ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193, 403 31 Tel.:472731819, 472731253 Tel.řed./fax:472731480,

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
RODINA Maminka a tatínek jsou mí rodiče.
Advertisements

ŠABLONA: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
PŘÍBUZENSKÉ VZTAHY Vypracovala: Mgr. Miloslava Tremlová.

RODINA Mgr. Michal Oblouk.
1 Anotace ICT 2 _ 1/48 Prezentace seznamuje žáky s pojmy rodina, funkce rodiny, reprodukční, ekonomická funkce, psychické a citové potřeby, rodokmen rodiny.
Manželství Petr Machala. rodinné právo upravuje vztahy mezi: a) manžely b) rodiči a dětmi c) vztahy náhradní rodinné výchovy Víte, jak se nazývá právo,
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Příbuzenské sňatky, výpočty rizik
ANOTACE CZ. 1.07/1.5.00/ Já a moje rodina VY_52_INOVACE_87_96
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193, Tel.: , Tel.řed./fax: ,
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193, Tel.: , Tel.řed./fax: ,
Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín Mgr. Eva Cigániková AUTOR: Mgr. Eva Cigániková VY_32_INOVACE_OV,6_02_RODINA.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Veronika Kubincová Název materiálu: VY_32_INOVACE_10_09_ PL Rodinné vztahy Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
RODINNÉ VZTAHY Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Helena Baculáková Název: VY_32_INOVACE_01_B_01_RODINNÉ VZTAHY Téma: OBČANSKÁ.
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVANÝ V RÁMCI PROJEKTU MODERNÍ ŠKOLA REGISTRAČNÍ ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.400/ ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Miroslava Wrubelová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: Provozuje.
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVANÝ V RÁMCI PROJEKTU MODERNÍ ŠKOLA Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.400/ ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Co je to domov? DOMOV Domov je máma, táta a sourozenci … Domov je můj pokoj, hračky, knížky … Domov je náš dům, byt, obývák, kuchyň, ložnice,
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193, Tel.: , Tel.řed./fax: ,
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVANÝ V RÁMCI PROJEKTU MODERNÍ ŠKOLA Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.400/ ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVANÝ V RÁMCI PROJEKTU MODERNÍ ŠKOLA Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.400/ ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193, Tel.: , Tel.řed./fax: ,
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Rodina, příbuzenství.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
RODINA Mgr. Michal Oblouk.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Vztahy a pravidla soužití - rodina
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Rodina dříve a dnes Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.400/
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
NÁZEV ŠKOLY:ZŠ Pardubice - Spořilov
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVANÝ V RÁMCI PROJEKTU MODERNÍ ŠKOLA
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Sada 2 Člověk a společnost MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Autor Mgr. Hana Drchotová Škola ZŠ Bor, Školní 440, Bor, Téma
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Transkript prezentace:

ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193, Tel.: , Tel.řed./fax: ,

Číslo klíčové aktivity: III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Autor: Mgr. Veronika KolompárováB3 VY_32_INOVACE_02 Vytvořeno: 15. srpen 2012 Ročník: 7.,8. a 9. Vzdělávací oblast: multikulturní výchova – volitelný předmět Svět Romů Anotace: Prostřednictvím tohoto výukového materiálu budou žáci seznámeni se základní úlohou romské rodiny. Poznají základní rozdíly mezi českou a romskou rodinou. Sami se vyjádří k situaci v jejich rodinách, zda-li se tradiční znaky romské rodiny vztahují i na ně.

 Základní jednotkou je tzv. fajta = rod.  Rodina pro Romy znamená vše, uspokojuje základní životní potřeby všech členů.  Funkce romské rodiny: a) zdroj obživy b) vzdělávací c) ochranná

 Pro Čecha znamená rodina: manželka, manžel, děti, sourozenci a rodiče.  Romové řadí mezi svou rodinu i další členy např. neteře, synovce, bratrance, sestřenice, strýce, vnoučata, snachy, zetě ad.  Romština má pojmenování i pro děti bratranců a sestřenice (v češtině toto označení nemáme).

 Pro Romy je nejdůležitější hodnotou samotný život. Často můžete slyšet z úst Roma: „Ještě že žije!“. Reagují tak především na situace, které jsou životu velmi nebezpečné, např. autonehoda, pracovní zranění apod.  Předkové se zasloužili o postavení Roma ve společnosti. Pokud pochází z uznávané romské rodiny, je uznáván celou romskou společností, ve které se pohybuje. Romové si ho váží.

 Romové uctívají své předky a nejstarší členy v rodině.  Pokračování rodu závisí na samotných dětech, proto jsou romské děti ve svých rodinách značně hýčkány (především chlapci). Zvláště malé děti jsou milovány až nekritickým způsobem. Myslíš si, že přílišná láska k malým dětem neuškodí?  Romství je zvláštní hodnotou Romů. Patří sem: vzhled, znalost jazyka a zvyků, ale hlavně slušné vychování.

 Pokus se povyprávět o své rodině.  Zaměř se na tyto okruhy: Kolik členů má tvá rodina? Řadíte do rodiny i další členy? Např. tety, strýce, bratrance, sestřenice atd. Upřednostňuješ jednoho z rodičů více než druhého? Pokud ano, pokus se vysvětlit proč. Jak se k tobě a tvým sourozencům chovají tví rodiče? Máš z nich strach? Dbají rodiče na tvé vzdělání, na tvůj přístup k domácnosti apod.? Udržujete vztahy k prarodičům? Vážíte si v rodině nejstarších členů?

 Cohn, Werner: Cikáni, nakladetelství Slon, 1. vydání, 61 str., ISBN:  Arne B. Mann: Romský dějepis, nakladatelství Fortuna, 1. vydání, Praha 2001, 139 str., ISBN:  Budilová L., Jakoubek M.: Cikánská rodina a příbuzenství, nakladatelství Dryada, 1.vydání, 2007, 208 str., ISBN: ISBN-13: