AutorRNDr. Lenka Jarolímová Datum ověření ve výuce20. 2. 2012 Ročník6. Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika TémaVeličiny a jejich měření.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_FYZ_370 Jméno autora:Mgr. Alena Krejčíková Třída/ročník:1. ročník Datum vytvoření: Výukový materiál.
Advertisements

Fyzika 6. ročník Teplota Anotace
AutorRNDr. Lenka Jarolímová Datum ověření ve výuce Ročník6. Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika TémaTěleso a látka Název.
Materiál slouží žákům k seznámení s měřením teploty, s pomůckami, kterými teplotu měříme a s nejznámějšími teplotními stupnicemi.
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3 AUTOR: Mgr. Miroslava Šerá DATUM VYTVOŘENÍ: září 2011 NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_Fyzika_6.ročníku.
Základní škola a mateřská škola, Šaratice, okres Vyškov III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_53 Jméno autora: Mgr. Roman.
charakteristika tepelného stavu hmoty vlastnost předmětů a okolí (člověk vnímá jako studené, teplé či horké) souvisí s kinetickou energií částic látky.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM Teplota a její měření.
Název školyZŠ Elementária s.r.o Adresa školyJesenická 11, Plzeň Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUMu VY_32_INOVACE_F6-003 Předmět FYZIKA 6.ROČNÍK.
Název školyZŠ Elementária s.r.o Adresa školyJesenická 11, Plzeň Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUMu VY_32_INOVACE_F6-002 Předmět FYZIKA.ROČNÍK.
F YZIKÁLNÍ VELIČINY - TEPLOTA Ing. Jan Havel. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_42_01 Název materiáluTeplota.
Základní škola Emila Zátopka Zlín, příspěvková organizace, Štefánikova 2701, Zlín EU PENÍZE ŠKOLÁM OP VK Zlepšení podmínek pro vzdělávání.
AutorRNDr. Lenka Jarolímová Datum ověření ve výuce Ročník6. Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika TémaElektrické vlastnosti.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Mgr. Jordánová Marcela Název prezentace (DUMu): 2. Teplotní stupnice - převody, teplo a 1. termodynamický zákon Název.
VAR Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_04_32.
Radovan Plocek 8.A. Stavové veličiny Izolovaná soustava Rovnovážný stav Termodynamická teplota Teplota plynu z hlediska mol. fyziky Teplotní stupnice.
AutorRNDr. Lenka Jarolímová Datum ověření ve výuce Ročník6. Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika TémaVeličiny a jejich měření.
AutorRNDr. Lenka Jarolímová Datum ověření ve výuce Ročník6. Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika TémaVeličiny a jejich měření.
TEPLOTNÍ STUPNICE Mgr. Kamil Kučera. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání pro.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 6. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Žák naváže na znalosti, které získal o hustotě v prvouce a přírodovědě.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice, Msgre B. Staška 232, příspěvková organizace Autor: Mgr. Blanka Krejsová Název : VY_52_INOVACE_35_Teplota.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_32_08 Název materiáluTeplotní.
Skládání rovnoběžných a různoběžných sil-souhrnná cvičení
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Teplota teplota je fyzikální veličina, kterou značíme t
1. Popiš co vidíš a odhadni teplotu na obrázku?
Základy rovnovážné termodynamiky
Změna objemu při změně teploty těles
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_53
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Změny skupenství látky
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_47_F6
zpracovaný v rámci projektu
TEPLOTA Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_12_29.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Teplota a měření Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
HMOTNOST Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_05_29.
Teplota – souhrnná cvičení II.
AUTOR: Mgr. Gabriela Budínská NÁZEV: VY_32_INOVACE_7B_08
Zeměpis pro 1. ročník Přírodovědného lycea Ročník 1. říjen 2013
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
zpracovaný v rámci projektu
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Opakování 3 Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Název vzdělávacího materiálu křížovka ve fyzice
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
zpracovaný v rámci projektu
zpracovaný v rámci projektu
zpracovaný v rámci projektu
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ DOLNÍ BENEŠOV
Kde najdu informaci o teplotě tání a varu různých látek?
Fyzika pro 8. ročník (IV. díl)
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_19 Fyzika,
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Skládání rovnoběžných a různoběžných sil-souhrnná cvičení
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Název školy:. ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek Autor:. Mgr
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Teplota, měření teploty
Transkript prezentace:

AutorRNDr. Lenka Jarolímová Datum ověření ve výuce Ročník6. Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika TémaVeličiny a jejich měření Název výukového materiáluTeplota IdentifikátorVY_32_INOVACE_PreJa13 Anotace Prezentace určená ke shrnutí učiva o teplotě, k opakování učiva.

TEPLOTA Pane doktore. Má teplotu?

Teplota (t) je fyzikální veličina, kterou používáme k popisu stavu těles. Mění se při zahřívání tělesa nebo při ochlazování. Souvisí s rychlostí pohybu atomů. Čím rychleji se atomy pohybují, tím je teplota větší.

Jednotky teploty Jednotka teploty se nazývá Celsiův stupeň (°C). V roce 1742 ji vytvořil švédský astronom Anders Celsius. Celsiův stupeň je jedna setina teplotního rozdílu mezi teplotou tání ledu a teplotou varu vody (obojí za normálních podmínek ). Původně byla stupnice obrácená, protože Celsius stanovil dva pevné body: 100 °C pro teplotu tání ledu a 0 °C pro teplotu varu vody (obojí při tlaku vzduchu 1013,25 hPa). Carl Linné stupnici později otočil a proto je dnes bod tání 0 °C a bod varu 100 °C.

Jiné stupnice: Réaumurova stupnice - °R - René-Antoine Ferchault de Réaumur ( ) Francie Fahrenheitova stupnice - °F - Gabriel Fahrenheit ( ) Německo Kelvinova stupnice (absolutní) - K - lord Kelvin (William Thomson)( ) – Skotsko Kelvin je jednou ze 7 zákl. jednotek SI

Přepočet na jiné stupnice Kelvinova stupnice 0° C = + 273,15 K 0 K = - 273,15 °C Réaumurova stupnice Fahrenheitova stupnice

Měření teploty Teplotu měříme teploměrem. Teploměr je zařízení na měření teploty. Příklady teploměrů: Bimetalové – teploměry s bimetalovým páskem

Kapalinové – pracují na principu objemové roztažnosti kapalin

Použité materiály: Učebnice Fyzika pro 6. roč. ZŠ, SPN Praha 1981 Učebnice Fyzika pro 6. roč. ZŠ, Nakladatelství Prometheus, spol. s. r. o Učebnice Fyzika pro 6. roč. ZŠ a víceletá gymnázia, Nakladatelství Fraus 2004 cs.wikipedia.org ped.muni.cz