VY_32_INOVACE_SA4A_1 DUM 1. „ OBLASTI AKTIVIT PRO PRÁCI S CÍLOVOU SKUPINOU “

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Chráněné bydlení, osobní asistence Lucie Valouchová, FN Plzeň Podzimní setkání, EPI-RODINA Praha, Hotel Globus,
Advertisements

Sociální zabezpečení 4. ročník Studijní obor: Sociální činnost Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK.
Sociální služby SOZ.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost • V roce 2012 se Střední odborné učiliště zapojilo do Operačního programu Vzdělání pro konkurenceschopnost.
Předmět úpravy Podmínky pro poskytování sociálních služeb a příspěvku na péči Podmínky pro vydávání oprávnění k poskytování soc.služeb, pro výkon veřejné.
Zákon o sociálních službách
Sociální rehabilitace pro děti, mládež a mladé dospělé, ohrožené společensky nežádoucími jevy.
Sociálně-aktivizační služba pro rodiny s dětmi
„Jekhetanes“ aneb spolu Sophia Dvořáková. KDO JSME? Šance pro Tebe je nestátní nezisková organizace. Šance pro Tebe působí v Pardubickém kraji, sídlo.
Terénní sociální práce
SOCIÁLNĚ TERAPEUTICKÉ DÍLNY MPSV
Klíčová otázka č. 4 Jak uskutečňovat komplexní sociální, zdravotní a další služby lidem bez domova? Představení „balíčku služeb“ – co vše je třeba (tj.
Čujkovova 31 Ostrava – Jih tel: tel:
 Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Sociální služby 2. ročník Studijní obor: Sociální činnost
Podpora integrace příslušníků sociálně vyloučených romských lokalit v Pardubickém kraji II Registrační číslo CZ.1.04./3.2.00/B
Poradenství v sociálních službách. Sociální poradenství Základní Odborné.
Domov seniorů T.G.M. Beroun Poskytování sociálních služeb Příspěvková organizace Pod Studánkou Beroun Zpracoval: Marek Paclt.
Bc. Anna Kasincová (Pacholíková) Mgr. Markéta Křivská.
Sociální rehabilitace. je soubor specifických činností směřující dosažení samostatnosti, nezávislosti a soběstačnosti osob, a to rozvojem jejich specifických.
OBLASTNÍ CHARITA MOST NÍZKOPRAHOVÉ ZAŘÍZENÍ PRO DĚTI A MLÁDEŽ ZASTÁVKA DUCHCOV.
ŠANCE LOVOSICE Prezentace služeb. ŠANCE LOVOSICE je nestátní neziskovou organizací, která se věnuje provozem sociálních služeb a služeb souvisejících,
ZAŘÍZENÍ NZDM V ČR ČESKÁ ASOCIACE STREETWORK sdružující nízkoprahové sociální služby NZDM a terénní prace s mládež: formy možné spolupráce s drogovými.
Název školy: Střední škola sociální PERSPEKTIVA a Vyšší odborná škola, s.r.o. Adresa:Mírová 218/6, Dubí III Pozorka Název projektu KLÍČE K POZNÁVÁNÍRegistrační.
Název školy: Střední škola sociální PERSPEKTIVA a Vyšší odborná škola, s.r.o. Adresa: Mírová 218/6 Dubí III - Pozorka Název projektu KLÍČE K POZNÁVÁNÍ.
Lidé s mentálním postižením jako cílová skupina sociálních služeb.
Humanitární sdružení PERSPEKTIVA. Působnost organizace  HS Perspektiva poskytuje služby cílové skupině již 10 let  Sociální rehabilitaci od
Sociální prostředky rehabilitace zdravotně postižených JUDr. Pavel Ptáčník, MPSV.
Název školy: Střední škola sociální PERSPEKTIVA a Vyšší odborná škola, s.r.o. Adresa:Mírová 218/6, Dubí III Pozorka Název projektu KLÍČE K POZNÁVÁNÍRegistrační.
Nízkoprahová zařízení pro děti a mládež. poskytují ambulantní, popřípadě terénní služby dětem ve věku od 6 do 26 let ohroženým společensky nežádoucími.
