokračování Zabijáka – dílo Nana práce s odkazy a film. ukázkou Podívejte se na video a přečtěte si odkaz s výňatkem z díla. kurtizana-je-zhoubou-zamilovanych-muzu a) Jak si Nana získává přízeň mužů i přes falešný zpěv a hraní? Které její vlastnosti se zde projevují? Jak na vás její chování působí? c) Jak končí Nanin příběh? d) Proč je podle vás dílo Nana dodnes inspirativní? Jakých se dočkalo dalších zpracování, koho inspirovalo?

Zolova smrt, jeho současníci Poslechněte si nahrávku Zolova smrt, jeho současníci Poslechněte si nahrávku a) Jak přijal malíř P. Cézanne přítelovu smrt? b) Které Zolovo dílo malíř čte a diskutuje o něm s dámou? a) Jak přijal malíř P. Cézanne přítelovu smrt? b) Které Zolovo dílo malíř čte a diskutuje o něm s dámou?

Volné pokračování Zabijáka – dílo Nana práce s odkazy a film. Ukázkou Podívejte se na video a přečtěte si odkaz s výňatkem z díla. kurtizana-je-zhoubou-zamilovanych-muzu a) Jak si Nana získává přízeň mužů i přes falešný zpěv a hraní? Které její vlastnosti se zde projevují. Jak na vás její chování působí? c) Jak končí Nanin příběh? d) Proč je podle vás dílo Nana dodnes inspirativní? Jakých se dočkalo dalších zpracování, koho inspirovalo? Volné pokračování Zabijáka – dílo Nana práce s odkazy a film. Ukázkou Podívejte se na video a přečtěte si odkaz s výňatkem z díla. kurtizana-je-zhoubou-zamilovanych-muzu a) Jak si Nana získává přízeň mužů i přes falešný zpěv a hraní? Které její vlastnosti se zde projevují. Jak na vás její chování působí? c) Jak končí Nanin příběh? d) Proč je podle vás dílo Nana dodnes inspirativní? Jakých se dočkalo dalších zpracování, koho inspirovalo?

1.Naturalismus, krajní směr realismu. Klade důraz na dědičnost. Postavy jsou determinovány prostředím, pocházejí z nižších vrstev, detail, pudovost aj. 2. Dreyfusova aféra, Žaluji, odsouzen za urážku státní správy, a tak odešel do Anglie. Později návrat domů. 1.Naturalismus, krajní směr realismu. Klade důraz na dědičnost. Postavy jsou determinovány prostředím, pocházejí z nižších vrstev, detail, pudovost aj. 2. Dreyfusova aféra, Žaluji, odsouzen za urážku státní správy, a tak odešel do Anglie. Později návrat domů. 3. Individuální řešení. 4. Otrávil se v noci plynem z kamen. 5. Ze Zabijáka. Individuální řešení. 3. Individuální řešení. 4. Otrávil se v noci plynem z kamen. 5. Ze Zabijáka. Individuální řešení.

Film Zolův život (1937) - řešení 1. Když potká zajímavou slečnu (předobraz slavné Nany), napíše svůj slavný román. Později se aktivně zapojí do aféry při odhalení neviny kapitána Dreyfusse. Film Zolův život (1937) - řešení 1. Když potká zajímavou slečnu (předobraz slavné Nany), napíše svůj slavný román. Později se aktivně zapojí do aféry při odhalení neviny kapitána Dreyfusse Film Zolův život (1937) - řešení 1. Když potká zajímavou slečnu (předobraz slavné Nany), napíše svůj slavný román. Později se aktivně zapojí do aféry při odhalení neviny kapitána Dreyfusse. Film Zolův život (1937) - řešení 1. Když potká zajímavou slečnu (předobraz slavné Nany), napíše svůj slavný román. Později se aktivně zapojí do aféry při odhalení neviny kapitána Dreyfusse Individuální řešení. 4. Paul Muni. 3. Individuální řešení. 4. Paul Muni.

Zolova smrt, jeho současníci Zolova smrt, jeho současníci a) Individuální řešení. b) Čte z knihy Dílo; fr. malíři z přelomu 19. a 20. století jako byli např. P. Gauguin,E. Degas … vliv literatury na malířství … E. Manet namaloval r obraz Nana – inspirace Zolovým literárním dílem, Zola napsal text Dílo aj. a) Individuální řešení. b) Čte z knihy Dílo; fr. malíři z přelomu 19. a 20. století jako byli např. P. Gauguin,E. Degas … vliv literatury na malířství … E. Manet namaloval r obraz Nana – inspirace Zolovým literárním dílem, Zola napsal text Dílo aj. Odkaz k malířství Zolovy doby Odkaz k malířství Zolovy doby

Výchozí text 2 - řešení A Individuální řešení. Např. malá Nana je svědkem události, kdy její matka Gervaisa poprvé začala sdílet lože s jiným mužem, než je její současný manžel. Jsou zde odhalovány kořeny Nanina pozdějšího osudu, její nestydatost A Individuální řešení. Např. malá Nana je svědkem události, kdy její matka Gervaisa poprvé začala sdílet lože s jiným mužem, než je její současný manžel. Jsou zde odhalovány kořeny Nanina pozdějšího osudu, její nestydatost má kořeny v prožitém dětství. B Malá zvědavá dívenka, která je zcela pod vlivem špatného prostředí a rodinných strastí. Později odejde z domu a stává se z ní žena lehčích mravů. Její osudy jsou dále rozpracovány v díle Nana. C Autor promlouvá er- formou, hovorová slova jako např. ve vlastní blivanině, přirovnání zůstala přilepená jako na sklo. Detailní popis prostředí, daný výňatek je popisem vnímání událostí očima malé Nany (ale na začátku úryvku z úhlu její matky). Dále tvář Nanina, spodnička matčina – inverze aj. A Individuální řešení. Např. malá Nana je svědkem události, kdy její matka Gervaisa poprvé začala sdílet lože s jiným mužem, než je její současný manžel. Jsou zde odhalovány kořeny Nanina pozdějšího osudu, její nestydatost A Individuální řešení. Např. malá Nana je svědkem události, kdy její matka Gervaisa poprvé začala sdílet lože s jiným mužem, než je její současný manžel. Jsou zde odhalovány kořeny Nanina pozdějšího osudu, její nestydatost má kořeny v prožitém dětství. B Malá zvědavá dívenka, která je zcela pod vlivem špatného prostředí a rodinných strastí. Později odejde z domu a stává se z ní žena lehčích mravů. Její osudy jsou dále rozpracovány v díle Nana. C Autor promlouvá er- formou, hovorová slova jako např. ve vlastní blivanině, přirovnání zůstala přilepená jako na sklo. Detailní popis prostředí, daný výňatek je popisem vnímání událostí očima malé Nany (ale na začátku úryvku z úhlu její matky). Dále tvář Nanina, spodnička matčina – inverze aj.

Volné pokračování Zabijáka – dílo Nana práce s odkazy a film. ukázkou Podívejte se na video a přečtěte si odkaz s výňatkem z díla. kurtizana-je-zhoubou-zamilovanych-muzu a) Svým půvabem a roztomilým chováním, umí využívat svou přitažlivost k získání přízně mužů. b) Ukazuje temné stránky lidské povahy - promiskuitu, nestydaté chování, zneužívání lidských citů, vypočítavost, Nana se snaží využívat předností svého těla, využívá boháče, ničí životy svých zbožňovatelů. Mstí se jako člověk z nižší vrstvy lidem z těch nejvyšších vrstev. c) Umírá osamocena na neštovice, zohyzdněná a opuštěná … d) Obraz Nana (E. Manet), muzikál Nana, filmy … atraktivní prostředí kurtizán, zakázaná láska aj. Volné pokračování Zabijáka – dílo Nana práce s odkazy a film. ukázkou Podívejte se na video a přečtěte si odkaz s výňatkem z díla. kurtizana-je-zhoubou-zamilovanych-muzu a) Svým půvabem a roztomilým chováním, umí využívat svou přitažlivost k získání přízně mužů. b) Ukazuje temné stránky lidské povahy - promiskuitu, nestydaté chování, zneužívání lidských citů, vypočítavost, Nana se snaží využívat předností svého těla, využívá boháče, ničí životy svých zbožňovatelů. Mstí se jako člověk z nižší vrstvy lidem z těch nejvyšších vrstev. c) Umírá osamocena na neštovice, zohyzdněná a opuštěná … d) Obraz Nana (E. Manet), muzikál Nana, filmy … atraktivní prostředí kurtizán, zakázaná láska aj.

