- pes, kočka, králík, drůbež.  mohou kousnout  mohou škrábat  velmi hbité!  končetiny od sebe!  pozor na obličej!

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Název školy:Základní škola, Jičín, Soudná 12 Autor:Monika.
Advertisements

LIDSKÉ TĚLO. Lidskému tělu se také říká organismus. Lidské tělo se skládá ze tří základních částí : hlava trup končetiny horní dolní }
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Martina Černá Název materiálu: VY_12_INOVACE_OS.6.Cer.34_Prvni_pomoc_zlomeniny.
Opěrná soustava. Typy opěrných soustav Vnitřní (obratlovci) Vnejší (bezorbratlí, ostnokožci, apod.)
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola, Uherský Ostroh, okres Uherské Hradiště, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Andrea Kunovjánková NÁZEV: VY_32_INOVACE_15_TV_18.
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Lenka Hrnčířová VY_52_INOVACE_05_Přírodopis 7.ročník_Vodní ptáci Téma: Vodní ptáci CZ.1.07/1.4.00/ Vytvořeno: srpen 2011.
Název:VY_52_INOVACE_PRV_01Škola: ZŠ a MŠ Chraštice, Chraštice 44 Autor: Mgr. Martina Joujová Ročník:4. Tematický okruh, předmět: Člověk a jeho zdraví,
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Andrea Brogowská Název prezentace (DUMu): Pohybová soustava II. Tematická oblast: Biologie člověka (1. ročník Krajinář)
Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu:VY_32_INOVACE_580 Jatečné zpracování drůbeže Název školy: Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Registrační číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/ Šablona: 32 Sada: Př 8/04 Předmět: přírodopis Ročník: 8.
Ekosystém okolí lidských obydlí Volně žijící živočichové Přírodověda 4. ročník OP VK 1.4. – dotace č. 3937/21/7.1.4/2011 Základní škola a Mateřská škola,
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice, Msgre B. Staška 232, příspěvková organizace Autor: Mgr. Hronková Pavlína Název : VY_52_INOVACE_11_Člověk.
Název projektu:ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Oblast podpory: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Martina Černá Název materiálu: VY_12_INOVACE_OS.6.Cer.33_Prvni_pomoc_stabilizovana_poloha.
Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu:VY_32_INOVACE_575_ Jatečné zpracování zvířat 1 Název školy: Masarykova střední škola zemědělská a.
Název školy: Svobodná základní škola,o. p. s
Ročník:  3. Vzdělávací obor:  Tělesná výchova Tematický okruh:
Slovní úlohy řešené rovnicemi
Tvoří ji páteř a hrudník.
STAVBA TĚLA VY_32_Inovace_09OT- 3 autor: Mgr. Tereza Olejníková
Strečink Je možné provádět denně po tréninku, nejméně však 4x týdně nejlépe 2-3 hodiny po posledním tréninku dne (svaly již nejsou tak zakyselené a nejsou.
Předběžná příprava drůbeže
ANOTACE VYSVĚTLIT ŽÁKŮM, JAK OŠETŘIT RŮZNÉ DRUHY ZLOMENIN. OBJASNIT, JAK SE ZACHOVAT PŘI PORANĚNÍ PÁTEŘE A VYZKOUŠET ZNALOSTI V PRAXI.
Název školy: Speciální základní škola,Louny, Poděbradova 640,příspěvková organizace Autor: Mgr.Jana Zelinková Název.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Vojtěch Kawan Název materiálu: VY_32_INOVACE_10_HUDEBNI_CINNOSTI_02.
Netopýr ušatý je savec. Patří do skupiny obratlovců.
Vhazování (obě předloktí horizontálně, dlaně směrem dolů) Rozehrání
7. Montáž a demontáž malorážky 452ZKM,CZ 511
Tématický celek : ROZMANITOST V PŘÍRODĚ II .
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
ČLOVĚK – NAŠE TĚLO Pracovní listy
Název školy: MŠ a ZŠ, Veselí nad Moravou, Kollárova 1045
Popis svalových skupin
Členovci trojlaločnatci.
Jméno autora Mgr. Stanislava Junková Datum vytvoření prosinec 2012
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
Název školy: ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek Autor:
Člověk-kostra Autor: Mgr. Iveta Váňová VY_32_INOVACE_12_Člověk-kostra
Autor: Mgr. Zbyněk Němec
VZDĚLÁVACÍ MATERIÁL kód:
VY_32_INOVACE_645_PILOVÁNÍ MATERIÁLU Název školy
Kam byste zařadili člověka? živá příroda neživá příroda
Autor: PaedDr. Hana Hrubcová Název: VY_32_INOVACE_3B_12_Svaly
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice – Spořilov
ZŠP a ZŠS Uherský Brod projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Autor: PaedDr. Hana Hrubcová Název: VY_32_INOVACE_3B_09_Kostra horní
Název školy Plavská škola Autor Mgr. Jana Kneřová Název
VY_32_INOVACE_04_28_Kostra
Technologie přípravy pokrmů 2. ročník - kuchař
Zvieratá okolo nás Prvouka 2. ročník.
LIDSKÉ TĚLO.
  Polohování při ošetření je důležité a nemá být náhodné, výběr polohy závisí na druhu poranění a stavu postiženého. Poloha po ošetření musí být taková,
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
LIDSKÉ TĚLO Prvouka, 1.třída.
Číslo přílohy: VY_ 52_INOVACE_32_PTÁCI Mgr. Petra Kukuczková Prvouka
Lýtkové svaly Mírný stoj rozkročný, chodidla rovnoběžně, předpažit, provést dřep na plných chodidlech (kolena nad špičkami), výdrž.
VY_52_INOVACE_16_01_první pomoc krvácení
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_11_STAVBA_TELA_ZVIRAT Název materiálu:
Předběžná příprava zvěřiny
ORIENTACE NA LIDSKÉM TĚLE
Uvolnění na velkém míči Uvolnění s overbalem
Základní škola a Mateřská škola, Baška, p. o. Baška 137, Baška
KOSTRA.
Kmen: Členovci nejpočetnější skupina článkované tělo a končetiny
VY_32_INOVACE_ PRV.1R.1B.14 Hlavní znaky ptáků.
S nádechem rovná záda, ruce v týl,
Předběžná příprava drůbeže
Transkript prezentace:

