Systém základních registrů. Zákony a nařízení vztahující se k problematice základních registrů Zákon č.111/2009 Sb. o základních registrech v aktuálním.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Rejstřík škol a školských zařízení Seminář pro ředitele škol zřizovaných LK.
Advertisements

PODNIKÁNÍ VY_32_INOVACE_POD_20. Obsah Základní pojmy Právní úprava Podnikání podle živnostenského zákona Obchodní společnosti Družstva Státní podnik Neziskové.
ČESKÝ STATISTICKÝ ÚŘAD | Na padesátém 81, Praha 10 | czso.cz1/11 Konference k základním registrům, Ostrava, Ing. Stanislav Palas, Český.
Registrace poskytovatelů sociálních služeb v Jihomoravském kraji.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S3_07.
Vztah předpisů na ochranu osobních údajů a předpisů k právu na informace Odborný seminář STMOÚ 23. – 25. říjen 2011 Špindlerův mlýn.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Veřejné rejstříky - Obchodní rejstřík.
Pilotní projekt základního registru územní identifikace a nemovitostí („PP ZRÚIN“) Vít Suchánek, ČÚZK.
Projekt Informační a vzdělávací portál Libereckého kraje I CZ.1.07/1.1.00/ I Školení pro uživatele portálu.
EGovernment v České republice Současnost a priority do roku 2020 Ministerstvo vnitra odbor eGovernmentu.
Odbor veřejné správy, dozoru a kontroly 11 Porada Ministerstva vnitra se zástupci krajských úřadů, Kanceláře veřejného ochránce práv, Svazu.
Střednědobé plány krajů, sítě sociálních služeb a přechod financování sociálních služeb na kraje Konference Financování sociálních služeb pro města a obce.
Informace fyzických a právnických osob na Portálu veřejné správy Ing. Pavel Tesař, projektový manažer odbor eGovernmentu
Jak lze využít infrastrukturu CzechPOINT v rámci úřadu Mgr. Jarmila Šmardová
Procesy ve veřejné správě Ivo Vašíček Proces veřejné správy Získávání zdrojů dané, poplatky, pokuty Vnitřní a vnější bezpečnost Správa zdrojů Údržba.
EGonovi tluče srdce!!!. Revoluce ve veřejné správě! Zákon o elektronických úkonech a autorizované konverzi dokumentů.
Jihlava 29. února Chci-li rozhodnout o tom jak a co mám měnit, zlepšovat, modernizovat, musím vědět PROČ TO DĚLÁM a PRO KOHO. Tedy znát ÚČEL……
ÚČAST ACE NA PROJEKTU SZR Petr Čermák 11/2011 Systém Základních Registrů.
Krizové štáby. Zákon č. 240/2000 Sb., § 14 (1) Hejtman zajišťuje připravenost kraje na řešení krizových situací; ostatní orgány kraje se na této připravenosti.
Systém základních registrů. Zákony a nařízení vztahující se k problematice základních registrů Zákon č.111/2009 Sb. o základních registrech v aktuálním.
Zákon č. 300/2008 Sb., o elektronických úkonech a autorizované konverzi dokumentů, a datové schránky Brno KrÚ JMK.
Principy Základních registrů Ing. Ondřej Felix, CSc.
Vnitřní předpisy účetní jednotky Porada odboru veřejné správy, dozoru a kontroly Ing. Tomáš Sluka Ministerstvo financí odbor Regulace a metodika účetnictví.
Novela školského zákona v návaznosti na předškolní vzdělávání a školní stravování Bc. Eva Martinková, odbor školství, mládeže, tělovýchovy a sportu Krajský.
Kontrolní činnost ve zdravotnictví
Pravidla udělování autorizace podle zákona č. 179/2006 Sb.
PŘIHLÁŠENÍ K ELEKTRONICKÉ EVIDENCI TRŽEB
Základní registry- základní informace
model fungování a praxe
Pojem přeměna obchodní společnosti
Zabezpečení personálu a infrastruktury logistiky
Integrace VISION a VIS Mail do NS-VIS – VIS Mail fáze II projekt spolufinancovaný z ročního programu Fond pro vnější hranice (FVH)
Stipendijní řád MU Jiří Nantl 17. května 2006.
Název opory – Právní předpisy – požární ochrana
Aplikace Monitorovací systém
Daň z příjmů právnických osob Silniční daň veřejnoprávních poplatníků
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Název materiálu
eRecept – komunikace se základními registry
Porada vedoucích Úřadů územního plánovaní
Zákon o lesích (lesní zákon) č. 289/1995 Sb.
Porada OÚPSŘ KrÚ JMK s vedoucími ÚÚP Územně analytické podklady ÚAP kraje s využitím ÚAP obcí ÚAP a změny v právních předpisech Ing. arch. Jana.
Aplikace Monitorovací systém
2. ČNB a její role v platebním styku.
Správa sociálního zabezpečení
Aktuální právní úprava činnosti školy a nové úkoly zástupce ředitele
Pozemkové úpravy.
NV č. 201/2010 Sb. ze dne 31. května 2010  o způsobu evidence úrazů, hlášení a zasílání záznamu o úrazu ve znění NV č. 170/2014 Sb. ze dne 6. srpna 2014.
Živnostenské podnikání (správně-právní režim) III. část
Změny právní úpravy ochrany přírody a krajiny
© 2012 STÁTNÍ ÚSTAV PRO KONTROLU LÉČIV
PŘIJÍMACÍ ŘÍZENÍ NA STŘEDNÍ ŠKOLY PRO ŠKOLNÍ ROK 2018/19
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Zapisovatelé : Informace o způsobu zápisu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Zapisovatelé do informačního systému evidence obyvatel
Smart Administration Strategie
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
INFORMACE TAJEMNÍKA PROFESNÍCH UNIÍ
PŘIJÍMACÍ ŘÍZENÍ PRO ŠKOLNÍ ROK 2019/2020
Program na podporu lesních ekosystémů
SPRÁVNÍ ODBOR MĚSTSKÉHO ÚŘADU NOVÝ BOR
Rozpočtové hospodaření obcí v roce 2018
Porada KÚPK s ÚÚP a pořizovateli ÚPD
REGISTR OBYVATEL (ROB)
Přijímací řízení pro školní rok 2019/2020.
Cyklus malého projektu
Informační systém základních registrů
SPRÁVNÍ PRÁVO.
Odbor školství Mgr., Bc. Jitka Hozmanová
Transkript prezentace:

