Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Management a řízení hotelu Název vyučovací oblasti:Plánování jako managerská funkce Ročník / obor.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Advertisements

ČLENĚNÍ NÁKLADŮ PODNIKU S DŮRAZEM NA ROZHODOVÁNÍ
Výukový program: Obchodní akademie Název programu: Plánování Vypracoval : Ing. Adéla Hrabcová Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
PLÁNOVACÍ PROCESY, DRUHY PLÁNOVÁNÍ
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_05_PLÁNOVÁNÍ.
PLÁNOVÁNÍ Vrcholným úkolem podnikového řízení je určování konkrétních podnikových cílů, jejichž prostřednictvím má být dosažen konečný cíl, dlouhodobá.
Předmět: Řízení podniku 1
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingový výzkum Ročník / obor studia:III.
Rozpočty.
Jméno firmy Podnikatelský plán. Shrnutí Jasně popište, co je smyslem činnosti vaší společnosti a jaké si kladete cíle –Stručně popište, jak si představujete.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingové řízení Ročník / obor studia:III.
Management - plánování
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_09_ORGANIZOVÁNÍ.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingový Informační systém Ročník / obor.
EKO VY_32_INOVACE_EKO_12 MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingový plán hotelu Ročník / obor studia:III.
Rozhodovací proces, podpory rozhodovacích procesů
Plánovací proces a druhy plánování
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_01_VZNIK.
Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_12_REGULOVÁNÍ.
Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Eva Dufková, Jan Matyáš VSRR, 3.ročník
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Cena hotelových služeb.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Distribuční cesty.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingové strategie Ročník / obor studia:III..
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních služeb Název vyučovací oblasti: Služby v hotelnictví.
Autorita Schopnost získat si respekt podřízených. Rozlišujeme formální, neformální a odbornou autoritu Autoritativní styl řízení Styl řízení založený.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Management a řízení hotelu Název vyučovací oblasti:Managerské funkce Ročník / obor studia:IV.
Téma 13: Finanční plánování
KEM / PEPL2 Finanční plán Jan Cedl Finanční plánování Finanční plánování je „formalizované rozhodování o způsobu financování (získávání kapitálu),
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Podnik a podnikání Název vyučovací oblasti:Zánik a zrušení podniku Ročník / obor studia:II. –
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Management a řízení hotelu Název vyučovací oblasti:Personální řízení Ročník / obor studia:IV.
Vzdělávací oblast:Odborné vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Marketing a marketingový.
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 8: Finanční řízení MSP.
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
Ing. Veronika Dostálková MBA SAMOSTATNÉ OPAKOVÁNÍ Podnik a podnikání 3. ročník Srpen 2012.
MANAGEMENT PLÁNOVÁNÍ Zpracoval Ing. Jan Weiser. Osnova výkladu  Podstata plánování  Hlavní úkoly plánování  Požadavky na obsah plánu  Členění plánů.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Management a řízení hotelu Název vyučovací oblasti:Organizační struktury Ročník / obor studia:IV.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Podnik a podnikání Název vyučovací oblasti: Podnik Ročník / obor studia: II. – III. r./ Hotelnictví.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Public Relations v.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Ekonomika pro kuchaře Název vyučovací oblasti: Národní hospodářství Ročník / obor studia:I. –
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Ing. Veronika Dostálková MBA
Management a řízení hotelu
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Rozhodování jako manažerská funkce
Živnostenský zákon a rejstřík II. – III. r./ Hotelnictví a turismus
Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Podnik a podnikání
Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Podnik a podnikání
Ostatní nástroje marketingového mixu služeb
Hospodářská politika státu
Založení a vznik podniku II. – III. r./ Hotelnictví a turismus
Ekonomické vzdělávání I. – III. r./Kuchař - číšník
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
II. – III. r./ Hotelnictví a turismus
Ing. Veronika Dostálková MBA
Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Management a řízení hotelu
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Ing. Veronika Dostálková MBA
Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb
Ekonomika malých a středních podniků
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Transkript prezentace:

Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Management a řízení hotelu Název vyučovací oblasti:Plánování jako managerská funkce Ročník / obor studia:IV. ročník / Hotelnictví a turismus Vypracoval:Ing. Kovač Lukáš Škola: Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb, Litoměřice (do – SŠHGS) Ověřeno : I. a II. pololetí šk. r. 2012/2013 DUM 626 Klíčová slova: Plánování, vize, prognóza, cíl, plán. Anotace: Výkladová prezentace na téma: Plánování jako managerská funkce.

Plánování

Podstata plánování Plánování je činnost, kdy řídící pracovníci (manageři) formulují cíle a cesty, které vedou k dosažení cílů. Snaží se přitom o: Nalezení možných,, reálných a nezbytných cílů. Vymezení prostředků, potřebných k jejich dosažení. Stanovení podmínek k jejich využití, Nalezení nejvýhodnější cesty k dosažení plánovaných cílů. Plánování vyžaduje rozhodování (výběr mezi možnostmi budoucího průběhu činností). Plánování stanoví mosty mezi tím, kde jsme a tím, kam chceme jít. Plánování můžeme charakterizovat těmito body: Přispívá k dosažení záměrů a cílů, Je prioritní mezi managerskými funkcemi, Vztahuje se na veškeré činnosti, Umožňuje efektivní provádění činností.

Cíle Cíle Cíle vyjadřují žádoucí stav, ke kterému by měli být směřovány všechny činnosti organizace. Rozdělení cílů: Obecné cíle –Jsou typické a shodné pro většinu podniků v tržní ekonomice. Např. maximalizace zisku, maximální ekonomický růst, zvýšení kvality služeb, do roku 20XX otevřít novou provozovnu. Specifické cíle –Konkretizují základní obecné cíle. Např. minimalizace určitých nákladů, mimořádné navýšení základního jmění společnosti.

Prognóza Prognózy Prognózy jsou dlouhodobé výhledy uvozené určitými podmínkami, které pokud (pokud budou splněny) ovlivní v delším časovém horizontu budoucí stav. –„Bude-li v ČR pokračovat těžba černého uhlí dosavadním tempem, budou zásoby této suroviny vyčerpány kolem roku 20XX.“ –„Nebude-li pršet, nezmoknem“ Tyto příklady splňují předpoklad časového horizontu, či určité podmínky a rozhodujícím způsobem ovlivní budoucí situaci (nebude možno černé uhlí těžit – nebude; bude-li pršet – zmokneme, nebude-li pršet, nezmokneme). Prognostická činnost patří k základnímu vybavení managera, který těmto prognózám přizpůsobuje svá rozhodnutí.

Vize Pojmem vize můžeme rozumět ideje, nápady, myšlenky, představy, které jsou realizovatelné v delším časovém horizontu, obvykle za 3 – 5 let. –Nejedná se o konkrétní technické řešení, ale spíše o myšlenkové proudy, neobvyklá řešení, která musí být později konkretizovány v jednotlivých plánech.

Plán Jsou výsledkem plánování. Jsou považovány za nástroje řízení. Měly by být konkrétní, měli bychom z nich vyčíst, čeho chceme dosáhnout a jak toho chceme dosáhnout.

Členění plánů z časového hlediska dlouhodobé –p–plány přesahující dobu 8 – 10 let –t–tyto plány vycházejí z určité koncepce rozvoje firmy, jsou poměrně málo přesné, jsou považovány spíše za orientační. Střednědobé –P–Plány v časovém období od 1 roku, maximálně do 4 až 6 let. –T–Tyto plány jsou sestavovány průběžně v návaznosti na dlouhodobé plány, které upřesňují, jelikož reagují na aktuální změny se kterými se v dlouhodobých plánech nepočítalo. krátkodobé –p–plány do 1 roku –t–tyto plány nazýváme též operační, –t–tyto plány jsou propracovány s největší přesností a lze je považovat za nástroje dispoziční, zajišťují veškeré hmotné i informační vazby ve firmě.

z hlediska úrovně rozhodovacího procesu strategické plány –f–formulují hlavní cíle podniku, určují směry podnikání, trhy na které se podnik zaměří, –S–Stanovují, jaké investice podnik vynaloží, o jaké technologie bude podnik usilovat, určují tendenci pracovních sil, základní výrobkovou a odbytovou orientaci. –J–Jsou realizovány na nejvyšší úrovni řízení (TOP Management). taktické plány –v–vycházejí ze strategických plánů a specifikují prostředky k jejich dosažení. –K–Konkretizují cíle v kratším časovém horizontu. operativní plány –j–jsou běžné plány, které reagují na okamžité situace, –j–jsou detailnější než taktické plány, zabezpečují běžnou činnost podniku. –N–Např. plán výroby, plán odbytu.

z hlediska dynamiky stabilní plány –j–jsou neměnné, nezohledňují případné změny v závislosti na nastalých situacích. pružné plány –p–přizpůsobují se změnám podmínek, např. na trhu, ve firmě. z hlediska důležitosti soustavy plánů v tržní ekonomice marketingové plány plány výzkumu, rozvoje, vývoje plány finanční plány prodeje, výroby, zásobování

Kontrolní otázky: 1.Co je podstatou plánování? 2.Vysvětlete podstatu následujících pojmů: 1.Plán, 2.Vize, 3.Prognóza 3.Jaké typy plánů rozeznáváme?

Použitá litaratura ZLÁMAL, Jaroslav, Petr BAČÍK a Jana BELLOVÁ. Management: základy managementu. Vyd. 1. Kralice na Hané: Computer Media, 2011, 104 s. ISBN KYNCLOVÁ, Jaroslava a Eva KARÁSKOVÁ. Marketing a management: pro střední a vyšší hotelové školy. 1. vyd. Praha: Fortuna, 2009, 152 s. ISBN