 Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Eva Bartošová Název DUM: VY_32_Inovace_6.2.19 druhy přívlastku Název sady: Český jazyk 9. ročník Číslo.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číslo a název šablony klíčové aktivity
Advertisements

Rozvíjející větné členy
Český jazyk (sloh) – 8. ročník
Klasifikace větných členů, rozbor věty jednoduché
Využívání informačních a komunikačních technologií ve výuce
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Blanka Kafková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
PŘÍVLASTEK (Pk) Mgr. Michal Oblouk.
Přívlastek postupně rozvíjející
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Vedlejší věty - obecně Vedlejší věta (VV) zastupuje větný člen své věty řídící Na VV se ptáme stejně jako na větný člen Ptáme se na ni větou řídící Větou.
Přívlastek (Pk).
RVČ - předmět, přívlastek, doplněk
 mění svůj tvar, skloňují se nebo časují  názvy osob, zvířat a věcí obr. 1 obr. 2 obr. 3.
Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Větné členy.
Přívlastek Zpracovala: Mgr. Martina Kadlčková Březen 2012 Výukový materiál je určen pro žáky 7. ročníku. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace.
ROZVÍJEJÍCÍ VĚTNÉ ČLENY – PŘÍVLASTEK, DOPLNĚK
Vypracovala: Mgr. Věra Sýkorová Použitá literatura: E. Hošnová a kol.: ČESKÝ JAZYK pro základní školy, SPN, Praha, V. Hartmannová: JAZYKOVÉ ROZBORY.
PŘÍVLASTEK A JEHO DRUHY 8. ročník.
PŘÍVLASTEK DOPLNĚK Mgr. Michal Oblouk.
holé, rozvité, několikanásobné
Skladba – základní skladební dvojice Střední odborná škola Otrokovice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr. Ludmila Handrejchová Vytvořeno dne: Název: VY_32_INOVACE_2C_CJ9_10_JMÉNA,
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Eva Bartošová Název DUM: VY_32_Inovace_ vedlejší věta podmětná Název sady: Český jazyk 7. ročník Číslo.
Rozvíjející větné členy Přívlastek 6.ročník ZŠ Polešovice Eva Andrýsková.
Anotace: Prezentace je určena pro 3. ročník, předmět český jazyk. Žák se seznámí s přídavnými jmény. Naučí se na ně zeptat a vyhledat ve větě. Obohacuje.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Eva Bartošová Název DUM: VY_32_Inovace_ pravopis Název sady: Český jazyk 9. ročník Číslo projektu:
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jiřina Homolová Název DUM: VY_32_Inovace_ Přídavná jména Název sady: Český jazyk 6. ročník Číslo.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Eva Bartošová Název DUM: VY_32_Inovace_ přívlastek Název sady: Český jazyk 7. ročník Číslo projektu:
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Eva Bartošová Název DUM: VY_32_Inovace_ grafické znázornění věty jednoduché Název sady: Český jazyk.
VY_32_INOVACE_03-29 Ročník: Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Český jazyk a literatura Tematický okruh: Skladba.
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3 AUTOR: Mgr. Iveta Vostrá DATUM VYTVOŘENÍ: březen 2013 NÁZEV: VY_32_INOVACE_20_Český jazyk a.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Eva Bartošová Název DUM: VY_32_Inovace_ odchylky od pravidelné stavby věty Název sady: Český jazyk.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr. Ludmila Handrejchová Vytvořeno dne: Název: VY_32_INOVACE_6A_CJ9_14_SKLADBA.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Eva Bartošová Název DUM: VY_32_Inovace_ zájmeno jenž Název sady: Český jazyk 7. ročník Číslo projektu:
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Eva Bartošová Název DUM: VY_32_Inovace_ příslovečné určení 1 Název sady: Český jazyk 7. ročník Číslo.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Eva Bartošová Název DUM: VY_32_Inovace_6.3.1 slovesný rod Název sady: Český jazyk 7. ročník Číslo projektu:
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Eva Bartošová Název DUM: VY_32_Inovace_ podmět a přísudek Název sady: Český jazyk 7. ročník Číslo.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Eva Bartošová Název DUM: VY_32_Inovace_ větné členy Název sady: Český jazyk 9. ročník Číslo projektu:
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Eva Bartošová Název DUM: VY_32_Inovace_6.3.4 příslovce Název sady: Český jazyk 7. ročník Číslo projektu:
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Aleš Jarolím VYTVOŘENO: NÁZEV: VY_32_Český jazyk_12_Slovní druhy.
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVANÝ V RÁMCI PROJEKTU MODERNÍ ŠKOLA Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.400/ ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 7. ročník
VY_32_Inovace_ Podstatná jména Český jazyk 9. ročník
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_18_03 přívlastek
Slovesný rod.
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jitka Havránková
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Leona Čápová Název materiálu:
Základní škola a mateřská škola Bohdalov CZ.1.07/1.4.00/ III/2
Přívlastek Mgr. Renata Pospiechová
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Český jazyk 6. ročník ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Mgr. Jiřina Homolová
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_276_ČJ8
Český jazyk 6. ročník ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Mgr. Jiřina Homolová
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Název: VY_12_INOVACE_ČJ_15   Škola: ZŠ a MŠ Chraštice, Chraštice 44
VY_32_Inovace_ odvozování předponami Český jazyk 7. ročník
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
VY_32_Inovace_6.3.2 shoda přísudku s několikanásobným podmětem
VĚTNÉ ČLENY 7- 9 PŘÍVLASTEK
Rozvíjející větné členy
VY_32_INOVACE_65_Přívlastek několikanásobný a postupně rozvíjející
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Marie Vališová Číslo
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Základní škola a Mateřská škola Choustník, okres Tábor
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Transkript prezentace:

 Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Eva Bartošová Název DUM: VY_32_Inovace_ druhy přívlastku Název sady: Český jazyk 9. ročník Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Anotace: Prezentace seznamuje žáky s druhy přívlastků. První část rozlišuje přívlastek několikanásobný a postupně rozvíjející, druhá část přívlastek volný a těsný. Materiál obsahuje animace.

PŘÍVLASTEK POSTUPNĚ ROZVÍJEJÍCÍ VOLNÝNĚKOLIKANÁSOBNÝTĚSNÝ

 spojení podstatného jména a přívlastku je blíže určeno dalším přívlastkem  mezi přívlastky nelze vložit spojku ani psát čárky S M D T ty dva mohutné stromy náš nejznámější básník všichni mí přátelé moderní železniční doprava

 přívlastky patří do jedné významové řady, jsou souřadně spojeny  mohou mezi nimi být spojky a zároveň čárky  jejich pořadí lze změnit zatažená, šedá obloha můj a tvůj sešit těžká, ale zajímavá práce Č červené, žluté a zelené balonky ŽZ B

Bezbarvá obloha zimního dne splývala s hladinou klidného tichého jezera. Na pasece rostly krásné žluté květiny. Čekala ho těžká namáhavá odpovědná práce. Všude kolem nás byla černočerná bezhvězdná noc. S kamarádem pojedeme na zimní olympijské hry. Byl to náš první zahraniční zájezd. Jiří je hodný ochotný chlapec. Rád se toulal rozsáhlými hlubokými lesy. V rohu pokoje stála nová moderní kamna. Jiřina je pilná svědomitá žákyně. Dívka držela novou koženou kabelku. několikanásobný postupně rozvíjející několikanásobný postupně rozvíjející,,,,,,, několikanásobný

 vyjadřuje doplňující vlastnost, ale nepodstatnou – můžeme ho vypustit beze změny smyslu  oddělujeme ho čárkou Tatínek zaparkoval auto, po cestě celé zablácené, před domem. Zahrada, obehnaná drátěným plotem, byla vzorně upravená.

 vyjadřuje podstatnou vlastnost  nelze ho vypustit beze změny smyslu věty  neoddělujeme ho čárkou Nejraději vzpomínám na prázdniny strávené u moře. Žáci přihlášení do soutěže se shromáždí u autobusu.

Vozy označené červeným křížem mohly odvážet raněné na obvaziště. Vlezlou zimu znásobuje hustá mlha táhnoucí se od řeky. Vystoupení pěveckého kroužku předvedené před plným hledištěm mělo velký úspěch. Ke zmrazování nejsou vhodná pečená masa připravovaná anglickým způsobem. K výstavě přístupné denně od 10 do 18 hodin byla vydána nová publikace. Lidé trpící chřipkou by toto onemocnění neměli přecházet. Cesta vedoucí k hradu byla blátivá. Žáci mající vši nesmí do školy. těsný volný těsný volný,,,,, těsný

STYBLÍK, Vlastimil a kol. Český jazyk pro 8. ročník ZŠ. Praha: SPN, 2005, ISBN STYBLÍK, Vlastimil; ČECHOVÁ, Marie. Mluvnická a slohová cvičení k stručné mluvnici české. Praha: Fortuna, 1999, ISBN /2-99. ilustrace klipart