Hlavní závěry z analýzy a návrhy opatření 20. března 2012, RUMBURK Martin Šimáček.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Ing. Hana Procházková (Úřad práce Pardubice)
Advertisements

Prezentace výstupů z odborné stáže ve Zvoleně
Kancelář Rady vlády pro záležitosti romské komunity při Úřadu vlády Agentura pro odstraňování sociálního vyloučení v romských lokalitách České Budějovice.
Pracovní skupina národnostní menšiny a cizinci
Předmět úpravy Podmínky pro poskytování sociálních služeb a příspěvku na péči Podmínky pro vydávání oprávnění k poskytování soc.služeb, pro výkon veřejné.
Pomůcka – bydlení s doprovodným sociálním programem (nejedná se o popis projektu, ale o vysvětlení schématu třístupňového systému bydlení) • NNO Centrom,
Koncepce politiky bydlení v ČR do roku 2020 a sociální bydlení 18. Září 2012.
Odborná diskuze o prevenci konzumace alkoholu mladistvými v Plzni Ing.Aleš Průša.
Plán rozvoje sociálních služeb Milevsko Ing. Michaela Švehlová Tato akce byla financována Evropskou unií, státním rozpočtem České republiky a Jihočeským.
Sociálně-aktivizační služba pro rodiny s dětmi
„Jekhetanes“ aneb spolu Sophia Dvořáková. KDO JSME? Šance pro Tebe je nestátní nezisková organizace. Šance pro Tebe působí v Pardubickém kraji, sídlo.
Projekt „Rozvoj procesu plánování dostupnosti sociálních služeb v Olomouci“ 3. KOMUNITNÍ PLÁN SOCIÁLNÍCH SLUŽEB MĚSTA OLOMOUCE 2013 – 2015 Tato akce je.
Příležitost dělá(t) zaměstnance
Sociální reforma 2011 Zákon o pomoci v hmotné nouzi  Převedení rozhodování o dávkách pomoci v hmotné nouzi z obcí na Úřad práce ČR  Posílení sociální.
Podpora odborných partnerství v sociálních službách, existuje ano či ne?
SOCIÁLNÍ SLUŽBY V ČR.
Evropský sociální fond a podpora zaměstnávání
Veřejné projednání návrhu 2
PRESENTACE SOCIÁLNÍCH SLUŽEB A SOCIÁLNÍ PRÁCE V O.S. ESTER PRO ROK ČLENĚNÍ PROGRAMŮ: PROGRAMY SE ZÁKONA Č. 108/2006 SB. (SOCIÁLNÍ SLUŽBY)
Pracovní skupina III Osoby v krizi a osoby ohrožené sociálním vyloučením.
Jak funguje vládní Agentura pro sociální začleňování – s důrazem na oblast bydlení Praha, 26. března 2014 Václav Zeman.
1. Povinnosti KÚ jsou uvedené v § 93 písm. b) a c) ZSS, KÚ zajišťují metodickou, koordinační roli vůči činnostem sociální práce na úřadech obcí s rozšířenou.
Rekapitulace výchozí situace v Kadani.
Čujkovova 31 Ostrava – Jih tel: tel:
Sociální bydlení v kontextu „Strategie boje proti sociálnímu vyloučení na období “ 09/2012 Jan Snopek, analytik pro.
Minimální preventivní program školy
Sociální služby 2. ročník Studijní obor: Sociální činnost
Podpora integrace příslušníků sociálně vyloučených romských lokalit v Pardubickém kraji II Registrační číslo CZ.1.04./3.2.00/B
Činnost asistentů prevence kriminality ve městě Bruntál
Sociální zabezpečení 4. ročník Studijní obor: Sociální činnost Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK.
Koordinovaný přístup a ESIF Jan Mochťák.
Role koordinačních skupin komunitního plánování v prorodinné politice Konference k zahájení projektu „Od analýz ke koordinaci sociálních služeb v Děčíně“
OP VVV a KP SVL Karolína Chloubová. Prioritní osa 3 Rovný přístup ke kvalitnímu předškolnímu, primárnímu a sekundárnímu vzdělávání Investiční priorita.
SPOLEČNÁ ŘEŠENÍ PRO LEPŠÍ UČENÍ reg. č. CZ.1.07/1.1.00/ LOKÁLNÍ STRATEGIE ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ŽÁKŮ OHROŽENÝCH ŠKOLNÍM NEÚSPĚCHEM v lokalitě ORP Karviná.
