Nezkrácený název projektu: Systém hodnocení vzdělávacího programu v mechatronice na VOŠ v prostupnosti k technickým VŠ Příjemce podpory: Vyšší odborná.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Cílené rozvíjení čtenářské gramotnosti ve výuce na 2. stupni ZŠ
Advertisements

POSPOLU Podpora spolupráce škol a firem se zaměřením na odborné vzdělávání v praxi T. Vencovská.
VOŠ, SŠ, COP Sezimovo Ústí Inovovaný vzdělávací program na VOŠ Nový vzdělávací program na VOŠ Vyšší odborná škola, Střední škola, Centrum odborné přípravy,
Učební plán. Rámcový učební plán rámcový učební plán uvádí vzdělávací obory, ze kterých škola vytváří ve školním učebním plánu vyučovací předměty rámcový.
Psychologie pro manažery Projekt ESF v Opatření 3.3 Rozvoj celoživotního učení Registrační číslo projektu: CZ / /0018.
Vzdělávání pro konkurenceschopnost Obecně Řídícím orgánem je MŠMT Řídícím orgánem je MŠMT Založen na principu partnerství Založen na principu partnerství.
Vstup absolventů středních škol na trh práce
PROČ PROJEKT VZNIKL? Projekt reaguje na: zvyšující se požadavky znalostní společnosti rostoucí nároky na pedagogické pracovníky(PP) na posílení kompetencí.
Základní škola, Brno, Štolcova 16
RVP a jejich transformace do školních vzdělávacích programů
Zpracování seminárních a kvalifikačních prací
Výzva č. 31 – školení pro žadatele OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 2.4 Partnerství a sítě Mgr. Martina Jedličková.
Definice pojmů Co jsou moduly? Co jsou moduly? Moduly představují relativně samostatné, obsahem i cílem uzavřené okruhy učiva, které je možné po jejich.
Mgr. Alena Lukáčová, Ph.D., Dr. Ján Šugár, CSc.
KLÍČ K ROZVOJI PROFESNÍCH KOMPETENCÍ Název projektu: KLÍČ K ROZVOJI PROFESNÍCH KOMPETENCÍ Soukromá vyšší odborná škola sociální o.p.s., Jihlava (projekt.
Výstupy projektu Ing. Marek Vochozka, MBA, Ph.D.
INOVACE V PODNIKU Inovace předmětu v rámci studijního oboru
Didaktické prostředky
Výsledky průzkumu a náměty pro inovaci předmětu FINANCE Doc. Ing. Mária Režňáková, CSc.
Rozvoj Národní soustavy kvalifikací podporující propojení počátečního a dalšího vzdělávání Systémový projekt (NSK – Národní Soustava Kvalifikací)
Projekty mobilit programu Leonardo da Vinci 2002 ___________________ PhDr. Helena Úlovcová
„Inovace výstupů, obsahu a metod bakalářských programů vysokých škol neuniverzitního typu.“ CZ.1.07/2.2.00/ Michal Sedláček.
Rada VŠ - Komise pro přípravu učitelů řešení problematiky strukturovaného studia učitelství - šetření na vysokých školách.
VYŠŠÍ ODBORNÁ ŠKOLA Sezimovo Ústí
Nová závěrečná zkouška ve spolupráci škol a firem POSPOLU Olga Kofroňová, NÚV
PROJEKT ZVYŠOVÁNÍ KVALITY VÝUKY V ELEKTROTECHNICKÝCH OBORECH Realizátor projektu: Střední škola technická Žďár nad Sázavou od Vyšší odborná.
 Pilotní kurz pro pedagogy MUDr. Iveta Matějovská, CSc.
TUL H32 Představení projektu OPVK: „Inovace mezioborového studijního programu Ekonomika a Management se zaměřením na znalostní ekonomiku”
Pomozme lidem učit se a uplatnit se PLUUS (OP RLZ 3.2) ( RNDr. Vladimír Krajčík, Ph.D. PaedDr. Jiří Mezuláník, CSc. Vysoká.
1 Mechanika s Inventorem 10. Shrnutí Petr SCHILLING, autor přednášky Ing. Kateřina VLČKOVÁ, obsahová korekce Tomáš MATOVIČ, publikace FEM výpočty Optimalizace.
Environmentální výchova a
Analýza nabídky bakalářských studijních programů ICV v rámci pedagogického vzdělávání Ing. Lenka Danielová, Ph.D., Mgr. Dita Janderková, Ph.D., Doc. PhDr.
ÚVODNÍ KONFERENCE K PROBLEMATICE INTEGROVANÉHO VZDĚLÁVÁNÍ OSOB SE ZDRAVOTNÍM POSTIŽENÍM Olomouc 27. dubna 2006.
