& DÍTĚ POTŘEBUJE 500 SKLENIC ČISTÉ VODY, ABY MOHLO VYRŮST O 2 CENTIMETRY. DOSPĚLÝ ČLOVĚK VYPIJE PRŮMĚRNĚ DENNĚ 2,5 LITRU VODY. PO 20. DNECH SE VYMĚNÍ.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Lidské tělo v číslech a pod mikroskopem
Advertisements

Voda-Základ života.
Pro úvod bych se rád podíval na koloběh vody
Biologické aspekty vody
Projekt „Environmentální výchova ve školních úlohách, experimentech a exkurzích“ Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.10/
Tuky Mgr. Lenka Fasorová.
Ivana Kušnierová. Voda v číslech  1,1 miliardy lidí v rozvojových zemích nemá dostatečný přístup k vodě a 2,6 miliardám lidí chybí alespoň základní hygienické.
VodaH2O Peroxid vodíkuH2O2
podmínka života na Zemi
ÚPRAVA vody v TO PARNÍCH ELEKTRÁREN
ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ Lidé a příroda.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Domácí ekologie – pitná voda
Vytvořila: Kristina Thielová
Druhy vod.
Technologie na úpravu pitné vody Eva Košarišťanová.
Zafíra SK CZ Vítáme Vás ….
Pitná voda Mgr. Helena Roubalová
Dýchací soustava dýchání – výměna plynů mezi vnějším prostředím a plícemi funkce: přívod kyslíku odvod oxidu uhličitého.
Sociální událost Mgr. Terezie Pemová.
Populační problém Vypracovali:Adam Páv,Marek Nedvídek.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Renewable energy Energie z obnovitelných zdrojů
FARMACEUTICKOU VÝROBU
VODA.
Ellen zvolská , Veronika Frýdová , Sabina Hübschová , Natalie Vaitová
Odpadní voda Mgr. Helena Roubalová
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Čištění povrchové vody
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd zaměření VM:6. ročník – Člověk a příroda – Zeměpis – atmosféra autor VM:Ondřej Vojáček.
VODA.
Mgr. Hana Hoberlová, ZŠ Rajhrad
MĚNÍCÍ SE KLIMA Vývoj klimatu v minulosti a dnes
Principy výživy kojenců a malých dětí podle doporučeních WHO (2002)
Znečistěný vzduch, půda a voda
VY_32_INOVACE_ _Rozvoj klíčových kompetencí v předmětu Pracovní činnosti v ročníku. Příprava kynutých knedlíků s ovocem Autorem materiálu.
Fázové separace.
Klikněte pro vložení textu DNY ZEMĚ 2015 Zabezpečení pitné vody Krajská hygienická stanice Jihomoravského kraje se sídlem v Brně se sídlem.
.
VÝZNAM VODY PRO ČLOVĚKA…
spracoval: Nguyen Thanh Binh
Voda-její využití při hygieně člověka Voda-její využití při hygieně člověka.
VZDUCH Složení a význam © Mgr. Petra Vojtěšková, Mgr. Irena Plucková, Ph.D.
 Voda Bílková Veronika ZŠ Chrastava. Č lov ě k a voda Voda je všude kolem nás - jsou jí plné řeky, přehrady, rybníky, často na nás padá z nebe. Ve vodě.
Zákoucká Lucie Mlynářová Dominika ZŠ CHRASTAVA vODA Déšť nikdy nepadá jen na jedinou střechu.
Výsledky celonárodního šetření o spotřebě alkoholu v české dospělé populaci Ladislav Csémy Hana Sovinová.
Čistota vody je obecný pojem, vyjadřující obsah cizích látek ve vodě Skutečně chemicky čistou vodu H 2 O lze připravit pouze laboratorně!H 2 O.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Bc. Naďa Prejzová Název DUM: VY_32_Inovace_ Voda Název sady: Člověk a jeho svět 3. ročník Číslo projektu:
Odsolování vody Dostatek čisté vody je nezbytnou podmínkou rozvoje civilizace.
Voda Mgr. Helena Roubalová
VODA vodárna a čistírna odpadních vod Jaké existují druhy vod dle obsahu nečistot? pitná - musí být zdravotně nezávadná - získává se z podzemí či úpravou.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_52_INOVACE_PR_03_.
ÚPRAVA PITNÉ VODY Cíl: seznámení se s postupem úpravy pitné vody Výstup: VY_52_INOVACE_CH.8.06 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu INTERAKTIVNÍ.
ŠkolaSOU a ZŠ Planá Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá PředmětPotraviny a výživa Tematický okruh Úvod.
EHEC Escherichia coli- enterohemoragické kmeny (EHEC) - O157: H7 , O104: H4 , O121 , O26 , O103 , O111 , O145 a O104: H21 , - produkují toxiny označované.
Plíce * Jsou párovým orgánem
Metabolismus (přeměna látek a energií) Výživa U/49
Žít zdravě Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
Voda hydrosféra základní podmínka života (tělo člověka – 60 – 70%vody)
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Smyslové ústrojí čichu
Vylučovací soustava VY_32_INOVACE_06-07 Ročník: 5. Vzdělávací oblast:
5. DĚLENÍ LÁTEK MEMBRÁNOU
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Chemie 8. ročník
Základy chemických technologií
Název školy: Základní škola a mateřská škola Bělá
3.2 Není voda jako voda Vodu člověk využívá k nejrůznějším účelům. Podle toho rozlišujeme vodu na pitnou, užitkovou a odpadní. PITNÁ VODA - zdravotně.
Přijdu, vidím, zamyslím se, pokusím se…
Dýchací soustava dýchání – výměna plynů mezi vnějším prostředím a plícemi funkce: přívod kyslíku odvod oxidu uhličitého.
Transkript prezentace:

&

DÍTĚ POTŘEBUJE 500 SKLENIC ČISTÉ VODY, ABY MOHLO VYRŮST O 2 CENTIMETRY. DOSPĚLÝ ČLOVĚK VYPIJE PRŮMĚRNĚ DENNĚ 2,5 LITRU VODY. PO 20. DNECH SE VYMĚNÍ OBSAH VODY V ORGANISMU. PITNÁ VODA BY MĚLA BÝT BEZ VŠECH NEŽÁDOUCÍCH SUBSTANCÍ, KTERÉ ZATĚŽUJÍ ORGANISMUS. 80 % SPOLEČENSKÝCH NEMOCÍ MÁ BEZPROSTŘEDNÍ SPOJENÍ S KVALITOU PITNÉ VODY. WHO – světová zdravotní organizace

osmotická membrána čistá voda čistá voda znečištěná voda znečištěná voda tlak PŘÍRODNÍ OSMÓZA REVERZNÍ OSMÓZA

osmotická voda nečistoty odstranění nečistot očištěná voda syrová voda kryt spirálně svinutá membrána přítok syrové vody nosná síťka sběrná vrstva REVERZNÍ OSMOZA S MEMBRÁNOU UVNITŘ FILTRAČNÍHO ZAŘÍZENÍ