Fungování ASZ v lokalitách na příkladu Kutné Hory Jiří Franc/místostarosta Kutné Hory Vít Lesák/Agentura pro sociální začleňování Praha,
„Šance pro děti v ohrožení na Vysočině.“ Příspěvek na konferenci Třebíč, dne 14.října 2014.
Zkušenosti a dobrá praxe MěÚSS Jirkov. Pracovní poměr Veřejně prospěšné práce Dobrovolnická činnost.
Projekt „Podpora plánování rozvoje sociálních služeb v JMK III.“ a jeho výstupy Střednědobý plán rozvoje sociálních služeb v Jihomoravském kraji na období.
MAS CÍNOVECKO o.p.s., organizační složka MAS CÍNOVECKO - LEADER Podpora sociální soudržnosti na území místního partnerství v programovém období
Krásná Lípa projekt Aktivizace rodin Volfová Hana (ASZ) Kolář Jan (místostarosta Krásné Lípy) Praha,
Komunitní centrum. KOSTKA Krásná Lípa  obyvatel  nezaměstnanost 15 – 22%  nízká kvalifikace uchazečů  minimální nabídka pracovních míst  3%
ZAŘÍZENÍ NZDM V ČR ČESKÁ ASOCIACE STREETWORK sdružující nízkoprahové sociální služby NZDM a terénní prace s mládež: formy možné spolupráce s drogovými.
6. Lokální partnerství Frýdlantsko.
KS Osoby v krizi Mgr. Barbora Fleischerová
Název školy: Střední škola sociální PERSPEKTIVA a Vyšší odborná škola, s.r.o. Adresa: Mírová 218/6 Dubí III - Pozorka Název projektu KLÍČE K POZNÁVÁNÍ.
Novela zákona o pomoci v hmotné nouzi – veřejná služba Alena Zieglerová Praha, Úřad vlády, Setkání ASZ s NNO působících v oblasti sociálního.
Ing. Aleš Průša. Co bylo na počátku ? Primárně je nutné předcházet protiprávním jednáním ve městě, obci Společná odpovědnost samosprávy a PČR za oblast.
Koordina č ní skupina Rodiny, d ě ti a mládež Zámek "Od analýz ke koordinaci sociálních služeb v D ěč ín ě " CZ.1.04/3.1.03/ “ 3. Komunitní.
Strategie sociálního začleňování na období let 2012 – 2020 Příspěvek ke konferenci "Sociálně vyloučené lokality - vznik, rizika, možnosti řešení"
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Vzdělávání.
Vytváření sítí dluhového poradenství 03/2014 Magda Besedová.
3. setkání pracovní skupiny projektu MOS obcí v územním obvodu ORP Chomutov Místo: Chomutov Dne: , 10:00 hod. S OCIÁLNÍ SLUŽBY – PROJEKT MOS.
Šluknovsko – dopady migrace na život v obcích 09/2011 Volfová Hana, Kafková Jiřina.
1 PROJEKT UNIV 2 KRAJE Školy jako centra celoživotního učení Jana Bydžovská KULATÝ STŮL MŠMT – PŘEDSTAVENÍ INDIVIDUÁLNÍHO NÁRODNÍHO PROJEKTU
Prostupné zaměstnávání Praha , Gabriela Melková.
Kvalita života Chybí zázemí pro setkávání lidí Chybí setkávání a společně trávený čas lidí, jako prostředek komunikace, posilování sociálních vazeb atd.
Odbor sociální péče Magistrátu města Brna Helena Krištofová
SOCIÁLNÍ ZABEZPEČENÍ Mgr. Michal Oblouk.
Projekt na podporu neformální péče v ORP Hodonín
Podpora odborného partnerství – Sociální bydlení v Plzeňském kraji
Trh práce v ČR, veřejné služby zaměstnanosti ČR
Sociálně vyloučení jako cílová skupina terénních sociálních služeb
Koncepce rozvoje sociálních služeb pro osoby se zdravotním postižením poskytovaných příspěvkovými organizacemi Zlínského kraje na období Luhačovice.
Program na podporu zaměstnanosti znevýhodněných osob na území Brna
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko
Výzvy mas OP Zaměstnanost Mas boleslavsko, 5
3. Krizová pomoc Sociální rehabilitace
TEZE ROZVOJE BYDLENÍ V PRAZE
Odbor sociálních věcí KUPK leden 2019
Poskytování sociálních služeb a ekonomika církevních nestátních neziskových organizací Konference APSS Praha,
Transkript prezentace:

Hlavní závěry z analýzy a návrhy opatření 20. března 2012, RUMBURK Martin Šimáček

Bydlení – hlavní závěry z analýzy Neřízená sociální migrace rodin po Šluknovsku přesouvá problémy a možné doprovodné jevy mezi obcemi a lokalitami. Situace je odlišná ve Varnsdorfu, kde je migrace minimální - lidé v ubytovnách žijí mnoho let s minimální možností je opustit směrem k volnému trhu s byty a nejsou prostřednictvím sociálních služeb dostatečně zkompetentňováni. Zastavení migrace v regionu přispěje ke stabilizaci rodin, zvýšení účinnosti sociální práce a snížení rizik spojených s migrací, mj. kriminality. Migrace v regionu není nový fenomén a různé obce se s ním v minulosti dokázaly vypořádat bez sociálních nepokojů

Bydlení – návrhy opatření I. Regionální síť krizového bydlení Obce s rozšířenou působnosti plánují a koordinují dostupnost krizového bydlení v regionu (noclehárna, azylové bydlení), ve spolupráci s obcí, kde má klient trvalé bydliště či dlouhodobý pobyt, řeší dostupnost návazné podpory a bydlení – nutná dohoda mezi obcemi Spolupráce samosprávy a majitelů bytů a poskytovatelů služeb Systém krizového (sociálního, prostupného) bydlení je tvořen za účasti samosprávy, majitelů bytového fondu a poskytovatelů sociálních služeb, systém bydlení je prostupný oběma směry, je dobrovolný a motivační, jsou hodnoceny kompetence klienta/rodiny Regionální spolupráce sociálních odborů Sociální odbory obcí pravidelně spolupracují, sledují migraci osob v regionu, zejména osob mimo evidenci Úřadu práce, při migraci rodin si předávají informace, dále spolupracují s Úřadem práce i terénními pracovníky

Regionální koordinace sítě sociálních služeb Obce s rozšířenou působností plánují a koordinují provázanou síť sociálních služeb, spolupracují s NNO – základní síť služeb obsahuje odborné poradenství, protidluhové poradenství, terénní programy, sociálně aktivizační služby pro rodiny s dětmi Prevence ztráty bydlení Obce i majitelé bytového fondu se zabývají včasnou prevencí ztráty bydlení, řešení dluhů za více měsíců je pro občana těžko řešitelné Mezioborová spolupráce v obci V obci se pravidelně schází pracovní tým (obec, soc. odbor, MP, PČR, školy, NNO) a plánují a řeší situaci na svém území (viz. dobrá praxe ve Šluknově) Bydlení – návrhy opatření II.

Bydlení – návrhy na opatření III. Zlepšení podmínek na varnsdorfských ubytovnách Ubytovny ve Varnsdorfu zlepší bytové podmínky pro ubytované (m2/osobu, sociální zázemí ad.), je vhodné přesunou NZDM mimo ubytovnu Spolupráce s majiteli bytů Zahájit spolupráci s majiteli bytového fondu, zapojit je do řešení situace, zejména ve Šluknově na sídlišti, které má v současnosti neobsazené 3 panelové domy = migrační potenciál Příspěvky a doplatky na bydlení Úřad práce stanovením maximální částky dávky poskytované na bydlení za m2 a kvality bytu (cenová mapa), ovlivní výši nájmů/podnájmů/ubytoven na ceny v regionu běžné

Zaměstnanost – hlavní závěry z analýzy Region Šluknovska chudne, stále více lidem jsou vypláceny dávky hmotné nouze Zvyšuje se konkurence o pracovní místa Nezaměstnaní a nezaměstnatelní migrují v rámci regionu, což dále snižuje jejich šanci na trvalé uplatnění na trhu práce Kriminalita jako důsledek špatné sociální situace rodin („kriminalita jako strategie obživy“) Lidé se nestěhují, aby unikli práci (což je však častý mýtus) Minimální podpora sociálnímu podnikání, pracovnímu poradenství a zvyšování kvalifikace Nedostatek podpory podnikatelům v regionu

Zaměstnanost – návrhy na opatření spolupráce obcí, škol a úřadu práce při zkvalitňování pracovní síly a udržení si pracovních návyků (vzdělávání, rekvalifikace, VPP, VS, projekty a dotovaná pracovní místa) – koordinační dohody podpora zaměstnavatelů - investiční pobídky, zvyšování atraktivity regionu odpovědné zadávání veřejných zakázek - u vybraných zakázek uplatnit pravidlo10% (podíl uchazečů o zaměstnání z obce mezi zaměstnanci dodavatele) podpora sociálního podnikání a vzniku sociálních firem podpora školní úspěšnosti (ovlivňuje budoucí zaměstnatelnost) např. předškolní příprava, doučování, asistent pedagoga, motivace, finanční gramotnost

Bezpečnost – hlavní závěry z analýzy Nárůst kriminality za 3 roky: 25,9 %, nejvíce (na 1000 obyv.) Šluknov a Krásná Lípa Nárůst přestupkové činnosti minimální, nejvíce přestupitelů (na 1000 obyv.) v Rumburku a Varnsdorfu Vysoký nápad TČ mladistvých (Rumburk 41,93 případu na 10 tis. obyv. v r. 2009, avšak 19,95 na 10 tis. obyv. v roce 2010) Nápad TČ spojený s výrobou, distribucí a užíváním drog

Posílit hlídkovou činnost a upravit systém práce strážníků a policistů v terénu v rizikových lokalitách, využívat asistentů prevence/terénních pracovníků k pokrytí ostatních činností (přechody, dohledy na hřištích a u škol apod.) Posílit činnost PČR v soustavné a dlouhodobé protidrogové práci, podporovat zachování a rozšíření terénních programů pro osoby ohrožené drogou nebo závislostmi Omezovat počet heren, kontrola sběren a bazarů Zřizovat týmy pro mládež – kurátor, OSPOD, policie, poskytovatel služby, škola, rodina Dětem a mládeži nabídnout alternativní program k životu na ulici, a to zejména v klubech a nízkoprahových zařízeních Bezpečnost – návrhy na opatření

Děkuji za pozornost