Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL"— Transkript prezentace:

1 DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Škola budoucnosti s využitím IT Název materiálu: VY_9_INOVACE_EKO 13 Název školy: Střední průmyslová škola a Střední odborná škola gastronomie a služeb, Most, p. o. Předmět: Ekonomika Tematický okruh: Základy tržní ekonomiky Téma: Poptávka Ročník: 1. Jméno autora: Ing. Marcela Königová Datum tvorby: Anotace: Prezentace seznamuje žáky se základním prvkem tržního mechanismu – poptávka. Materiál je určen pro žáky 1. ročníku obor kuchař, číšník do předmětu „Ekonomika“. Slouží k procvičení učiva na interaktivní tabuli.

2 POPTÁVKA

3 OBSAH Poptávka – pojem Faktory ovlivňující poptávku Rozdělení

4 POŽADOVANÉ ZBOŽÍ, KTERÉ JSOU KUPUJÍCÍ OCHOTNI KOUPIT ZA URČITOU CENU
POPTÁVKA POŽADOVANÉ ZBOŽÍ, KTERÉ JSOU KUPUJÍCÍ OCHOTNI KOUPIT ZA URČITOU CENU

5 CENA 1 KS HAMBURGERU (KČ)
POPTÁVKA POPTÁVKA VYJADŘUJE FUNKČNÍ ZÁVISLOST MEZI MNOŽSTVÍM POPTÁVANÉ PRODUKCE A JEHO CENOU Příklad poptávkové tabulky CENA 1 KS HAMBURGERU (KČ) POPTÁVKOVÉ MNOŽSTVÍ 40,- 1 35,- 2 30,- 4 25,- 7 20,- 10 15,- 14 10,- 20 5,- 30

6 ÚDAJE Z POPTÁVKOVÉ TABULKY VYNESENÉ DO GRAFU
POPTÁVKA ÚDAJE Z POPTÁVKOVÉ TABULKY VYNESENÉ DO GRAFU

7 FAKTORY OVLIVŇUJÍCÍ POPTÁVKU
Cena kupovaného zboží Výše příjmů Zvyky a preference kupujících

8 ROZDĚLENÍ POPTÁVKY AGREGÁTNÍ - vyjadřuje sumu všech zamýšlených koupí
INDIVIDUÁLNÍ - vyjadřuje poptávku jednoho kupujícího po veškerém zboží DÍLČÍ - představuje poptávku všech kupujících po jednom druhu zboží

9 ZAKROUŽKUJTE FAKTORY OVLIVŇUJÍCÍ POPTÁVKU Zapište do pracovního listu
Cena kupovaného zboží Cena prodávaného zboží Výše příjmů Výrobní náklady Změny výrobních podmínek Zvyky a preference kupujících

10 Zvyky a preference kupujících
správné řešení Cena kupovaného zboží Cena prodávaného zboží Výše příjmů Výrobní náklady Změny výrobních podmínek Zvyky a preference kupujících Cena kupovaného zboží Výše příjmů Zvyky a preference kupujících

11 zdroje Mach, Josef. Ekonomika pro střední odborná učiliště 1. Praha: nakladatelství Fortuna, ISBN Obrázky: Galerie Office,


Stáhnout ppt "DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL"

Podobné prezentace


Reklamy Google