Rým VY_32_INOVACE_19 Sada 4 Čtení a literární výchova ZŠ a MŠ Dešná IT ve škole 1622/21/7.1.4/2010.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Vlasta Fitzová Mgr Název DUM: VY_32_Inovace_ Zima - Advent Název sady: Člověk a jeho svět 2.ročník Číslo.
Advertisements

AnotacePracovní listy jako příprava pro práci v terénu. Seznamují žáky se základními pojmy a regionální tematikou. Vycházka do přírody, fotodokumentace,
Elektronické učební materiály - I. stupeň Český jazyk 4 Autor: Mgr. Helena Záděrová 1. Z obrázků vytvoř věty jednoduché Některé věty napište na tabuli.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Vlasta Fitzová Mgr Název DUM: VY_32_Inovace_ Opakování učiva Název sady: Člověk a jeho svět 2.ročník Číslo.
Využití v praxi Pythagorova věta Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu
Pravopis ů, ú Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastPravopis vesele i vážně Datum vytvoření RočníkNižší.
Procvičování podstatných jmen. Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Bc. Naďa Prejzová Název DUM: VY_32_Inovace_ Základní skladební dvojice Název sady: Český jazyk a literatura.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Dobrá Jana Název DUM: VY_32_Inovace_1.2.6 Báseň Název sady: Český jazyk 4. ročník Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Dobrá Jana Název DUM: VY_32_Inovace_ Přísloví a rčení Název sady: Český jazyk 4. ročník Číslo projektu:
NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola Kollárova 456, Nová Paka ČÍSLO PROJEKTUCZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTURozvoj čtení a práce.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Dobrá Jana Název DUM: VY_32_Inovace_1.2.7 Pověst Název sady: Český jazyk 4. ročník Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Vlasta Fitzová Mgr Název DUM: VY_32_Inovace_ Jaro – hospodářská zvířata Název sady: Člověk a jeho svět.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Vlasta Fitzová Mgr Název DUM: VY_32_Inovace_ Slovní úlohy s přechodem přes 10 Název sady: Matematika 2.ročník.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Aleš Hladík Název: VY_32_INOVACE_6A_3_Vlastní a obecná jména Téma: 6A_ČJ7.roč.
NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola Kollárova 456, Nová Paka ČÍSLO PROJEKTUCZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTURozvoj čtení a práce.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
Věta se skládá ze slov Název školy
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Pranostika VY_32_INOVACE_18
VY_32_Inovace_ Základní skladební dvojice
Název školy : Základní škola Nový Kostel , okres Cheb
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_17_FYZIKA
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Tvoření sloves a doplňování do vět
Český jazyk 6. ročník ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Mgr. Jiřina Homolová
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Vladislav Michl
Základní škola a Mateřská škola, Liberec, Barvířská 38/6, příspěvková organizace O PERNÍKOVÉ CHALOUPCE Název : VY_32_inovace_13 - ČJ – O perníkové.
Autor: Mgr. Jana Burdzová
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola  Kollárova 456, Nová Paka ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTU Rozvoj čtení a.
NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola  Kollárova 456, Nová Paka ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTU Rozvoj čtení a.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
TÉMA: Přírodní společenstva
Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Skupiny DĚ, TĚ, NĚ, BĚ, PĚ, VĚ, MĚ
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Název školy : Základní škola Nový Kostel , okres Cheb
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Autor : Mgr. Venuše Nováková Název materiálu:
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
TÉMA: Výrobky a přírodniny
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
Tématický celek : ROZMANITOST V PŘÍRODĚ II .
NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola  Kollárova 456, Nová Paka ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTU Rozvoj čtení a.
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Vánoce
PRV 3 – Neživá příroda Název školy Plavská škola Autor
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Vlastějovice, okres Kutná Hora AUTOR: Mgr. Olga Sýsová NÁZEV: VY_32_INOVACE_36_MATEMATIKA 3. ROČNÍK ZŠ TEMA:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka,
VY_32_INOVACE_ČJ.7.B Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Nikola Grbavčicová Název materiálu: VY_32_INOVACE_ČJ.7.B.04_Literární teorie.
Příroda kolem nás. V únoru 2018 prvňáčci navštívili se školní družinou Východočeské muzeum. Čekala tam na ně milá paní průvodkyně, která je provedla.
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_35_ČJ4
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
Číslo přílohy: VY_ 32_INOVACE_04_SHODA PŘÍSUDKU S PODMĚTEM
Základní škola a mateřská škola, Šaratice, okres Vyškov
Slovní druhy (hra) VY_32_INOVACE_274_Slovní druhy šablona III/32 Mgr
Co je jinak-čtení s porozuměním
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
ZVUKY A TÓNY.
VY_32_Inovace_4.1.3 Věta jednoduchá a souvětí
Transkript prezentace:

Rým VY_32_INOVACE_19 Sada 4 Čtení a literární výchova ZŠ a MŠ Dešná IT ve škole 1622/21/7.1.4/2010

Rým Rým je definován jako zvuková shoda dvou konců slov na konci veršů. IT ve škole 1622/21/7.1.4/2010

Hrajeme si na básníka (Úkol: doplň verše, správnost ověř kliknutím) Kuře pípá, koza ………., kočka mňouká, ovce ……….., myška piští, moucha …………, vepřík chrochtá, kráva …………., kanár zpívá, holub …………, kočka škrábe, beran ……………, hraboš hrabe, krtek …………., z hadů může uštknout …………., ryba plave, lítá ………., pozpátku jen leze …………, v noci sova v lese …… , liška lstivě z nory ……………, tetřev toká, jelen ………………, že už v lese rostou ………………! Kuře pípá, koza mečí, kočka mňouká, ovce bečí, myška piští, moucha bzučí, vepřík chrochtá, kráva bučí, kanár zpívá, holub vrká, kočka škrábe, beran trká, hraboš hrabe, krtek ryje, z hadů může uštknout zmije, ryba plave, lítá pták, pozpátku jen leze rak, v noci sova v lese houká, liška lstivě z nory kouká, tetřev toká, jelen troubí, že už v lese rostou houby! IT ve škole 1622/21/7.1.4/2010

Stačí jenom dopsat rýmy (Jiří Havel) (Úkol: doplň verše, správnost ověř kliknutím) Ptačí vězení je ……., obuvník byl kdysi ……, krákoravý pták je …….., do koupelny patří ……., chceme dýchat čistý …….., a mít dobrý zrak a ……., hodiny nám měří ……, v hlasivkách se rodí ……., večer u nás lampa ……….., šicí jehla patří k …….., zeměkoule má dva ………., brankách občas pouští …………, prohra v šachu, to je ………., dál si můžeš sám už ……….! Ptačí vězení je klec, obuvník byl kdysi švec, krákoravý pták je vrána, do koupelny patří vana, chceme dýchat čistý vzduch, a mít dobrý zrak a sluch, hodiny nám měří čas, v hlasivkách se rodí hlas, večer u nás lampa svítí, šicí jehla patří k niti, zeměkoule má dva póly, brankách občas pouští góly, prohra v šachu, to je mat, dál si můžeš sám už hrát! IT ve škole 1622/21/7.1.4/2010

Chytrá vrána (Věra Provazníková) (Úkol: doplň verše, správnost ověř kliknutím) Jednou takhle brzy zrána sedla na smrk chytrá _____. V zobáku má – kýho výra! kousek kradeného _______. Než by z větve spadla šiška, už je tady kmotra ________. Kolem smrčku se tam točí, na sýr kulí svoje _________. Kouká vrána na tu lišku, slyší, jak jí kručí v ________. S chutí svůj sýr polyká, na lišku udělá _______. Jednou takhle brzy zrána sedla na smrk chytrá vrána. V zobáku má – kýho výra! kousek kradeného sýra. Než by z větve spadla šiška, už je tady kmotra liška. Kolem smrčku se tam točí, na sýr kulí svoje oči. Kouká vrána na tu lišku, slyší, jak jí kručí v bříšku. S chutí svůj sýr polyká, na lišku udělá krááá. IT ve škole 1622/21/7.1.4/2010

Liška a čáp (Věra Provazníková) (Úkol: doplň verše, správnost ověř kliknutím) Otevřeli jsem si knížku, našli jsme v ní kmotru ______. Dobrou kaši liška líže, čáp jen kouká do ______. Potom zase klapy klap – na oběd zve lišku ______. Zobák smíchy dokořán, nese lišce plný ______. Teď zas čáp sám obědvá, i když u stolu jsou _____. Lišce zbyl jen prázdný džbán, čáp se najed jako ________. Nechme s džbánem sedět lišku, čáp odletěl, zavřem ________. Otevřeli jsem si knížku, našli jsme v ní kmotru lišku. Dobrou kaši liška líže, čáp jen kouká do talíře. Potom zase klapy klap – na oběd zve lišku čáp. Zobák smíchy dokořán, nese lišce plný džbán. Teď zas čáp sám obědvá, i když u stolu jsou dva. Lišce zbyl jen prázdný džbán, čáp se najed jako pán. Nechme s džbánem sedět lišku, čáp odletěl, zavřem knížku. IT ve škole 1622/21/7.1.4/2010

Hluboko na podzim (Václav Fischer) (Úkol: doplň verše, správnost ověř kliknutím) Jabloň v sadu usíná, čerti lezou z _______, tetky suší křížaly, háj se mlhou _______, šedivák si zased v lukách, sklepy voní po _______, vrány letí pro zimu. Už je konec ________. Jabloň v sadu usíná, čerti lezou z komína, tetky suší křížaly, háj se mlhou zahalí, šedivák si zased v lukách, sklepy voní po jablkách, vrány letí pro zimu. Už je konec podzimu. IT ve škole 1622/21/7.1.4/2010

Nespokojený vláček (Jiří Havel) (Úkol: doplň verše, správnost ověř kliknutím) Kdybych měl křídla, vzdychá vláček, mohl bych lítat jako _____. Kdybych měl rychlé ploutvičky, honil bych v řece _______. Kdybych žil v boudě jako pes, zaštěkal bych si ještě ______. Kdybych měl krátké kalhoty, chodil bych, Petře, jako ____. Kdybych byl bratr hvězdiček, jmenoval bych se _________. A kdybych rostl jako tráva – Brrr! Mohla by mě vypást ______. Nechci být trávou ani ptáčkem, zůstanu radši pořád __________! Kdybych měl křídla, vzdychá vláček, mohl bych lítat jako ptáček. Kdybych měl rychlé ploutvičky, honil bych v řece rybičky. Kdybych žil v boudě jako pes, zaštěkal bych si ještě dnes. Kdybych měl krátké kalhoty, chodil bych, Petře, jako ty. Kdybych byl bratr hvězdiček, jmenoval bych se Měsíček. A kdybych rostl jako tráva – Brrr! Mohla by mě vypást kráva. Nechci být trávou ani ptáčkem, zůstanu radši pořád vláčkem! IT ve škole 1622/21/7.1.4/2010

Zdroje HORÁKOVÁ, Zdeňka; JANÁČKOVÁ, Zita; PROCHÁZKOVÁ, Eva. Čítanka: Pro 2. ročník. 1. vydání. Brno: Nová škola, s.r.o., s. ISBN TOMAN, Jaroslav; MARŠÍKOVÁ, Jindra. Čítanka 2: Pro 2. ročník základních škol. 3. vydání. Praha: Fortuna, s. ISBN IT ve škole 1622/21/7.1.4/2010