Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.3811 Název DUM: Digitální fotografování Číslo DUM: III/2/VT/2/3/43 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická oblast:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Fotoaparáty 3. ročník Zbožíznalství Fotoaparát - zařízení sloužící k pořizování a a zaznamenání fotografií - v principu 1. světlotěsně uzavřená komora.
Advertisements

Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Jehličková tiskárna Číslo DUM: III/2/VT/2/1/15 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická oblast:
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Prostředí internetu Číslo DUM: III/2/VT/2/2/27 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická oblast:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Snellův zákon Číslo DUM: III/2/FY/2/3/19 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast: Optika Autor: Ing.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Notebook, tablet Číslo DUM: III/2/VT/2/1/20 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická oblast:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Zvuková karta Číslo DUM: III/2/VT/2/1/10 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická oblast: Hardware.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Prezentace fotografií Číslo DUM: III/2/VT/2/3/55 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická oblast:
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Skener Číslo DUM: III/2/VT/2/1/17 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická oblast: Hardware počítače.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Skenování fotografie Číslo DUM: III/2/VT/2/3/57 Vzdělávací předmět: Pracovní výchova, Informatika Tematická.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Kancelářské balíčky Číslo DUM: III/2/VT/2/2/29 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická oblast:
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Tělesa –Válec Číslo.
Tělesa –Hranol Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Správa fotografií v Adobe Lightroom I.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Zobrazení rovinným zrcadlem
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Měření elektrického proudu a napětí Číslo DUM: III/2/FY/2/2/8 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Lom světla I. část
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Zvuková karta
Počítačová grafika Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jitka Vlčková. Dostupné z Metodického portálu ISSN.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Hmotnost
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Čtyřúhelník - obdélník
Výstupní zařízení – druhy tiskáren
Výstupní zařízení počítače - tiskárny
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Internetové služby – Disk Google Číslo DUM: III/2/VT/2/2/36 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Prezentace fotografií v Adobe Lightroom
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Zábava na internetu
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Optická mechanika
Transformátory Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Optické vlastnosti oka
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Sériové řazení rezistorů
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Kulová zrcadla - vypuklá
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Čtyřúhelník – obvod čtverce
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Elektrický proud
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Elektroskop a jednotka elektrického náboje Číslo DUM: III/2/FY/2/2/4 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Vlastnosti snímku
Počítačová grafika Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jitka Vlčková. Dostupné z Metodického portálu ISSN.
Správa fotografií v Adobe Lightroom II.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Internetové prohlížeče
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Měsíční fáze
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Tělesa –čtyřboký hranol
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Čočky - spojky
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Grafické editory
7. Druhy čar, měřítka zobrazení, písmo Technická dokumentace
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Měření objemu pevných látek
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Pokročilé úpravy snímku
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Dalekohled
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Pro žáky naší školy více – Na míru píšeme učebnice VY_32_INOVACE_VJ26 Excel – funkce Současná hodnota.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Tělesa –Pravidelný šestiboký hranol
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Čtyřúhelník - obdélník
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Měření objemu kapalin
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Digitální fotografování Číslo DUM: III/2/VT/2/3/43 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická oblast: Počítačová fotografie Autor: Radek Mareška Anotace: Žák se seznámí s digitálním fotoaparátem Klíčová slova: Fotografie, polaroid, Megapixel Metodické pokyny: PC, DTP, metodické pokyny jsou součástí materiálu. Druh učebního materiálu: Prezentace doplněná fotografiemi a úkoly. Druh interaktivity: Kombinovaná Cílová skupina: Žák 5. – 8. ročníku Datum vzniku DUM:

Digitální fotografie je typ fotografie, která používá digitální technologii pro zhotovení digitálních obrazů předmětů. Některá další zařízení, jako například mobilní telefony, už také obsahují prvky digitální fotografie. Snímky se v digitálním fotoaparátu ukládají na přenosná paměťová média: CompactFlash, Memory Stick, Microdrive, MultiMediaCard, MiniSD, microSD, Secure Digital, SmartMedia nebo xD-Picture Card. Princip digitálního fotoaparátu vychází z konstrukce klasického fotoaparátu Světelná energie, která přichází ze snímaného prostoru (scény), je v jednotlivých pixelech (obrazových bodech) převáděna na elektrický signál a uložena v podobě vázaného náboje. Náboj vzniká postupně během expozice čipu, kdy je otevřena uzávěrka fotoaparátu a světlo může dopadat na čip. Po uzavření uzávěrky fotoaparátu jsou vygenerované náboje z čipu postupně odváděny speciálním zesilovačem pro každý jednotlivý pixel. Digitální fotografie je typ fotografie, která používá digitální technologii pro zhotovení digitálních obrazů předmětů. Některá další zařízení, jako například mobilní telefony, už také obsahují prvky digitální fotografie. Snímky se v digitálním fotoaparátu ukládají na přenosná paměťová média: CompactFlash, Memory Stick, Microdrive, MultiMediaCard, MiniSD, microSD, Secure Digital, SmartMedia nebo xD-Picture Card. Princip digitálního fotoaparátu vychází z konstrukce klasického fotoaparátu Světelná energie, která přichází ze snímaného prostoru (scény), je v jednotlivých pixelech (obrazových bodech) převáděna na elektrický signál a uložena v podobě vázaného náboje. Náboj vzniká postupně během expozice čipu, kdy je otevřena uzávěrka fotoaparátu a světlo může dopadat na čip. Po uzavření uzávěrky fotoaparátu jsou vygenerované náboje z čipu postupně odváděny speciálním zesilovačem pro každý jednotlivý pixel. 1 hipincamera.jpg ipedia/commons/f/ff/Compactfl ash-512mb.png

Co je Megapixel? (Mpix) Je označení počtu citlivých buněk na obrazovém senzoru fotoaparátu. 1 Mpix se rovná přibližně 1 milionu obrazových bodů. V dnešní době se setkáváme s až 24Mpix fotoaparáty. Na obrázku je zobrazeno 16 x 16 pixelů. Kompakt nebo zrcadlovka? Digitální zrcadlovky a kompaktní fotoaparáty se vzájemně značně liší. A to nejen z pohledu jejich konstrukce a vybavení, ale i z hlediska použití. Digitální zrcadlovky přinášejí nové možnosti, ale je nutné počítat s odlišným stylem fotografování, resp. používáním. Kompaktní fotoaparáty nabízejí určité výhody (oproti zrcadlovkám): Menší rozměry a hmotnost. Vyšší míra jednoduchosti použití. Všechny kompakty umí zobrazovat "živý náhled" na displeji. Co je Megapixel? (Mpix) Je označení počtu citlivých buněk na obrazovém senzoru fotoaparátu. 1 Mpix se rovná přibližně 1 milionu obrazových bodů. V dnešní době se setkáváme s až 24Mpix fotoaparáty. Na obrázku je zobrazeno 16 x 16 pixelů. Kompakt nebo zrcadlovka? Digitální zrcadlovky a kompaktní fotoaparáty se vzájemně značně liší. A to nejen z pohledu jejich konstrukce a vybavení, ale i z hlediska použití. Digitální zrcadlovky přinášejí nové možnosti, ale je nutné počítat s odlišným stylem fotografování, resp. používáním. Kompaktní fotoaparáty nabízejí určité výhody (oproti zrcadlovkám): Menší rozměry a hmotnost. Vyšší míra jednoduchosti použití. Všechny kompakty umí zobrazovat "živý náhled" na displeji. ons/b/b3/Samsung_S85.jpg org/wikipedia/commons /6/6b/SMILE_FACE_16 x16_PIXEL_EXAMPLE 1.PNG

1. Jak se jmenuje obrazový bod vytvořený dig. fotoaparátem? 2. Čím se liší digitální fotoaparát od ostatních fotoaparátů? 3 Vypiš alespoň tři typy paměťových médií dig. fotoaparátu. 4.V jakých zařízeních se dají pořizovat dig. fotografie? 1. Jak se jmenuje obrazový bod vytvořený dig. fotoaparátem? 2. Čím se liší digitální fotoaparát od ostatních fotoaparátů? 3 Vypiš alespoň tři typy paměťových médií dig. fotoaparátu. 4.V jakých zařízeních se dají pořizovat dig. fotografie? Závěrečný test Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Radek Mareška.