Zdravotně znevýhodnění jako cílová skupina sociálních služeb.
VY_32_INOVACE_SA4A_20 DUM 20. „ REALIZACE - INDIVIDUÁLNÍ PLÁNOVÁNÍ SLUŽEB “
S LUŽBY PRO SENIORY. Název školy: Střední škola sociální PERSPEKTIVA a Vyšší odborná škola, s.r.o. Adresa: Mírová 218/6 Dubí III - Pozorka Název projektu.
Název školy: Střední škola sociální PERSPEKTIVA a Vyšší odborná škola, s.r.o. Adresa:Mírová 218/6, Dubí III Pozorka Název projektu KLÍČE K POZNÁVÁNÍRegistrační.
Z ÁKON O SOCIÁLNÍCH SLUŽBÁCH 108/2006 S B.. Název školy: Střední škola sociální PERSPEKTIVA a Vyšší odborná škola, s.r.o. Adresa: Mírová 218/6 Dubí III.
KA 05 – Poradenství pro osoby ohrožené recidivou drogové závislosti a osoby blízké Název projektu: Individuální projekt města Chebu na změnu situace sociálně.
NSDM v Proxima Sociale o.p.s. Programy pro děti a mládežΙ Jarka Janíčková, Radek Skřivan.
Závislí jako cílová skupina sociálních služeb. Název školy: Střední škola sociální PERSPEKTIVA a Vyšší odborná škola, s.r.o. Adresa: Mírová 218/6 Dubí.
Odlehčovací služby. terénní, ambulantní nebo pobytové služby poskytované osobám, které mají sníženou soběstačnost z důvodu věku, chronického onemocnění.
Denní stacionáře.
Projekt na podporu neformální péče v ORP Hodonín
Kontaktní centra.
Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb
Myšlení a myšlenkové operace
Centrum služeb a podpory Zlín o.p.s. HORIZONT ZLÍN
Koncepce rozvoje sociálních služeb pro osoby se zdravotním postižením poskytovaných příspěvkovými organizacemi Zlínského kraje na období Luhačovice.
Sociálně aktivizační služby pro osoby se zdravotním postižením a seniory
Název školy: Střední škola sociální PERSPEKTIVA a Vyšší odborná škola, s.r.o. Adresa: Mírová 218/6 Dubí III - Pozorka Název projektu KLÍČE K POZNÁVÁNÍ.
Název školy: Střední škola sociální PERSPEKTIVA a Vyšší odborná škola, s.r.o. Adresa: Mírová 218/6 Dubí III - Pozorka Název projektu KLÍČE K POZNÁVÁNÍ.
Název školy: Střední škola sociální PERSPEKTIVA a Vyšší odborná škola, s.r.o. Adresa: Mírová 218/6 Dubí III - Pozorka Název projektu KLÍČE K POZNÁVÁNÍ.
Týdenní stacionáře.
Terénní programy.
VY_32_INOVACE_SA4A_14 DUM 14. „realizace-informační servis“
VY_32_INOVACE_SA4A_16 DUM 16. „realizace-krizová intervence“
VY_32_INOVACE_SA4A_7 DUM 7. realizace aktivity pro 1
VY_32_INOVACE_SA4A_5 DUM 5. „dívka uživatelka služby-dramatizace “
VY_32_INOVACE_SA4A_13 DUM 13. „realizace-situační intervence“
VY_32_INOVACE_SA4A_15 DUM 15. „realizace-poradenství“
Psychické procesy - vnímání
OBLASTNÍ CHARITA MOST Sociálně aktivizační služby pro
VY_32_INOVACE_SA4A_17 DUM 17. „realizace-doprovod“
Název školy: Střední škola sociální PERSPEKTIVA a Vyšší odborná škola, s.r.o. Adresa: Mírová 218/6, Dubí III Pozorka Název projektu KLÍČE K POZNÁVÁNÍ Registrační.
VY_32_INOVACE_SA4A_6 DUM 6. příprava aktivity pro 1
VY_32_INOVACE_SA4A_10 DUM 10. příprava aktivity pro 3
NSDM v Proxima Sociale o.p.s. Programy pro děti a mládežΙ
VY_32_INOVACE_SA4A_4 DUM 4. „Chlapec, uživatel služby-dramatizace “
§ 49 Domovy pro seniory. V domovech pro seniory se poskytují pobytové služby osobám, které mají sníženou soběstačnost zejména z důvodu věku, jejichž.
3. Krizová pomoc Sociální rehabilitace
Sociálně aktivizační služby
VY_32_INOVACE_SA4A_9 DUM 9. realizace aktivity pro 2
Transkript prezentace:

VY_32_INOVACE_SA4A_1 DUM 1. „ OBLASTI AKTIVIT PRO PRÁCI S CÍLOVOU SKUPINOU “

Název školy:Střední škola sociální PERSPEKTIVA a Vyšší odborná škola, s.r.o. Adresa: Mírová 218/6, Dubí III Pozorka Název projektu KLÍČE K POZNÁVÁNÍ Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název a číslo materiálu: VY_32_INOVACE_SA4A_1 TÉMA SADY: Sociální aktivity s dětmi a mládeží ze sociálně vyloučených lokalit NÁZEV: Oblasti aktivit pro práci s cílovou skupinou Vytvořeno: Autor: Mgr. Tomáš Vorochta Vyučovací předmět: Tvořivá dramatika / navazuje na předmět Dramatická výchova Ročník: IV. SOŠ Anotace: Didaktický učební materiál je určen pro žáky maturitních oborů SOŠ. Vychází z průřezového tématu ČLOVĚK A SVĚT PRÁCE. Je zaměřen na získání dovedností potřebných k tvorbě volnočasových pro nízkoprahová zařízení pro děti a mládež s využitím ICT techniky. Žák se připravuje na realizaci sociálních aktivit s vybranou cílovou skupinou, materiál obsahuje základní informace pro tuto přípravu, úkoly pro žáka. Žák využívá při práci ICT, splněné úkoly zaznamenané v pracovním listu a prezentuje spolužákům pomocí interaktivní tabule; prezentace záznamů slouží jako podklad k diskuzi, zajímavé podněty z diskuze žák zaznamenává pomocí interaktivní tabule. Klíčová slova: styčné oblasti, nízkoprahová zařízení pro děti a mládež, standardy kvality sociálních služeb, sociální prevence, sociální vyloučení, Výsledky vzdělávání dle RVP: Navrhuje průpravné hry a cvičení pro děti a mládež. Spolupodílí se na tvorbě a na realizaci projektu týmového představení; naplánuje, připraví finální projekt a realizuje své vlastní představení určené k aktivní komunikaci s divákem/klientem; přijímá zodpovědnost za inscenaci jako výsledek procesu společné tvorby; ovládá základní divadelní propriety; dokáže se prezentovat v různých situacích ve skupině; prozkoumává témata z více úhlů pohledu a pojmenovává hlavní téma a konflikt. Typ interakce: Kombinované Druh výukového zdroje: Výukové materiály

PRACOVNÍ TEXT PRO ŽÁKA: ZÁKLADNÍ INFORMACE: Aktivity, které budete připravovat pro děti a mládež ze sociálně vyloučených lokalit budou realizovány ve spolupráci s Nízkoprahovými zařízeními pro děti a mládež (NZDM), popřípadě s organizacemi, které také splňují Standardy kvality sociálních služeb. SEZNAMTE SE S TÍMTO TEXTEM: Nízkoprahové zařízení pro děti a mládež Nízkoprahová zařízení pro děti a mládež poskytují ambulantní, popřípadě terénní služby dětem ve věku od 6. do 26. let ohroženým společensky nežádoucími jevy.

