PhDr. Pavel Be ň o Tel. 222711362 nebo 602349848

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Služby pro rodiny v ČR výzvy a perspektivy
Advertisements

POHYB CO JE VLASTN Ě POHYB A JAKÉ MÁ VLASTNOSTI. CO JE TEDY VLASTNĚ POHYB?  POHYB JE D Ě J, P Ř I KTERÉM T Ě LESO M Ě NÍ SVOJI POLOHU V ŮČ I JINÉMU T.
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_KOUTENSKA_16.
Na téma: Jak ovlivňuje můj život současná technika.
Úvod Tuning obrázky LOGAN AT Č lánek o tuningu BMW O Motorech Co pat ř í k tuningu Odkazy.
Mgr. Michal Oblouk PŘÍMÁ A NEPŘÍMÁ ŘEČ. PŘÍMÁ ŘEČ reprodukuje to, co n ě kdo ř ekl nebo si myslel, p ř ímo, doslova obsahuje č asto oslovení osoby, ke.
 Co d ě láme  Jak jsme pokro č ili  Selek č ní metody  K ř í ž ení  Problémy, na které jsme narazili  O co se pokusíme nyní  Co d ě láme  Jak.
Výuka biologie Tomáš Klinger, Sp, b ř ezen  Co je to biologie?  U č ebny  Profesorky  Po č ty hodin v týdnu  U č ivo.
Životní zkušenosti se stigmatem a diskriminací. Dagmar Zomerská a Jaroslav Hodbo ď Stigma a diskriminace osob s duševním onemocněním.
ALKO JÓGA PRAVIDELNÝM PROCVIČOVÁNÍM DOVEDETE PROVEDENÍ JEDNOTLIVÝCH POZIC K DOKONALOSTI.
Název projektu:Učení pro život Reg. číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo šablony:V/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji odborných kompetencí.
N ORMÁLNÍ JE NEKOU Ř IT Ž ALOUDÍKOVÁ, I., H RUBÁ, D. P D F A LF MU BRNO Výchova ke zdravému životnímu stylu a nekuřáctví na I.stupni ZŠ.
Milan Bu ř i č 18.listopadu  Pokud se do po č íta č e dostane škodlivý kód, m ůž e vykonat n ě kterou z t ě chto č inností: Ovládnutí po č íta.
Konference UNIV 2K 1. a Ing. Petr Richter ředitel školy VOŠ, SPŠ a OA Čáslav Přemysla Otakara II. 938 VOŠ, SPŠ a OA Čáslav.
word – Tabulky podle normy
Krou ž ky školní dru ž iny Výtvarný krou ž ek  Ve výtvarném krou ž ku d ě ti zkoušejí malovat r ů znými technikami  Uplat ň ují výtvarný talent  Pracují.
Škola: St ř ední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitn ě ní výuky prost ř ednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
(principy funkce a oblasti vyu ž ívání tabulkových procesor ů, struktura tabulky, vzorce a funkce obecn ě, adresace bun ě k - relativní a absolutní editace.
Filip Chvátal ANALÝZA DOPRAVNÍ OBSLUŽNOSTI V OBCÍCH ČR.
+ REPORT Z VÝZKUMU A ANALÝZY POT Ř EB LLP-2012-LV-KA4-KA4MP.
Jsou v ž ivot ě chvíle, kdy nám p ř ítomnost druhého velmi chybí, a stále by jsme jej cht ě li mít p ř i sob ě.
DEMOKRACIE Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Ukládání dat. 1) Komprese dat speciální postup p ř i ukládání nebo transportu dat. Úkolem komprese dat je zmenšit datový tok nebo zmenšit pot ř ebu zdroj.
Automatická presentace se zvukem
 O co se pokoušíme  Stav p ř i minulé minikonferenci  Jak jsme pokro č ili  Po č ítání fitness  Problémy, na které jsme narazili  O co se pokusíme.
Jméno autora: Mgr. Vlasta Kollariková Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_14_OSVZ_ZSVa Ro č ník: I. Vzdělávací oblast: Společenskovědní.
 Škola: St ř ední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitn ě ní výuky prost ř ednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Hammondovy varhany, Syntetyzéry, Keyboardy
AIRSOFT.
 Typický osobní po č íta č m ůž eme rozd ě lit na t ř i č ásti:  Po č íta č ová sk ř í ň  Monitor  Další vstupn ě -výstupní za ř ízení (klávesnice,
Projekt EU – OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost
4.SETKÁNÍ AUDITORŮ PRŮMYSLU. strana 2 TÉMA 4.SETKÁNÍ RISK MANAGEMENT.
Co je vztahová patologie?
Právo je minimem morálky
Vytvo ř il:Filip Berka. AApollo je chrt. RRuský chrt, neboli barzoj pat ř í mezi psy. JJako nejstarší ruské psí plemeno je pova ž ován ve své p.
