Tisková konference 31.3.2015 Pět oblastí analýzy k událostem v Uherském Brodu.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Informační systém krizového řízení kraje
Advertisements

Školení starostů obcí ORP České Budějovice Magistrát města České Budějovice
„Malá novela“ zákona č. 96/2004 Sb
Hasičský záchranný sbor Zlínského kraje, odbor OPŘ a KIS
KRIZOVÝ ŠTÁB MĚSTA HRANIC
Odborná diskuze o prevenci konzumace alkoholu mladistvými v Plzni Ing.Aleš Průša.
Útvar krizového řízení
Možnosti strukturálních fondů EU – Služby v oblasti bezpečnosti, prevence a řešení rizik Hradec Králové, Ing. Miloš Ciniburk zástupce ředitele.
Nouzové přežití obyvatelstva a humanitární pomoc
SBOR DOBROVOLNÝCH HASIČŮ Bolatice
Policie ČR partner dalších orgánů státu a samosprávy Senát Parlamentu ČR Ing. Jaroslav Salivar 1. náměstek ministra vnitra.
Restrukturalizace akutní lůžkové péče Ing. Petr Nosek náměstek pro zdravotní pojištění
Cvičení složek IZS „KV Aréna“
Základní registr obyvatel
plk. Ing. Hynek Marák ředitel odboru IZS a služeb HZS Zlínského kraje
Krajský úřad Vysočina, ul. Žižkova 57, Jihlava
VÝKON STÁTNÍHO POŽÁRNÍHO DOZORU
Organizační členění ÚO
Účetní reforma v druhém roce
Krizové řízení Krizovým řízením se rozumí souhrn řídících činností věcně příslušných orgánů zaměřených na: - analýzu a vyhodnocení bezpečnostních.
Registrace poskytovatelů sociálních služeb Odbor sociální péče a zdravotnictví MHMP.
Administrativní náležitosti zřizování JSDHO
Krajské zřízení Přednáška M. Horáková.
Portál veřejné správy © 2002 IBM Corporation ISSS 2003 ePUSA – elektronický portál územních samospráv Krajský úřad Plzeňského krajeMinisterstvo vnitra.
Letecká záchranná služba
Evakuace Pardubice IKM VŠE Praha MUDr. Alena Váňová.
AutoSAP v období AutoSAP v období Co se nám podařilo 2.Kde je nutné pokračovat, zintenzivnit aktivity 3.Priority AutoSAP předpokládané.
Účel a cíle zřízení TPS z pohledu MZe Praha Ing. Pavel Sekáč, Ministerstvo zemědělství Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova: Evropa investuje.
Záchranné a likvidační práce a evakuace historicky cenných materiálů
Prezentace Hradec Králové Registr živnostenského podnikání.
Projekt internetizace knihoven (PIK) Mgr. Martin Boka 08/2004.
JEDEN CÍL, SPOLEČNÁ CESTA Ministerstvo vnitra České republiky Příspěvek Ministerstva vnitra k informatizaci územních samospráv Ing. Tomáš Holenda ředitel.
 V souladu s Koncepcí vzdělávání v oblasti krizového řízení, schválenou usnesením Bezpečnostní rady státu ze dne 16. listopadu 2004 č. 14 a Plánem hlavních.
1 Referendum Jitka Bělohradová. 2 Referendum Projev přímé formy demokracie –Jeho zvláštní projevy: plebiscit, veto –Další formy přímé demokracie: lidová.
Vztah Komise pro informatiku AKČR a obce Ing. Rostislav Babarík
Zajišťování majetku v trestním řízení v roce 2012 POLICIE ČESKÉ REPUBLIKY KRAJSKÉ ŘEDITELSTVÍ ÚSTECKÉHO KRAJE.
Bezpečnostní systém ČR Zákonné normy pro podporu řešení MU a KS Hasičský záchranný sbor Libereckého kraje oddělení ochrany a přípravy obyvatelstva a krizového.
