ETICKÝ KODEX Klastru sociálních inovací a podniků - SINEC.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MARKETING A MANAGEMENT
Advertisements

Koněvova 18, , Ústí nad Labem
Vzdělávání pro konkurenceschopnost Obecně Řídícím orgánem je MŠMT Řídícím orgánem je MŠMT Založen na principu partnerství Založen na principu partnerství.
Personální řízení a jeho úloha v podniku
Principy sociálního podnikání
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ a personální činnosti
... ve vztahu k životnímu prostředí. dobrovolné začleňování ekonomických, sociálních a environmentálních aspektů do činnosti člověka obec nebo město,
Priorita č. 3 Aktivní zapojení výzkumné a vývojové základny do rozvoje podnikání.
Česká legislativa sociálních služeb – hodnoty a etická dilemata
Tento produkt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Právo na informace o životním prostředí.
Sociální podnikání v ČR Prosinec Sociální podnikání Inovativní přístup k podnikání s pozitivním dopadem na společnost Společensky prospěšné podnikání.
Sociální podnikání v ČR Bc. Jitka Čechová
Podnikatelské prostředí: Mikroprostředí
Teoretický model sociální firmy Ing.Markéta Würtherlová Fokus Praha, o.s.
Sociální podnikání v Moravskoslezském kraji
Organizace chránící přírodu a životní prostředí
Autory materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, jsou Ing. Dana Gebauerová a Ing. Romana Venclíková. Střední škola hotelnictví a služeb a Vyšší.
4. Sociální podnikání v Evropě Vzdělávací program k sociálnímu podnikání Radmila Herzánová „Sociální podnikání jako efektivní nástroj snižování nezaměstnanosti“,
Sociální podnik sociální ekonomika. Pojetí sociální firmy Sociální firma je konkurenceschopný podnikatelský subjekt působící na běžném trhu jehož účelem.
Sociální podnik / sociální firma (SF) původně britský model zaměstnávání znevýhodněných osob / inspirace italskými sociálnímu družstvy a německými tzv.
1 Etika podnikání Společenská odpovědnost organizací Ing. Jaroslav Prachař – výkonný ředitel, Korektní podnikání, o.s CEBRE – Kam směřuje Společenská.
SCLLD MAS Pobeskydí ve verzi návrhu Ostrava,
Koncepce marketingového řízení
Společenská odpovědnost organizací
JAK SOCIÁLNÍ PODNIKÁNÍ MŮŽE PODPOŘIT ROZVOJ REGIONŮ Petra Francová a Karel Rychtář Nová ekonomika, o.p.s. Výbor pro regiony RVNNO, Pardubice
Marketingové prostředí
MARKETING.
Zajištění bezpečnosti potravin v České republice
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava – Vítkovice,příspěvková organizace Autor: Ing. Andrea Modrovská Datum: 4. duben 2012 Název: VY_32_INOVACE_7.3.8.
Občanský a družstevní sektor. překrývání sociální ekonomiky státu s občanským sektorem /nejsou totožné/ České organizace občanského sektoru občanská sdružení.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_20_PODNIKATELSKÁ.
co je SOCIÁLNÍ PODNIKÁNÍ
Sociální podnikání Standardy sociálního podnikání.
1 Opatření 4.1 JPD3 Zvýšení adaptability zaměstnavatelů a zaměstnanců na změny ekonomických a technologických podmínek jako podpora konkurenceschopnosti.
Základní struktura projektu Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Název projektu: Kvalitní vzdělání je efektivní investice.
Národní síť Místních akčních skupin České republiky, o.s. Litoměřice Ing. Jiří Krist.
MARKETINGOVÝ MIX.
Důvody vstupu na zahraniční trhy
Proces řízení kvality projektu Jaromír Štůsek
Životní úroveň obyvatel v České republice
MAS Rozvoj Tanvaldska z.s.. 14 obcí obyvatel 43 členů.
JIHOČESKÁ HOSPODÁŘSKÁ KOMORA Další možnosti podpor ROADSHOW Možnosti podpor pro podnikatele v období dubna – 15. května 2015.
Tržní prostředí.
RRV2 Strategické řízení. 2 úvod  Vymezení lokálního a regionálního rozvoje  Široký kontext pojetí rozvoje území (ekonomika, ŽP, veřejné služby…)  Diferenciace.
SENZA družstvo, chráněná dílna Prostějov Olomouc
Sociální podnikání jako nástroj integrace lidí s mentálním postižením nebo duševním onemocněním - zkušenosti z Plzeňského kraje Martin Fojtíček.
Podnikatelsko- zaměstnanecká družstva jako inovativní nástroj APZ Mgr. Ivo Škrabal.
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje místní akční skupiny Prostějov venkov o.p.s Veřejné projednání Vranovice-Kelčice 4. března 2015.
Soukromý sektor v rozvojovém rámci po roce 2015 Ivan Voleš, poradce prezidenta HK ČR pro mezinárodní vztahy a člen Evropského hospodářského a sociálního.
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
N ÁSTROJE ZVYŠOVÁNÍ KVALITY ŘÍZENÍ ÚŘADU Společenská odpovědnost úřadu.
Mgr. Jana Hanzlíková náměstkyně ministryně Sekce pro ochranu práv dětí a sociálního začleňování 10. dubna 2014.
Strategie sociálního začleňování na období let 2012 – 2020 Příspěvek ke konferenci "Sociálně vyloučené lokality - vznik, rizika, možnosti řešení"
JUDr. Ing. Robert Szurman ředitel odboru předseda Rady kvality ČR 8. Národní konference kvality ve veřejné správě, Praha Národní konference.
Trutnovská zeleň, o.p.s. Mgr. Terezie Mertlíková ředitelka.
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 4: Marketingové řízení MSP.
Předmět: STRATEGICKÉ ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Téma 10: Společenská odpovědnost organizace VYSOKÁ ŠKOLA FINANČNÍ A SPRÁVNÍ, o.p.s. Fakulta ekonomických studií.
Z AJIŠŤOVÁNÍ VEŘEJNÝCH SLUŽEB Kontrahování služeb se soukromým a neziskovým sektorem.
Regionální politika EU v období
Ekonomika malých a středních podniků
Podpora vzniku a rozvoje sociálních podniků a chráněných pracovišť
Skutečně zdravá jídelna Bohuslav Sedláček
Koncepce rozvoje sociálních služeb pro osoby se zdravotním postižením poskytovaných příspěvkovými organizacemi Zlínského kraje na období Luhačovice.
Společensky odpovědné podnikání
Lidé, procesy, partnerství
Ekonomika organizací Cíle organizace.
Liberecký kraj a nestátní neziskové organizace
Proč by se měl podnik chovat na trhu eticky?
Lidé, procesy, partnerství
Výzvy digitální ekonomiky pro společnost
Transkript prezentace:

ETICKÝ KODEX Klastru sociálních inovací a podniků - SINEC

Etický kodex Klastr sociálních inovací a podniků – SINEC šíří myšlenky a podporuje aktivity prospívající společnosti a životnímu prostředí, podporuje místní rozvoj a růst sociální ekonomiky v Moravskoslezském kraji, ale i ostatních částech ČR, s cílem zvyšování zaměstnanosti sociálně znevýhodněných skupin obyvatel. Tento kodex je souborem pravidel vyjadřujících cíle a hodnoty, jež členové klastru chtějí sdílet a dodržovat.

CÍLE Podporovat činnosti prospívající společnosti, smysl pro sociální zodpovědnost na místní, regionální, celostátní i mezinárodní úrovni. Napomáhat růstu sociální ekonomiky cestou rozvoje sociálních podniků a podpory těchto podniků. Podporovat sociální inovace vycházející z potřeb sociálně znevýhodněných skupin obyvatel.

HODNOTY SOCIÁLNÍ PODNIKU SOCIÁLNÍ PODNIK: Provozuje činnosti prospívající společnosti či specifické skupině sociálně znevýhodněných osob, vyvíjí své činnosti v souladu s naplňováním cílů společenské prospěšnosti, podniká na vlastní jméno, vědom si své vlastní zodpovědnosti. Vykonává soustavnou ekonomickou aktivitu, nese ekonomická rizika a využívá vytvořený zisk přednostně pro další rozvoj sociálního podniku nebo pro naplnění veřejných cílů.

HODNOTY SOCIÁLNÍ PODNIKU SOCIÁLNÍ PODNIK: Má jasně a transparentně nastaveny principy řízení a kontroly podniku, při svých činnostech dodržuje zákony, účetnictví podniku je vedeno podle zákonem stanovených pravidel a účetních standardů, s maximální transparentností finančních transakcí, s pravdivými, nezkreslenými, neúplnými či zamlčenými údaji.

HODNOTY SOCIÁLNÍ PODNIKU SOCIÁLNÍ PODNIK: Zohledňuje environmentální aspekty svých činností, vzniká a rozvíjí se na konceptu trojího prospěchu – sociálního, ekonomického a environmentálního. Činnosti sociálního podniku jsou v souladu s obecnými environmentálními pravidly podporujícími ochranu životního prostředí a ohleduplné chování vůči přírodě a přírodním zdrojům. Podnik zejména uspokojuje místní potřeby a využívá místní zdroje.

HODNOTY SOCIÁLNÍ PODNIKU SOCIÁLNÍ PODNIK: Uplatňuje princip demokratického rozhodování uvnitř sociálního podniku, rovné příležitosti a optimální pracovní podmínky pro všechny své zaměstnance, s důrazem na spravedlivé odměňování, zdraví a bezpečnost zaměstnanců při práci. Důrazně odmítá účelové zaměstnávání založené pouze na možnosti čerpání příspěvků pro zaměstnavatele osob se zdrav.postižením podle zákona a zaměstnanosti bez skutečného zapojení člověka do výrobního procesu sociálního podniku, bez konkrétní pracovní náplně a bez vytvoření standardních přijatelných podmínek pro jeho zaměstnání.

HODNOTY SOCIÁLNÍ PODNIKU SOCIÁLNÍ PODNIK: Usiluje o maximální možné dodržování smluv, plnění svých závazků, dodržování platební morálky. Buduje korektní vztahy se svými dodavateli i odběrateli. Důrazně dbá na kvalitu svých produktů s cílem zvyšování ochrany zájmů zákazníků a spotřebitelů. Odmítá korupční jednání, netoleruje žádnou formou přímého či nepřímého korupčního jednání. Sociální podnik ve všech svých vtazích jedná čestně a důvěryhodně, není závislý na veřejných či soukromých institucích.

HODNOTY SOCIÁLNÍ PODNIKU SOCIÁLNÍ PODNIK: Může poskytovat svým odběratelům náhradní plnění formou odebírání výrobků či služeb z chráněného trhu práce v souladu se zákonem o zaměstnanosti. Důrazně odmítá spekulativní chování spočívající ve zneužívání této formy naplňování zákona. Při vlastní propagaci a marketingu uvádí pravdivé informace bez prvků klamavé reklamy.

HODNOTY SOCIÁLNÍ PODNIKU SOCIÁLNÍ PODNIK: Podporuje inovativní přístupy a inovace v řešeních, snaží se o uplatnění inovativních postupů ve svých činnostech s cílem rozvoje sociálního podniku, zlepšení pracovních podmínek zaměstnanců, zkvalitnění dodavatelsko-odběratelských vztahů, zkvalitnění výrobního programu.

DĚKUJI ZA POZORNOST DĚKUJI ZA POZORNOST