KONCEPCE MŠMT 2007-2010 Ondřej Liška. Východiska Komplexní, systémový přístup odpovídající globálnímu kontextu Změny jsou nejen žádoucí, ale nevyhnutelné.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
1. setkání Řídícího výboru MAP rozvoje vzdělávání území SO ORP Nýřany Nýřany
Advertisements

OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Mgr. Barbora Hošková Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR 8.listopadu 2006.
Strukturální fondy na MŠMT Setkání českých technologických platforem
Strategické řízení školy s využitím sebehodnocení školy dle modelu CAF RNDr. Hana Žufanová.
FINANCOVÁNÍ ŠKOLSTVÍ Z KOMUNITÁRNÍCH PROGRAMŮ EU Autor: Michala Hrbová Obor: Účetnictví a finanční řízení podniku Ročník: 3 Soutěžní sekce: Rozvoj regionů.
Předškolní vzdělávání v podmínkách současné mateřské školy Doc. PhDr. Eva Šmelová, Ph.D. PdF UP Olomouc.
Předpoklady poskytnutí dotace Společný technický sekretariát Drážďany.
Asistenti pedagoga pro žáky se sociálním znevýhodněním a jejich role ve škole.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR. Realizace projektu: –
Návrh Dlouhodobého záměru vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy ČR 2015 Porada ředitelů škol a školských zařízení 9. prosince 2014 KÚ Libereckého kraje.
Rekvalifikace a veřejné zakázky v oblasti zaměstnanosti Mgr. Eva Friedrichová vedoucí oddělení poradenství Úřad práce v Liberci Projekt: Podpora dalšího.
PROJEKTY ZAMĚŘENÉ NA VZDĚLÁVÁNÍ DOSPĚLÝCH Dříve realizované projekty PALMIF – 3 projekty (Fond aktivních opatření trhu práce) PALMIF – 3 projekty (Fond.
Operační program Průmysl a podnikání Programové dokumenty OP – Průmysl a podnikání Národní rozvojový plán ostatní operační programy Socioekonomická.
2. setkání pracovních skupin „Sociální věci a zdravotnictví“
Hodnocení kvality vzdělávání škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem Zvyšování kompetencí vedoucích pracovníků Liberec 20. srpna 2012 Hodnocení.
PRIORITNÍ PROJEKTY LIBERECKÉHO KRAJE V OBLASTI VZDĚLÁVÁNÍ PRO OBDOBÍ 2014+
Strategické dokumenty, řízení, plánování a směřování Jihočeského kraje Ing. Luboš Průcha vedoucí oddělení regionálního rozvoje KÚ JčK.
Podpora odborných partnerství v sociálních službách, existuje ano či ne?
SEMINÁŘ K PROBLEMATICE EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU Porovnání obsahu a zaměření OP RLZ a JPD Cíl 3 * Městská knihovna, Praha.
INTERREG V-A AT-CZ Listopad 2015 Informace pro Pracovní skupinu/regionální kolegium pro cestovní ruch při RSK JMK.
Výzkum efektivnosti fungování veřejné správy Interní grant VŠP Jihlava Měrtlová - Nečadová - Kovář.
OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR.
Strategický rozvoj Jihomoravského kraje Pracovní skupina pro udržitelný rozvoj regionů, obcí a území Praha,
Tematické setkání KAP Jihomoravského kraje Metodická podpora KAP pro intervenci Rozvoj škol jako center CŽU (dalšího profesního vzdělávání) Jana Bydžovská,
Evropský sociální fond 1 Jiří Švarc Evropská Komise Generální ředitelství pro zaměstnanost, sociální věci a rovné příležitosti Oddělení pro Českou republiku,
Září 2008Mgr. Lenka Schwarzová INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Výzva k předkládání žádostí o finanční podporu.
1 HK ČR, TECHNICKÉ FÓRUM 2016 ING. MICHAL ŠTEFL VICEPREZIDENT HOSPODÁŘSKÉ KOMORY ČR.
Zkušenosti z inspekční činnosti ve školách s prvním stupněm Mgr. Miroslav Pospíšil, ČŠI Jihlava, leden 2011  hodnocení ŠVP  poznatky z inspekční činnosti.
KVALITA VZDĚLÁVACÍCH SLUŽEB KVALITA VZDĚLÁVACÍCH SLUŽEB JIHLAVA Mgr. Naděžda Vrbatová, PhD.
Tematické setkání KAP Ústeckého kraje Metodická podpora KAP pro intervenci Rozvoj škol jako center CŽU (dalšího profesního vzdělávání) Jana Bydžovská,
Jsou venkovské školy horší než městské?
Individuálně, ale společně a jinak
Informační a poradenské centrum ZČU
Dokument KAP MSK - obsah
Hodnocení kvality vzdělávání škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem EDUCA 2011 MY JOBS Porada ředitelů Liberec
SPOLEČNÉ VZDĚLÁVÁNÍ V KONTEXTU OP VVV
Josef Středula, předseda ČMKOS
Regionální politika Mgr. Oldřich Hájek.
Mezinárodní vzdělávací projekt TESEUS
Globální grant Operační program Rozvoj lidských zdrojů
Obsah výchovy a vzdělávání, kurikulum
VYHODNOCENÍ PŘEDCHOZÍCH VÝZEV
Vyšší odborná škola a Střední škola, Varnsdorf, příspěvková organizace
Reforma terciárního vzdělávání
Společenská odpovědnost ve školství
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Inovační potenciál České republiky
DEKRET ROZVOJE A STABILITY ČESKÉHO ZDRAVOTNICTVÍ Dvacet zdravých vět
KAP, 25. září 2017, Krajský úřad SK
Příspěvek na konferenci
Setkání zaměstnanců FHS
Kvalita-Inkluze-Poradenství-Rozvoj (KIPR)
Společenská odpovědnost organizací Město Třebíč 21. září 2017
Dlouhodobý záměr vzdělávací a vědecké, výzkumné, vývojové a inovační, umělecké a další tvůrčí činnosti pro oblast vysokých škol na období Petr.
© 2011 Ministerstvo průmyslu a obchodu
MODERNIZACE ODBORNÉHO VZDĚLÁVÁNÍ
První tisková konference ministra Josefa Dobeše
Co dělá Olomoucký kraj pro podporu polytechnického vzdělávání?
A jako ASISTENT PhDr. Jitka Kendíková
Institucionální program pro veřejné vysoké školy pro rok 2017
Koncepce rozvoje činnosti AV ČR
Ing. Stanislava Správková
2. setkání platformy: .d Tvorba Školské inkluzivní koncepce Libereckého kraje Manažer aktivit projektu: Bc. Jakub Lang
IPs APIV_B Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Národní akční plán čisté mobility
Život bez střeva , Praha.
Profesionalizace sociální práce v ČR
Revize kurikulárních dokumentů pro všeobecné a
Tematické setkání KAP Olomouckého kraje
Transkript prezentace:

