Marketingový informační systém 1 Hradec Králové 20. 1. 2013 CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o. Hradecká 1151, 500 03 Hradec Králové.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Marketingový informační systém Je to systém vytvořený za účelem shromažďování, analýzy a vyhodnocování informací o trhu, které Je to systém vytvořený.
Advertisements

Logaritmická funkce 1 Hradec Králové CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o. Hradecká 1151, Hradec Králové.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Způsoby vedení evidence podnikatelské činnosti I.
Strategické řízení školy s využitím sebehodnocení školy dle modelu CAF RNDr. Hana Žufanová.
Veřejné finance Mgr. Oldřich Hájek. Financování školství  Školství – důležité odvětví veřejného sektoru  Školství:  Měří, hodnotí a tvoří lidský kapitál.
PROJEKTY ZAMĚŘENÉ NA VZDĚLÁVÁNÍ DOSPĚLÝCH Dříve realizované projekty PALMIF – 3 projekty (Fond aktivních opatření trhu práce) PALMIF – 3 projekty (Fond.
Počítač, základní pojmy Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Bc. Miroslav Kaňok, DiS. Dostupné z Metodického portálu
PRŮZKUM TRHU základy. 1. Odběratelé (zákazníci) Dotazníky nejdůkladnější způsob zjišťování potřeb, názorů a zvyklostí zákazníků.
Využití informačních technologií při řízení obchodního řetězce Interspar © Ing. Jan Weiser.
Procesy ve veřejné správě Ivo Vašíček Proces veřejné správy Získávání zdrojů dané, poplatky, pokuty Vnitřní a vnější bezpečnost Správa zdrojů Údržba.
Strategie cenové tvorby 1 Hradec Králové CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o. Hradecká 1151, Hradec Králové.
Městský úřad Šumperk Implementace modelu CAF
Digitální učební materiál Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_ INOVACE_17-19 Název školy Střední průmyslová škola stavební, Resslova.
Téma 1. Charakteristika finančního řízení 1. Cíle finančního řízení 2. Hlavní oblasti finančního managementu 3. Finanční rozhodování podniku 4. Finanční.
Ing. Lenka Bombera Piskačová. Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu DUM Škola budoucnosti s využitím IT VY_12_INOVACE_OV35 Název školy.
Podnik ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Střední odborná.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Ing. Radoslava Benová Název materiálu:
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín Registrační čísloCZ.1.07/1.5.00/ Označení DUMVY_32_INOVACE_E30.01 Ročník3. ročník.
Předmět:Ekonomika Ročník: 3.ročník učebního oboru Autor: Mgr. Libuše Suchánková Anotace: Formou prezentace se žáci seznámí se základním rozdělením mzdy.
Hospodářský proces Hospodářský proces. Hospodářský proces Hospodářský proces rozdělujeme na následující fáze: a) výroba b) rozdělování a přerozdělování.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Lubomíra Moravcová Název materiálu:
Ekonomika provozu a podnikání Ekonomická příprava výroby.
Autor práce: Denisa Vydrová Vedoucí práce: Ing. Petra Solarová, Ph.D. Oponent práce: Ing. František Martíšek České Budějovice, červen 2016.
Držitel certifikátu kvality ISO 9001 a ISO 14001
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Ing. Zdeňka Bitterová Název materiálu:
Služby I. Z á k l a d n í š k o l a Z r u č n a d S á z a v o u
Ing. Lenka Bombera Piskačová
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Zdeněk Šmíd Název materiálu: VY_32_INOVACE_2_FYZIKA_12.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Vnitropodniková komunikace ve vybraném subjektu
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Název vzdělávacího materiálu
1. ročník oboru Mechanik opravář motorových vozidel
Společenská odpovědnost ve školství
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Účetnictví – význam informací
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
P2 MARKETINGOVÉ PROSTŘEDÍ
Vznik pracovního poměru
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lubomíra Moravcová Název materiálu:
Vědeckovýzkumný IS Milan Šorm.
Inverzní funkce CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Digitální učební materiál
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Název projektu: Moderní škola
Odměňování zaměstnanců
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
2. P marketingového mixu Cena. 2. P marketingového mixu Cena.
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Výnosy CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Marketingová komunikace ve vybrané společnosti
Májovci CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
Digitální učební materiál
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Podnik VY_32_INOVACE_40_811 Projekt.
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Digitální gramotnost Informatické myšlení
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Družstvo CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Ekonomika podniku STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
Vzdělávání jako hlavní složka řízení lidských zdrojů
Transkript prezentace:

Marketingový informační systém 1 Hradec Králové CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o. Hradecká 1151, Hradec Králové

2 Název školyCZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o. Číslo projektuCZ 1.07/1.5.00/ Název projektuModerní škola Číslo DUMCSA_OPVK15_041 PředmětMarketing Tematický celekInformační systém marketingu Název materiáluMIS AutorIng. Iva Kovaříková Datum ověření, třída Časová dotace45 min. PomůckyPC, projektor, flash disk Vzdělávací cílCílem je pochopení fungování marketingového informačního systému a jeho návazných složek – podnikového a personálního systému informací. Tento učební materiál vznikl za podpory OPVK 1.5

Marketingový informační systém

Úvod Pro MIS je důležité mít především dostatek informací Základem MIS je zabezpečení, zpracování, využití a uchování informací Postupné soustředění a setřídění interních informací v podniku a následné obohacení o externí informace Každá organizace vytváří svůj vlastní informační systém