1 Inovace vzdělávacího procesu založeného na získávání kompetencí prostřednictvím výstupů z učení ve studijních oborech PODNIKÁNÍ
Úvod do studia Základní informace o předmětu Robert Zbíral Maxim Tomoszek.
„Inovace výstupů, obsahu a metod bakalářských programů vysokých škol neuniverzitního typu.“ CZ.1.07/2.2.00/ EUR. Ing. Petra Bednářová, Ph.D.
Výměna zkušeností s realizací projektů OP VK 13. března 2013 Soukromá vyšší odborná škola sociální o.p.s. Jihlava.
Kariérní systém učitelů PhDr. Jitka Miklová, MŠMT
Název kapitoly Název podkapitoly Text Rozvoj klíčových kompetencí v rámci oborových didaktik, průřezových témata mezipředmětových vztahů Praha, 1. února.
Přínos projektu VIP Kariéra II – Kariérové poradenství v podmínkách kurikulární reformy Ing. Jiří Vojtěch, hlavní manažér projektu, vedoucí oddělení pro.
Název projektu: PODPORA – PRAXE – PROFESE CZ.1.07/2.1.00/ Zahájení projektu: Ukončení projektu: PODPORA – PRAXE – PROFESE.
PRAKTICKÁ ÚČETNÍ Grantový projekt: reg. číslo projektu: CZ.1.07/3.2.07/ realizátor projektu: HM EKOND, spol. s r.o., Ostrava.
Projekt „Inovace vzdělávacího programu Inovace vzdělávacího programu VOŠS Ostrava a rozšíření o kombinovanou formu vzdělávání Mgr. Michaela Holaňová.
Výzva č. 32 – školení pro žadatele OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 2.1 Vyšší odborné vzdělávání Mgr. Martina Jedličková.
Možné problematické body hodnocení projektových žádostí přijatých v rámci výzvy č. 36 k oblasti podpory 1.2 OP LZZ Ing. Milan Kvapil Odborný referent odboru.
Stabilizace sektoru vyššího odborného vzdělávání MŠMT Odbor vyššího odborného a dalšího vzdělávání.
Klíčová aktivita 3 Profesní portfolio Ing. Aleš Jurečka Praha,
1 Výsledky učení a novela zákona o VŠ seminář Impuls , AVU Tomáš Fliegl odbor vysokých škol, MŠMT.
Připraveno s podporou programu Erasmus+ Evropské unie. Výsledky učení v pedagogické činnosti vysokých škol Představení metodiky.
Inovace dopravních a strojírenských vzdělávacích programů na VOŠ, SPŠ automobilní a technické v Českých Budějovicích Dr. Jiří Ludačka.
Logistické procesy ve stavebnictví Autor diplomové práce: Bc. Lukáš Hlaváč Vedoucí diplomové práce: Ing. Terezie Vondráčková, Ph.D. České Budějovice, červen.
Harmonizace studia na VOŠ aVŠ Výzva na jednotný vzdělávací systém Valérie Tóthová.
ANALÝZA POTŘEB V ÚZEMÍ Návrh struktury. ANALÝZA POTŘEB V ÚZEMÍ „Analýza vývoje trhu práce a vzdělávacího systému Plzeňského kraje pro potřeby KAP“  Povinná.
PORADENSKÉ CENTRUM ZF JU V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH Bohumila Voženílková Zdeněk Štěrba Katedra rostlinné výroby Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích.
Zpracování žádosti na podporu sociálního podnikání do OPZ - příklad dobré praxe Vznik sociálního podniku Hustířanka služby s.r.o. Hradec Králové, 7.
Seminář pro žadatele Výzva 02_16_041 VOŠ
Závěrečná evaluace vzdělávání cílové skupiny, shrnutí projektu
Individuální projekt OP VVV
Institut Celoživotního Vzdělávání
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
INDIVIDUALIZACE VZDĚLÁVÁNÍ A ŠVP
Didaktické prostředky
Projekt Impuls / Seminář
Projekt Impuls / Seminář
za akademický rok 2015/2016 Hana Kolářová proděkanka LF UP
Projekt byl řešen v rámci projektu FRVŠ 2839/2010 F1 d.
Krajský metodický kabinet ELEKTROTECHNIKY
Nové přístupy k využití ict ve výuce přírodovědných předmětů na základních, středních školách CZ.1.07/1.1.07/ CZ.1.07/1.1.07/
Seminář P-KAP a EQAVET k Vyšším odborným školám Ing
Téma Polytechnické vzdělávání a Infrastruktura
Transkript prezentace:

Nezkrácený název projektu: Systém hodnocení vzdělávacího programu v mechatronice na VOŠ v prostupnosti k technickým VŠ Příjemce podpory: Vyšší odborná škola, Střední škola, Centrum odborné přípravy Sezimovo Ústí Projekt „ Kreditní systém hodnocení na VOŠ“

vytvoření podmínek pro zefektivnění výuky vzdělávacího programu „Elektrotechnika – mechatronické systémy“ zlepšením prostupnosti k bakalářskému studiu ověření možnosti fungování kreditního systému zavedeného na VŠ v podmínkách VOŠ cílová skupina : studenti VOŠ (nepřímo i pedag.pracovníci) Cíl projektu a cílová skupina

1.Inovace vzdělávacího programu prostřednictvím kreditního systému hodnocení 2.Inovace VP prostřednictvím kreditního systému hodnocení – Pilotní ověření systému výuky s kreditním hodnocením Klíčové aktivity

Zpracování doplňků a úprav obsahové náplně VP Vytvoření metodických materiálů Inovace obsahu modulů Výstupy: 1 inovovaný VP, 1 metodika k zavedení hodnocení výuky pomocí kreditního systému, 20 inovovaných vzděl.modulů KA 1: Inovace vzdělávacího programu prostřednictvím kreditního systému hodnocení

Ověření modulů ve výuce, posouzení opodstatněnosti navrženého modelu kreditního systému Posouzení adekvátnosti použití pro VOŠ Aktivní zapojení studentů Výstupy: 20 zapojených studentů; ověřené podmínky reálnosti daného modelu KA 2: Pilotní ověření systému výuky s kreditním hodnocením

1 inovovaný vzdělávací program VOŠ se zapracovanou koncepcí návaznosti výuky na bakalářské studium 1 zpracovaná metodika k zavedení hodnocení výuky pomocí kreditního systému 20 inovovaných školních vzdělávacích modulů 20 zapojených studentů (výstupem bude i ověření podmínek reálnosti daného modelu a hodnocení výstupů vyššího odborného vzdělávání) Výstupy projektu

VP byl sestaven tak, aby odpovídal výstupům projektu Q RAM hl. v orientaci na výstupy, cílové a dílčí kompetence (Implementace QRAM se prováděla na zaměření Mechatronika ze VP). V rámci projektu jsme si nechali posoudit VP Elektrotechnika – mechatronické systémy od 5 expertů ze 3 univerzit, kteří shodně potvrdili, že odpovídá nárokům bakalář.studia, ale zaměřeného na praktické uplatnění absolventů s posílenou praxí. Výstupy projektu

Zavedení kreditního systému na VOŠ – souhrn z vypracované metodiky Na základě dosažených poznatků, diskutovaných problémů a návrhů bylo při zavádění kreditního systému postupováno takto: byla stanovena týdenní hodinová studijní dotace a rozdělena na čas, který student stráví přímo ve škole a na čas, který student využije pro své samostudium, Dosažené výsledky - výstupy projektu

Zavedení kreditního systému na VOŠ – souhrn z vypracované metodiky optimum bylo stanoveno na hodin týdně, tomu odpovídá cca 60 kreditů za rok, což zahrnuje povinné předměty a předepsaný počet povinně volitelných předmětů, dále byly stanoveny předměty, které se budou ve vzdělávacím studijním programu vyučovat, záměr byl mít spíše méně větších předmětů, než mít rozkouskovaný studijní plán do mnoha malých. Dosažené výsledky - výstupy projektu

Zavedení kreditního systému na VOŠ – souhrn z vypracované metodiky předměty byly s ohledem na jejich návaznost zařazeny do jednotlivých ročníků, poté byla v každém ročníku zvlášť prodiskutována obtížnost jednotlivých předmětů (to zabralo spolu s předchozím bodem asi nejvíce času v souvislosti se zavedením kreditního systému) a tedy i jejich časová dotace, která jim bude věnována, Dosažené výsledky - výstupy projektu

Zavedení kreditního systému na VOŠ – souhrn z vypracované metodiky nakonec byl určen počet kreditů u jednotlivých předmětů podle vztahu kredit = (P + S + D)k -1, kde P je počet hodin přednášek za týden, S je počet hodin seminářů/cvičení za týden, D je počet hodin domácí přípravy za týden a k je roční koeficient (pro první ročník je k = 2 – předměty v prvním ročníku běží dvě období; pro druhý a třetí ročník je k =1,5 – předměty ve druhém a třetím ročníku běží 1,5 období z důvodu odborné praxe), v souvislosti s kredity byla vytvořena pravidla pro postup do vyššího ročníku, postup k absolutoriu a pravidla pro volbu povinně volitelných předmětů, která jsou součástí žádosti o akreditaci inovovaného vzdělávacího programu. Dosažené výsledky - výstupy projektu

Realizace cíle projektu má povahu problémového řešení – Problémy, se kterými bylo třeba se vypořádat: Zavést kreditní systém znamená · přiřadit každému předmětu (modulu, kurzu) nějaké číslo (kredit), · stanovit podmínky pro postup do vyššího ročníku na základě získaných kreditů, · stanovit podmínky pro připuštění k absolutoriu na základě získaných kreditů, · stanovit pravidla pro volbu povinně volitelných a volitelných předmětů (modulů, kurzů). Pokud má být kreditní systém využitelný a přínosný jak pro školu tak pro studenty, je třeba se na tento problém podívat komplexněji. S tím se objeví další problémy, které je třeba řešit · rozvrh hodin na střední škole (VOŠ je součástí střední školy) je obvykle roční, · vstupní kompetence studentů jsou různé (různé obory ze středních škol), · během prvního ročníku odejde ze školy nezanedbatelné množství studentů, · ve stávajícím vzdělávacím programu je tolik hodin, že student prakticky nemá možnost se doma připravovat na výuku, · návaznost jednotlivých předmětů, · škola nemůže otevřít povinně volitelný předmět, pokud není naplněn dostatečným počtem studentů, vypsat volitelné předměty u jednoho studijního oboru je pro školu z tohoto důvodu takřka nemožné. Dosažené výsledky - zkušenosti

Metodika hodnocení modulů pomocí kreditů je podobná systému vysokoškolského kreditního hodnocení. Takto lze provést vzájemné srovnání vzdělávacích programů VOŠ a Bc. programů vysokých škol. Kreditní metodika je schopna porovnat rozsah předmětů s ohledem na probíranou problematiku a hodinovou dotaci. U Bc. programů na VŠ však nebývá explicitně stanovena dotace na domácí přípravu, která zde může vytvářet určité rozdíly při srovnávání obou typů programů. Rovněž je třeba konstatovat, že skutečná náročnost modulů VOŠ, resp. předmětů VŠ je dána vlastním průběhem výuky při přednáškách i cvičeních, požadavky na zakončení předmětu (modulu) i přístupem vyučujícího ke studentům a jejich znalostem a schopnostem. Proto není možné obecně provést přímé srovnání studijních programů a vždy je třeba srovnávat konkrétní programy při hlubší znalosti vlastní náplně a průběhu studia. Dosažené výsledky – zkušenosti Oponentní posudek k modulu Informační a řídicí technika (FEL ČVUT)

Provedena zpětná vazba formou dotazníku pro studenty VOŠ ( K dispozici v papírové podobě) Dosažené výsledky - výstupy projektu - odezva

Děkuji za pozornost Ing. Zdeňka Marešová