KONCEPCE MŠMT Ondřej Liška

Východiska Komplexní, systémový přístup odpovídající globálnímu kontextu Změny jsou nejen žádoucí, ale nevyhnutelné Jak chce česká společnost uspět ekonomicky, sociálně a kulturně v globálních podmínkách za deset, dvacet i více let? Na čem chceme postavit svou konkurenceschopnost a sociální soudržnost? Nové impulsy z oblasti vzdělávání, vědy, průmyslu ad., se zahraničním přesahem, rozvoj celospolečenské debaty Dlouhodobé strategie založené na mezinárodních zkušenostech

Evropské fondy Posílení expertního zázemí Vytvořeny pracovní skupiny k zásadním otázkám s cílem vytvořit silný mandát potřebný pro efektivní jednání s EK, úzká spolupráce s partnery Realistický harmonogram s logickou návazností kroků Zabezpečení administrativních kapacit a odpovídající struktury pro efektivní využití Motivační a podpůrný nástroj

MŠMT jako efektivní instituce Jasná a přehledná struktura Personální stabilizace - týmová spolupráce Řízení lidských zdrojů Využití informačních technologií (uvnitř i vně úřadu) Procesní audit

Vzdělávání – Regionální školství – Terciární vzdělávání – Celoživotní učení – Sociální soudržnosti – Multikulturního soužití – Evropské dimenze vzdělávání Výzkum a vývoj provázanost a prostupnost celého systému

Regionální školství Kurikulární reforma – slabé stránky Přechod z Rámcových vzdělávacích programů na školní – formalistické pojetí – nedostatečná podpora pedagogů, nabídka pro další vzdělávání Financování reformy (pedagogů i činností) Malá srozumitelnost reformy směrem k veřejnosti (rodičům) Chybí dialog zpětné vazby (školy-MŠMT)