Systém základních registrů

Zákony a nařízení vztahující se k problematice základních registrů Zákon č.111/2009 Sb. o základních registrech v aktuálním znění (tj. zákonů č.100/2010 Sb., č. 424/2010 Sb. a č. 263/2011 Sb.) Nařízení vlády č. 161/2011 z , o stanovení harmonogramu a technického způsobu provedení opatření podle § 64 až 68 zákona o základních registrech Zákon č. 365/2000 Sb. o informačních systémech veřejné správy v aktuálním znění (včetně zákona č. 263/2011 Sb.) Vyhláška č. 528/2006 S. k zákonu č. 365/2000 Sb. o formě a technických náležitostech předávání údajů do IS, který obsahuje základní informace o dostupnosti a obsahu zpřístupněných IS VS Zákon č. 263/2011 Sb. kterým se mění zákon č. 365/2000 Sb., o informačních systémech veřejné správy a o změně některých dalších zákonů, zákon č. 300/2008 Sb., o elektronických úkonech a autorizované konverzi dokumentů, a další související zákony

Ze zákona č.111/2009 Sb. se obce staly editory registru osob - to je registru právnických osob, podnikajících fyzických osob a orgánů veřejné moci To vyplývá ze zákonů: Zákona č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů – zřizování příspěvkových organizací Zákona č.56/2001 Sb., o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích - provozovatelů stanic měření emisí – pouze obce s rozšířenou působností Zákona č. 449/2001 Sb., o myslivosti – honební společenstva

Systém základních registrů tvoří:

RUIAN Registr územní identifikace, adres a nemovitostí – obsahuje základní identifikační, lokalizační a doplňkové údaje o územních prvcích a územně evidenčních jednotkách a vzájemné časové a územní vazby mezi nimi. Správcem RUIAN je Český úřad zeměměřičský a katastrální.

Registr práv a povinností – uchovává informace o působnosti orgánů veřejné moci. Do tohoto registru se přihlašují jednotlivé agendy, které budou editovat nebo využívat údaje ze základních registrů. Pro každou z nich RPP stanoví odpovídající využití služeb základních registrů, k němuž bude mít oprávnění dle platné legislativy. RPP bude dále evidovat všechna rozhodnutí, na jejichž základě dojde ke změně údajů v ostatních základních registrech. Správcem RPP je Ministerstvo vnitra. RPP

ROB Registr obyvatel - vede údaje o občanech ČR, cizincích, kterým bylo vydáno povolení k trvalému pobytu na území ČR nebo povolení k přechodnému pobytu na dobu delší než 90 dní, občanech EU s přechodnou dobou pobytu delší než 90 dnů, cizincích s uděleným azylem nebo doplňkovou ochranou a jiných fyzických osobách, o nichž to stanoví jiný právní předpis (např. přeshraniční pracovníci, zahraniční studenti vysokých škol, zahraniční statutární zástupci právnických osob). Správa ROB je v gesci Ministerstva vnitra.