- pes, kočka, králík, drůbež

 mohou kousnout  mohou škrábat  velmi hbité!  končetiny od sebe!  pozor na obličej!

 okolo těla / pod hrudníkem  (hodné kočky)

 za volnou kůži na krku  (koťata, bránící se kočky, znehybnění)

 pod hrudníkem  (hodné kočky)

 pod hrudníkem a zadníma nohama nebo pod bedry  (hodné kočky)

 za volnou kůži za krkem + podložit zadeček  (koťata, bránící se kočky)  končetiny od sebe!

 přepravky  tašky  klece

 opatrně pokládat a pouštět pomalu, až se uklidní  může se otočit proti člověku!

 většinou mírumilovný  může kousnout (méně časté)  může poškrábat  nutno ho držet nohama od sebe

 Nikdy nebrat / nenést pouze za uši!!!

 Nikdy nebrat / nenést pouze za kožní řasu na hřbetě!!!

 kožní řasa (s ušima) + kožní řasa vzadu na zádi – natáhnout  možnost i přenosu na krátkou vzdálenost

 jednou rukou podebrat hrudník + druhá ruka pod zadek  jeho hřbet opřít o své tělo

 kůže za ušima + pod zádí + opřít jeho hřbet a své tělo

 Pod jednou paží – předloktí fixuje hlavu a přední nohy k tělu, ruka drží zadní nohy odděleně, druhá ruka je volná k manipulaci

 klece  přepravky  krabice s otvory  tašky

 hrabavá  vodní  většinou se příliš nebrání (husy!!!)  může klovnout (hrabavá), štípnout (vodní)  může poškrábat!

 Držet přiložená křídla!

 Fixovat končetiny  (končetiny vždy od sebe)

 do sítě

 kolem trupu včetně křídel

 na předloktí – fixovat končetiny x druhá ruka drží hřbet a křídla

 Pod paží - předloktím fixovat křídla + druhou rukou končetiny

 Pod paží jednou rukou - předloktím fixovat hlavu a křídla a končetiny – druhá ruka volná

 Pod zadečkem + přes hřbet  pod zadečkem + pod hrudníkem  ne za kůži!

 chytání za kořen ocasu  přenášení za kořen ocasu + okolo trupu  ne za kůži!!!

 chytání za kůži za ušima  přenos v dlani x stále držet kožní řasu

 přidržet za ocas proti podložce  chytnout za kožní řasu za ušima a tak přenést