Návrh věcného záměru zákona o stavebních úřadech - co by bylo, kdyby… Ing. Jiří Štochel, VITA software s.r.o. 1.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Kutná Hora 26. května 2015 NOVELA STAVEBNÍHO ZÁKONA.
Advertisements

Rejstřík škol a školských zařízení Seminář pro ředitele škol zřizovaných LK.
Konference Transformace a deinstitucionalizace sociálních služeb a Hradec Králové Národní centrum podpory transformace sociálních služeb.
Přechod na nový systém akreditací JIŘÍ SMRČKA TAJEMNÍK AKREDITAČNÍ KOMISE.
Reforma veřejné správy v České republice Mgr. Oldřich Hájek.
Registrace poskytovatelů sociálních služeb v Jihomoravském kraji.
Doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D. katedra finančního práva a finanční vědy PF UK 1. prosince 2015.
Voda jak ji neznáme Povolení k nakládání s vodami k Ing. Jana Zmeškalová.
Zákon o sociálním podnikání Průběžné informace o připravovaném předpisu.
Dotace na zpracování územních plánů pro rok 2015 Krajský úřad Jihomoravského kraje odbor územního plánování a stavebního řádu prosinec 2014.
Kulatý stůl II. Nový Šaldorf-Sedlešovice MAS jako nástroj spolupráce obcí pro efektivní chod úřadů.
Procesy ve veřejné správě Ivo Vašíček Proces veřejné správy Získávání zdrojů dané, poplatky, pokuty Vnitřní a vnější bezpečnost Správa zdrojů Údržba.
Kontinuita akreditačního procesu: přechod od stávajícího k novému systému JIŘÍ SMRČKA TAJEMNÍK AKREDITAČNÍ KOMISE.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Ernest Seifert Název materiálu: VY_32_INOVACE_6_CLOVEK_JAKO_OBCAN_05.
Krizové štáby. Zákon č. 240/2000 Sb., § 14 (1) Hejtman zajišťuje připravenost kraje na řešení krizových situací; ostatní orgány kraje se na této připravenosti.
Strana 1 INTEGROVANÉ POVOLOVÁNÍ V ČESKÉ REPUBLICE Adéla Švachulová Ministerstvo životního prostředí Oddělení IPPC Integrated and Planned Enforcement of.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Ing. Radoslava Benová Název materiálu:
1 Právní stav územního plánu po vydání změny Krajský úřad Plzeňského kraje Odbor regionálního rozvoje Oddělení územního plánování Porada s ÚÚP,
ÚSPORY MINISTERSTVA VNITRA, POLICIE ČR A HASIČSKÉHO ZÁCHRANNÉHO SBORU ČR V ROCE 2011 Ministr vnitra Radek JOHN.
Brno, Příslušnost vodoprávních úřadů
Zákon o obcích 128/2000 Sb. + znění pozdějších předpisů
Návrhy opatření na podporu slaďování rodinného a pracovního života
Vytvoření jednotného systému v oblasti finanční gramotnosti a prevence předlužení na úrovni územních samosprávných celků F I N G R A M.
Místní rozpočtové jednotky
Úřad práce České republiky
Zákon o sociálním podnikání
Reforma veřejné správy v České republice
Bezpečnost pacientů v EU a ČR
Sídla.
MOC VÝKONNÁ Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
OBECNÍ ÚŘAD VO 9, s. 9 n..
Zpráva o uplatňování ÚP
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Ernest Seifert Název materiálu:
Organizační zabezpečení práva životního prostředí
Zákon o sociálním podnikání
Další perspektiva prohloubení česko-polské přeshraniční spolupráce z pohledu regionů Výroční konference v rámci Operačního programu přeshraniční spolupráce.
Podpora rozvoje dopravy s využitím ROP Střední Morava
Porada vedoucích Úřadů územního plánovaní
Společenská odpovědnost organizací Město Třebíč 21. září 2017
Oblast: Dobré životní podmínky zvířat
Seminář s krajskými úřady
SOUSTAVA CHRÁNĚNÝCH ÚZEMÍ EVROPSKÉHO VÝZNAMU
Zpráva o uplatňování územního plánu
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Pozemkové úpravy.
ÚPDI - Úřad pro přístup k dopraní infrastruktuře
Závaznost ÚPD pro orgány státní správy lesa
Živnostenské podnikání (správně-právní režim) III. část
Změny právní úpravy ochrany přírody a krajiny
Zákon č. 183/2006 Sb., ve znění pozdějších předpisů
Pravidla a doporučené postupy pro vytváření studijních programů
STAVEBNÍ ZÁKON.
Subjekty správního řízení
Lexikon veřejné správy ČR
METODICKÁ PODPORA ŘÍZENÍ KVALITY V ÚZEMNÍCH SAMOSPRÁVNÝCH CELCÍCH
Výchova k občanství Státní správa a samospráva
Zvládání sucha a stavu nedostatku vody
Zapisovatelé : Informace o způsobu zápisu
Územní plán Liberec.
Zapisovatelé do informačního systému evidence obyvatel
Informace k tezím rekodifikace
Hodnotící zpráva k výsledkům kontrol výkonu přenesené a samostatné působnosti svěřené orgánům obcí, krajů a hlavního města Prahy za léta 2014–2016.
Porada KÚPK s ÚÚP a pořizovateli ÚPD
Smlouvy s developery Obecná východiska
Zákon o sociálním podniku Mgr. Martina Štěpánková, MPA Úřad vlády ČR
Subjekty správního řízení Doc. JUDr. H. Prášková, CSc.
Sociální a dostupné byty
SPRÁVNÍ PRÁVO.
Programové prohlášení Vlády ČR Urychlit a zjednodušit přípravu realizace staveb
v kontextu změn a potřeb moderního trhu práce
Transkript prezentace:

Návrh věcného záměru zákona o stavebních úřadech - co by bylo, kdyby… Ing. Jiří Štochel, VITA software s.r.o. 1

2

3

EKLEP - PŘÍLOHY 4

5

6

7

A. ÚVOD Věcný záměr −omezení korupce a klientelismu −odstranění roztříštěnosti právní úpravy −zvýšení profesionality −zvýšení nestrannosti rozhodování −řešení systémové podjatosti 8

A. ÚVOD První systémová změna −oddělení státní správy a samosprávy ("systémová podjatost") −zrušení přenesené působnosti 9

A. ÚVOD Druhá systémová změna −zrušení speciálních stavebních úřadů (silničních a vodoprávních) −zrušení jiných stavebních úřadů −vodoprávní úřady a silniční správní úřady zůstanou 10

A. ÚVOD Třetí systémová změna −vytvoření nové soustavy stavebních úřadů −Nejvyšší stavební úřad −krajské stavební úřady −obecní stavební úřady 11

B. ZHODNOCENÍ STÁVAJÍCÍ PRÁVNÍ ÚPRAVY Systémová podjatost - nejvíce diskutovaný problém 12

POZNÁMKA Podjatost podle usnesení NSS č.j. 1 As 89/ ze dne

C. NÁVRH VĚCNÉHO ŘEŠENÍ Dosavadní stav −specializace ustupuje do pozadí kvůli politickému charakteru stavebních úřadů 14

C. NÁVRH VĚCNÉHO ŘEŠENÍ Stavební úřady −Nejvyšší stavební úřad −krajský stavební úřad −se sídlem v sídle kraje nebo v Praze −obecní stavební úřad −se sídlem v místě ORP −detašovaná pracoviště v místech dnešních stavebních úřadů (s možnou revizí) 15