ROS Registr osob eviduje všechny typy právnických osob a jejich organizační složky, podnikající fyzické osoby, podnikající zahraniční osoby a orgány veřejné moci. Registr osob bude obsahovat základní identifikační údaje o osobách, jejich provozovnách a referenční údaje. Jejich úplný seznam vymezuje §26 zákona č. 111/2009 Sb., o základních registrech. Zápisy všech údajů do registru osob budou provádět orgány a instituce, které již v současnosti mají zákonnou povinnost osoby evidovat nebo udělovat oprávnění k činnosti. Hlavními zdroji dat tak budou obchodní rejstřík, rejstřík živnostenského podnikání a dále evidence nebo informační systémy vybraných ministerstev a ústředních orgánů státní správy, profesních komor, stavovských organizací, obcí, krajů nebo veterinární správy. Dalšími editory registru osob budou informační systém datových schránek a insolvenční rejstřík, které budou poskytovat údaje o datových schránkách a právním stavu osoby. Správcem je ČSÚ.

Harmonogram úkolů obecních úřadů související s rolí editora registru osob: 1. Příprava na práci editora registru osob.Připojení k agendovému informačnímu systemu registru osob IAIS –ROS. a)připojení přes webové rozhraní bez nutnosti upravovat vlastní informační systém b) úprava stávajících informačních systémů z vlastních prostředků obce tak, aby byly schopny komunikovat s ISZR 2. Ověření údajů pro úvodní naplnění registru osob 3. Naplnění registru 4. Pilotní provoz

Ústřední orgány nahlásí všechny své agendy Ministerstvo vnitra provádí postupně registraci všech agend Orgány veřejné moci (obce) se přihlašují k působnosti k agendám. Úkoly obecních úřadu související s Registrem práv a povinností RPP

Postupy registrace jednotlivých agend a následné oznamování vykonávání působnosti v agendách jsou dány zákonem č. 111/2009 Sb. a NV č. 161/2011 Sb.

Termín oznámení agendy Termín, ve kterém musí orgán veřejné moci oznámit Ministerstvu vnitra vykonávání působnosti v agendě je stanoven na 30 dnů ode dne registrace agendy

Veškeré informace o základních registrech

Dotazy technického i obecného charakteru směřujte do schránky uživatelské podpory: V pracovních dnech v době mezi 9.00 – kontakt na tel čísle:

Instruktážní video Registr práv a povinností Seznam OVM - aktualizace pomocí formulářů

Před prvním přihlášení do Registru práv a povinností RPP se přihlásíme na stránku Seznam OVM/ orgánů veřejné moci 1. Vytvořit Ohlašovatele agendy 2. Přihlásit se k Agendě

Veškeré informace o základních registrech

Přihlásíme se pod účtem ADM_XXX Je to stejný účet jako do administrace uživatelů Czech POINT

Veškeré informace o základních registrech U uživatele adm_XXX Správa rolí Přístup do agendových informačních systémů Zaškrtnout funkci „Ohlašovatel působnosti v agendě" a uložit

Veškeré informace o základních registrech

Přihlásíme se účtem adm_XXX 2. Přihlásit se k Agendě

Veškeré informace o základních registrech Přihlásíme se účtem adm_XXX

Veškeré informace o základních registrech

Oznámení o vykonávání působnosti v agendě Zde se poté rozkliknutí objeví předpřipravené agendy pro vaši obec tak, jak je jednotlivá ministerstva připravují. U agend můžeme prohlížet: Definice agendy …. Výčet OVM …. Činnostní role ….. ……… atd….

Veškeré informace o základních registrech

U agendy klikneme K oznámení vyplníte celkový počet úředních osob, které tuhle agendu vykonávají vyplníme počet osob v činnostních rolích

Veškeré informace o základních registrech

01 | 03Turistický ruch Děkuji za pozornost Ing. Jan Forbelský Vedoucí odboru informatiky Tel: mail: