Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Kvalita služeb Ročník.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Český systém kvality služeb Ministerstvo pro místní rozvoj ČR
Advertisements

Metoda QFD metoda plánování jakosti založená na principu maticového diagramu umožňuje transformaci požadavků zákazníků do navrhovaného produktu a procesu.
M ARKETINGOVÝ VÝZKUM VE SLUŽBÁCH - Začlenění do MIS - Zdroje dat - Využitelné typy výzkumů.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_11_MARKETINGOVÝ.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingový výzkum Ročník / obor studia:III.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Segmentace trhu Ročník / obor studia:III. ročník.
Spotřebitelský výzkum
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_219.
Aktivní a věcná komunikace je základem kvality každodenně poskytovaných služeb. V Sodexo ji rozdělujeme na několik stupňů, které umožní věnovat se různé.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingové řízení Ročník / obor studia:III.
VY_32_INOVACE_EKO_06 MARKETINGOVÝ VÝZKUM I. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingový Informační systém Ročník / obor.
Výukový program: Obchodní akademie Název programu: Marketingový výzkum – zjišťování informací Vypracoval : Ing. Adéla Hrabcová Projekt Anglicky v odborných.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingový plán hotelu Ročník / obor studia:III.
MARKETINGOVÝ MIX.
Marketingový průzkum Milan Mrázek Matematika & Business
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
MARKETINGOVÝ MIX VE SLUŽBÁCH
Vzdělávací oblast: Odborné vzdělávání Tematická oblast:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_10.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Cena hotelových služeb.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Distribuční cesty.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingové strategie Ročník / obor studia:III..
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních služeb Název vyučovací oblasti: Služby v hotelnictví.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Package, Programming.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Management a řízení hotelu Název vyučovací oblasti:Managerské funkce Ročník / obor studia:IV.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Podnik a podnikání Název vyučovací oblasti:Zánik a zrušení podniku Ročník / obor studia:II. –
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Management a řízení hotelu Název vyučovací oblasti:Personální řízení Ročník / obor studia:IV.
Vzdělávací oblast:Odborné vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Marketing a marketingový.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Podnik a podnikání Název vyučovací oblasti: Akcie a jejich náležitosti Ročník / obor studia:
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Management a řízení hotelu Název vyučovací oblasti:Organizační struktury Ročník / obor studia:IV.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Podnik a podnikání Název vyučovací oblasti: Podnik Ročník / obor studia: II. – III. r./ Hotelnictví.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Public Relations v.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Ekonomika pro kuchaře Název vyučovací oblasti: Národní hospodářství Ročník / obor studia:I. –
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Výkladová prezentace pro podporu výkladu učitele.
Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Podnik a podnikání
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Management a řízení hotelu
MARKETING Přednáška P
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Rozhodování jako manažerská funkce
Živnostenský zákon a rejstřík II. – III. r./ Hotelnictví a turismus
Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Podnik a podnikání
Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Podnik a podnikání
Ostatní nástroje marketingového mixu služeb
Hospodářská politika státu
Založení a vznik podniku II. – III. r./ Hotelnictví a turismus
Analýza hodnot zákazníka
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Vzdělávací oblast: Odborné vzdělávání Tematická oblast:
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Vztah řízení výkonu a pracovního hodnocení zaměstnanců ve vybraném.
II. – III. r./ Hotelnictví a turismus
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
SPECIFIKA SLUŽEB Ekoinkubátor Podniková ekonomika Ing. Eva Štěpánková
Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Ekonomické vzdělávání I. – III. r./Kuchař - číšník
Management a řízení hotelu
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
MARKETING Přednáška P
Transkript prezentace:

Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Kvalita služeb Ročník / obor studia: IV. ročník / Hotelnictví a turismus Vypracoval:Ing. Kovač Lukáš Škola: Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb, Litoměřice (do – SŠHGS) Ověřeno : I. a II. pololetí šk. r. 2012/2013 DUM 580 Klíčová slova: Kvalita, funkční kvalita, technická kvalita, hodnocení kvality. Anotace: Prezentace pro podporu výkladu učitele téma – Kvalita služeb s využitím praktických cvičení.

Kvalita služeb

Význam kvality služeb Kvalita služeb je jednou z klíčových oblastí marketingu služeb. Rostoucí nároky spotřebitelů služeb podmiňují úroveň a stupeň poskytování služeb organizací, které tím ovlivňují svou ziskovost, konkurenční výhodu a loajalitu samotných zákazníků. Mnoho analýz kvality poskytovaných služeb se snaží rozlišit objektivní i subjektivní vnímání kvality služeb zákazníkem. Proto byly definovány dvě základní složky kvality: –technická kvalita vztahuje se k měřitelným prvkům služby, většinou bývá výsledkem pracovního procesu –funkční kvalita tuto složku kvality ovlivňuje prostředí ve kterém je služba poskytována, chování zaměstnanců, délka čekací doby, apod. Technická i funkční kvalita služeb se podílejí na image organizace, které má zpětně vliv na to, jaké očekávání spojuje zákazníka se službou.

Příklad k procvičení: Zapřemýšlejte a popište kritéria kvality služeb z pohledu technické a funkční kvality, které byste preferovali u poskytnutých služeb v hotelu, u kadeřníka, u nového mobilního operátora?

Hodnocení kvality Nejdůležitějším prvkem kvality ve vztahu k zákazníkovi je jeho očekávání. Hodnocení kvality se pak může lišit dle toho, zda je se službou spojeno očekávání vyšší či nižší kvality. Hodnocení kvality by proto mělo obsahovat 3 základní aspekty: –hledisko zákazníka neboli to jak zákazník vnímá funkční kvalitu služeb, ale i to jak vnímá jejich technickou stránku, –hledisko marketingové koncepce organizace cílem je zjisti nakolik je kvalita poskytovaných služeb v souladu s marketingovou koncepcí, –konkurenční hledisko dotazováním je možné zjistit spokojenost zákazníků se službami, ovšem v případě že konkurence nabídne vyšší kvalitu služeb a zákazníci k ni přejdou, hrozí riziko jejich ztráty.

Hodnocení kvality služeb z pohledu zákazníka Kritéria, která zákazník nejčastěji hodnotí, lze shrnout do pěti prvků: hmotné prvky, –např. vzhled a oblečení zaměstnanců, zpracování hmotného prvku, například velikost a vzhled porce objednaného pokrmu v restauraci, spolehlivost, –např. přesnost výkonu služby, naplnění jejího užitku, schopnost reakce, –schopnost reagovat na přání zákazníka, snaha, vstřícnost, jistota, –důvěryhodnost, bezpečnost, zdvořilost při poskytnutí služby, kvalifikace a schopnosti zaměstnanců poskytujících služby, empatie, pochopení. –vcítění se a pochopení potřeb zákazníka, dobrá komunikace.

Hodnocení kvality služeb z pohledu zákazníka Hodnocení kvality služeb z pohledu zákazníka se nejčastěji provádí pomocí primárního výzkumu: dotazníkové průzkumy, –ústní, telefonické, písemné či elektronické dotazování zákazníků, pozorování, srovnávací testy s konkurencí, apod., stálé zákaznické panely, –pravidelné schůzky stálých zákazníků, kteří si sdělují své názory na kvalitu služeb, studie vnímání kvality zákazníkem, –prostřednictvím interview, skupinových diskuzí sledují organizace kvalitativní hodnocení poskytovaných služeb zákazníkem, analýzy stížností, –jednoduchá metoda hodnocení, založená na kritickém hodnocení, například nespokojenost s provedením služby, apod..

Příklad k procvičení: Základem služeb poskytovaných aeroliniemi je doprava. Přínosem řešícím problémy zákazníka je cesta z místa na místo. Zhodnoťte kvalitu poskytovaných služeb leteckých společností Lufthansa ( ČSA ( a British Airways ( airways.com) z pohledu důkazů kvality služeb: airways.com přepravní třídy, věrnostní programy, způsoby odbavení, možnost zákazníkovi zpětné reakce, dále určete, která společnost nejvíce evokuje kvalitu služeb svým názvem? Důkazy kvality hledejte na webových stránkách společností.

Kontrolní otázky: 1.Co znázorňuje kvalita v oblasti služeb? 2.Jaký je rozdíl mezi funkční a technickou kvalitou? 3.Která kritéria vnímají zákazníci při hodnocení kvality? 4.Jakým způsobem může být hodnocena kvalita poskytnutých služeb?

Použitá literatura KOTLER, Philip a Eva KARÁSKOVÁ. Moderní marketing: 4. evropské vydání. 1. vyd. Praha: Grada, 2007, 1041 s. ISBN VAŠTÍKOVÁ, Miroslava. Marketing služeb: efektivně a moderně [online]. 1. vyd. Praha: Grada, 2008, 232 s. [cit ]. ISBN