RODINA POPLETOVÝCH JEDE NA VÝLET OCHRANA ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Jak se peče chleba Lenka Hůnová. Projekt CZ.1.07/1.3.00/ je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. 2.
Advertisements

CO POTŘEBUJE FOTBALISTA Bc. Tereza Michalcová. Projekt CZ.1.07/1.3.00/ je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České.
Jak se peče chleba IV. Lenka Hůnová. Výrobky z mouky Projekt CZ.1.07/1.3.00/ je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
PRAVIDLA V MŠ – HRA NA AUTA Ivana Šůsová. Seřaď podle rychlosti Projekt CZ.1.07/1.3.00/ je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
CO KDO DĚLÁ – VÝROBA ŽIDLE Ivana Šůsová. Projekt CZ.1.07/1.3.00/ je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Včera, dnes a zítra VYTVÁŘENÍ ELEMENTÁRNÍHO POVĚDOMÍ O ŠIRŠÍM PŘÍRODNÍM, KULTURNÍM PROSTŘEDÍ, O JEHO ROZMANITOSTI, VÝVOJI, NEUSTÁLÝCH PROMĚNÁCH.
Peklo x ráj POZNÁVÁNÍ PRAVIDEL SPOLEČENSKÉHO SOUŽITÍ, POROZUMĚNÍ ZÁKLADNÍM PROJEVŮM NEVERBÁLNÍ KOMUNIKACE OBVYKLÝM V TOMTO PROSTŘEDÍ.
Pozornost, soustředěnost, paměť
O Koblížkovi JAZYK A ŘEČ.
Život v přírodě Jazyk a řeč.
Poznávací schopnosti, vnímání
Paměť, pozornost, Sociabilita
Jak vznikají křížaly Jana Šonková.
Rozhledna Marta Strnadová.
Hrášek – počítání kuliček
Co nepatří do dárku Vnímání.
Oheň, jak ho vidí děti. ZDRAVÍ, BEZPEČÍ.
Hra na barevná auta I. Jaroslava Růžičková.
Pravidla ve školce – správné chování v MŠ
Pomůcky k pohybu Eva Kovářová 1.
Najdi obrázky, které nepatří do skupiny
Najdi obrázky, které nepatří do skupiny
POŘADÍ V OBLÉKÁNÍ sebeobsluha.
Rýmy Jazykový cit.
Medvídek se ptá: „Kdepak bydlí….. ?“
POZORNOST, SOUSTŘEDĚNOST, PAMĚŤ - VZTAH K ŽIVOTNÍMU PROSTŘEDÍ
Vnímání, pozornost, soustředěnost, paměť
OBRYSY DOPRAVNÍCH pROSTŘEDKŮ IV.
Prostorová orientace,vnímání, počet
MY DAY Jazyk a řeč.
Hra na barevná auta III. Jaroslava Růžičková.
Hra na myčku Vnímání, fyzický rozvoj a pohybová koordinace, komunikace s dětmi, spolupráce při činnostech.
Přiřaď vitamíny Zdraví.
Dopravní prostředky.
SOUHVĚZDÍ POZNÁVACÍ SCHOPNOSTI.
Co chybí perníkové chaloupce
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Co se přírodě nelíbí.
LYŽOVÁNÍ Jazyk a řeč.
ŽIVLY VODA, OHEŇ, ZEMĚ, VZDUCH.
POZORNOST, SOUSTŘEDĚNOST, PAMĚŤ
Medvídek se ptá: „Které písmenko kamarád ztratil ?“
Skupenství Fyzika.
Recyklace plastu PŘÍRODA.
Důležitá telefonní čísla
Vytleskej podle slabik
Jazykové hádanky Jazyk a řeč.
Jak se upravit do divadla
FARMA DOMÁCÍ ZVÍŘATA.
Ochrana životního prostředí
Co nepatří do stáje VnímánÍ.
POZORNOST, SOUSTŘEDĚNOST, PAMĚŤ - VZTAH K ŽIVOTNÍMU PROSTŘEDÍ
poznatky, orientace ve známém prostředí
Bylinková zahrádka IV. – Počítání
Strom, kdopak tu žije příroda.
Kolik svíček na dort vnímání.
Barevné pastelky Pavlína Berková.
Vztah k životnímu prostředí
Človíček a jeho tělo zdraví.
Zvuky zvířat Sluchové vnímání.
Pozornost, soustředění, paměť
JITEX – Jak vznikne tričko?
Dělíme se o pizzu Sociabilita .
Bludiště.
Co vznikne z vlny? Michaela Soukupová.
Mícháme barvy vnímání.
Motýlí křídla vnímání.
STOLOVÁNÍ sebeobsluha.
ZEMĚ, VODA, VZDUCH Příroda.
Srovnej botičky do botníku
Transkript prezentace:

RODINA POPLETOVÝCH JEDE NA VÝLET OCHRANA ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ

RODINA POPLETOVÝCH JEDE NA VÝLET Jednoho krásného a slunečného dne se veselá rodina Popletových rozhodla, že si vyrazí na výlet k vodě. Maminka, tatínek, obě děti a pejsek se už nemohli dočkat! Maminka připravila oběd do plastových krabiček a nezapomněla ani na deky, ručníky a plavky. Tatínek to vše srovnal do auta. Bětka a Honzík, jak se děti jmenovaly, si však hleděly svého. Jejich velkou starostí bylo, jak pejska 1. Tlapku zatahat, co nejvíce za ocásek a sebrat mu jeho milovaný žlutý míček.

Byla to pro ně velká legrace a moc se tomu smály. Pejsek ale tolik nadšeně nevypadal. Ujeli několik kilometrů, když v tom se ozvala velká rána. Tatínek vyšel ven z auta a zjistil, že z přední pneumatiky uniká vzduch. Na nic nečekal a začal děravou pneumatiku měnit za rezervní, co měl v kufru. Děravá 2.pneumatika, ale byla velmi špinavá a tatínkovi se ji nechtělo dávat do auta. Vzal ji a odhodil ji do příkopu, aby nepřekážela ostatním řidičům.

Na silnici však 3. zapomněl vestu a 4. rukavici. Důležité věci, které při výměně pneumatiky potřeboval. Za chvilku už rodina byla na krásném místě. Louka hned vedle lesa a na jejím konci šuměla říčka. Ideální místo na sobotní den v přírodě.

PROJEKT CZ.1.07/1.3.00/ JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.5 Bylo právě poledne a všichni měli velký hlad. Mezitím, co 5. pejsek sám pobíhal po lese, aby se vyvenčil, všichni obědvali.

Nikde však nebyl odpadkový koš, tak 6. krabičky, pytlíky a plechovky od oběda maminka pečlivě schovala v trávě, aby nebyly vidět.

Děti se po obědě rozeběhly do vody. Řeka byla studená, ale zato tam bylo veselo. Bětka a Honzík 7.chytali maličké žáby, které zavírali do sklenic a pozorovali je.

PROJEKT CZ.1.07/1.3.00/ JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.8 Maminka a tatínek zatím myli auto. Maminka nosila vodu a tatínek zatím myl 8. vedle řeky auto čistícími prostředky.

PROJEKT CZ.1.07/1.3.00/ JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.9 Mezitím si pejsek vesele štěkal v lese a užíval si toho, že konečně 9. není na vodítku.

PROJEKT CZ.1.07/1.3.00/ JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.10 Maminka nezapomněla ani na rádio, takže si všichni 10. nahlas zpívali, křičeli a bylo jim moc prima!

PROJEKT CZ.1.07/1.3.00/ JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.11 Za celý den jim tolik vyhládlo, že se rozhodli opéct si buřty u ohýnku. U řeky už bylo chladno a tak šli dělat 11. ohýnek do lesa.

12 Nejdřív ho nemohli rozdělat, tak tatínka napadlo, že půjde do auta pro 12. kanystr s benzínem a ohýnku pomůže. To se mu povedlo až příliš. Oheň byl větší a větší. Najednou už byl na větvičkách v okolí ohýnku a dál se šířil. Jen tak tak ho stihli uhasit. Všichni byli tak polekaní, že doutnající ohniště raději nechali, jak je, všechny odpadky tam zapomněli a jeli rovnou domů. Na tenhle výlet určitě jen tak nezapomenou!

13

Použité odkazy Vlastní zdroje

Metodický pokyn Integrovaný blok: ( příroda…) Popis Text, ve kterém je popsaná rodina Popletů a jejich chyby, kterých se dopustili během sobotního výletu. Úkolem dětí je tyto chyby najít a vysvětlit, proč je to špatně Očekávání a cíle Uvědomí si, co by se v přírodě dělat nemělo, co je zakázané i nebezpečné PROJEKT CZ.1.07/1.3.00/ JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.15

Studijní materiály Povinné materiály, pomůcky a technické vybavení zdroj: Dotyková obrazovka, připojená k PC Nepovinné materiály Didaktický kufřík - KUMUČ PROJEKT CZ.1.07/1.3.00/ JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.16

Práce s interaktivním výukovým materiálem Učitelka bude mít k dispozici text,ve kterém bude popsán běžný výlet rodiny Popletových. Tahle veselá rodina se během cesty a celého dne u vody, na louce i v lese dopustí spousty chyb, které děti budou hledat, řadit a po rozhovoru s učitelkou si uvědomovat, co se smí a co bychom v přírodě rozhodně dělat neměli. Výsledkem této práce by pro děti mělo být poučení. Na posledním snímku děti vybírají, co všechno do lesa nepatří. Kliknutím na obrázek se jim nabízí zpětná vazba. PROJEKT CZ.1.07/1.3.00/ JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.17

Prvky polytechnické výchovy Uvědomovat si, co je nebezpečné Chovat se přiměřeně a bezpečně ve známém prostředí Vědět, jak se vyhnout nebezpečí Pojmenovávat věci a jevy ve svém okolí Chápat a respektovat názory jiného dítěte, domlouvat se, vyjednávat Rozlišovat společensky nežádoucí chování Znát, co je škodlivé a nebezpečné (různé nástrahy a rizika ve spojení s přírodou) Spoluvytvářet pohodu prostředí (cítit se spokojeně a bezpečně Být citlivý k přírodě PROJEKT CZ.1.07/1.3.00/ JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.18

PROJEKT CZ.1.07/1.3.00/ JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.19 Vnímat vliv techniky a lidského faktoru na společnost a přírodu Směrovat děti ke kladnému vztahu k přírodě Chápat postavení techniky a technických oborů v životě lidstva jako devízu Učit děti základním poznatkům o přírodě Vést děti ke kooperativnímu hodnocení a sebehodnocení Podpořit rozvoj myšlenkového potenciálu dětí Cíle polytechnické výchovy