INTEGROVANÝ ZÁCHRANNÝ SYSTÉM. Co to je IZS? Integrovaný záchranný systém je systém pro koordinaci záchranných a likvidačních prací při vzniku mimořádných.
ZÁVĚRY ŠETŘENÍ MIMOŘÁDNÉ UDÁLOSTI V UHERSKÉM BRODĚ.
© 2012 OIKT Plzeň Mobilní Monitorovací Centrum a jeho využití v roce 2011 v rámci projektu „Předcházení a postih projevů extremismu při hromadných akcích“
© IHAS 2011 Tento projekt je financovaný z prostředků ESF prostřednictvím Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost a státního rozpočtu ČR.
Roční zpráva o stavu požární ochrany Kraje Vysočina za rok 2014.
Účelová neinvestiční dotace z rozpočtu MV – GŘ HZS ČR na výdaje jednotek sborů dobrovolných hasičů obcí plk.Mgr. Jaromír Lebeda.
Odbor veřejné správy, dozoru a kontroly 11 Porada Ministerstva vnitra se zástupci krajských úřadů, Kanceláře veřejného ochránce práv, Svazu.
OPERAČNÍ ŘÍZENÍ. Operační střediska HZS  Povinnost zřizování operačních středisek HZS ČR vyplývá z § 2 odst. 4 zákona č. 238/2000 Sb., O HZS ČR Ministerstvo.
Ing. Aleš Průša. Co bylo na počátku ? Primárně je nutné předcházet protiprávním jednáním ve městě, obci Společná odpovědnost samosprávy a PČR za oblast.
Střednědobý plán rozvoje sociálních služeb v Ústeckém kraji na období konference Sociální služby v Ústeckém kraji Krajský úřad Ústeckého kraje.
Prezentace úseku vnější služby Krajského ředitelství policie Olomouckého kraje za rok 2015.
Městský úřad Nový Bydžov Povodně Oddělení krizového řízení.
Metodika pro zřizování jednotek sborů dobrovolných hasičů obcí Zdolávání mimořádných událostí.
Síť sociálních služeb Ústeckého kraje Setkání s poskytovateli sociálních služeb v Ústeckém kraji.
1 FINANCOVÁNÍ JSDHO Ing. Marta Spálenková vedoucí oddělení krizového řízení.
Mezioborovým vzděláváním ke zvýšení bezpečnosti seniorů 29. října 2015 Republikový výbor pro prevenci kriminality.
HOSPICOVÁ A PALIATIVNÍ PÉČE v Libereckém kraji CESTA K VÝSTAVBĚ KAMENNÉHO HOSPICE.
Výroční zprávy Rady vlády pro udržitelný rozvoj 7. zasedání Pracovní skupiny pro udržitelný rozvoj regionů, obcí a území RVUR 31. březen 2010.
Integrovaný záchranný systém České republiky – Ústeckého kraje
Odměňování členů zastupitelstev ÚSC
SPRÁVNÍ ODBOR MĚSTSKÉHO ÚŘADU NOVÝ BOR
Dotace Jihomoravského kraje Vodní záchranné službě Českého červeného kříže 10. srpna 2011.
Kybernetická kriminalita
Analýza potřeb škol Většina škol rozvíjí inkluzívní vzdělávání prostřednictvím činností spadajících do základní nebo mírně pokročilé úrovně. Inkluzívní.
Pět oblastí analýzy k událostem v Uherském Brodu
FINANCOVÁNÍ JSDHO Ing. Marta Spálenková
Plán činnosti PS na rok 2009 Náměty na činnost PS
PRIORITY A NOVÁ STRUKTURA MINISTERSTVA VNITRA
plk. JUDr. Jaromír TKADLEČEK
INTEGROVANÝ OPERAČNÍ PROGRAM pro období 2007–2013
PODPORA SOCIÁLNĚ-PRÁVNÍ OCHRANY DĚTÍ NA KRAJSKÉM ÚŘADĚ JIHOMORAVSKÉHO KRAJE II Metodické setkání na téma „Standardy kvality sociálně-právní ochrany na.
Program spolupráce SN – CZ
Příprava občanů k obraně státu …
Transkript prezentace:

Tisková konference Pět oblastí analýzy k událostem v Uherském Brodu

5 témat analýzy: 1.Komunikace s kraji a obcemi za krizových situací, 2.Aktualizace krizových plánů, 3.Zásahové jednotky, 4.Výcvik a školení policistů, 5.Role obce v procesu udělování / odebírání zbrojního průkazu.

Materiál „Analýza pěti aspektů vyplývajících z události v Uherském Brodu“ Předložen pro informaci členů BRS na schůzi konané dne Materiál byl vzat na vědomí usnesením č. 9

Komunikace s obcemi a kraji – aktuální stav Funguje komunikace operačních středisek HZS s obcemi a kraji ve všech krajích. V některých krajích funguje komunikace operačních středisek PČR s obcemi a kraji. Zástupce samosprávy je vyrozuměn vždy operačním střediskem té složky IZS, která velí zásahu. PČR nemůže vždy zástupcům samosprávy sdělovat bezprostředně informace o probíhajícím zásahu.

Komunikace s obcemi a kraji – žádoucí stav Proběhla dvě jednání se zástupci Asociace krajů a Svazem měst a obcí. Je třeba nastavit jednotnou formu komunikace všech krajských ředitelství PČR se zástupci obcí a krajů. Jako optimální se jeví forma SMS zpráv zasílaných na čísla uvedená v neustále aktualizovaném seznamu zástupců obcí a krajů. Proběhne jednání bezpečnostních komisí Asociace krajů a Svazu měst a obcí k nadefinování typů událostí, o nichž budou zástupci obcí a krajů informováni.

Aktualizace krizových plánů – aktuální stav Systém krizových, typových a havarijních plánů nebyl událostmi v Uherském Brodu zpochybněn. Pokud kraje budou mít potřebu a plány jim v některých ohledech nevyhovují, může dojít ke změnám Není třeba aktualizovat typovou činnost zásahu složek IZS vůči aktivnímu střelci.

Zásahové jednotky a prvosledové hlídky – aktuální stav Zásahové jednotky jsou na osmi krajích (+ 2 zásahové jednotky na jaderných elektrárnách), dojezdové časy jsou do 2 hodin. Funkci prvosledových hlídek plní: pohotovostní a eskortní oddělení (na úrovni KŘP), oddělení hlídkové služby a obvodní oddělení (na úrovni územních odborů). Prvosledové hlídky jsou standardně vybaveny základní balistickou ochranou, pouze některé však dlouhými zbraněmi.

Zásahové jednotky a prvosledové hlídky – žádoucí stav Klíčové je vybavit vždy min. 2 prvosledové hlídky na každém územním odboru balistickou ochranou a dlouhými zbraněmi. Dojezdový čas těchto prvosledových hlídek musí být max. 15 minut. Není třeba mít zásahové jednotky v každém kraji Je třeba však personálně posílit stávající zásahové jednotky a zajistit jim materiální a technické zabezpečení (výzbroj, výstroj, dopravní prostředky – velkokapacitní vrtulníky). Je třeba posílit prvosledové hlídky, jejich vybavení a výzbroj, aby byly schopné zvládnout i situaci aktivního střelce/útočníka.

Výcvik a školení policistů – aktuální stav Pro zákrok proti aktivnímu střelci/útočníkovi existuje metodika taktického postupu. Probíhá výcvik v oblasti eliminace aktivního střelce, realizována jsou cvičení na úrovni KŘP i územních odborů, díky kterým si policisté i ostatní zasahující mají možnost osvojit si postup při zásahu proti aktivnímu střelci/útočníkovi.

Výcvik a školení policistů – žádoucí stav Je třeba zahrnout problematiku eliminace aktivního střelce/útočníka do vzdělávání všech policistů. Je třeba nadále realizovat cvičení s tématikou aktivního střelce, aby si co nejvíce policistů osvojilo postup při zákroku proti němu. Je nutné zlepšit taktickou vycvičenost, fyzickou připravenost, ovládání výzbroje a psychickou odolnost policistů.

Role obce v procesu udělování/odebírání zbrojních průkazů – aktuální stav Zbrojní průkazy vydává KŘP dle příslušného místa pobytu žadatele. U žadatele o zbrojní průkaz se zjišťují: bezúhonnost, spolehlivost, odborná způsobilost a zdravotní způsobilost.

Role obce v procesu udělování/odebírání zbrojních průkazů – negativa aktuálního stavu Nedostatky právní úpravy: 1.Neinformovanost lékařů o tom, že je pacient držitelem zbrojního průkazu. 2.Nedostatečná spolupráce PČR s obcemi při posuzování podmínek pro vydání zbrojního průkazu. 3.Neexistence registru přestupků. 4.Nemožnost odnětí zbraně v obydlí. 5.Nemožnost předběžného zajištění zbrojního průkazu a zbraně při podezření na změnu zdravotního stavu.

Role obce v procesu udělování/odebírání zbrojních průkazů – žádoucí stav 1.Zvážit možnost přístupu lékařů do centrálního registru zbraní. 2.Obce a její orgány (např. obecní policie) budou mít přístup do centrálního registru zbraní. 3.PČR bude moci vstoupit do obydlí žadatele, jehož zbrojní průkaz pozbyl platnosti, a zajistit jeho zbraně a zbrojní průkaz. 4.Lékař, jenž nabyde u pacienta podezření na ztrátu zdravotní způsobilosti, bude muset informovat PČR. PČR následně bude moci předběžně zajistit zbraň a zbrojní průkaz. 5.Vznikne registr přestupků. Novela zákona o zbraních reflektující výše uvedené body bude vládě předložena do konce června letošního roku.