PRACOVNÍ TEXT PRO ŽÁKA: Cílem služby je zlepšit kvalitu jejich života předcházením nebo snížením sociálních a zdravotních rizik souvisejících se způsobem jejich života, umožnit jim lépe se orientovat v jejich sociálním prostředí a vytvářet podmínky k řešení jejich nepříznivé sociální situace. Služba může být poskytována osobám anonymně. Služby sociální prevence napomáhají zabránit sociálnímu vyloučení osob, které jsou tímto ohroženy pro krizovou sociální situaci, životní návyky a způsob života vedoucí ke konfliktu se společností, sociálně znevýhodňující prostředí a ohrožení práv a oprávněných zájmů trestnou činností jiné fyzické osoby. Cílem a posláním služeb sociální prevence je tedy napomáhat osobám k překonání jejich nepříznivé sociální situace a chránit společnost před vznikem a šířením nežádoucích společenských jevů.

PRACOVNÍ TEXT PRO ŽÁKA: Sociální služba obsahuje tyto základní činnosti (aktivity): a) výchovné, vzdělávací a aktivizační činnosti (zajištění podmínek pro společensky přijatelné volnočasové aktivity, pracovně výchovná práce s dětmi, nácvik a upevňování motorických, psychických a sociálních schopností a dovedností, zajištění podmínek pro přiměřené vzdělávání), b) zprostředkování kontaktu se společenským prostředím (aktivity umožňující lepší orientaci ve vztazích odehrávajících se ve společenském prostředí), c) sociálně terapeutické činnosti (aktivity podporující sociální schopnosti a dovednosti, které povedou k začleňování do společnosti), d) pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí (pomoc při vyřizování běžných záležitostí, nebo obnovení a upevňování kontaktů s rodinou a blízkými klienta).

Ú KOLY - ZADÁNÍ PRO ŽÁKA Úkoly - zadání pro žáka Na internetu nalezněte informace o sociálně vyloučených lokalitách-uveďte stručně pět znaků těchto lokalit; zaznamenejte do Pracovního listu. Pečlivě si přečtěte Pracovní text zaměřený na cíle a poslání nízkoprahových zařízení pro děti a mládež a porovnejte je s očekávanými výsledky vzdělávání předmětu Tvořivá dramati ka a Dramatická výchova (pokud je nemáte k dispozici ve třídě, pak naleznete v ŠVP školy). Vašim úkolem je najít a zapsat styčné oblasti (témata), ve kterých se předmět Dramatická výchova protíná s posláním, cíli a s aktivitami NZDM a jejich klientů. Nalezené oblasti zapište stručně do Pracovního listu. Splněné úkoly zaznamenané v Pracovním listu následně prezentujte spolužákům pomocí interaktivní tabule. Při prezentaci se zaměřte i na odůvodnění vašeho výběru. Vaše prezentace záznamů slouží jako podklad k následné diskuzi, tu zorganizujte (při organizaci diskuze se řiďte pokyny vyučujícího). Zajímavé podněty z diskuze (někdy postačí i pouhé doplnění, či zvýraznění) zaznamenejte do Pracovního listu; pro záznam podnětů můžete využít pestré nabídky programů interaktivní tabule.

P RACOVNÍ LIST ŽÁKA Pracovní list žáka Doplňte: Znaky sociálně vyloučených lokalit: 1.………………….. 2. ……………………. 3. ………………….. 4. …………………….. 5. …………………………… Nalezené styčné oblasti (společná témata) mezi cíli a posláním nízkoprahových zařízení a našimi předměty: Získané podněty z diskuze o tomto tématu: ……………………………  ……………………………..

Zdroj: Pojmosloví nízkoprahových zařízení pro děti a mládež. In: [online] vyd. Praha [cit ]. Dostupné z: