Vážná (artificiální) hudba 20. století 2. část. Vážná (artificiální) hudba 20. století Název školy: Základní škola Francova Lhota Autor: Mgr. Lada Martinková.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vážná hudba druhé poloviny 20. století
Advertisements

Hudba 20. století.
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_153_IT7 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Informační a komunikační technologie Předmět:Informatika.
RÉBUSY jsou hlavolamy Nechat děti vysvětlit co jsou rébusy, teprve potom kliknutím potvrdit správnou odpověď.
ZŠ a MŠ Brno, Křenová 21 CZ.1.07/1.4.00/ , Dobrá šance pro děti Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Inovace ve vzdělávání na naší škole.
Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Tympány Kristýna Vyčítalová.
Vážná hudba 2. polovina 20. století.
Jak je možné zachytit hudbu
Expresionismus Expresionismus - evropský umělecký směr.
přehled – hudební pojmy, osobnosti apod.
Tento vzdělávací materiál vznikl v rámci projektu EU – peníze školám Název projektu : Objevujeme svět kolem nás Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Autor: Mgr. Helena Kremsová, ZŠ Masarykova, Ostrov
Název Folková hudba Šablona CZ.1.07/1.4.00/    Poř.číslo HV 7
Poezie ve světové literatuře
Název Hudební značky, notace
Vietnamská hudba.
Hudební výchova Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/ Autor: Mgr. Michal Mynář.
PROKLETÍ BÁSNÍCI 4 Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Elektroakustická hudba EAH v USA, počítačová hudba
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Martina Steyerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_Hudební výchova – 8. ročník TÉMA: Romantismus.
ANTONIO VIVALDI.  Název školy: Základní škola Francova Lhota  Autor: Mgr. Lada Martinková  Název: VY_32_INOVACE_08_Antonio Vivaldi  Číslo projektu:
70. a 80. léta v české moderní populární hudbě. Název školy: Základní škola Francova Lhota Název školy: Základní škola Francova Lhota Autor: Mgr. Lada.
Impresionismus. Co je to imprese? Vjem, pocit, nebo obrázek uchovaný na základě zkušenosti Neurčitá představa, vzpomínka nebo přesvědčení.
SVĚTOVÁ POPULÁRNÍ A ROCKOVÁ HUDBA 50. léta 20. století / 1. část TEST.
SVĚTOVÁ POPULÁRNÍ A ROCKOVÁ HUDBA 30. a 40. léta 20. století TEST.
Vážná (artificiální) hudba 20. století 1. část. Vážná (artificiální) hudba 20. století Název školy: Základní škola Francova Lhota Autor: Mgr. Lada Martinková.
NÁZEV ŠKOLY : Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6 ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_3C_20_ Vážná hudba 20.století.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Leon Hahn NÁZEV:VY_32_INOVACE_08:Hudební výchova 9.ročník TÉMA: Český hudební klasicismus.
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 26/12 Název materiálu: Jakub Jan Ryba Zpracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík.
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_29_13_HV8_Skála AUTOR: Mgr. Aleš Skála Základní škola Libina, příspěvková organizace, Libina.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Vývoj artificiální hudby 8. ročník Název materiálu VY_32_INOVACE_13_Hudba v období klasicismu.
 NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Martina Steyerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_20_Hudební výchova – 8. ročník TÉMA: Vážná artificiální.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_HV_10_SVO_Soudobá.
SVĚTOVÁ POPULÁRNÍ A ROCKOVÁ HUDBA
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Leon Hahn NÁZEV:VY_32_INOVACE_10:Hudební výchova 9.ročník TÉMA: Český hudební romantismus.
Název školy:Základní škola Netvořice Autor:Mgr. Ludmila Vodehnalová Název:VY_32_INOVACE_04_ Téma:Klasicismus Č. projektu:OP VK 1.4.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Zdeňka Pecková Číslo
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Zdeňka Pecková Číslo
Joseph Haydn.
Test k ověření znalostí z HV
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Dějiny hudby a její osobnosti
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
Škola: Základní škola a Mateřská škola Halže, příspěvková organizace Název: VY_32_INOVACE_02_HV_J.S.Bach Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Dějiny hudby a její osobnosti
Romantismus v hudbě AUTOR: Mgr. Aleš Skála
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou,
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Mgr. Lenka Vrzáňová VY_32_INOVACE_5B_O9_JAZZ Dějiny hudby 8. ročník
Škola SOŠ a SOU Hustopeče, Masarykovo nám. 1 Autor
Osnova ke studiu pro studenty středních pedagogických škol
Název školy: Základní škola Netvořice
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Kvíz Test 1 2 poslech Pojmy
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Název školy: ZŠ Průhonice
Osnova ke studiu pro studenty středních pedagogických škol
SVĚTOVÁ POPULÁRNÍ A ROCKOVÁ HUDBA
SVĚTOVÁ POPULÁRNÍ A ROCKOVÁ HUDBA
SVĚTOVÁ POPULÁRNÍ A ROCKOVÁ HUDBA
Středověká hudba Název školy: SPgŠ Litoměřice
BAROKO - OPAKOVÁNÍ Anotace: Prezentace je určena žákům osmého ročníku
Dějiny hudby a její osobnosti
JAZZ ICT Financováno z prostředků ESF a státního rozpočtu ČR.
Transkript prezentace:

Vážná (artificiální) hudba 20. století 2. část

Vážná (artificiální) hudba 20. století Název školy: Základní škola Francova Lhota Autor: Mgr. Lada Martinková Název: VY_32_INOVACE_19_Vážná (artificiální) hudba 20. století (2. část) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Anotace: Ve 2. části žák získá poznatky o směrech, které se rozvíjely od počátku od 50. let 20. století a ještě stále se rozvíjejí. Žák bude seznámen s osobnostmi, které byly těmito směry ovlivněny. Očekávaný výstup: Žák bude schopen alespoň několika větami povyprávět o jednotlivých směrech hudby 20. století. Druh učebního materiálu: Pracovní prezentace.

Vážná (artificiální) hudba 20. století Po 2. světové válce začali umělci hledat zcela nové cesty, kterými by se měla hudba 20. století ubírat. I v této době vznikaly nové směry, které určovaly hudbu 20. století.

Vážná (artificiální) hudba 20. století Ke směrům druhého období hudby 20. století patří: 1. SERIÁLNÍ HUDBA A DODEKAFONIE -představitel: Pierre Boulez 2. ELEKTRONICKÁ HUDBA -představitel: Karlheinz Stockhausen 3. ALEATORNÍ HUDBA -představitel: John Cage 4. HUDBA GRAFICKÁ 5. POSTMODERNISMUS

1. SERIÁLNÍ HUDBA A DODEKAFONIE Podstatou seriální hudby je, že si skladatel vytvoří své vlastní řady stupnic (tzv. série) o různém počtu tónů, s nimiž poté dále pracuje. Otázka: Co je to stupnice? Co je to tón? Jaké vlastnosti má tón? Tato hudba je v podstatě tvořená „matematicky“, a také proto je pro posluchače skutečně nesrozumitelná a v podstatě skoro neposlouchatelná. Hlavním představitelem tohoto typu hudby je Pierre Boulez.

2. ELEKTRONICKÁ HUDBA První pokusy o hudbu elektronickou pochází z 20. a 30. let 20. století. První studio elektronické hudby pak vzniklo v Kolíně nad Rýnem. Vůdčí osobností se pak stal Karlheinz Stockhausen. Otázka: Jak se říká zvukům, které jsou uměle vytvořeny?

3. ALEATORNÍ HUDBA Aleatorní hudba prorazila do světa v 50. a 60. letech 20. století. Název pochází z latinského „alea“, což znamená hrací kostka. V aleatorní hudbě je totiž základem náhoda, stejně jako při hraní kostek. V aleatorní hudbě zase skladatel skládá různé hudební prvky. Autor nejprve napíše několik hudebních motivů, každý z nich opatří „minutáží“ a poté rozhodně, které hudební nástroje se skladby zhostí. Interpret pak dílo přetváří dle svého až na pódiu. Otcem aleatorní hudby je John Cage.

4. HUDBA GRAFICKÁ Hudba grafická není již vůbec zapsaná v notách, ale má pouze grafickou podobu. Hudba grafická využívá různých symbolů či textu s úkolem. Samotný hráč pak do skladby převádí své dojmy, které má z grafického záznamu.

5. POSTMODERNISMUS Období postmodernismu spadá do 60. až 90. let 20. století. Hudbu pak vyznačují slova jako „ticho“, „skok do prázdna“. Postmodernisté doslova odmítali všechny experimenty. Chtěli hudbu srozumitelnou a poslouchatelnou. Chtěli se navrátit k dřívějším hudebním formám – př. sonáta, symfonie. Jelikož postupně přicházela éra počítačů, objevily se i nové možnosti v hudbě, a to spojení počítače s klasickým hudebním nástrojem.

Vážná (artificiální) hudba 20. století 1. Kdo patří do hudby 20. století? A, Pierre Boulez B, Pierre Pouliz C, Pierre Douglas 2. Co znamená v překladu slovo „alea“? A, kostka cukru B, modrá kostka C, hrací kostka 3. Hudba seriální je: A, srozumitelná a poslouchatelná B, nesrozumitelná a neposlouchatelná C, nesrozumitelná, ale poslouchatelná

Vážná (artificiální) hudba 20. století 4. Otcem aleatorní hudby je: A, John Page B, John Fage C, John Cage

Vážná (artificiální) hudba 20. století Řešení: 1.A 2.C 3.B 4.C

Vážná (artificiální) hudba 20. století Obrázky: Dostupné na Google na www:. composer-dies/. of-john-cage.html. Videa: Dostupná na Youtube na www:.