Zahraniční obchod Vývozní operace. Obsah výkladu 1. Vývozní operace 2. Příprava vývozní operace 1. Průzkum trhu 2. Získávání zákazníků 3. Předběžná kalkulace.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zahraniční obchod Vývozní operace.
Advertisements

Zahraniční obchod II. Dovozní a vývozní operace
DPH Ekonomika podniku 2. ročník DPH - nepřímá univerzální daní, tvoří součást ceny výrobků a služeb - je vybírána postupně při každém prodeji (když lesník.
2. část Zařízení zajišťuje praní prádla, úklid společných i bytových prostor. Zejména uživatelé pobočky jsou podporováni v nácviku péče o domácnost.
Způsoby vedení evidence podnikatelské činnosti I.
ÚČTOVÁNÍ VÝROBKŮ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Marcela Vlachová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Celní správa České republiky Činnost Celní správy ČR při uplatňování mezinárodních sankci.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín Registrační čísloCZ.1.07/1.5.00/ Označení DUMVY_32_INOVACE_E18.15 Ročníktřetí.
OCHRANA SPOTŘEBITELE V PRÁVU EU ČÁST 2 VŠFS Praha 2016.
Založení firmy postup. Postup založení firmy 1) Výběr oboru podnikání a vymezení předmětu živnosti 2) Volba právní formy podnikání 3) Určení názvu a umístění.
Kalkulace S tudent. Osnova výkladu 1.Kalkulace nákladů a způsoby jejího rozlišení 2.Kalkulační vzorec nákladů 3.Stanovení nákladů na kalkulační jednici.
Marketing. nástroje marketingu mix 5P product – produkt product – produkt price – cena (prodej) price – cena (prodej) place – distribuce (pozice) place.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
PRŮZKUM TRHU základy. 1. Odběratelé (zákazníci) Dotazníky nejdůkladnější způsob zjišťování potřeb, názorů a zvyklostí zákazníků.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Využití informačních technologií při řízení obchodního řetězce Interspar © Ing. Jan Weiser.
Mezinárodní obchodní zastoupení Právní forma pro zprostředkování odbytu jak v mezinárod., tak vnitrost. obchním styku Nepřímý obchod = do procesu kontraktace.
Práce, výroba ZÁKLADY EKONOMIKY. NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ ŠABLONA: III/2 VZDĚLÁVACÍ.
Společná obchodní politika Mgr. Oldřich Hájek. Obecná charakteristika SOP: Obecná charakteristika SOP: 7% populace, 24% světového produktu, 21% světového.
K ALKULACE Kalkulace je postup rozpočítání nákladů na kalkulační jednici a stanovení ceny, případně zisku Kalkulační jednice – výrobek, služba.
Trh, ekonomika. ekonomická činnost výroba spotřeba obchod, směna.
Žadatel je povinen při výběru dodavatele projektu postupovat dle závazných podmínek v kapitole 9. Zadávání zakázek žadatelem/příjemcem dotace před podpisem.
Soukromá hotelová škola Bukaschool s. r. o. Most Kmochova 1823, Most DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL.
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ a IOP obecná část Metodický pokyn pro zadávání veřejných zakázek ( Příloha OM OP LZZ D9) Závazná.
Téma 1. Charakteristika finančního řízení 1. Cíle finančního řízení 2. Hlavní oblasti finančního managementu 3. Finanční rozhodování podniku 4. Finanční.
Akvizice Získání nového výrobku koupí patentu nebo celé firmy Analýza ABC Rozděluje výrobky do tří skupin, podle toho jak se podílejí na obratu firmy.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: EU peníze středním školám Gymnázium a Střední odborná škola, Podbořany, příspěvková organizace.
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín Registrační čísloCZ.1.07/1.5.00/ Označení DUMVY_32_INOVACE_E30.01 Ročník3. ročník.
1 Zajištění rizik v zahraničním obchodě a INCOTERMS 2000 Ing. Frantisek Janatka, CSc. IMODS o.p.s.
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín Registrační čísloCZ.1.07/1.5.00/ Označení DUMVY_32_INOVACE_E19.11 Ročník1. ročník.
2 Marketingové koncepce
Obchod, trh Základy hospodaření.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Ing. Zdeňka Bitterová Název materiálu:
Služby I. Z á k l a d n í š k o l a Z r u č n a d S á z a v o u
Organizace výroby Organizace a řízení výroby
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
EU_62_A_sada 2_02_M_Finanční produkty_Pol
nevýdělečné organizace (ČÚS a vyhláška 504/2002 Sb.)
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál Zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Abeceda Mikroekonomie
IAS 36 Snížení hodnoty aktiv.
Povinnosti provozovatele střešních instalací při dodávkách přímým vedením
ÚČTOVÁNÍ MATERIÁLU Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Marcela Vlachová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
P2 MARKETINGOVÉ PROSTŘEDÍ
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Cena (druhy, změny) Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Účtování DPH Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Marcela Vlachová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací materiál: Prezentace – zápis pro žáky Určen pro: 2. ročník oboru.
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Daňové doklady DPH se vyčísluje na daňových dokladech vystavovaných podle § 26 – 35 ZDPH a následně též podle § 42 – 46a a 49 – 50 ZDPH (opravy), Daňové.
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
Digitální učební materiál
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
Ivana Francová, SOU Liběchov
Charakteristika daňové evidence
Daňové doklady DPH se vyčísluje na daňových dokladech vystavovaných podle § 26 – 35 ZDPH a následně též podle § 42 – 46a a 49 – 50 ZDPH (opravy), Daňové.
Základy sociální politiky - vymezení - přístup - nástroje - cíle
-v tržním hospodářství zaujímá klíčovou pozici
Finanční arbitr 25. dubna 2018 doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D.
INFORMACE TAJEMNÍKA PROFESNÍCH UNIÍ
Účetní doklady - spotřební materiál nákup v hotovosti Implementace Krajského akčního plánu 1 Ústeckého kraje B (IKAP B) CZ /0.0/0.0/16_034/
ZÁSOBOVÁNÍ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Alena Hůrková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Transkript prezentace:

Zahraniční obchod Vývozní operace

Obsah výkladu 1. Vývozní operace 2. Příprava vývozní operace 1. Průzkum trhu 2. Získávání zákazníků 3. Předběžná kalkulace 4. Vytvoření nabídky 3. Realizace vývozní operace 1. Sepsání kupní smlouvy 2. Doručení dokladů a zboží 3. Fakturace 4. Obdržení platby 5. Výsledná kalkulace 4. Otázky a úkoly

Vývozní operace Vývozní operace jsou všechny potřebné činnosti, které vývozu předcházejí a s vývozem souvisejí.

Příprava vývozní operace Realizace vývozní operace

Příprava vývozní operace Při přípravě vývozní operace rozlišujeme několik dílčích etap: Průzkum trhu Získávání zákazníků Předběžná kalkulace Vytvoření nabídky

Průzkum trhu Průzkum trhu v zahraničním obchodě: TERITORIÁLNÍ – firmy získávají informace o daném státě z hlediska výrobků, které zde chtějí prodat. KOMODITNÍ A TECHNICKÝ – firmy získávají informace o zboží a jeho spotřebitelích. Technický průzkum se provádí pouze u určitých druhů výrobků (např. strojírenské výrobky) a vyhodnocují se zde technické parametry vyvážených a dovážených výrobků. CENOVÝ – navazuje na předchozí průzkumy a jeho cílem je získat informace o cenách konkurenčních výrobků. Tyto informace jsou důležité pro vytvoření vlastní cenové politiky.

Získávání zákazníků (Akvizice) Jsou to činnosti vykonávané za účelem získání trhu a zvýšení odbytu našich výrobků. AKVIZICE PŘÍMÁ – zahrnuje přímé navazování kontaktů s potencionálními zákazníky prostřednictvím zasílání akvizičních dopisů a osobních návštěv. AKVIZICE NEPŘÍMÁ – zahrnuje např. tyto činnosti: rozšiřování prospektů, katalogů, informačních letáků, inzerce v tisku, televizi, pořádání veletrhů a výstav.

Předběžná kalkulace Předběžnou kalkulací zjišťujeme předběžně cenu výrobku, podklady získáváme jednak z cen na zahraničním trhu (v různých zemích může mít náš výrobek různou cenu) a jednak z nákladů a zisku podniku.

Realizace vývozní operace Realizace vývozní operace se skládá z těchto etap: Sepsání kupní smlouvy Doručení dokladů a zboží Fakturace Obdržení platby Výsledná kalkulace

Sepsání kupní smlouvy Kupní smlouva (kontrakt) je právně závazná úmluva, ve které se prodávající zavazuje odevzdat kupujícímu předmět koupě, předat mu doklady a převést vlastnická práva, a kupující se zavazuje předmět koupě odebrat a uhradit kupní cenu.

Náležitosti kupní smlouvy: K podstatným částem kupní smlouvy patří: učení stran kupní smlouvy, prodávajícího a kupujícího, určení obchodovaného zboží, určení kupní ceny. Obvyklé náležitosti kupní smlouvy: dodací lhůta, dodací podmínka (parita), platební podmínka, způsob přepravy, sjednání záruk za dodané zboží včetně záručních lhůt, další ustanovení (např. slevy, pojištění, forma řešení sporů, sankce při neplnění).

Doručení zboží a dokladů Nejpoužívanější doklady v zahraničním obchodě: Balící list, Přepravní doklady (např. CIM mezinárodní železniční nákladní list, CMR mezinárodní silniční nákladní list, konosament u námořní dopravy, letecký nákladní list, poštovní průvodka atd.) Osvědčení o původu zboží, Osvědčení o jakosti – potvrzuje, že jakost zboží odpovídá požadovaným normám,

Osvědčení veterinární, zdravotní, o desinfekci, Doklady o pojištění, Faktury, Jednotný správní doklad – doklad pro celní řízení při obchodech s nečlenskými státy EU, Sdělení o daňovém identifikačním číslu – plátce DPH má povinnost sdělit své identifikační číslo při prodeji plátci DPH v členském státě EU.

Obdržení platby Obdržení platby následuje po vyfakturování prodávaného zboží a odeslání faktury kupujícímu. Pro uzavření obchodního případu je rozhodující zaplacení faktury kupujícím.

Výsledná kalkulace Postup při výpočtu výsledné kalkulace je obdobný jako u předběžné kalkulace, rozdíl je v tom, že se při výpočtu používají skutečně vynaložené náklady a zjišťuje se skutečný výsledek hospodaření z realizace obchodního případu, podklady pro výpočet se získávají v účetnictví.

Otázky a úkoly Jak definujeme vývozní operace? Co zahrnuje příprava vývozní operace? Objasni podstatu jednotlivých kroků. Průzkum trhu Získávání zákazníků Předběžná kalkulace Vytvoření nabídky Co zahrnuje realizace vývozní operace? Objasni podstatu jednotlivých kroků. Sepsání kupní smlouvy Doručení dokladů a zboží Fakturace Obdržení platby Výsledná kalkulace