P O V O D N Ě a O B C E Zákon č. 254/2001 Sb., o vodách a o změně některých zákonů (vodní zákon), ve znění pozdějších předpisů.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Obecné požadavky na výstavbu
Advertisements

Postavení obcí při řešení mimořádných událostí a krizových situací
Uzavírání veřejnoprávních smluv
Školení starostů obcí ORP České Budějovice Magistrát města České Budějovice
Požární ochrana v obcích
Odbor právní a Krajský živnostenský úřad
Regulační plán Regulační plán v řešené ploše stanoví -podrobné podmínky pro využití pozemků, -pro umístění a prostorové uspořádání staveb, -pro ochranu.
Nástroje územního plánování
POVODŇOVÉ PLÁNY Ing. Jiří Baloun
Nástroje územního plánování Přípravné Územně plánovací podklady územně analytické podklady územní studie Plánovací Politika územního rozvoje Územně plánovací.
Kontroly provedené v roce 2013 Hradec Králové Nechanice Borohrádek Hronov Vrchlabí Janské Lázně Smiřice Libáň Brumov Náchod Trutnov Rtyně v Podkrkonoší.
Hospodářská úprava lesa Legislativa Bezpečnost osob a majetku.
TÉMA: Daň z nemovitostí
 zastupitelstvo,  rada,  hejtman  ředitel krajského úřadu.
Boj proti fotbalovému násilí filosofie, právní rámec a role jednotlivých subjektů Ivan Langer ministr vnitra.
Živnostenské podnikání živnostenské úřady
VÝKON STÁTNÍHO POŽÁRNÍHO DOZORU
Krizové řízení Krizovým řízením se rozumí souhrn řídících činností věcně příslušných orgánů zaměřených na: - analýzu a vyhodnocení bezpečnostních.
Jméno autora: Mgr. Vlasta Kollariková Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_09_OSVZ_ON Anotace: Seznámit s nebezpečím povodní a záplav.
 Ministerstvo kultury je podle tzv. kompetenčního zákona ústředním orgánem státní správy pro.... věci církví a náboženských společností...".  Hlavní.
Řízení o přestupcích.
Legislativní řešení registru územní identifikace, adres a nemovitostí Vladimír Weis ISSS 2006 Hradec Králové –
ZÁKON č.17/1992 Sb. o životním prostředí Životním prostředím je vše, co vytváří přirozené podmínky existence organismů včetně člověka a je předpokladem.
KONFERENCE PROTIPOVODŇOVÁ OCHRANA – PREZENTACE VÝSLEDKŮ PILOTNÍHO PROJEKTU „ATLAS LABE NA ÚZEMÍ KRÁLOVÉHRADECKÉHO KRAJE“ Projekt je spolufinancován Evropskou.
BEZPEČNOST A OCHRANA ZDRAVÍ PŘI PRÁCI
Základní informace Veřejná správa – činnost veřejnoprávní korporace spravující veřejné záležitosti ve veřejném zájmu financovaná z veřejných prostředků.
Obecní zřízení N SP1 Přednáška M. Horáková. Rozsah problematiky 1/2 Základní právní úprava Obec Druhy obcí Základ obce Působnost obcí Oprávnění obce vydávat.
Uzavírání veřejnoprávních smluv (zákon č. 500/2004 Sb., správní řád)
1 PORADA ŘEDITELŮ DĚTSKÝCH DOMOVŮ ZŘIZOVANÝCH MORAVSKOSLEZSKÝM KRAJEM A CÍRKEVNÍMI SUBJEKTY ODDĚLENÍ SPRÁVY ŠKOL 4. června 2009.
Vydávání výstupů z informačních systémů veřejné správy
Výkon státní správy na úseku evidence obyvatel (činnost ohlašovny) zákon č. 133/2000 Sb., o evidenci obyvatel a rodných číslech a o změně některých zákonů.
Právní předpisy obcí Krajský úřad Zlínského kraje, únor 2015
MÍSTNÍ SPRÁVA II. ..
Výklad č. 84 č.j. 2551/ Společná řízení  k § 115 odst. 11 vodního zákona a § 140 správního řádu.
Ochrana kulturních památek Stát chrání kulturní památky jako nedílnou součást kulturního dědictví lidu, svědectví jeho dějin, významného činitele životního.
Evidence obyvatel podle z.č. 133/2000 Sb., v plat. znění.
Zpracovala: Ivana Průchová, podzim Vyvlastňování pozemků a staveb teze.
 V souladu s Koncepcí vzdělávání v oblasti krizového řízení, schválenou usnesením Bezpečnostní rady státu ze dne 16. listopadu 2004 č. 14 a Plánem hlavních.
SMĚRNICE MINISTERSTVA VNITRA a POMŮCKA KRIZOVÉHO ŘÍZENÍ k vedení evidence údajů o přechodných změnách pobytu osob a evidence údajů o přechodných změnách.
Novela krizové legislativy a způsob zpracování krizového plánu ORP
Územní samospráva Obce
Organizační zabezpečení práva životního prostředí JUDr. Jana Dudová, Ph.D.
Ochrana půdy a lesa.
Ochrana před povodněmi a povodňové orgány obcí Krajský úřad kraje Vysočina odbor lesního a vodního hospodářství a zemědělství oddělení vodního hospodářství.
Ochrana před povodněmi Krajský úřad Kraje Vysočina odbor životního prostředí a zemědělství oddělení vodního hospodářství.
RNDr. Ivana Havlíková Ing. Jiří Štochel. STAVEBNÍ ZÁKON - STARÝ.
SH ČMS, Ústřední odborná rada prevence1 Požární ochrana v obcích Základní informace pro starosty obcí o povinnostech na úseku zajišťování úkolů požární.
PRÁVA A POVINNOSTI VLASTNÍKA MÍSTNÍCH KOMUNIKACÍ (dle zákona č. 13/1997 Sb., o pozemních komunikacích, v platném znění)
© IHAS 2011 Tento projekt je financovaný z prostředků ESF prostřednictvím Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost a státního rozpočtu ČR.
Jaroslava Nietscheová, prom. práv. Vodní zákon ve vazbě na ochranu před povodněmi a úloha manipulačních řádů vodních děl Praha.
Evidence přestupků Mgr. Radka Paulová ředitelka Rejstřík trestů Soudní Praha 4 Ing. Jan Ladin ředitel Odbor informatiky Ministerstvo spravedlnosti.
Kamerové systémy metodika Plzeňský kraj 7. března 2013 ÚOOÚ.
Povodňová ochrana Ing. Eva Valterová odbor životního prostředí a zemědělství oddělení vodního hospodářství tajemník krajské povodňové komise KRAJSKÝ ÚŘAD.
OPERAČNÍ ŘÍZENÍ. Operační střediska HZS  Povinnost zřizování operačních středisek HZS ČR vyplývá z § 2 odst. 4 zákona č. 238/2000 Sb., O HZS ČR Ministerstvo.
Problematika exekucí ve veřejnoprávních smlouvách Ing. Michal Obrusník.
Městský úřad Nový Bydžov Povodně Oddělení krizového řízení.
Zpracování Krizového plánu správního obvodu ORP Nový Bydžov Zpracování Krizového plánu správního obvodu ORP Nový Bydžov Oddělení OOB a KŘ HZS Královéhradeckého.
Vodohospodářské aktuality
Havarijní plán kraje.
Novela zákona o obcích.
Plán rozvoje vodovodů a kanalizací Kraje Vysočina
Hydrologický předpovědní systém pobočky ČHMÚ České Budějovice
Ekologie a životní prostředí 2011 Barbora Kněžínková
Požární ochrana v obcích
Stavební právo.
Místní poplatky Školení obcí Olomouckého kraje listopad 2017 Novela zákona č. 565/1990 Sb., o místních poplatcích (dále jen „ZMP“) s účinností od 1. 7.
Obce a implementace GDPR
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Program Prevence před povodněmi I. až IV. etapa
Kontroly výkonu přenesené působnosti v oblasti editace dat RÚIAN
Transkript prezentace:

P O V O D N Ě a O B C E Zákon č. 254/2001 Sb., o vodách a o změně některých zákonů (vodní zákon), ve znění pozdějších předpisů

Hlava IX Ochrana před povodněmi (§ 63 až § 87) stanoví obsah povodňových plánů - § 71 obsah povodňových plánů - § 71 vlastníci staveb ohrožených povodněmi, které se nacházejí v záplavovém území nebo zhoršují průběh povodně, zpracovávají pro svou potřebu a součinnost s povodňovými orgány obce povodňové plány - § 71 odst. 4 vlastníci staveb ohrožených povodněmi, které se nacházejí v záplavovém území nebo zhoršují průběh povodně, zpracovávají pro svou potřebu a součinnost s povodňovými orgány obce povodňové plány - § 71 odst. 4 povodňovými orgány mimo povodeň jsou orgány obcí a po dobu povodně povodňové komise obcí - § 77, odst. 1 a 2 povodňovými orgány mimo povodeň jsou orgány obcí a po dobu povodně povodňové komise obcí - § 77, odst. 1 a 2 obecní rada může k plnění úkolů při ochraně před povodněmi zřídit povodňovou komisi, jinak tuto činnost zajišťuje obecní rada. Předsedou povodňové komise obce je starosta obce. - § 78, odst. 1 obecní rada může k plnění úkolů při ochraně před povodněmi zřídit povodňovou komisi, jinak tuto činnost zajišťuje obecní rada. Předsedou povodňové komise obce je starosta obce. - § 78, odst. 1

