Systém dalšího environmentálního vzdělávání Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Ministerstvo životního prostředí.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vypracováno kolektivem autorů České společnosti pro technickou normalizaci Úřad pro technickou normalizaci, metrologii a státní zkušebnictví
Advertisements

Podpora plánování rozvoje sociálních služeb formou založení odborných partnerství CZ.1.04/3.1.03/
OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Mgr. Barbora Hošková Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR 8.listopadu 2006.
Strukturální fondy na MŠMT Setkání českých technologických platforem
Strategické řízení školy s využitím sebehodnocení školy dle modelu CAF RNDr. Hana Žufanová.
Projekt: Místní akční plán rozvoje vzdělávání na území ORP Bystřice pod Hostýnem Informace o projektu.. Projekt „Místní akční plán rozvoje vzdělávání na.
Regionální politika Oldřich Hájek. Obsah přednášky: Další typologie nástrojů lokálního rozvoje a RP Podle charakteru a zaměření Podle charakteru a zaměření.
Program rozvoje Ústeckého kraje Obsah prezentace Představení PRÚK účel zpracování struktura PRÚK struktura priorit a opatření indikátory.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR. Realizace projektu: –
Střednědobé plány krajů, sítě sociálních služeb a přechod financování sociálních služeb na kraje Konference Financování sociálních služeb pro města a obce.
PROJEKTY ZAMĚŘENÉ NA VZDĚLÁVÁNÍ DOSPĚLÝCH Dříve realizované projekty PALMIF – 3 projekty (Fond aktivních opatření trhu práce) PALMIF – 3 projekty (Fond.
2. setkání pracovních skupin „Sociální věci a zdravotnictví“
Zkušenosti města Valašské Meziříčí s rozvojovými projekty Město Valašské Meziříčí Zdeněk Studeník Praha
Pomozme lidem učit se a uplatnit se PLUUS RNDr. Vladimír Krajčík, Ph.D. Vysoká škola podnikání, a.s. Tento projekt je spolufinancován Evropskou Unií a.
Procesy ve veřejné správě Ivo Vašíček Proces veřejné správy Získávání zdrojů dané, poplatky, pokuty Vnitřní a vnější bezpečnost Správa zdrojů Údržba.
Zahájení tvorby Komunitního plánu sociálních služeb pro město Žatec Mgr. Petr Antoni Dne
Podpora odborných partnerství v sociálních službách, existuje ano či ne?
Výzkum efektivnosti fungování veřejné správy Interní grant VŠP Jihlava Měrtlová - Nečadová - Kovář.
Jana Hadravová Informace o realizaci globálních grantů Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost v Kraji Vysočina Jana Hadravová Oddělení.
Individuální projekt národní – „K2“ Kvalita a konkurenceschopnost v neformálním vzdělávání.
OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR.
II. Strategická práce. Evropská komise  velký důraz na posílení strategického přístupu a plánování při přípravě programového období  vyžaduje.
Září 2008Mgr. Lenka Schwarzová INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Výzva k předkládání žádostí o finanční podporu.
Podnik ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Střední odborná.
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ PLZEŇSKÉHO KRAJE Aktuální informace.
Projekt „PURE COSMOS – Úloha veřejné správy při podpoře konkurenceschopnosti malých a středních podniků“
Příprava Libereckého kraje na období Odbor regionálního rozvoje a evropských projektů KÚ LK
PROJEKT ISTI INFORMAČNÍ SYSTÉM TECHNICKÉ INFRASTRUKTURY VEŘEJNÉ SPRÁVY
Dokument KAP MSK - obsah
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Mgr. Jiří Starý Odbor strategického rozvoje
Plánování rozvoje sociálních služeb Ústecký kraj
Komplexní systém hodnocení
PODPORA KRAJSKÉHO AKČNÍHO PLÁNOVÁNÍ
Úřad práce České republiky
Členská schůze MAS Nepomuk,
STANDARDY KVALITY V SOCIÁLNÍCH SLUŽBÁCH „SKSS“
Vnitropodniková komunikace ve vybraném subjektu
EVALUACE v OP RLZ PaedDr. Jaromír Krejčí Mgr. Jana Ostrýtová MŠMT.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Hlavní město praha a integrace cizinců
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Globální granty Ústeckého kraje oblast podpory 1.1, 1.2, 1.3 Praha
STRATEGICKÝ PLÁN ROZVOJE MĚSTA ČESKÁ LÍPA
Společenská odpovědnost ve školství
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
STANDARDY KVALITY V SOCIÁLNÍCH SLUŽBÁCH „SKSS“
Koordinační výbory Národního strategického referenčního rámce
Střednědobý plán rozvoje sociálních služeb v Olomouckém kraji pro roky
Společenská odpovědnost organizací Město Třebíč 21. září 2017
OŠMS, Krajský úřad Kraje Vysočina
AKTUALIZACE REGIONÁLNÍ INOVAČNÍ STRATEGIE ZLÍNSKÉHO KRAJE
MODERNIZACE ODBORNÉHO VZDĚLÁVÁNÍ
EQF a Národní soustava kvalifikací v České republice
Základy sociální politiky - vymezení - přístup - nástroje - cíle
METODICKÁ PODPORA ŘÍZENÍ KVALITY V ÚZEMNÍCH SAMOSPRÁVNÝCH CELCÍCH
MAP II. MAP Praha 12 pokračuje
Vzdělávání v Praze Hlavní město Praha podporuje řadu projektů s cílem zvýšit kvalitu vzdělávání zaměření na instituce zřizované Hlavním městem Praha pomoc.
Centralizované rozvojové projekty 2017
Standardy činností sociální práce ve veřejné správě příspěvek Hradec Králové Praha Systémová podpora sociální práce v obcích reg. č. CZ /0.0/0.0/15_017/ ,
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO)
Základní Listina Projekt: „Aktualizace procesu komunitního plánování sociálních služeb v ORP Šternberk“, reg. číslo CZ /0.0/0.0/16_063/
Klíčové aktivity projektu
IPs APIV_B Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Projekt „Plánování sociálních služeb v Plzeňském kraji“
Ochrana spotřebitele v počátečním vzdělávání Praha
Inovace VOV informace o projektu
Martin VLASTNÍK, vedoucí oddělení politiky nerostných surovin
Tematické setkání KAP Olomouckého kraje
v kontextu změn a potřeb moderního trhu práce
Seminář pro žadatele pro výzvu 082
Transkript prezentace:

Systém dalšího environmentálního vzdělávání Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Ministerstvo životního prostředí

Základní údaje o projektu Typ projektu:Individuální národní Období:2009 – Příjemce: MŠMT Partner: MŽP

Vazby projektu na OP VK Prioritní osa 4 Systémový rámec celoživotního učení Oblast podpory 4.3 Systémový rámec dalšího vzdělávání Podporovaná aktivita –Vytvoření komplexního systému dalšího vzdělávání včetně podpůrných systémů. –Vytvoření mechanismů, které povedou k propojení systémů počátečního a dalšího vzdělávání. –Vytvoření systému hodnocení kvality poskytovaného dalšího vzdělávání.

Zdůvodnění potřebnosti projektu Důvody realizace projektu: –Strategické –Ekonomické –Sociální –Environmentálně-behaviorální

Strategické důvody Environmentální vzdělávání obyvatel jako preventivního nástroje ochrany ŽP je málo rozvinuté, což neodpovídá cílům, jež si Státní politika ŽP a programová politika EU vytyčují. ( Vyhodnocení plnění Státní politiky životního prostředí ČR za období , Národní strategický referenční rámec ČR ) Nutnost zajištění podpory vzdělávání státních úředníků, úředníků územních samospráv, volených členů zastupitelstev a zaměstnanců v podnikové a terciární sféře v problematice životního prostředí a udržitelného rozvoje. ( Akční plán SP EVVO ČR )

Ekonomické faktory –Další environmentální vzdělávání je financováno převážně z veřejných zdrojů. –Dosud neexistuje žádný komplexní systém hodnocení kvality dalšího environmentálního vzdělávání, efektivity využití poskytovaných prostředků a přínosů pro účastníky. –Průmysl a hospodářství ČR jen málo využívají prostoru pro rozvoj a výrobu environmentálních technologií a pro inovace v této oblasti.

