Karmelský kapr Projekt žáků ISŠ Na Karmeli Mladá Boleslav.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
2. část Zařízení zajišťuje praní prádla, úklid společných i bytových prostor. Zejména uživatelé pobočky jsou podporováni v nácviku péče o domácnost.
Advertisements

Strategické řízení školy s využitím sebehodnocení školy dle modelu CAF RNDr. Hana Žufanová.
Založení firmy postup. Postup založení firmy 1) Výběr oboru podnikání a vymezení předmětu živnosti 2) Volba právní formy podnikání 3) Určení názvu a umístění.
Kalkulace S tudent. Osnova výkladu 1.Kalkulace nákladů a způsoby jejího rozlišení 2.Kalkulační vzorec nákladů 3.Stanovení nákladů na kalkulační jednici.
Marketing. nástroje marketingu mix 5P product – produkt product – produkt price – cena (prodej) price – cena (prodej) place – distribuce (pozice) place.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
PRŮZKUM TRHU základy. 1. Odběratelé (zákazníci) Dotazníky nejdůkladnější způsob zjišťování potřeb, názorů a zvyklostí zákazníků.
Využití informačních technologií při řízení obchodního řetězce Interspar © Ing. Jan Weiser.
Zahraniční obchod Vývozní operace. Obsah výkladu 1. Vývozní operace 2. Příprava vývozní operace 1. Průzkum trhu 2. Získávání zákazníků 3. Předběžná kalkulace.
Trh, ekonomika. ekonomická činnost výroba spotřeba obchod, směna.
Přijímací řízení ve školním roce 2015/ ÚVOD Kde je/bylo možné získávat informace:  Návštěvy SŠ a SOU, dna otevřených dveří  Výstava EDUK ART.
Žadatel je povinen při výběru dodavatele projektu postupovat dle závazných podmínek v kapitole 9. Zadávání zakázek žadatelem/příjemcem dotace před podpisem.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Strategie cenové tvorby 1 Hradec Králové CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o. Hradecká 1151, Hradec Králové.
Systém správy dokumentace akreditované zkušební laboratoře Bc. Jan Randl, 4912.
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ a IOP Metodický pokyn pro zadávání veřejných zakázek ( Příloha OM OP LZZ D9) Závazná postupy pro.
Podnik ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Střední odborná.
Název kapitoly Název podkapitoly Text Schvalovací proces + hodnoticí kritéria Jakub Krátký Praha, 5. května 2016.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Lubomíra Moravcová Název materiálu:
Autor práce: Denisa Vydrová Vedoucí práce: Ing. Petra Solarová, Ph.D. Oponent práce: Ing. František Martíšek České Budějovice, červen 2016.
ORGANIZACE PŘIJÍMACÍHO ŘÍZENÍ 2016/2017 část I. - Přihláška na SŠ
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Analýza marketingového mixu vybrané banky Autor bakalářské práce:
2 Marketingové koncepce
Analýza merchandisingu a nákupní atmosféry vybrané obchodní jednotky
Aplikace nástrojů marketingového mixu ve vybrané společnosti
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací materiál: Prezentace – zápis pro žáky Určen pro: 2. ročník oboru.
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Důležité informace pro rodiče vycházejících žáků
PŘIJÍMACÍ ŘÍZENÍ 2017 / 2018.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
NOVÉ TRENDY VPODOPŘE ZÁJMU O OBOR A NÁBOROVÉM PROCESU
Systém odměňování pracovníků
Organizace výroby Organizace a řízení výroby
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Analýza trhu biopotravin
Strategická analýza vybraného podniku Orsay s.r.o.
STRATEGICKÝ PLÁN ROZVOJE MĚSTA ČESKÁ LÍPA
Analýza řízení privátní značky v maloobchodní jednotce
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Základní informace o poskytovateli
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Cena (druhy, změny) Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Ing. Jana Kadlecová Název materiálu:
Přijímací řízení pro školní rok 2011/2012
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Ing. Lenka Bombera Piskačová
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
2. P marketingového mixu Cena. 2. P marketingového mixu Cena.
Schvalovací proces + hodnoticí kritéria
Management Přednáška 7, 8: Plánování.
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací materiál: Prezentace – zápis pro žáky Určen pro: 2. ročník oboru.
VY_32_INOVACE_VVP_8A_7F Rozhodování - metody Název: Škola:
Schvalovací proces + hodnoticí kritéria
Marketingová komunikace ve vybrané společnosti
Digitální učební materiál
Zadání seminární práce Marketingový mix vybraného sportovního produktu
Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ
PŘIJÍMACÍ ŘÍZENÍ 2018 / 2019.
Přijímací řízení na střední školy 2016/2017
-v tržním hospodářství zaujímá klíčovou pozici
Informace k přijímacímu řízení na střední školy
Vztahy mezi útvary charakter průběhu hlavní podnikatelské činnosti
INFORMACE TAJEMNÍKA PROFESNÍCH UNIÍ
Domy na půl cesty ve středočeském kraji
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Projekt Karmelka: Školní kiosek
STŘEDOŠKOLSKÁ ODBORNÁ ČINNOST
Transkript prezentace:

Karmelský kapr Projekt žáků ISŠ Na Karmeli Mladá Boleslav

Uvedení nového výrobku na trh studentský projekt Název projektu: KARMELSKÝ KAPR Soutěžní tým ISŠ Na Karmeli, Mladá Boleslav Markéta Dufková - obchodník Martin Kühn - aranžér Veronika Šrajerová - cukrář Veronika Šilhartová - obchodník Jan Vodák – obchodník ID týmu: 199 Vedoucí práce: Ing. Jan Weiser Mgr. Zdeněk Šourek

Cíl projektu Základním cílem našeho projektu bylo: vytvoření nového cukrářského výrobku pro vánoční stůl ve stylu retro, který bude vyroben žáky naší školy ve školní cukrářské dílně ; získání předem stanoveného počtu zákazníků k jeho koupi.

Způsob realizace Na přípravě a realizaci projektu spolupracovaly 3 studijní specializace naší školy. Každá z nich se na základě zpracovaného plánu podílela na realizaci určité části projektu. Cukrář (učební obor cukrář) pracoval na návrhu a výrobě finální podoby dortu Aranžér (učební obor aranžér) pracoval na zpracování libreta a následně grafické podoby letáku, který propaguje daný výrobek na veřejnosti, dále na zpracování návrhu krabice na dort Obchodník (ci) - (studijní maturitní obor) pracovali na celkovém zpracování projektu. Provedení průzkumu, návrhu kalkulace celkové ceny, způsobu marketingové komunikace, zajištění prodeje stanoveného počtu výrobků

Výrobek Vánoční dort v podobě kapra je tím správným retro výrobkem, který jsme hledali. K výrobě jsme použili kameninovou formu z 50 let minulého století. Složení výrobku je však navrženo tak, aby odpovídalo současným moderním stravovacím trendům. Celkové složení dortu je lehce stravitelné a současně nízkotučné. Vzhled dortu má oživit podobu vánočního stolu.

Výroba dortu v dílně

Leták

Leták v pojetí marketingové komunikace propagující náš výrobek hrál rozhodující úlohu. Dalším úkolem bylo aranžování našeho výrobku při příležitosti Dne otevřených dveří naši školy, a dalších veřejných akcích, kterých se naše škola v předvánoční době zúčastnila. Připomínka 70tých let

Průzkum trhu Cílem je zjistit situaci na trhu daného výrobku a zmapovat potřeby zákazníků. Průzkum trhu jsme z hlediska potřeby omezili na teritorium Mladé Boleslavi. Navštívili jsme několik prodejen s cukrářskými výrobky v Mladé Boleslavi a zjišťovali jsme potřebné informace k našemu projektu. Zaměřili jsme se zejména na zjištění následujících informací: Jaká je reálná nabídka dortů pro vánoční příležitost Jaká je jejich cena. Základní zjištění je, že dorty určené výhradně pro vánoční stůl se v současné době nevyrábějí

Přehled nabídky dortů a jejich ceny FirmaDruh dortuHmotnostCena v Kč Cukrárna, náměstí Míru Šlehačkový dort Máslový dort Náš dort 1450 g 1300 g 499,- Podle váhy 250,- Cukrárna AMA, T.G. Masaryka Náš dort Ovocný dort Šlehačkový dort Krémový dort 1300g499,- Podle váhy Pekárny a cukrárny, Náchod Krémový dort Šlehačkový dort Náš dort 1800g 1300g 1420g 1300g 399,- 299,- 319,- 350,-

Marketingová komunikace Při marketingové komunikaci jsme si ověřili naše schopnosti obchodníka. Základem této komunikace byl osobní prodej výrobku možným potencionálním zákazníkům. Cíl prodat 30 ks dortů se nám podařilo splnit a proto můžeme být nyní zde. Další formy komunikace: propagace výrobku pomocí letáku; osobní prodej výrobku uvnitř školy i mimo ní; propagace výrobku na webu školy formou zveřejňování letáku; ukázka výrobku na akcích školy.

Tvorba marketingového mixu Výrobek: Charakteristika a posouzení nezbytných marketingových aspektů kladených na produkt, byla provedena výše Cena: Při tvorbě ceny jsme důsledně vycházeli z nákladové ceny výrobku. Jediná se podílí přímo na generování zisku a významně ovlivňuje velikost poptávky zákazníků.

Cena Stanovení prodejní ceny vycházelo z následujících předpokladů: a)Výrobky školy se prodávají bez DPH. b)Cena výrobku bude odpovídat průměrnému zákazníkovi prodejen školy, který vyhledává co nejnižší cenu a přijatelnou kvalitu. c)Zisk (rozdíl nákladové a prodejní ceny) bude obvyklý, stejně jako u ostatních výrobků školy tj. 20%. d)Cena bude mít psychologický charakter. Využili jsme velmi vhodnou příležitost a cenu jsme určili na 199 Kč. e)Do ceny výrobku se nepočítá ozdobná krabice na výrobek.

Distribuce Distribuce: Distribuci jsme se v našem projektu věnovali pouze okrajově. Vzhledem k tomu, že se jedná o inovovaný výrobek školní dílny, je distribuce zajištěna cestou dvou školních prodejen. Reálně byl výrobek zákazníkům dodán ve stanovený den v prostorech školních prodejen.

Testování trhu Soustředili jsme se zejména na hodnocení reakce zákazníků, kterým byl výrobek nabídnut. Zjištění bylo realizováno osobním dotazováním, které provedli žáci obchodníci. Sledovali jsme 2 základní kritéria: Atraktivita našeho výrobku Cena, ke zjištění těchto údajů jsme oslovili vybrané rodiče při dni otevřených dveří a při dalších akcích Výsledkem zjištění bylo, že více jak 90% oslovených zákazníků si výrobek buď koupilo nebo jeho koupi zvažovalo.

Závěr Stanovené cíle pro realizaci projektu byly splněny. Projekt nás zaujal především tím, že byl skutečný. Vyzkoušeli jsme si, kolik úsilí vyžaduje zavádění nového výrobku na trh.

Děkujeme za pozornost!