A Vypravěč er- forma, autor využívá autentický jazyk spodiny společnosti (to je čuně, ani chcíplotina není tak odporná). Přímá řeč s uvozovacími větami – velmi autentická výpověď o životě chudých vrstev. V ukázce můžeme sledovat následky přílišné konzumace alkoholu v momentu, kdy se pradlena Gervaisa vrací s milencem Lantierem z taneční zábavy domů a nalézá zde bývalého manžela Coupeaua v opileckém stavu. B Je typem hrdiny, který po úrazu propadne alkoholu (vina malé Nany) a ničí život sobě i svým blízkým. Propadne závislosti, nebojuje s tím a maří i další lidské životy. G. rovněž později propadne alkoholu, je připravena o práci i ponižována okolím. Umře v brlohu pod schody nájemního domu. C Zvracel jako prase, válel se v tom jako prase. A Vypravěč er- forma, autor využívá autentický jazyk spodiny společnosti (to je čuně, ani chcíplotina není tak odporná). Přímá řeč s uvozovacími větami – velmi autentická výpověď o životě chudých vrstev. V ukázce můžeme sledovat následky přílišné konzumace alkoholu v momentu, kdy se pradlena Gervaisa vrací s milencem Lantierem z taneční zábavy domů a nalézá zde bývalého manžela Coupeaua v opileckém stavu. B Je typem hrdiny, který po úrazu propadne alkoholu (vina malé Nany) a ničí život sobě i svým blízkým. Propadne závislosti, nebojuje s tím a maří i další lidské životy. G. rovněž později propadne alkoholu, je připravena o práci i ponižována okolím. Umře v brlohu pod schody nájemního domu. C Zvracel jako prase, válel se v tom jako prase. A Charakterizujte výňatek z jazykového a kompozičního hlediska. Shrňte jeho obsah. B Jaký typ hrdiny v ukázce představuje Coupeau? Jak se později vyvíjel osud Gervaisi? C Vyhledejte v textu přirovnání.

Použitá literatura a zdroje  SOCHROVÁ, Marie. Literatura v kostce pro střední školy. Havlíčkův Brod: Fragment, 1999, ISBN  SOUKAL, Josef a kol. Literatura pro 2. ročník gymnázií. Praha: SPN-pedagogické nakladatelství, 2005, ISBN  ZOLA, Émile. Nana. Praha: Státní nakladatelství krásné literatury, hudby a umění,  ZOLA, Émile. Zabiják. Praha: Státní nakladatelství krásné literatury, hudby a umění, Obrazový materiál Obrazový materiál 1.Zolův podpis: 1.Zolův podpis: ZOLA, Émile. [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: 2. Obraz Nany: 2. Obraz Nany: MANET, Edouard. en.wikipedia.org/wiki/ [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: Ťext Žaluji: 3. Ťext Žaluji: ZOLA, Émile. commons.wikimedia.org/wiki/ [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: 4. Grafika z díla Zabiják: 4. Grafika z díla Zabiják: Autor neuveden. commons.wikimedia.org/wiki/ [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: 5. Zolúv portrét od E. Moneta: 5. Zolúv portrét od E. Moneta: MANET, Edouard. commons.wikimedia.org/wiki/ [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: _Portrait_of_Emile_Zola.jpghttp://commons.wikimedia.org/wiki/File:Manet,_Edouard_- _Portrait_of_Emile_Zola.jpg 6. Zolův portrét (pozadí): 6. Zolův portrét (pozadí): Autor neuveden. commons.wikimedia.org/wiki/ [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: