- vysokofrekvenčí rádiové vlny o vlnové délce 1mm až 10 cm, což odpovídá frekvenci od 300 MHz do 300 GHz - jsou součástí elektromagnetického spektra -

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ORGANISMY PROVÁZEJÍCÍ ČLOVĚKA BEZOBRATLÍ ŽIVOČICHOVÉ VERONIKA STRAKOVÁ.
Advertisements

Elektromagnetické záření. Struktura prezentace otázky na úvod výklad příklad/praktická aplikace otázky k zopakování shrnutí.
Vnitřní energie těles Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro.
Orbis pictus 21. století Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Mikrovlnné trouby.
Snímače teploty Pavel Kovařík Rozdělení snímačů teploty Elektrické Elektrické odporové kovové odporové kovové odporové polovodičové odporové polovodičové.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
ŠABLONA 32 VY_32_INOVACE_06_32_ELEKTRICKÉ SPOTŘEBIČE.
LIPIDY (lipos = tuk) Charakteristika  látky rostlinného i živočišného původu  deriváty vyšších mastných kyselin a alkoholu  hydrofobní charakter ( odpuzují.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Petr Nedbal Název: VY_32_INOVACE_9C_1_Pravěk II.-vznik zemědělství.
Kosík,Nebl,Novák,Stiskálek,Trhlík.  Rádiové vlny jsou části elektromagnetického záření s vlnovými délkami od 1 milimetru až po tisíce kilometrů  Mají.
VAR Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_04_32.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Zapalování – 14 Šíření rušení Ing. Jiří Špička. 14. Šíření rušení b)Zářením Kapacitní vazbou Induktivní vazbou Vyzařováním.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 9. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Vedení elektrického proudu v plynech Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300.
Název projektu:ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Oblast podpory: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Přírodověda Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jiřina Jeršovová.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Elektromagnetické spektrum
Všechna neocitovaná díla jsou dílem autora.
Základy automatického řízení 1
BRZDY Mgr. Martin Tichý. BRZDY Mgr. Martin Tichý.
„Řemesla s techniky začneme od píky“
Optický kabel (fiber optic cable)
Elektrické vodiče a izolanty
Vedení elektrického proudu v látkách
PaedDr. Jozef Beňuška
Motory – mazání a chlazení Ročník:
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o, Orlová Lutyně
Téma: Světlo Vypracoval: Bohumil Baroch
ELEKTRONICKÉ ZABEZPEČOVACÍ SYSTÉMY
Elektromotor a jeho využití
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Výkon, příkon VY_32_INOVACE_59_Vykon_elektrickeho_proudu
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
VY_32_INOVACE_07_PR_KOŽNÍ SOUSTAVA
VY_32_INOVACE_Slo_II_01 Anorganické názvosloví úvod ppt.
CZ.1.07/1.4.00/ Autor Šárka Jurášová Škola
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
AZ kvíz - opakování SOŠ Josefa Sousedíka Vsetín Zlínský kraj
EU_32_sada 2_08_PV_Podnebí, podnebné pásy_Duch
ENVIROMENTÁLNÍ VÝCHOVA EKOSYSTÉM – les a pole
VYPAŘOVÁNÍ SUBLIMACE Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_05_32.
Elektrický náboj Ing. Jan Havel.
VY_32_INOVACE_
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Elektromagnetická slučitelnost
Název školy: Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola a Školní jídelna, Dlažkovice 1, příspěvková organizace Třebívlice Autor: PhDr.
Soustava močová Funkce: Tvoří a vylučuje z těla moč.
PRŮMYSLOVÁ REVOLUCE - OPAKOVÁNÍ
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Pro žáky naší školy více – Na míru píšeme učebnice VY_32_INOVACE_VJ29 Excel – funkce Počet období.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676
Konstrukce trojúhelníku
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Fyzika pro 8. ročník (IV. díl)
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Zdeněk Šmíd Název materiálu: VY_32_INOVACE_2_FYZIKA_20.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Tepelné motory Motory s vnějším spalováním parní stroj parní turbína
Závislost elektrického odporu
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Název školy: Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola a Školní jídelna, Dlažkovice 1, příspěvková organizace Třebívlice Autor: Olga.
ATMOSFÉRA - vzdušný obal Země.
Konstrukce trojúhelníku
Transkript prezentace:

- vysokofrekvenčí rádiové vlny o vlnové délce 1mm až 10 cm, což odpovídá frekvenci od 300 MHz do 300 GHz - jsou součástí elektromagnetického spektra - šíří se prostorem - odráženy kovovými, vodivými předměty - pohlcovány např. plasty nebo sklem

- magnetron : konstruovaný s důrazem na výkon a účinnost -v mikrovlnné troubě představuje energetický zdroj; od druhé světové války hojně využíván v radarech

- v komunikacích (radary, televize, mobilní telefony, satelitní vysílání atd.) - při ohřevu a zpracování potravin (rozmrazování, pečení, ohřívání) - při sušení různých materiálů (keramika, dřevo) - lékařství (léčba diatermií)

- při frekvenci 2,45 GHz, tj. vlnová délka 12,2 cm > neruší telekomunikační frekvence, vhodné pro ohřev vody - při působení elektrického pole se snaží kladně a záporně nabité části dostat k opačnému pólu > rozkmitají se a začnou do sebe narážet > dochází k uvolňování tepla - stěny trouby musí být z vodivého materiálu, který mikrovlny nepropouští, ale odráží - nádoba s jídlem naopak z nevodivého a propustného, aby se mikrovlny dostaly k potravinám - k důkladnému ohřátí se využívá otáčení ohřívaného jídla

- pokud upravujeme jídlo delší dobu a při vysokém výkonu a dosáhneme teploty v potravině alespoň 70°C, dojde ke koagulaci bílkovin = narušení struktury a ztráty funkce > usmrcení organismu - tím zabráníme přežití vyskytujících se parazitů např. tasemnice, svalovce, škrkavky

- poruchy nervových buněk, zraku, vnitřních orgánů, změny dědičnosti, snižování nutričních hodnot upravovaných potravin > změny složení krve – snížení obsahu hemoglobinu, zvýšení cholesterolu - umělé mikrovlny jsou nebezpečné nejen přímým zářením, ale i přes ohřátou potravu, a to i v malém množství

-mikrovlnná termoterapie (hypertermie) je onkologická léčebná metoda využívající mikrovlnný ohřev tkáně -první záznamy o možnosti léčení rakoviny zvýšenou teplotou pochází už ze starověku -vývoj byl podmíněn vývojem mikrovlnné techniky v 70. letech 20. století

Heinrich Hertz - sestrojil aparaturu, která vytvářela a detekovala mikrovlny ve spektru VKV léta 20. stol. – využívání mikrovln v radarech za druhé světové války objev tepelného účinku mikrovln na čokoládu první mikrovlnná trouba první restaurace s pokrmy připravovanými pouze mikrovlnnou troubou léta - rozšiřování v domácnostech

- budoucnost mikrovlnné technologie tkví zejména v GPS technologii

Barbora Dorazilová Eliška Olivíková Alžběta Rohová Kristýna Skyvová Martina Tomanová Michaela Vančurová Gymnázium Jakuba Škody