Jméno autora: Mgr. Veronika Macků Škola: ZŠ a MŠ Náklo Datum vytvoření (období): květen 2013 Ročník: 6.,7. Tematická oblast: Skladba a tvarosloví pro 2.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
SKLADBA PŘEDMĚT.
Advertisements

Klasifikace větných členů, rozbor věty jednoduché
VĚTNÉ ČLENY 6.ROČNÍK 6.ročník.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Procvičujeme větné členy 2
ROZVÍJEJÍCÍ VĚTNÉ ČLENY
Doplněk Název materiálu: VY_32_INOVACE_CJ3r0112 Název sady:
Předmět Název materiálu:VY_32_INOVACE_CJ3r0109 Název sady:Skladba pro 3.ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor:Český jazyk.
PODMĚT Autor: Mgr. Monika Dudová Název: VY_32_INOVACE_ICT2.5_2-25
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVÁN V RÁMCI PROJEKTU EU PENÍZE ŠKOLÁM Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Jméno autora:Mgr. Jitka Charvátová Třída/ročník:
Předmět (Český jazyk – 7. ročník).
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
PROJEKT EU - PENÍZE ŠKOLÁM Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Název projektuModerní škola Šablona III/2Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
P Ř EDM Ě T Autor: Mgr. Monika Dudová Název: VY_32_INOVACE_ICT2.5_2-33 Téma: ČESKÝ JAZYK – SKLADBA- PŘEDMĚT VY_32_INOVACE_ICT2.5_2-33.
ROZVÍJEJÍCÍ VĚTNÉ ČLENY
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_RUBMO_CESKYJAZYK_08
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_033_6TR_CJ Autor: Mgr. Renata Stalová.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá.
PŘÍVLASTEK Mgr. Michal Oblouk.
PODMĚT ● Vyjadřuje, o kom, o čem vypovídá přísudek ● Ptáme se 1. pádem – Kdo, co? ● Nejčastěji vyjádřen podstatným jménem, zájmenem. ● Může být vyjádřen.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
SYNTAX RISKUJ Autor: Mgr. Monika Dudová
Druhy přísudku Český jazyk 2. stupeň ZŠ
Větné členy PŘÍSUDEK.
Rozvíjející větné členy - opakování -
PŘÍVLASTEK DOPLNĚK Mgr. Michal Oblouk.
Rozvíjející větné členy - opakování -
PŘEDMĚT PŘÍSLOVEČNÉ URČENÍ
(PREZENTACI SPUSTÍTE STISKNUTÍM KLÁVESY F5) Přívlastek.
Jméno autora: Mgr. Veronika Macků Škola: ZŠ a MŠ Náklo Datum vytvoření (období): květen 2013 Ročník: 6.,7. Tematická oblast: Skladba a tvarosloví pro 2.
BUĎTE POZORNÍ, AŤ SI TOHO ZAPAMATUJETE CO NEJVÍC..
Jméno autora: Mgr. Veronika Macků Škola: ZŠ a MŠ Náklo Datum vytvoření (období): duben 2013 Ročník: 6.,7. Tematická oblast: Skladba a tvarosloví pro 2.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ ŠABLONA: III/2 VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Jazyk a jazyková komunikace.Český.
OB 21 – CJL VĚTNÉ ČLENY - PODMĚT A PŘÍSUDEK. PODMĚT ● Je základním větným členem ● Ptáme se na něj kdo? Co? ● Nejčastěji bývá vyjádřen podstatným jménem,
Jméno autora: Mgr. Veronika Macků Škola: ZŠ a MŠ Náklo Datum vytvoření (období): květen 2013 Ročník: 6.,7. Tematická oblast: Skladba a tvarosloví pro 2.
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_275_ČJ8 NÁZEV VZDĚLÁVACÍHO MATERIÁLU: Rozvíjející větné členy NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola, Hevlín, příspěvková.
Jméno autora: Mgr. Veronika Macků Škola: ZŠ a MŠ Náklo Datum vytvoření (období): duben 2013 Ročník: 6.,7. Tematická oblast: Skladba a tvarosloví pro 2.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Český jazyk Autor: Mgr. Kateřina Polívková PŘEDMĚT Pt Chlapec = viděl stromek hvězdu dárky ozdoby světlo sníh.
Rozvíjející větné členy Příslovečné určení 6.třída ZŠ Polešovice Eva Andrýsková.
Větný rozbor věty jednoduché krok za krokem. Na úvod Zopakujeme si postup při rozboru věty jednoduché.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Eva Bartošová Název DUM: VY_32_Inovace_ podmět a přísudek Název sady: Český jazyk 7. ročník Číslo.
Mgr. Kateřina Karbulová, 2012 Tvorba VY_32_INOVACE_KARBULOVA.CEJJAZ.02.
Přívlastek VY_32_INOVACE_03-27 Ročník: Vzdělávací oblast:
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_18_03 přívlastek
VY_32_INOVACE_26_Slovni_druhy_uvod Jazyk a jazyková komunikace
Předmět (pt) Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
VY_32_INOVACE_13_Český jazyk pro 7. ročník_Určování větných členů
PŘEDMĚT - SHRNUTÍ.
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3
Český jazyk 6. ročník ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Mgr. Jiřina Homolová
Opakujeme vedlejší věty 1
Základní skladební dvojice Název projektu: OP VK
Autor: Mgr. Eva Kotounová Název: VY_32_INOVACE_2C51Čj6_Předmět
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_18_02 předmět
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 7. ročník
Metodický list: Slovní druhy 1. část
AUTOR: Mgr. Kateřina Palečková NÁZEV: VY_32_INOVACE_5C_08
Mgr. Lenka Vrzáňová Větná stavba října 2011
PŘEDMĚT Český jazyk – 7. ročník.
Rozvíjející větné členy
Základní škola a mateřská škola Bohdalov
Základní škola a Mateřská škola Choustník, okres Tábor
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Transkript prezentace:

Jméno autora: Mgr. Veronika Macků Škola: ZŠ a MŠ Náklo Datum vytvoření (období): květen 2013 Ročník: 6.,7. Tematická oblast: Skladba a tvarosloví pro 2. stupeň ZŠ Téma: Předmět Metodický list (anotace): s. 3 Definice předmětu s. 4 – 7 Slovní druhy, kterými bývá předmět vyjádřen s. 8 – 10 Holý, rozvitý a několikanásobný předmět s. 11 – 12 Cvičení k procvičování

PŘEDMĚT Pt

Předmět vyjadřuje osobu, zvíře nebo věc, které slovesný děj zasahuje, na které přechází, kterých se přímo dotýká nebo které jej nezbytně doplňují. Ptáme se na něj pádovými otázkami kromě 1. a 5. Předmět závisí na slovese nebo přídavném jménu. Př. Tatínek koupil štěně. Po Př sl.jed. Koho, co koupil tatínek? Definice Pt (pád) T k š

Předmět Pt Předmět bývá vyjádřen: A, podstatným jménem Př. Muž zasadil strom. Po Př sl. jed. Koho, co zasadil muž? Strom. Pt(4) M z s

Předmět Pt Předmět bývá vyjádřen: B, přídavným jménem Př. Bohatý se povyšuje nad chudým. Po Př sl.jed. Nad kým, čím se povyšuje bohatý? Nad chudým. Pt (7) Bse p nad ch

Předmět Pt Předmět bývá vyjádřen: C, zájmenem Př. Pavla mě prosila. Po Př sl. jed. Koho, co Pavla prosila? Mě. Pt (4) P p m

Předmět Pt Předmět bývá vyjádřen: D, infinitivem slovesa Př. Míša umí bruslit. Po Př sl. jed. Co umí Míša? Bruslit. Pt (4) b uM

Předmět Pt Předmět může být: A, holý Př. Tatínek koupil štěně. Po Př sl.jed. Pt (4) š kT

Předmět Pt Předmět může být: B, rozvitý Př. Popelka si oblékla krásné šaty. Po Př sl. jed. Pt(4) Co si oblékla? Pk s Jaké šaty? P k š si o

Předmět Pt Předmět může být: C, několikanásobný Př. Pěstujeme rajčata, papriky i okurky. Po nev. Př sl. jed. my Pt (4) něk. p r op

Předmět Pt - cvičení Vyhledejte v následujících větách předměty a určete jejich pád. 1) Dotkl se mě rukou. 2) Napsal dlouhý dopis bratrovi. 3) Jitka zapomněla na svého kamaráda. 4) Podej mi židli. 5) Poznali jsme jeho nedobré úmysly. 6) Je třeba pamatovat i na babičku a dědečka. 7) Četl jsem dobrou knihu. 8) Zúčastnili jsme se republikového finále ve volejbale. 9) Vít byl podobný matce. 10) Potřebovali jsme nakoupit základní potraviny.

Předmět Pt - cvičení 1) Dotkl se mě rukou. 2) Napsal dlouhý dopis bratrovi. 3) Jitka zapomněla na svého kamaráda. 4) Podej mi židli. 5) Poznali jsme jeho nedobré úmysly. 6) Je třeba pamatovat i na babičku a dědečka. 7) Četl jsem dobrou knihu. 8) Zúčastnili jsme se republikového finále ve volejbale. 9) Vít byl podobný matce. 10) Potřebovali jsme nakoupit základní potraviny.

Použité zdroje cleny-predmet-2 cleny-predmet-2 eucitel.zskaminky.cz/storage/cjazyk/skladba_predmet.pps ‎ Opakujeme češtinu v 6. ročníku (2. díl), nakladatelství Nová škola Český jazyk s Tobiášem, Skladba, Věta jednoduchá II, nakladatelství Tobiáš 1993 Český jazyk 6, učebnice pro základní školy a víceletá gymnázia, nakladatelství Fraus 2005