C. NÁVRH VĚCNÉHO ŘEŠENÍ Nejvyšší stavební úřad převezme působnost úřadů −Ministerstvo pro místní rozvoj (bude?) −Ministerstvo zemědělství (+Ministerstvo životního prostředí) −Ministerstvo dopravy −Ministerstvo průmyslu a obchodu (bude?) −Ministerstvo obrany −Ministerstvo vnitra −Ministerstvo spravedlnosti −Úřad pro civilní letectví −Drážní úřad −Obvodní báňský úřad (?) 16

C. NÁVRH VĚCNÉHO ŘEŠENÍ Nejvyšší stavební úřad mimo jiné −zavádí jednotné systémy výpočetní techniky a programového vybavení 17

C. NÁVRH VĚCNÉHO ŘEŠENÍ Jmenování −Vláda => Předseda NSU −Předseda NSU => Místopředseda NSU −Předseda NSU => Ředitel KSU −Předseda NSU => Ředitel OSU (na návrh ředitele KSU) 18

C. NÁVRH VĚCNÉHO ŘEŠENÍ Zaměstnanci stavebních úřadů a úřadů územního plánování se budou moci stát zaměstnanci nových stavebních úřadů 19

C. NÁVRH VĚCNÉHO ŘEŠENÍ Spisy dosavadní stavební úřady předají novým stavebním úřadům. −Bude mít obec rozhodnutí, jiná opatření a dokumentaci existujících staveb? Obec, která dosud neměla stavební úřad, ANO. Obec, která dosud měla stavební úřad, NE! −§ 167/3 SZ Místně příslušný obecní úřad, který není stavebním úřadem, eviduje a ukládá rozhodnutí a jiná opatření stavebního úřadu a ověřenou projektovou dokumentaci týkající se stavby. −§ 92/4, § 94a/5, § 96/4, § 96a/3, § 106/2, § 115/3, § 116/4, § 125/4 SZ Dokumentace se doručuje místně příslušnému obecnímu úřadu, pokud není stavebním úřadem. −Nový stavební úřad by měl rozhodnutí, jiná opatření a dokumentaci obecnímu úřadu zkopírovat a předat. 20

21

1. DŮVOD PŘEDLOŽENÍ A CÍLE např ( =278?) 22

1. DŮVOD PŘEDLOŽENÍ A CÍLE 1+22 např (Co obecní úřady podle § 6/2 SZ?) 23

2. NÁVRH VARIANT ŘEŠENÍ Varianta 0.současný stav 1. zrušení přenesené působnosti 2.současný stav + generální stavební inspekce 24

2. NÁVRH VARIANT ŘEŠENÍ Rizika −vystěhování a náklady na pořízení prostor pro zaměstnance, dokumentaci −nevystěhování a náklady na nájem −náklady na IT, zařízení, vozidla, obslužné činnosti −problémy s převodem zaměstnanců (nižší platy) 25

3. VĚCNÁ ČÁST RIA Speciální stavební úřady (silniční a vodoprávní) −personální úspory 20% 26 −Vodoprávní úřady i Silniční správní úřady by zůstaly, pouze by nebyly speciálními stavebními úřady. −Nebyly by personální úspory, ale naopak nárůst (min. 20%). −Nebylo by např. možné v jednom rozhodnutí povolit vodní dílo a nakládání s vodami. Chudáci žadatelé. −Jak by to bylo se spisy u společných řízení? Nové stavební úřady by je neměly? −Ze stejných důvodů jako Nejvyšší stavební úřad by měly vzniknout Nejvyšší vodoprávní úřad a Nejvyšší silniční správní úřad?

4. NÁVRH ŘEŠENÍ Nevýhoda pro zaměstnance - nižší platy Výhoda pro občana - stavební úřady by fungovaly ve prospěch občanů (zastupitelé obcí by nemohli v takové míře ovlivňovat stavební řízení :-( 27

5. IMPLEMENTACE DOPORUČENÉ VARIANTY A VYNUCOVÁNÍ Upozornění RIA −Co software, který stavební úřady využívají? −Co data, která vytvořily? −Co zmařené investice obcí a uplatnění nároků obcemi? 28

CO ZÁVĚREM? 29