povodňové orgány obcí s rozšířenou působností mimo jiné organizují odborná školení a výcvik pracovníků povodňových orgánů obcí a účastníků ochrany před povodněmi - § 79 povodňové orgány obcí s rozšířenou působností mimo jiné organizují odborná školení a výcvik pracovníků povodňových orgánů obcí a účastníků ochrany před povodněmi - § 79 povodňové orgány ve svých územních obvodech v rámci zabezpečení úkolů při ochraně před povodněmi mimo jiné vyjmenované povinnosti zpracovávají povodňový plán obce a potvrzují soulad věcné a grafické části povodňových plánů vlastníků (uživatelů) pozemků a staveb, které se nacházejí v záplavách, s povodňovým plánem obce - § 78 odst. 3 povodňové orgány ve svých územních obvodech v rámci zabezpečení úkolů při ochraně před povodněmi mimo jiné vyjmenované povinnosti zpracovávají povodňový plán obce a potvrzují soulad věcné a grafické části povodňových plánů vlastníků (uživatelů) pozemků a staveb, které se nacházejí v záplavách, s povodňovým plánem obce - § 78 odst. 3 povinnosti vlastníků pozemků a staveb, které se nacházejí v záplavovém území nebo zhoršují průběh povodně - § 85 povinnosti vlastníků pozemků a staveb, které se nacházejí v záplavovém území nebo zhoršují průběh povodně - § 85 zásady úhrady nákladů na opatření na ochranu před povodněmi a náhrady za majetkovou újmu vzniklou v důsledku činnosti či opatření uložených v době povodně - § 86 a 87 zásady úhrady nákladů na opatření na ochranu před povodněmi a náhrady za majetkovou újmu vzniklou v důsledku činnosti či opatření uložených v době povodně - § 86 a 87

Hlava XII Sankce (§ 116 až § 124) stanoví pokuty za porušení povinností při ochraně před povodněmi podnikající fyzické osobě nebo právnické osobě, nejde-li o trestný čin, uloží Česká inspekce životního prostředí nebo obecní úřad obce s rozšířenou působností - § 116, písm. d) pokuty za porušení povinností při ochraně před povodněmi podnikající fyzické osobě nebo právnické osobě, nejde-li o trestný čin, uloží Česká inspekce životního prostředí nebo obecní úřad obce s rozšířenou působností - § 116, písm. d) pokuty za porušení povinností za porušení povinností při ochraně před povodněmi lze ukládat až do výše Kč - § 122 pokuty za porušení povinností za porušení povinností při ochraně před povodněmi lze ukládat až do výše Kč - § 122

Pro všechny obce s povodňovým plánem v územím obvodu Hradce Králové jako obce s rozšířenou působností zajistil Magistrát města Hradec Králové, odbor životního prostředí, příručky : Ochrana před přirozenými a zvláštními povodněmi Ochrana před přirozenými a zvláštními povodněmi z roku 2003, od Generálního ředitelství HZS ČR Ministerstva vnitra v Praze Kladení pytlů se sypkým materiálem na stavbu protipovodňových hrází Kladení pytlů se sypkým materiálem na stavbu protipovodňových hrází ze srpna 2002, od Institutu ochrany obyvatelstva GŘ HZS ČR Ministerstva vnitra v Lázních Bohdaneč

Pokud budou mít obce zájem, mohou si pro obyvatele svých obcí a pro podnikatele a firmy ve svém správním území u Magistrátu města Hradec Králové, odboru životního prostředí, vyzvednout informační letáky : Město Hradec Králové Město Hradec Králové POVODEŃ Co dělat před, při a po povodni  Město Hradec Králové POVODEŃ a podnikatelé v záplavovém území

Obce, v jejichž území mohou být záplavy musí mít povodňový plán obce. Jeho nedílnou součástí jsou povodňové plány ohrožených nemovitostí v územním obvodu obce. Pro vypracování povodňových plánů rodinných domků mohou občané v obcích ve správním obvodu Hradce Králové využít formuláře plánu vlastníka rodinného domku na území města Hradec Králové, které jsou zveřejněny na webových stránkách : magistrát města/formuláře/odbor životního prostředí/ formulář formulář (podklady, poučení a formulář Povodňový plán vlastníka nemovitosti na území města Hradec Králové 1. a 2. strana) nemovitosti na území města Hradec Králové 1. a 2. strana)

Na formuláři je třeba na 1. straně změnit název správního území příslušné obce a na 2. straně uvést aktuální spojení na povodňovou komisi konkrétní obce včetně kontaktu a telefonního čísla, kde lze hlásit změny povodňového plánu. Formulář lze použít i pro chaty určené k individuální rekreaci. Vyjádření správce toku pro každý plán rodinného domku nebo chaty občana není nutný. Obec by si měla zajistit vyjádření správce toku pro povodňový plán celého zaplavovaného území své obce a územního obvodu a toto vyjádření využívat dle místních znalostí i pro občany.

Pro zpracování povodňových plánů objektů právnických a fyzických osob oprávněných k podnikání tyto formuláře nelze použít !! Obsah a rozsah povodňových plánů podnikatelských subjektů je stanoven § 71 zákona č. 254/2001 Sb., o vodách a o změně některých zákonů (vodní zákon), ve znění pozdějších předpisů a Odvětvovou technickou normou vodního hospodářství TNV Povodňový plán si vlastník ohrožené nemovitosti (podnikatelský subjekt) sám schvaluje. Následně jej předkládá nejdříve správci toku k vyjádření a po té příslušnému povodňovému orgánu obce k potvrzení souladu s povodňovým plánem obce.

U Magistrátu města Hradec Králové, odboru životního prostředí, a Městských úřadů Chlumec nad Cidlinou Nechanice Smiřice Třebechovice pod Orebem si všechny obce a základní a střední školy ve správním území Hradce Králové jako obce s rozšířenou působností budou moci zapůjčit:

Výukové filmy 1. CHOVÁNÍ OBYVATELSTVA PŘI ZÁTOPOVÉ VLNĚ 1. CHOVÁNÍ OBYVATELSTVA PŘI ZÁTOPOVÉ VLNĚ Poučení, jak se chovat při povodních. 6 min. (1996) 2. POVODNĚ A OCHRANA ČLOVĚKA 2. POVODNĚ A OCHRANA ČLOVĚKA Výukový film určený především základním a středním školám (avšak nejen jim), ukazující nebezpečí povodní a jak se při nich chovat. Výukový film určený především základním a středním školám (avšak nejen jim), ukazující nebezpečí povodní a jak se při nich chovat. 10 min. (1998) 3. HAVÁRIE S ÚNIKEM NEBEZPEČNÝCH LÁTEK 3. HAVÁRIE S ÚNIKEM NEBEZPEČNÝCH LÁTEK Výukový film určený především základním a středním školám (avšak nejen jim), ale i ostatním zájemcům. Ukazuje nebezpečí vznikající při úniku nebezpečných látek a jak se při takovém úniku chránit. Výukový film určený především základním a středním školám (avšak nejen jim), ale i ostatním zájemcům. Ukazuje nebezpečí vznikající při úniku nebezpečných látek a jak se při takovém úniku chránit. 15 min. (1999) 4. NEŽ PŘIJEDE ZÁCHRANKA 4. NEŽ PŘIJEDE ZÁCHRANKA Další z výukových filmů pro základní a střední školy (ale nejen pro ně), i pro ostatní zájemce. Na konkrétních situacích ukazuje zásady poskytování první pomoci. Další z výukových filmů pro základní a střední školy (ale nejen pro ně), i pro ostatní zájemce. Na konkrétních situacích ukazuje zásady poskytování první pomoci. 12 min. (2000)

Dokumenty 5. KDYŽ NASTALY DEŠTĚ 5. KDYŽ NASTALY DEŠTĚ Dokument o povodních v roce Nejen o práci záchranářů a solidaritě lidí. Dokument o povodních v roce Nejen o práci záchranářů a solidaritě lidí. 17 min. (1998) 6. VELKÁ VODA 6. VELKÁ VODA Povodně v ČR v roce min. (2003) 7. KYSELINA 7. KYSELINA Dokument o likvidaci sudů s nebezpečnou látkou. Vyrobeno z materiálů Policie ČR a hasičů ČR. Dokument o likvidaci sudů s nebezpečnou látkou. Vyrobeno z materiálů Policie ČR a hasičů ČR. 14 min. (1995)

Videokazety získal Magistrát města Hradec Králové, odbor životního prostředí, od Institutu ochrany obyvatelstva Generálního ředitelství HZS ČR Ministerstva vnitra v Lázních Bohdaneč. Komplet videokazet se nepodařilo zajistit pro každou obec samostatně.

Kontaktní osoba Marie Křenková Tel Magistrát města Hradce Králové Odbor životního prostředí Oddělení vodního hospodářství