Sociální faktory –Zvyšování environmentální gramotnosti obyvatel a využití vzdělanostního potenciálu populace. –Sladění potřeb uživatelů systému a konkrétní vazba na oblast pracovní činnosti. –Dostupnost, kvalita a přehledná infrastruktura vzdělávání propojená do jednotného systému. –Motivace k získávání dalšího vzdělání

Environmentálně-behaviorální –Rozvoj environmentálních kompetencí jako schopnosti reagovat na výzvy a hrozby přicházející z oblasti životního prostředí. –Rozvoj funkční gramotnosti jako možnosti uplatnění na trhu práce a motivace dospělých k dalšímu vzdělávání. (Strategie celoživotního učení. MŠMT 2007) –Zvyšování kvalifikace veřejnosti k rozhodování a jednání respektujícímu environmentální limity. –Zlepšení stavu životního prostředí

Cílové skupiny Zadavatelé dalšího environmentálního vzdělávání centrální orgány, které vytvářejí nebo zprostředkovávají legislativní rámec pro environmentální politiku, orgány státní správy a samosprávy, které v praxi provádějí, zajišťují příp. zohledňují environmentální politiku Poskytovatelé dalšího environmentálního vzdělávání komerční i nekomerční subjekty působící v oblasti environmentálního vzdělávání Účastníci dalšího environmentálního vzdělávání účastníci formálních, neformálních a informálních vzdělávacích aktivit v dané oblasti a jejich zaměstnavatelé

Hlavní cíl projektu Cílem projektu je navrhnout funkční systém dalšího vzdělávání v oblasti životního prostředí, který – vychází z analýzy současného stavu v oblasti dalšího environmentálního vzdělávání, – obsahuje návrh potřebné infrastruktury založený na existujících sítích poskytovatelů, včetně doplnění chybějících článků, – spolupracuje se stávajícími systémy dalšího vzdělávání (např. ve státní správě) a navrhuje začlenění environmentálních témat,

Hlavní cíl projektu –buduje procesní vazby a navrhuje podpůrné systémy (aktivizační programy, poradenství a informační systémy), –zprostředkuje vazby mezi cílovými skupinami a navrhuje účinná řízení environmentálního vzdělávání, –zavede monitorovací mechanismy a systém hodnocení kvality poskytovaného dalšího environmentálního vzdělávání, –vytvoří nástroj k iniciování změn směrem k udržitelnému jednání podniků a ekologicky šetrnému chování občanů.

Aktivity Hlavní aktivity projektu –Analýza současného stavu –Určení klíčových okruhů –Řešení klíčových okruhů –Návrh systému –Expertní posouzení a doplnění návrhu systému –Ověření částí systému v praxi

Výstupy projektu Návrh systému bude obsahovat: –určení garanta systému –návrh organizační/územní struktury –systém financování –popis kompetencí a součinnosti zadavatelů –podmínky pro poskytování vzdělávání v rámci systému –návrh mechanismů k propojení systémů počátečního a dalšího vzdělávání

Výstupy projektu –návrh mechanismů průběžné aktualizace systému –návrh vyhodnocování kvality a dostupnosti dalšího environmnetálního vzdělání –systém ověřování a uznávání výsledků –návrh systému monitoringu, kontroly a vyhodnocování funkcí systému –návrh fungování podpůrného informačního systému –nastavení procesu vytváření standardů znalostí pro různé pracovní pozice a obory činnosti –koordinační a metodické centrum

