Mgr. Pavel Kasal ředitel Základní školy Rudná od r let zastupitel (místostarosta) města Mgr. Pavel Kasal ředitel Základní školy Rudná od r let zastupitel (místostarosta) města Demografický vývoj v okolí Prahy, kapacita ZŠ a MŠ a nedostatek pedagogů
Představení školy
Vývoj počtu žáků a tříd
Důvody kapacitních problémů - historická skladba sítě škol - chybějící výstavba v 70. a 80.letech - ekonomické vysávání metropolí - zanedbaná infrastruktura - nekončící bouřlivý rozvoj regionu - pracovní příležitosti
Rozložení škol regionu
Pedagogický sbor -celkem 58 pedagogických pracovníků -48 pedagogů + 9 vychovatelek ŠD + 1 asistentka -nekvalifikovaní učitelé – 7 (3 výjimka, 2 ŠD, 2 doplňují vzdělání) -věková struktura učitelů25 – – – a starší14 (D7) - bydlištěRudná22Praha5 region16 -bývalí žáci11 -přistěhování do regionu 14 ( nová výstavba)
Způsob nástupu pedagogů do školy v posledních 10ti letech Absolventi do 2 let od absolutoria - 3 Stěhování do regionu – 11 Přestup z pražské školy Prahy - 6 (z toho 4 stěhování) Jiný nástup - 6
Zájemci o místo (poslední 2 roky) Nekvalifikovaní – 70% Kvalifikovaní „nepoužitelní“ 60% Kvalifikovaní Mimo region ochotní se přestěhovat – 8 Bydlení si vyřeší individuálně - 3 Požadující byt (ubytování) – 5 Nabídka obecních bytů v Rudné – 2 Pro učitele - 1
Existuje ŘEŠENÍ ? PLAT (21.530,- Kč po 32 letech ,-) průměrná mzda dle vyhlášky 244/2015 Sb.pro rok ,- Kč PLAT (21.530,- Kč po 32 letech ,-) průměrná mzda dle vyhlášky 244/2015 Sb.pro rok ,- Kč NABÍDKA BYDLENÍ (migrace za prací) (JČ – 7, SM - 5, VČ – 5, SvČ – 4, JM – 3) NABÍDKA BYDLENÍ (migrace za prací) (JČ – 7, SM - 5, VČ – 5, SvČ – 4, JM – 3) REGIONÁLNÍ POBÍDKY REGIONÁLNÍ POBÍDKY UMÍSTĚNKY, MOTIVAČNÍ STIPENDIUM UMÍSTĚNKY, MOTIVAČNÍ STIPENDIUM SPOLUPRÁCE s VŠ SPOLUPRÁCE s VŠ CIZINCI - 4 CIZINCI - 4 Poznámka pod čarou Chování dnešních seniorů – učitelé mimo aktivní službu.
Sice nemáme prostory, někdy nám chybí učitelé, ale přesto ve školách pracujeme, spolupracujeme, sportujeme, vytváříme podnětné prostředí. Není to nakonec chyba ?
Podle mne je české školství již několik let klinicky mrtvé, protože mu chybí nová krev, ale i tak poskytuje nejefektivnější službu ve státě v poměru cena / výkon. Vadí to našim politikům ? Najde se někdo schopný resuscitovat naše školství?
Bez ohledu na liknavý estabilishment pracujeme, máme sny a vize. Má být vůbec školství politikum ? Není to naše zásadní systémová chyba ?
Děkuji za pozornost. Snažíme se, aby u nás v Rudné děti chodily do školy rády a ty, které se stanou lékaři, inženýry, učiteli nebo vítězem poháru UEFA, netrestáme.