Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1.4 Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách „Škola porozumění“ Základní škola Kladno,

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_ICT_II_S2_15.
Advertisements

Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S1_05.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR. Realizace projektu: –
Cílem projektu Školní a webové informační centrum je nabídnout žákům učivo základní školy zpracované v elektronické podobě. Učivo budou mít žáci k dispozici.
DUM:VY_32_INOVACE_IX_1_12 Výkon a příkon Šablona číslo: IXSada číslo: IPořadové číslo DUM: 12 Autor:Mgr. Milan Žižka Název školyZákladní škola Jičín, Husova.
DUM- digitální učební materiál. Co je to? ● nejčastěji pracovní list, prezentace, video audio ukázka ● nenahrazuje výuku ! - pouze doplňuje a podporuje.
Klíčová aktivita 2 Systém vzdělávání Mgr.Regina Jonášová Praha
Inf Tabulkový procesor - funkce. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Seminář na MZ Bezpečnost zdravotních služeb - současná priorita MZ MUDr. Markéta Hellerová Ministerstvo zdravotnictví.
EU peníze školám Čtenářská gramotnost - záměr  Zlepšování čtenářských dovedností a zvyšování čtenářské gramotnosti ve všech ročnících  Obnovit knižní.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S2_07.
NÁZEV ŠKOLY : Základní škola Hostouň, okres Domažlice, příspěvková organizace NÁZEV PROJEKTU : Moderní škola REGISTRAČNÍ ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.4.00/
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
Kód DUM :VY_32_INOVACE_ICT_I/1.12 Škola: Základní škola a Mateřská škola Dobronín, příspěvková organizace Polenská 162 / 4, Dobronín Číslo projektu:
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Základní pojmy pro práci s OS Windows
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Software počítače – opakování
NÁZEV ŠKOLY: SOŠ Net Office Orlová, spol. s r. o.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
POŽÁRNÍ PREVENCE V GASTRONOMICKÝCH PROVOZOVNÁCH
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Lineární rovnice a nerovnice III.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Algoritmizace - opakování
Mgr. Kateřina Korcová, Ph.D. UZB003 – jaro 2016
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
MS WORD 2010 – STYLY Název školy
PŘÍRODOVĚDA 5. ročník Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jiřina Jeršovová.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Soustavy dvou lineárních rovnic o dvou neznámých Metoda sčítací
Gymnasium Jižní Město Praha
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Informace o změnách metodiky dotačního řízení Konference primární prevence rizikového chování Praha, Matouš Korbel.
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Název: Pozvánka DUM:VY_32_INOVACE_VII_3_17
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Strojní obrábění – Praktická úloha 3.
Lineární rovnice Opakování na písemnou práci
MODERNIZACE ODBORNÉHO VZDĚLÁVÁNÍ
ŠABLONY PRO STŘEDNÍ ŠKOLY
Co dělá Olomoucký kraj pro podporu polytechnického vzdělávání?
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Konference ke čtenářské gramotnosti Spolupracující partneři
Střední škola obchodně technická s. r. o.
CENTRA VZDĚLÁVÁNÍ PRO UDRŽITELNOU BUDOUCNOST
IPs APIV_B Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách.
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Počítač ve škole a MŠMT Mgr. Jaroslav Faltýn
Transkript prezentace:

Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1.4 Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách „Škola porozumění“ Základní škola Kladno, Vodárenská 2116 Mgr. Jaroslav Feřtek

Počáteční úvahy  Co projekt umožňuje?  Čeho bychom rádi dosáhli my?  Co pro to musíme udělat konkrétně?  Je v našich silách všechno zvládnout?  Jaké máme aktuální podmínky?  Kdo bude mít co na starost?  Čím a jak na projekt navážeme?

Na startu projektu  Komplikace okolo žádosti (změna statutárního zástupce, schvalovací proces, akceptace)  Hlavní cíle (modernizace a inovace ve výuce, podpora profesních dovedností učitelů – ICT, technické vybavení)  Podmínky (personální zajištění, technické a prostorové podmínky, finanční zajištění – PC síť, elektronika)  Zapojení do projektu (467 žáků 1. až 9. ročníku – 100% a 26 pedagogických pracovníků – 93%)  Organizace, administrace, účetnictví, realizace (průhlednost, odůvodnitelnost, kontrola, veřejné zakázky)  Priorita – klíčové aktivity (cizí jazyky, využití ICT, matematika, přírodní vědy)  Dotace ( ,- Kč) vs DUM + 11 osvědčení z DVPP

Rozpočet projektu  Podíl financování z prostředků EU a státního rozpočtu ČR v poměru 85 : 15 (v procentech)  DVPP (metodika výuky cizích jazyků, matematiky, zvýšení ICT gramotnosti – kurzovné a cestovné)  Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT (DUM, technika, SW, pomůcky)  Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd (DUM, pomůcky)  Vhodnou kombinací šablon jsme se „trefili“ téměř přesně do maximální možné výše dotace  Celková výše dotace ,- Kč

Klíčové aspekty  Personální zajištění (hlavní manažer projektu, tvůrci DUM, kontrola)  Formální a obsahová kvalita DUM (minimální požadavky, šablona, účelnost, autorský zákon)  Odměňování autorů DUM (DPP, stanovení a výplaty odměn)  Podmínky pro ověřování DUM (rozšíření PC sítě, veřejná zakázka – pořízení techniky a SW, termínová kázeň – monitorovací zprávy)  Administrativa a účetnictví projektu (záznamy o ověřování, výkazy práce, archivace výstupů, oddělené finance)  Žádoucí a nežádoucí kreativita projektového týmu

Cíle a výstupy z projektu  Soulad s idejemi ŠVP „Škola porozumění“ (pochopení jevů, vztahů či souvislostí v obsahu učiva, ale také porozumění lidské – výchova vzdělaných a empaticky smýšlejících bytostí)  Kvalitní výuka = dobře vybavený pedagog (odborně zdatný, metodicky schopný, podpořený pomůckami)  Zásadní výstup = DUM (pro žáky různé věkové kategorie, různé výkonnosti, různě náročné úlohy dle individuálních schopností)  Zvýšení ICT gramotnosti učitelů (moderní vyučovací metody za využití prudce se rozvíjejících informačních technologií)  Změny charakteru a obsahu vzdělávání a zlepšení klíčových kompetencí žáka s ohledem na jeho budoucí uplatnitelnost na trhu práce a zvýšení motivace k dalšímu vzdělávání

Efektivita projektu  Vytvoření 48 sad po 20 DUM + 2 sad po 36 DUM, dohromady tedy DUM!!!  Prostřednictvím DVPP bylo proškoleno téměř 40% pedagogů zapojených do projektu  Výrazné zlepšení uživatelských dovedností pedagogů (při tvorbě DUM i při jejich využití ve výuce)  Zatraktivnění výuky, aktivnější podíl žáků při práci v hodinách  Pořízení technických zařízení pro práci s DUM, ale také pro využití k prezentacím vlastních žákovských prací (85 PC, 21 interaktivních dataprojektorů, 1 vizualizér)  Pořízení SW (sjednocení operačního systému, výukové programy, elektronické učebnice)  Pořízení dalších pomůcek pro přírodovědné obory (např. systém Vernier, sady pro chemii)

Digitální Učební Materiál (DUM)  Základní parametry (požadavky) – vzor – úvodní strana, anotace, obsah dle určení, použité zdroje – stanovení minimálního rozsahu na 4 stránky  Nejsledovanější aspekt – použití zdrojů (volně šiřitelné galerie nebo galerie příslušné školou vlastněné SW licence – autorský zákon)  Formáty: *.doc, *.docx (textový editor MS Word), *.xls, *.xlsx (tabulkový procesor MS Excel), *.ppt, *.pptx (MS PowerPoint), dále Smart Notebook (Smart Board), Easiteach (dataprojektory BenQ)  Formy: výklad (prezentace), výklad (interaktivní), opakování a procvičování (interaktivní), pracovní list (doplňovací), pracovní list (interaktivní), pracovní list (test, popřípadě test s řešením)

Digitální učební materiály (ukázky)

Opakování: Jmenuj odvětví a druhy průmyslu, ke kterým se vztahují tyto obrázky (odpovědi se odkryjí po kliknutí podle pořadí): 1. Odvětví: těžký průmysl Druhy průmyslu chemický těžební stavebních hmot energetika hutnický strojírenský