Přínos pro cílové skupiny Zadavatelé –nástroj k uplatňování požadavků na environmentální vzdělávání a prosazování environmentální politiky státu –nástroj pro získávání zpětných informací o potřebách veřejnosti Poskytovatelé –systém vzdělávání odpovídající skutečným možnostem –hodnocení kvality a srovnatelnost vzdělávání –transparentní podmínky na trhu a přístup do akreditačních schémat a souvisejících systémů podpory Účastníci –dostupný a kvalitní systém odpovídající informačním potřebám –motivace k dalšímu vzdělávání, možnost kariérního a osobního růstu, zvýšení konkurenceschopnosti

Cílové skupiny - vazby Systém posiluje horizontální vztahy mezi všemi účastníky… Účastníci Zadavatelé Vzdělavatelé

Cílové skupiny - vazby Systém posiluje horizontální vztahy mezi všemi účastníky… a zavádí systém zpětných vazeb. Účastníci Zadavatelé Vzdělavatelé

Přidaná hodnota projektu –Široká informační podpora všech uživatelů systému přispěje ke sdílení dobré praxe a výměně zkušeností. –Participace nejrůznějších zainteresovaných subjektů na formulování a tvorbě systémových prvků podpoří jejich spolupráci i v dalších oblastech. –Projekt koresponduje s probíhajícími snahami o zkvalitnění a zefektivnění dalšího vzdělávání, které rozšiřuje o průřezová environmentální témata.

Přidaná hodnota projektu –Popularizace environmentální problematiky a potřebnosti environmentálního vzdělávání usnadní realizaci cílů státní politiky životního prostředí. –Institucionální garant umožnující kontrolu, aktualizaci a zdokonalovaní systému. –Vedle zvyšování environmentálních kompetencí dojde k rozvoji znalosti udržitelného rozvoje jako průřezového tématu ve vzdělání.

Udržitelnost výstupů projektu –Navazující implementační projekt v rámci OP VK, prioritní osa 3, oblast podpory 3.2, kde je MŽP příjemcem finanční pomoci. –Zřízení institucionálního garanta celého systému, který by zajišťoval tři základní funkce: Kontrolu kvality dalšího environmentálního vzdělávání Efektivitu využívání veřejných prostředků Přínos dalšího environmentálního vzdělávání pro účastníky

Funkce institucionálního garanta Institucionální garant ZadavateléÚčastníciVzdělavatelé

Řízení projektu Způsob realizace projektu –Hlavní dodavatel na základě veřejné zakázky Operativní řízení projektu –MŽP, odbor environmentálního vzdělávání –Koordinační projektový tým: zástupci MŠMT, MŽP a hlavního dodavatele Odborná garance projektu –Expertní skupina: renomovaní zástupci v oblastech dalšího vzdělávání, environmentálního vzdělávání a implementace komplexních systémů řízení kvality.

Řízení projektu MŠMT Koordinační projektový tým Řídící skupina Hlavní dodavatelDalší instituce Expertní skupina MŽP, odbor EV Administrativní vedení Operativní vedeníOdborné vedení

Rozpočet projektu Aktivity Náklady v tis. Kč Příprava a realizace výběrového řízení, sestavení projektového týmu1.200 Analýzy stávajícího stavu analýza právního stavu/rámce; analýza systémů dalšího environmentálního vzdělávání v zahraničí, zachycení dobré praxe z hlediska kvality a efektivity; analýza potřeb zadavatelů; poskytovatelů a účastníků dalšího environmentálního vzdělávání Definice a řešení klíčových problémů setkávání pracovních skupin složených ze zástupců institucí a subjektů dotčených danou problémovou oblastí a/nebo kompetentních danou problémovou oblast řešit; veřejná projednání průběžných verzí; expertní posouzení návrhu Návrh systému dalšího environmentálního vzdělávání2.000 Monitoring a ověřování systému v praxi, optimalizace systému2.000 Organizační zajištění (práce projektového týmu), publicita a zveřejňování průběžných výsledků – průběžné aktivity CELKEM

Časový harmonogram projektu

Zpracovali MŽP, odbor environmentálního vzdělávání –Ing. Tomáš Kažmierski, ředitel odboru Za přípravný tým –Pavel Ehrlich, Zdeněk Macek, Daniel Rosecký, Kateřina Slabová