MIS „Marketingový informační systém (zkráceně MIS) je v podstatě nástroj, kterým se vyhodnocují získaná data".[1]data Je vytvářen pracovníky, metodami, postupy, technikou a jiným zařízením v podniku pro získávání, zpracování, analyzování a vyhodnocení informací tak, aby byly k dispozici ve správném čase, kvalitě a množství

MIS je tvořen 3 komponentami: - průběžně se měnícím širším okolím firmy /makroprostředí/ - specifickou situací jednotlivých trhů a jejich segmentů - připraveností a schopností podniku reagovat na změny vnitřního prostředí /mikroprostředí/

V jakékoliv organizaci je třeba rozlišovat 3 pojmy v oblasti informatiky: – Marketingový informační systém - MIS – Podnikový informační systém - PIS – Personální informační systém - PES Lze je i graficky znázornit :

Struktura MIS 1. Vnitřní systém informací obsahuje: – významné hospodářské údaje (tržby, obrat, náklady, zisk…..) – základní údaje o všech účastnících trhu (dodavatelé, odběratelé, zákazníci, konkurence ……) Hlavními zdroji jsou: – Účetnictví – Statistika – Operativní evidence – Záznamy obchodních oddělení

2. Marketingové zpravodajství – eviduje a uspořádává informace o vnějším okolí – jde o běžné informace dostupné z mimopodnikových zdrojů – data z různých médií (statistiky, právní vyhlášky, normy, časopisy, noviny, sdělovací prostředky,…)

3. Analýza informací – jde o analýzu informací, které plynou z každodenní běžné činnosti pracovníků podniku na různých stupních řízení 4. Marketingový výzkum – cílevědomý proces získávání konkrétních informací, které nelze získat z předchozích částí MIS a chybí pro marketingové rozhodnutí

Tvorba MIS 1. Inventura informačních potřeb – musí začít dotazováním manažerů na to, jaké informace chtějí – analýza, zda jsou tyto informace důležité – ověření, zda existuje dostupný zdroj – zjištění nákladů na získané informace 2. Stanovení zdrojů informací a způsob jejich získání – nutno rozhodnout o zdroji, jeho kvalitě, spolehlivosti, aktuálnost ve vztahu k ceně, možnosti získání atd.

3. Předávání informací – má být v účelné formě, srozumitelné a stručné Mnozí manažeři často hovoří o svém marketingovém informačním systému, který je ve skutečnosti pouze na úrovni podnikového informačního systému, neboť je neúplný a zcela neprovázaný na ostatní oblasti žádoucích marketingových informací.

Dělení zdrojů informací A. Z hlediska charakteru zdrojů – Primární zdroj – využíván k získání informací, které zatím nebyly publikovány a které tudíž musíme získat sami. – Sekundární zdroj – představuje běžně dostupné veřejné zdroje informací, např. inzeráty, plakáty, prospekty, veletrhy….. – Konkurenční zdroje – představují možnost získání informací (primárních i sekundárních) za úplatu

B. Z hlediska vztahů zdrojů k podniku – Externí – především ze statistických ročenek, přehledů vydávaných vládou, z odborných časopisů a publikací, od výzkumných agentur apod. Podávají údaje o demografických, ekonomických, sociálních a jiných aspektech života společnosti příslušného státu

– Interní – z účetnictví, statistické evidence, rozborů ekonomické činnosti, přehledu o tržbách….. Informace z těchto zdrojů jsou levné, snadno dostupné, ověřitelné a mají široké využití

Podnikový informační systém - PIS Poskytuje informace o vnitropodnikových jevech a procesech Existence počítačů umožňuje velmi efektivní, rychlé, úplné snímání rozličných údajů, jejich zpracování a vyhodnocování bez zásahu lidského činitele PC programy jsou dnes velice rozšířené, jsou buď všeobecné, nebo specifické, které jsou zaměřeny na určitý podnikatelský sektor (pro průmyslovou výrobu, zemědělské podniky, dopravní podniky, školství, zdravotnictví,..)

Personální informační systém - PES Hromadné informace – mzdové a platové poměry v dané organizaci – počty a kategorie zaměstnanců – souhrnné informace o kvalifikacích a vzdělávání – statistiky zaměstnanců dle věku, demografických údajů apod. – statistiky nemocnosti, absencí, úrazovosti,.. – statistiky stížností, přesčasů, docházky

Individuální informace – vstupní dotazník s podrobnými informacemi o zaměstnanci, jeho kvalifikaci, průběhu praxe, přednostech,.. – záznamy o výsledcích pohovorů, přijímacích testů,.. – údaje o dosavadním pracovním zařazením, historii prac. funkcí od nástupu do organizace, různé záznamy o převedení,.. – údaje o současné výši platu či mzdy, přehled zvyšování mzdy nebo platu,.. – podrobné informace o kvalifikaci (o předcházejícím studiu, školení,..) – informace o výkonnosti, dovednostech pracovníka,..

Použité zdroje 1. Marketing. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, [cit ]. Dostupné z: cs.wikipedia.org/wiki/Marketing#Marketingov.C3.BD_inf orma.C4.8Dn.C3.AD_syst.C3.A9m 2. SVOBODOVÁ, Hana. Základy marketingu. 1. vyd. Ostrava: Vysoká škola báňská, 2000, 81 s. ISBN KOTLER, Philip. Marketing management. 1. vyd. Praha: Grada, 2001, 719 s. Profesionál. ISBN