Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, 695 03 Hodonín Registrační čísloCZ.1.07/1.5.00/34.0412 Označení DUMVY_32_INOVACE_E19.12 Ročník1. ročník.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Trh, nabídka, poptávka, tržní rovnováha
Advertisements

Zákony trhu Zákon poptávky a nabídky
Opakování Hranice Produkčních Možností Ekonomické statky „Scarsity“
Fungování tržního mechanismu - neviditelná ruka trhu
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“
ZSV – Nabídka Autor: Mgr. Daniela Tauchmanová
B) Nabídková funkce.
 V tržním systému se ekonomické subjekty (na jedné straně výrobci, prodávající, na druhé straně nakupující zákazníci (domácnosti, firmy, vláda a státní.
Ekonomická gramotnost
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín Registrační čísloCZ.1.07/1.5.00/ Označení DUMVY_32_INOVACE_E21.10 Ročník2. ročník.
Seminář 4. Trh a tržní mechanismus
A) Determinanty nabídky
Gymnázium Vítězslava Nováka Husova 333/II, Jindřichův Hradec Název dokumentu: Ročník: Autor: Gymnázium Vítězslava Nováka Husova 333/II, Jindřichův Hradec.
Základy ekonomie Seminář 4. Trh a tržní mechanismus.
Nabídka Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Mikroekonomie I Nabídka dokonale konkurenční firmy
Sportovní a podnikatelská střední škola, spol. s r.o. Ekonomika a marketing I. ročník Vyučující PhDr. Jan Sinkule Nabídka na trhu výrobků a služeb  Nabídka.
Doc. Ing. Pavel Janíčko,CSc.
VY_32_INOVACE_ Nabídka a poptávka.
Sportovní a podnikatelská střední škola, spol. s r.o. Ekonomika a marketing I. ročník Vyučující PhDr. Jan Sinkule Poptávka na trhu výrobků a služeb  Poptávka.
Mikroekonomie I Trh práce a mzdová sazba
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_17_PODSTATA.
Ing. Hana Kročová EKONOMIKA Anotace Materiál seznamuje se základními pojmy nabídka, faktory ovlivňující nabídku, cena. Musí být doplněn.
Druhy ekonomik, hospodářský proces, trh
Trh, práva spotřebitele – tržní mechanismus
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín Registrační čísloCZ.1.07/1.5.00/ Označení DUMVY_32_INOVACE_E21.01 Ročník2. ročník.
2 JAK FUNGUJE TRH.
Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Marie Grygarová.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Adamčíková Zdeňka Název šablonyIII/2.
TRH A TRŽNÍ MECHANISMUS Kolektiv žáků 4.I. Nabídka Nabídka je ekonomický pojem vyjadřující objem výstupu výroby, které chce vyrábějící subjekt na trhu.
2 JAK FUNGUJE TRH.
ZÁKLADY EKONOMIE I Poptávka a nabídka Tržní mechanismus 4
TRH (tržní mechanismus)
Nabídka a poptávka Nabídka množství zboží, které jsou prodávající ochotni dodat na trh při určité ceně, na určitém místě a v určitém čase tržní nabídka.
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín Registrační čísloCZ.1.07/1.5.00/ Označení DUMVY_32_INOVACE_Úč25.01 Ročník1. ročník.
Trh a tržní mechanismus PREZENTACE. Trh Trh a tržní ekonomika cenový systém soukromé vlastnictví konkurence.
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín Registrační čísloCZ.1.07/1.5.00/ Označení DUMVY_32_INOVACE_E19.07 Ročník1. ročník.
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín Registrační čísloCZ.1.07/1.5.00/ Označení DUMVY_32_INOVACE_E20.17 Ročník2. ročník.
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín Registrační čísloCZ.1.07/1.5.00/ Označení DUMVY_32_INOVACE_E21.01 Ročník2. ročník.
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín Registrační čísloCZ.1.07/1.5.00/ Označení DUMVY_32_INOVACE_E19.10 Ročník1. ročník.
Faktory ovlivňující nabídku a poptávku
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín Registrační čísloCZ.1.07/1.5.00/ Označení DUMVY_32_INOVACE_E19.08 Ročník1. ročník.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_12_09 Název materiáluNabídka.
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín Registrační čísloCZ.1.07/1.5.00/ Označení DUMVY_32_INOVACE_E19.13 Ročník1. ročník.
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín Registrační čísloCZ.1.07/1.5.00/ Označení DUM VY_32_INOVACE_E21.05 Ročník 2.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Škola budoucnosti s využitím IT Název materiálu: VY_9_INOVACE_EKO 15 Název.
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín Registrační čísloCZ.1.07/1.5.00/ Označení DUMVY_32_INOVACE_E19.19 Ročník1. ročník.
Trh a tržní mechanismus Trh, rozdělení trhu. Trh  je základní prvek tržního hospodářství  je schopen za určitých podmínek koordinovat či přímo řídit.
Tržní mechanismus Tržní mechanismus Tržní rovnováha Nerovnovážná situace na trhu Změny tržní rovnováhy.
nabídka, poptávka, trh, utváření ceny, základní pojmy Michal Janovec
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
POPTÁVKa A NABÍDKA Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Kateřina Linková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Tržní mechanismus. Tržní mechanismus Tržní rovnováha.
Tržní mechanismus Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Mgr. Rostislav Navláčil 15. Trh práce Občanská nauka 1. – 4.
Obecná ekonomie STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
Nabídka VY_32_INOVACE_40_800
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
Základy nabídky a poptávky, trh a tvorba ceny TNH 1 (S-2)
Tržní síly nabídky a poptávky, elasticita a její aplikace TNH 1 (S-3)
Transkript prezentace:

Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín Registrační čísloCZ.1.07/1.5.00/ Označení DUMVY_32_INOVACE_E19.12 Ročník1. ročník nástavbového studia podnikání Tematická oblast a předmět Podstata fungování tržní ekonomiky Ekonomika Název učebního materiáluNabídka AutorMgr. Lenka Horňáčková Datum vytvoření Anotace Učební materiál je určen pro žáky nástavbového studia podnikání. Prezentace slouží k inovativnímu výkladu učiva o nabídce. Zároveň obsahuje řešené úlohy k prověření získaných znalostí. Prezentace zahrnuje 15 snímků, při jejichž zhotovení byly použity animace.

NABÍDKA OBSAH 1.Nabídka 2.Faktory působící na nabídku 3.Změny nabídky 4.Řešené úlohy 5.Zdroje

1. NABÍDKA Co si představíme pod pojmem nabídka? Množství zboží, které je výrobce ochoten prodat na trhu za určitou cenu. Druhy nabídky AgregátníIndividuálníDílčí

A)Agregátní nabídka Celková nabídka veškerého zboží na trhu od všech výrobců. B)Individuální nabídka Nabídka jednoho výrobce. C)Dílčí nabídka Nabídka jednoho výrobku od více výrobců.Nabídka výrobce elektroniky Sony.Nabídka tabletů.

Nabídka je vyjádřena tabulkou nabídky nebo nabídkovou křivkou. Cena (P) Množství (Q) 0 Nabídková křivka (S) Cena (P) v Kč/ks Množství (Q) v ks

Zákon rostoucí nabídky Za jinak neměnných okolností růst ceny vyvolává růst nabízeného množství a naopak. Výrobci chtějí prodat co nejvíce zboží za co nejvyšší cenu. Vysoká cena výrobcům umožňuje nakoupit větší množství výrobních faktorů a tím rozšířit výrobu.

2. FAKTORY PŮSOBÍCÍ NA NABÍDKU A)Ceny jiných produktů Výrobky, které se vyrábějí stejnou nebo podobnou technologií zpravidla na stejném zařízení, např. bílé a červené víno. Při výrobě vzniká najednou více produktů, např. při výrobě másla vzniká současně podmáslí. Výrobní substituty Výrobní komplementy

B)Ceny výrobních faktorů použitých k výrobě Představují náklady na vstupy do výroby (práce, půda, kapitál). C)Technologické změny D)Počet prodávajících E)Změny výrobních podmínek Počasí ovlivňuje produkci celé řady zemědělských plodin.

3. ZMĚNY NABÍDKY Rozlišujeme: Změnu nabízeného množstvíZměnu nabídky Posun po křivcePosun křivky

A)Posun po křivce nabídky Cena (P) Množství (Q) 0 Nabídková křivka (S) Změna ceny sledovaného zboží.Změna nabízeného množství.Nabídka zůstává stejná.

B)Posun celé křivky nabídky Cena (P) Množství (Q) 0 Nabídková křivka (S) Snížení nabídky Zvýšení nabídky S1S1 S2S2 Změna jiných faktorů než ceny sledovaného zboží. Změna nabídky.

Ke zvýšení nabídky zboží dojde v následujících případech: Snižují se ceny výrobních substitutů.Zvyšují se ceny výrobních komplementů. V opačných případech se nabídka bude snižovat. Snižují se ceny výrobních faktorů použitých k výrobě.Jsou zavedeny technologie snižující náklady výroby.Zvyšuje se počet prodávajících.

4. ŘEŠENÉ ÚLOHY 1. Zodpovězte následující otázky. Jak zní zákon nabídky? Za jinak neměnných okolností růst ceny vyvolává růst nabízeného množství a naopak. Charakterizujte jednotlivé druhy nabídky. Agregátní – nabídka veškerého zboží na trhu. Individuální – nabídka jednoho výrobce. Dílčí – nabídka jednoho výrobku.

2. Určete, jak se změní nabídka nebo nabízené množství na trhu aut. Dojde k růstu ceny aut. Odbory prosadí růst mezd výrobních dělníků. Poklesne cena výrobního materiálu. Sníží se počet prodejců aut. Zvýší se nabízené množství. Sníží se nabídka. Zvýší se nabídka. Sníží se nabídka.

5. ZDROJE Použitý text, tabulka i obrázky jsou tvorbou autora.