Kurikulární reforma - příležitosti Zlepšení metodické podpory pro učitele, ředitele a zřizovatele Nastavení a zkvalitnění systému dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků Maximalizace využití evropských fondů ve prospěch reformy Intenzivní propagace reformy, systematické objasňování jejích cílů veřejnosti

Státní maturity Užitečná a bezpečná státní maturita Příprava paragrafovaného znění novely zákona s cílem představit v co nejkratší době jasný koncept Studie proveditelnosti Financování a organizační zabezpečení Jasné a přehledné informace

Financování regionálního školství Regionální školství je decentralizovaný systém, v němž svoji úlohu hrají – Stát (mzdy, učebnice, pomůcky, rozvojové programy) – Kraje (střední a speciální školství, podmínky pro výuku) – Obce (předškolní a základ školství, podmínky pro výuku) Proto i řešení otázky financování musí zahrnout všechny partnery

Finanční model pro decentralizované školství? Otázka stejné vážnosti jako otázka výdajů na sociální zabezpečení či zdravotnictví Návaznost na kurikulární reformu – Kvalita výuky a její hodnocení – Ohodnocení učitelů a motivace mladých pedagogů – Zachování co nejširší, místně dostupné nabídky vzdělávání → KULATÝ STŮL pro hledání – Dlouhodobého modelu – Širšího dialogu a podpory

Terciární vzdělávání Stav: probíhá příprava Bílé knihy - reformy terciárního vzdělávání Konkurenceschopnost v evropském měřítku Diverzifikace vysokých škol Posílení vazby mezi vysokými školami a potřebami společnosti (regionů, průmyslu atp.) Provázanost terciárního vzdělávání s regionálním školstvím (výhledově na zavedení užitečné maturity) Výkony VŠ a jejich vazba na financování NOVÝ ZÁKON O TERCIÁRNÍM VZDĚLÁVÁNÍ Harmonogram příprav Podpora expertního týmu Otevřená diskuse a srozumitelnost reformních záměrů směrem k veřejnosti

Celoživotní učení Zvýšení role a podílu českých vysokých škol a NNO na trhu celoživotního vzdělávání Vytvořit čitelný systém celoživotního učení Celoživotní učení jako běžná součást profesní kariéry, rodičovské péče i seniorského věku

Kulturně sociální dimenze vzdělávání Vzdělávání Hraje zásadní roli pro sociální soudržnost, dvojnásob v éře globalizace Je předpokladem pro rozvoj tolerance, integrace kulturních odlišností Je podmínkou demokracie, dodržování lidských práv a aktivního občanství Je nejefektivnějším nástrojem boje proti sociálnímu vyloučení

Kulturně sociální dimenze vzdělávání Cíl: zkvalitnit sledování následujících oblastí a posílit v nich roli MŠMT Odstranění bariér v přístupu ke vzdělání Prostupnost vzdělávací soustavy vzhledem k sociálnímu postavení dětí a jejich rodin, Vyrovnávání šancí Integrace hendikepovaných, sociálně vyloučených a dětí se speciálními potřebami Sociálně patologické jevy Multikulturní vzdělávání a integrace

Kulturně sociální dimenze vzdělávání Evropská dimenze vzdělávání Role škol jako center rozvoje místní komunity Respektování alternativ výukových programů Uznání a podpora neformálního vzdělávání Výchova ke zdravému životnímu stylu

Výzkum a vývoj Cíl: Prostředek pro konkurenční a inovační prostředí – Vytvoření „strategické aliance nové kvality“ mezi státem, průmyslem a institucemi (VŠ, AV, výzkumné instituce) – Zaměření na kvalitu – cílenost výzkumu a jeho orientace na špičkové výsledky, aplikovatelnost – Vytvoření podmínek v oblasti infrastruktury a lidského potenciálu („proti úniku mozků“) – Maximální otevření tohoto prostředí směrem do zahraničí

Výzkum a vývoj Příprava nové národní politiky V&V Příprava národní program výzkumu III – od roku 2010 Využití 7. rámcového programu EU, dalších mezinárodních programů a spolupráce Využití prostředků strukturálních fondů EU – zlepšení infrastruktury pro podporu regionálních institucí pro V&Va inovace – zlepšení infrastruktury pro podporu V&V na VŠ Úzká spolupráce s RVV na reformě financování a hodnocení V&V

Děkuji za pozornost