Dopravní značky.
Toto je jeden z nejkrásn ě jších a nejsympati č t ě jších mail ů, který práv ě obíhají… P ř ekrásný týden p ř átelé !! Š ť astný p ř átelský týden !
2014 / 2015 Na č em stojí skauting? Jan Peroutka - Rocky Ideologica.
M a y a A n g e l a a j e j í m o u d r á s l o v a K l i k e j.
VY_32_INOVACE_VkZ.8.14-Postižené dítě a jeho okolí název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT zaměření VM:8. ročník – Člověk a zdraví.
SPRÁVNÍ ORGÁNY OBCE Mgr. Michal Oblouk.
2014 / 2015 Hospodaření Kateřina Hrdličková - Matýsek Fiscus.
2012 / 2013 Trestní právo Trestn ě právní odpov ě dnost Metodica.
Jméno autora: Mgr. Hana Bohá č ová Datum vytvo ř ení: Č íslo DUMu: VY_32_INOVACE_02_CJL_1 Ro č ník: III. Č eský jazyk a literatura Vzd ě lávací.
Kate ř ina Drašnarová, Lud ě k Liška Jak na klienta… ?
Šikana a kyberšikana.
Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Evropský sociální fond Gymnázium, Praha 10, Voděradská 2 Projekt OBZORY Legislativní proces.
Zuby Autor: Mgr. Iva Hirschová VY_32_INOVACE_10_Chrup Vytvo ř eno v rámci projektu „EU peníze školám“. OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek.
P ř íprava a pilotá ž vzd ě lávacích program ů (v č etn ě metodik) pro d ě ti a mláde ž zam ěř ených na rozvoj metod vzd ě lávání v oblasti rozvoje klí.
Ú ř ad vlády Č R Tereza Kunertová 2013 Evropský rok občanů.
Dítě jako majetek v rozvodovém řízení. Co dítě prožívá? Proč rozvod rodičů dítě tak bolí? Protože bylo zvyklé na jistotu, která najednou není. Čas rozvodu.
ABAKU. Abaku – kombina č n ě strategická po č etní hra pro 2 až 4 hrá č e.
Ž áci poprvé zasedli do zdejších školních lavic 1. zá ř í Naše škola má vytvo ř ený školní vzd ě lávací program s názvem Aktivita, tvo ř ivost,
DO PODAT P Ř IHLÁŠKU NA SŠ  2 p ř ihlášky na dv ě SŠ  2 p ř ihlášky na 1 SŠ - dva obory – vzor vypln ě né p ř.
Koordina č ní skupina Rodiny, d ě ti a mládež Zámek "Od analýz ke koordinaci sociálních služeb v D ěč ín ě " CZ.1.04/3.1.03/ “ 3. Komunitní.
Mateusz Wojnarowicz, Jan Lukovský. KYBERŠIKANA SEXTING P Ř ÍB Ě H KYBERSTALKING WEBCAM TROLLING KYBERGROOMING HOAX A PHISHING HESLA ZÁV Ě R
VÝUKOVÝ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Kód vzd ě lávacího materiálu: VY_62_INOVACE_0107 Název vzd ě lávacího materiálu: Ochranné.
Malí ř ská esence 20. století Č íslo DUM: VY_32_INOVACE_DVK_4_18 Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ / Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ / Název.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová Název: VY_62_INOVACE_0201_OSOBNÍ R. Téma: FG_OSOBNÍ ROZPOČET Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová Název: VY_62_INOVACE_1702_POJIŠTĚNÍ Téma: Pojem F. G._ Pojištění Číslo projektu:
Č ÍSLO PROJEKTUCZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLUVYS_32_INOVACE_498_KOSMETICKÉ EMULZE NÁZEV ŠKOLYVyšší odborná škola, St ř ední pr ů myslová škola.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová Název: VY_62_INOVACE_0801_ŽIVOTNÍ Ú. Téma: Pojem _ŽIVOTNÍ ÚROVEŇ Číslo projektu:
Josef Procházka08 VKZ (Výchova ke zdraví) P08B0308P.
Nosorožec dvourohý  Nosorožec se jeden druhému spíš vyhýbají, proto spolu ani moc „nemluví“. Samci na sebe výhr ů žn ě funí nebo frkají. Zvuky, které.
Mobbing a Bossing Marková. M obbing C o je M obbing  je druh rafinované šikany na pracovišti  nejrůznější formy znepříjemňování života na pracovišti.
Stres a vztahy na pracovišti …
Sexual harassement, mobbing
PhDr. Pavel Beňo, Práce & vztahy,
Dětský klub Malý drak.
Rozdělení citů z hlediska intenzity a délky trvání
Transkript prezentace:

PhDr. Pavel Be ň o Tel nebo

Straining – z angl. „námaha“, „p ř et ěž ování“,„(vy)nucení“ – je pova ž ován za subtiln ě jší formu mobbingu. Pojem byl vytvo ř en v Bologni/It, týmem poradc ů sdru ž ení Mobbing Prima cca v roce 1995.

- V ů d č í osobnost týmu Mobbing Prima - Soudní znalec, cca 6000 posudk ů … - Otázka: Proč soudy tak málo pracují s termínem „mobbing“? ( Č asopis Spiegel/DE: Pouze 5% ž alob usp ě je…) Tzv. Leymannovo pravidlo (definice) nestačí! Nová metodika – sledování 7 kritérií pro lepší deskripci konfliktů na pracovišti.

1. Místo jednání: U mobbingu a strainingu - pracovišt ě ; pouze u stalkingu tom ůž e být i n ě kde jinde, nap ř. v soukromém bytě. 2. Četnost jed nání: R ů zná. Mobbeři – č asto i denn ě. Straineři mohou konat mén ě, p ř íp. jednou, ale razantn ě, s dalekosáhlými následky pro poškozenou osobu. 3. Doba trvání konfliktu: Straining i mobbing = konflikt, který trvá delší dobu – 6 m ě síc ů a více. Nejde tedy o situa č ní konflikt typu hádka č i kritika. 4. Způsob jednání: U strainingu jde č asto o skrytou diskriminaci typu „ n ě koho opomenout“ (návrh povýšení, další vzd ě lávání, zvýšení platu, atp.) Z ř etelným signálem strainingu je zm ě na pracovních úkol ů a č inností. U mobbingu bývají útoky obvykle p ř ím ě jší, jasn ě ji patrné.

5. Pozice pod ř ízeného: Ob ě ti strainingu p ř íp. mobbingu nejsou na stejné (pschologické) úrovni s šikanujícím(i). S délkou trvání konfliktu se tato nerovnost č asto dokonce zvyšuje. 6. Fáze: U m obbingu – spor s ka ž dou další fázi nar ů stá; u strainingu taková dynamika nemusí být patrná. Ale straining není stejn ě zdrcující. 7. Záměr (cíl) agresora: Mobbe ř i i straine ř i sledují dlouhodobý strategický cíl – své ob ě ti se cht ě jí zbavit. Mobbe ř i cht ě jí svoji ob ěť alespo ň po ur č itou dobu také šikanovat, a tím oslabit její pozici.

1. Potenciál konfliktu na pracovišti je ji ž p ř ítomen, ale zatím se jako mobbing ješt ě neprojevuje, spíše jde o náhodné incidenty (condition zero); 2. Po č átek mobbingu – objevují se v ě domé a plánované útoky; 3. U ob ě ti mobbingu se objevují zm ě ny nálad, depresivní lad ě ní, nespavost apod.; 4. Vzniklé problémy, nap ř. č astou nemocnost č i po č et zmetk ů, za č íná ř ešit personální odd ě lení firmy a konflikt dále eskaluje; 5. Vá ž n ě jší a dlouhodob ě jší nep ř ítomnost ob ě ti v práci z d ů vod ů nemoci (trvá i m ě síce); 6. Ztráta pracovního místa.

1. Výskyt negativního a nep ř átelského chování na pracovišti, snaha poškodit osobu, která se stala ob ě tí útok ů a psychického násilí; 2. Trvalé nep ř átelství, poškozující jednání a útoky na spolupracovníka; 3. Výskyt psychosomatických problém ů na stran ě ob ě ti; 4. Ztráta pracovního místa.

V p ř ípadech strainingu se - na rozdíl od mobbingu - ji ž tolik nezd ů raz ň ují r ů zné formy a č etnost útok ů. T ě ch nemusí být nijak mnoho, ale jejich následky jsou hluboké, trvalé a pro ob ěť znamenají dlouhodobou zm ě nu pracovních podmínek k horšímu !!!

Otázky? Pou ž itá literatura: Be ň o P., Šarmantní násilníci, Portál 2015,ISBN Děkuji za pozornost! Tel.: nebo