Název školy:Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu:Moderní škola Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/34.1034.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Advertisements

Rychlý přehled o nejběžnějších typech monitorů
Razimová Jana 01/2009 Obrazová elektronka. Nejrozšířenějším zařízením, které využívá katodové paprsky je obrazová elektronka – obrazovka. V obrazovce.
Monitory.
CRT monitory Základní princip, na němž pracuje klasický monitor CRT (Cathode Ray Tube), se od počátku století, kdy byl objeven, příliš nezměnil.
Počítače XVII – monitory
PERIFERNÍ ZAŘÍZENÍ ZOBRAZOVACÍ JEDNOTKY CRT monitor Ing. Petr Bouchala Střední škola, Havířov-Šumbark, Sýkorova 1/613, příspěvková organizace Tento výukový.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
MONITORY Monitor je základní vstupní zařízení sloužící k zobrazování textových a grafických informací. Je-li monitor připojen k počítači je propojen s.
Monitor je výstupní elektronické zařízení sloužící k zobrazování textových a grafických informací. Monitor je výstupní elektronické zařízení sloužící.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Zobrazovací zařízení.
4. DISPLEJE.
Monitory U osobních počítačů mají největší využití
ELEKTROTECHNIKA Elektronické počítače
Výstupní elektronické zařízení Výstupní elektronické zařízení Slouží k zobrazování textových a grafických informací Slouží k zobrazování textových a grafických.
Druhy monitorů.
Displeje.
Barevné modely Název školy
KATODOVÉ ZÁŘENÍ.
TELEVIZOR.
Digitální fotoaparáty Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí.
Monitor CRT Monitor LCD Monitor
Monitory Plazma – OLED - SED
Didaktický učební materiál pro ZŠ INOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY PROSTŘEDNICTVÍM ICT Autor:Bc. Michaela Minaříková Vytvořeno:březen 2013 Určeno:7. ročník.
Hardware 5 verze 2.6.
Název školy:Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu:Moderní škola Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Název školy:Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu:Moderní škola Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Název školy:Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu:Moderní škola Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
EU peníze školám Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu Inovace školství Šablona - název Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_IVT_1_KOT_12_MONITORY.
Orbis pictus 21. století Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Moderní obrazovky Moderní obrazovky.
Název školy:Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu:Moderní škola Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Název školy:Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu:Moderní škola Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Název školy:Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu:Moderní škola Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Název školy:Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu:Moderní škola Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Tomáš Hink2 Co se dnes dozvíte Dělení v diagramu CRT (klasická vakuová obrazovka) LCD (tekuté krystaly) Plazmová obrazovka OLED Projektory Penetron.
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
Monitory LCD a CRT Projektory Princip a srovnání.
Název školy:Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu:Moderní škola Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Informatika Obrazová technologie Pro: ISŠ SEMILY
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
Výstupní zařízení - monitory
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Elektrické měřící přístroje
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Elektrické měřící přístroje
Televízne obrazovky CRT
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Transkript prezentace:

Název školy:Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu:Moderní škola Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo DUM:VY_32_Inovace_GR04_Mra01_20 Vytvořeno:Listopad 2012 Autor:Mgr. Hana Mrázová Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Vzdělávací obor:Fyzika Sada:Děje v plynech Název vzdělávacího materiálu:Obrazovka Ročník:1. až 4. ročník čtyřletého gymnázia

Anotace:Prezentace popisuje obrazovku. Slouží pro prezentaci tohoto tématu, ale také jako učební materiál pro samotné žáky. Očekávané výstupy:Žák uvede základní charakteristiky obrazovky

Obrazovka

Katodová trubice Slouží především jako zobrazovací zařízení, které bylo dlouhou dobu používáno ve většině televizí, počítačových monitorů a osciloskopů. Pro televizory se používá obrazovka s elektromagnetickým vychylováním paprsku a pro osciloskopy s elektrostatickým vychylováním paprsku. Černobílé obrazovky používají jediný paprsek, barevné tři paprsky se stínící maskou. televizímonitorůosciloskopů

Princip katodové trubice Obraz se vytváří pomocí svazku 3 elektronových paprsků (všechny paprsky stejné, neexistují žádné barevné elektrony)elektrony Barevné body (RGB) vznikají po dopadu elektronového paprsku na daný fosforový bod (luminofor martas)fosforový Barevné CRT obrazovky potřebují tzv. masku (delta, trinitron, štěrbinová) Při výrobě se pro nanášení fosforu příslušné barvy (luminoforů) využívá fotografická cesta – nanese se všude, rozsvítí se patřičný paprsek a projde se celá obrazovka (paprskem). Poté se vypláchne, neosvícená místa se vyplaví. Proces se opakuje pro každou barvu.

Obrazovka – schéma a animace Vychýlení katodového paprsku mg. polem

Obrazovka 1.Elektronové dělo (emitor) 2. Svazky elektronů 3. Zaostřovací cívky 4. Vychylovací cívky 5. Připojení anody 6. Maska pro oddělení paprsků pro červenou,zelenou a modrou část 7. Luminoforová vrstva s červenými, zelenými a modrými oblastmi 8. Detail luminoforové vrstvy, nanesené z vnitřní strany obrazovky

Detail luminoforové vrstvy

Od začátku 21. století je však katodová trubice vytlačována technologiemi jako LCD, OLED a plazmovými obrazovkami.21. století LCDOLEDplazmovými obrazovkami

Test Pro televizory se používá obrazovka s: A)elektromagnetickým vychylováním paprsku B)elektrostatickým vychylováním paprsku C)elektrodynamickým vychylováním paprsku D)Magnetickým vychylováním paprsku elektromagnetickým vychylováním paprsku

Test Obrazovka využívá A)Kanálový paprsek B)Monochromatický paprsek C)Katodový paprsek D)Anodový paprsek Katodový paprsek

Test Katodová trubice slouží jako A) snímací zařízení B) kopírovací zařízení C) skenovací zařízení D) zobrazovací zařízení

Zdroje Licence Creative Commons Attribution-Share Alike 3.0 UnportedCreative CommonsAttribution-Share Alike 3.0 Unported (vychýlení paprsku – schéma) (vychýlení paprsku – animace) (obrazovka s popisem) (luminoforová vrstva)